Изминаха няколко месеца от последното ми писане, та е време за малко ъпдейт. През повечето време се возим:
С колата нямаше някакви сериозни драми, но към средата на декември започна да пали много трудно, особено на студено. Положението стана толкова зле, че в един момент изобщо отказа да запали. Последваха дълги разговори с Иво, Жоро и колегата Митко от classic car форума с wartburgа, докато накрая стигнахме до извода, че проблемът е в електронното запалване - беше изпляскало. Разкарах го напълно, върнах си стария кондензатор, направих настройка със стробоскоп, и резултатът беше повече от добър – сега колата пали от четвърт, без значение колко време е стояла или колко е студено.
Успоредно с това реших да освежа малко интериора. Харесах си комплект гривни за уредите и гладки стъкла от резервните табла, боята я изтърках с телена вълна и полирах. Почистих всичко хубаво, монтирах обратно, и резултатът стана доста приятен. Добавям и снимка за сравнение между оригинална хромирана гривна и такава, която направих сам.
За да изглежда всичко завършено, реших да променя и черната лента над жабката. Полирах алуминиев лист, изрязах го точно по размер, и го монтирах. Засега не заслепява, но ще видим как ще е през лятото. Определено ми допада как изглежда по време на движение и как вече се връзват таблото и скоростния лост.
Друго, което отдавна исках да направя, покрай приятели с коли, които заводски го имат, са американските мигачи, тоест да светят заедно с габарита. Направих си ги за един следобед с подръчни материали. Вероятно някои хора няма да го одобрят, но на мен много ми харесва, особено на тъмно – доста отваря колата.
И накрая – върнах стария вид на колата за кратко поради това, че започнах да освежавам джантите.
Не ги реставрирам, а просто подобрявам външния им вид, защото нямам намерение да хвърлям още куп пари по тях. Оказа се, че боята прикрива страшно много корозия, но за момента ще се задоволя с малко по-добра визия, без да гоня перфектност. Все още не са готови, просто трябваше да тръгвам за София и ги оставих. Следващата седмица продължавам.
Ще пръсна центъра в нов цвят, но още се чудя какъв – много ме влече към бяло, което да пасва на цвета на колата, защото бордът и без това ще контрастира. Някои казват, че така джантите прекалено се губят, но все още обмислям.
Другото, което мисля е графит:
Класическо светло сиво/сребристо:
Или просто пак някакъв вид бронзово/златно: