Направи една качествена магистрала, сложи и 140 и ... 95% от каращите ще карат под това ограничение! Факт, който наблюдавам както по Хемус (изключвам петък вечер и събота сутрин в посока Варна) така и в Германия!
Много пъти съм правил сметката - София-Варна, по Хемус, ми е точно 475км по километраж. Карайки със 107 по километраж (100-101 реална) по извънградските пътища и 145 по магистралата (реална 138) стигам за 4:45мин. Скоростите са умишлено подбрани за да съм над 1800 оборота при 107 и под 2500 при 145, т.е. регенерацията да има възможността да се включи по всяко време. Ако вдигна скоростта по магистралата с 20km/h ще "спестя" максимум 12мин, реално под 10. На извън градско сметката е грубо същата. Т.е. максимум 20мин, като рисковете ще са значително повече.
И, всъщност, най-голямата "печалба" се състои в това да не попаднеш в тапа зад някой каращ със 70 при ограничение и път позволяващи 90! Или, когато попаднеш, да успееш възможно най-бързо, по възможност и безопасно, да се откачиш от него. От където и идват не малко от проблемите с нашите пътища - участъци не позволяващи нормално изпреварване в комбинация с каращи със 70 по завоите и 100+ на правите. Но това се лекува с магистрала и полиция, която да следи на магистралата да се кара в най-дясната свободна лента, освен при изпреварване
Ама "малко" се отплеснах в разсъждения. Всеки сам да си преценя, както е казал народа