Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. sando2

    sando2

    Потребител


    • Points

      7

    • Мнения

      276


  2. Izolini

    Izolini

    Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      5749


  3. Stormbringer

    Stormbringer

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      189


  4. РусенскоВарено

    РусенскоВарено

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      2604


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 05/16/25 във всички области

  1. Айде, ето я и втората колица за семейството, 1,2- 110 кончета, хавтоматик.
    6 points
  2. Наклон, и по него - по инерция, и даже - с изгасен двигател, не бързам, дори да съм с деменция, аз знам: vRS съм състезател.
    2 points
  3. @joro-120L, амбицира ме! Допълнение: Завой, а в него на съединител. Това е просто нелогично? Но и в канавката ще бъда пак със теб, vRS-e мой, защото сме се взели!
    2 points
  4. Честито! Със здраве и безаварийно!
    1 point
  5. Па таз кола много арна изглежда бре! Честита придобивка! Безпроблемно да служи!
    1 point
  6. Те сега май ще трябва да кръстим Синята Хала
    1 point
  7. Черни джанти, черни фарове - красота!!! Много усмивки и безкрайни незабравими и приятни мигове с тази Синя Хала ви пожелавам.
    1 point
  8. Честито! Само да ви радва!
    1 point
  9. Създавам темата за да улесня живота на някой колега, който като мен може да се сблъска с проблема. Как работи халдекса - генерация 2: Както всеки знае, това е диференциал за 4х4, той не работи с директно зацепване на зъбни колела, а чрез съединител, който зацепва на степени и се управлява от модул. Този модул се намира на самият халдекс диференциал, под колата. Освен, че управлява диференциала, също така подава ток на помпа, която върти маслото и има филтър. Управлява го директно с клапан - една желязна "пишка", която излиза от модула и влиза в корубата и там върти нещо. Може да се види отдолу на колата и не е сложен за демонтаж. Главните проблеми с него са, това че има капак, който е залепен със силикон и този силикон с времето започва да пропуска вода и наводнява платката. Окабеляването включва 2 кабела за ток, CAN шина (2 кабела) и мисля, директна връзка към някои датчици - педал за газ, ръчна, крачна спирачка и може би нещо друго. Има една букса която е връзката на модула с кабелите, т.е. на самият модул. Тя е потенциален проблем, ако е пропуснала вода и не прави добра връзка. Кабелите минават директно от модула през купето под задната седалка от към шофьорската страна. Тук има друга букса, която също може да бъде проблемна заради влага, а и може да влязат гризачи, да гризкат кабели. От там отиват през левия праг към CAN модула (намира се под волана) и бушнното табло до волана, предполагам и към другите датчици там около таблото (не съм разглобявал напред да проследявам). Бушонът при мен беше №6, който дава ток на халдекс, сервото и таблото, но има още поне 2 варианта, вкл. с отделен бушон. Като технология - работи постоянно зацепено 95:5 предно:задно. Според това колко е натиснат педала и дали има приплъзване и т.н. предава практически до 45+% до задните колела. Информация от Paco - не бива да се кара над 2-3000 км. с неработещ халдекс, защото помпата не върти маслото през филтъра и е възможно да се налепят разни частици по съединителя и после и съединител. Също така кабелите на тази генерация автомобили е доста невероятно сами да се прецакат, защото за разлика от B5 и голф4 платформите са направени доста по-качествено. Симптоми на проблема: В началото ми светваше ESP лампата и изгасваше, ако изгасиш и стартираш колата. Така няколко дни. След това започна да не изгасва лампата или да изгасва все по-трудно. Накрая не изгасваше. Понякога даже светваше ABS лампата. Диагностика: В началото грешката беше: 01324 – Control Module for All Wheel Drive (J492) 004 – No Signal/Communication След това започна да не го открива: Address 22: AWD Cannot be reached В същото време ABS модула и CAN се оплакват, че не откриват халдекса. Грешките там са такива: Address 03: ABS Brakes ... 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 004 - No Signal/Communication Address 19: CAN Gateway (J533) ... 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 004 - No Signal/Communication Ходене по мъките: В 3 сервиза ми казаха директно по телефона, че имам проблем с АБС модула. Трансексперт ми казаха, че могат да ме вземат след 3 седмици, но аз имах много пътуване и реших да търся алтернативи. Закарах я в друг сервиз (специализиран за VAG, със сертификати и т.н.) и установиха, че е от халдекса, но не разбират. Реших, че явно е космическа технология и трябва да отворя форумите да се поинтересувам, има ли такъв специалист на тази технология в нашата страна. Всички пътища водеха до Paco - Пацо - Пламен. Намерих му телефона, човека се оказа доста в час с технологията и ми я обясни набързо и ми показа как стоят нещата. Свалихме модула, сложихме го на негов стенд, който симулира разни тоци и сигнали - работи и дава ток към помпата. Разглоби го и вътре нямаше следи от вода. Тук приключихме, защото той няма сервиз и не искаше да бара по-нататък по колата, за което евала, че не бърка където не се чувства силен. Реших, че жив-умрял, ще чакам Трансексперт. През това време си изтеглих сервизна програма и след известно четене и размисъл почти бях сигурен, че ще да е нещо от кабелите или CAN модула, защото халдекса се връзва към ABS модула само през CAN модула, а щом и двамата не го виждат, значи е или от кабелите към шината или от самият CAN модул. Другото е към бушона и може да е прекъснат кабела за тока. Развръзка: Като ми дойде часа в Трансексперт се разбрахме да започнат от кабелите и после вече да хвърляме боб. След час ми се обадиха, че кабелите са бетон и се връщаме към първоначалния виновник - халдекс модула. Е, халдекс модула беше, след неговата замяна вече 1 седмица няма проблеми. Тук е момента да изкажа благодарности за направеното в Трансексперт и бързото оправяне на проблема и други неща, които ме предупредиха, че не правят, но направиха. Толкова бях доволен, че не си развях членската карта, а платих каквото ми казаха. Също така обещах на Paco да му дам обратна връзка с това какво е било, та знам че той чете този форум и го смятам за изпълнено.
    1 point
  10. Айде стига вече. Колата си е негова, както я вижда, така ще си я направи. Важното е да се качва с кеф в нея! Волана на Ф1 фл и О2 преди фл е един и същи! Аз съм с волан от О2 скаут преди фл кожа, перфорирана кожа, защото за Ф1 е само кожа. Еърбега при 4 спицовите волани е един и същи.
    1 point
  11. Баш за тук си е @Izolini написа: Борбата със волана е жестока. Борбата както казват, е епична. Разпадна се. Със друг ще го смени и... толкоз. Какво тук значи някакво геврече?! Велик
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.