Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 07/09/25 във всички области
-
Онзи ден седях и си я гледах шкодичката, и както и се любувах, хванах ъглошлайфа. В един миг просто ме озари истината, че най-малкото, което мога да свърша, докато тази кола чака ред, е да защитя голите ламарини. Както съм споменавал по-нагоре, след "тенекиджийската" работа, колата е оставена на абсолютно гола ламарина и на волята на атмосферните влияния. Въпреки, че до скоро седеше на сухо и проветриво място, бяха започнали да се появяват оранжевите петънца тук-там. Ами ясно е, че трябва да изчезнат... Та како казах, седях и си я гледах. Бях отметнал малко покривалото, и виждах това: Налюпена боя, кит мазан на гола ламарина, съответно нацепен и паднал, и появила се ръждичка. В главата ми решението беше взето, трябваха ми 2 минути да изкарам ъглошлайфа и да започна, а пък на третата минута се сетих, че нямам грунд. За щастие на 200 метра от цеха има магазин за автобои, късмет изкарах, че работеше и накупих нужните материали. Пак хванах ъглошлайфа, и я подпуках: Може и да имам малко акъл, но този път го използвах по предназначение. Освен ъглошлайфа с ламелен диск, използвах и телената четка за местата по ръбчетата, за да не ги прецакам с твърдия ламел. Много добре, че се сетих, иначе после трябваше да си играя на скулптор и да моделирам ръбовете с кит Както се вижда, корозия няма. Следващата стъпка беше обезмасляване. Изпозвах този обезмаслител: Обезмаслих калника, и започнах да грундирам. Грунда, който полагам е епоксиден грунд на Novol: За норматив калника беше минат 2 ръце: Тъкмо си мислех да приключвам, и дойде колегата. Той, като доста по-умен от мен веднага даде една великолепна идея - да поискаме от съседа лазера за почистване. Реших да пробваме, и след няма и 15 минути бях изкарал компресора, направих си преходи за маркуча, и домъкнахме машината от съседното хале: Без много да му мисля, започнахме пробите, и то по най-гадните места - около заварките на новите прагове и вежди: Пробите се оказаха много успешни. Лазера бута абсолютно всичко до гола ламарина. Успява и да се навре между панелите, където нямаше никакъв шанс да бръкна нито с ламела, нито с телената четка. Ентусиазмът беше на лице, дотолкова, че почти не се сетих да снимам. Буквално за 15 минути минах прага, заварките, веждата, и предната маска под бронята. Комшията се сети да снима клипче на част от процеса: Както казах, ефекта беше налице. Ето едно сравнение с това как беше: и как стана: Оставаше само да се обезмасли хубаво, и да се грундира. Речено - сторено: За съжаление за предната маска и за вратата не ми остана грунд. Нищо, вратата така или иначе трябваше да се поизтърка хубаво, да падне напукания вече кит, така че реших да приключвам за деня. На следващия ден накупих още грунд, и след работа се заех отново с колата. Изтърках хубаво вратата, поизтърках и задния калник, и минах цялата страница с още една ръка грунд: Остана предната маска: Тя си беше добре изчистена, но поради факта, че седя цяло денонощие незащитена, реших все пак да я мина наново с телената четка. Свалих я, изтърках я, и я пръснах: Сложих я на колата, поизтърках някои малки забележки на капака и за момента съм стигнал до тук: Горе-долу една трета от колата вече е защитена от времето и атмосферните влияния. Доста по-спокоен съм вече. Лека-полека ще довърша и другата страна, както и задницата, за да мога да съм съвсем спокоен. След това вече ще мога да си работя на воля по окачване, спирачки, двигател, също и по купето. Тежката работа тепърва предстои, но на защитено купе вече мога да си позволя стъпка по стъпка и панел по панел да ги доизпипвам нещата.5 points
-
На интервю за работа: - Не, участието в оргии не е доказателство, че умеете да работите в колектив.2 points
-
Последно когато ми се наложи в началото на годината, се оказа, че договора им с Ветек е изтекъл, но провери все пак, може би са го подновили. В крайна сметка я направих в Авангард, на Сточна гара, но имам някои забележки. То и във Ветек имах, но все пак ми се струват една идея по-читави. П.п Ето и тема по въпроса.2 points
-
2 points
-
1 point
-
За момента, за съжаление не. Лазерът беше тук до днес на обяд, комшията го продаде. Вчера използвах промоцията да го ползвам за малко. Каза, че след две седмици пристига нов, но не се знае колко ще се задържи. Той ги търгува тези машинки, не се задържат. Като дойде другия мога да ти дам сигнал, да се опитаме да свършим работата1 point
-
Иво, добре си решил. Само една препоръка. Преди грунда, обработвай голата ламарина с ръждопреобразувател на Вюрт.1 point
-
Относно зоните.....ако питате онея лайна от Съсипи София, то целият град, че и не само, ще е с платено паркиране - последно ми попадна някаква публикация (те я те https://www.investor.bg/a/523-transport-i-infrastruktura/414262-spasi-sofiya-predlaga-chervena-zona-za-5-lv-na-chas-i-novi-tseni-za-parkirane-v-sofiya), дето тези малоумници предлагат да сложат Жълта зона в Панчарево и Банкя.... Четох и коментарите им, как нямало свободни места за живущите в зоните, защото били твърде много служебните абонаменти и с намаляването им щели да се увеличат приходите!!! Или аз съм зле с математиката, или някой миндил си е наумил нещо неразбираемо за мен: 1. ЦЕНИ НА ПАРКОМЕСТА В РЕЖИМ НА ПЛАТЕНО ПАРКИРАНЕ "СЛУЖЕБЕН АБОНАМЕНТ" - ЗОНА "СИНЯ ЗОНА" - 650 ЛВ. С ДДС ЗА 1 (ЕДНО) ПАРКОМЯСТО НА МЕСЕЦ; - ЗОНА "ЗЕЛЕНА ЗОНА" - 450 ЛВ. С ДДС ЗА 1 (ЕДНО) ПАРКОМЯСТО НА МЕСЕЦ; - ИЗВЪН ЗОНИТЕ ЗА ПОЧАСОВО ПЛАТЕНО ПАРКИРАНЕ- 264 ЛВ. С ДДС ЗА 1 (ЕДНО) ПАРКОМЯСТО НА МЕСЕЦ; 2. Каква цена трябва да заплатя за локално платено паркиране: - за живущите в "Зелена зона" - 10,00 лв. на месец, 100,00 лв. за дванадесет месеца и 200,00 лв. за двадесет и четири месеца за един автомобил на жилище, за втори автомобил на домакинство в двоен размер; - за живущите в "Синя зона" - 15,00 лв. на месец, 150,00 лв. за дванадесет месеца и 300,00 лв. за двадесет и четири месеца за един автомобил на жилище, за втори автомобил на домакинство в двоен размер; - поредността на автомобила зависи от поредността на подаденото във времето заявление; Я сам баце тъп, ма некак 150лв. за 12 месеца в Синя зона, срещу 650лв. на месец или 7800лв. за година....абе тъп съм...... Но, ако игнорираме служебните абонаменти - някой плаща 150лв. на година и не си помръдва гнилоча, че да не му гепят мястото, моя милост плащам 16лв. на ден (за 8 часа) и трябва да обикалям като ***, защото зоната е заета от паметници. Пак не ми излиза сметката. А и да не говорим колко съм ЕКО и БИО (н'ъл на Съсипи София-нците туй им е болното място) докато въртя по улиците 40 минути в търсене на място за паркиране. Друго интересно - имам си аз жилище в центъра, в кооперация с вътрешен двор, дето зона не ме лови, ма колата ми спи на улицата за 150 пари на година. Що? Ами щото моето паркомясто в двора съм го дал под наем за 300-400-.....лв. месечно....... Па, ако си имам гараж може и двойно да взимам. И са к'во? Някой ще ме провери се едно? Данък ще плащам за тези недекларирани приходи? Да бе, х*я да ми ядат - ще рева че няма де да паркирам (ма баш пред входа си) щото некъв парцал дава 8 бона на година, а аз безумните 150 кинта. Да го е*а......1 point
-
1 point
-
1 point
-
Наивен наивен, не е като да си мисля, че ще си купя врс и ще го поддържам с пари от закуски1 point
-
И аз нямам търпение да направят зона и пред нас. Толкова народ с по няколко таралясника .... Коли които никога не се мърдат, само като им спукат гума или стъкло. Правят се и се издебва пак да спрат на същото място. Има един с 4 или 5 коли/бмв-та, една до друга ръждясали и най-ръждясалото се спира напряко пред тях. Явно тя се ползва най-много. Буквално виждам как поне 1/4 от колите ще се разкарат.1 point
-
Everyone , has the right to believe in it's wrong opinion. I, for example, since the age of 13, believe that Skoda 120 is the fastest , and funniest car to drive , and am still owning one. Those facts kept aside , won't solve the issues of families with kids , that have different time activities . For example 20years ago, my dad , drove my slutty mother to work, but i was at school at different time , so the two cars were mandatory. The only problem is the new buildings , that some people made money of. I won't pay a dime , just because of the fact that because of them , there is no more space to park. Once, back in the 90's the neighborhood was consisted mainly of 1 or 2 story houses ... Tака , дано ме разбереш по - добре.0 points