Здравейте банда. Бавно по бавно напредваме със шкодата, може би със скороста на охлюв. Ще разкажа накратко, защото неуспешните опити ходенето по магазини съсипване на помпи и медни тръби не е толкова интересно . Темата трябваше да е кратка с малко снимки, ноооо нали знаете... "Е то е работа за два часа". Никога не е така и винаги нещата се объркват. През последните две седмици се занимавах с помпите на съединителя. Причината за този ремонт беше, че от някъде дръпваше въздух и в системата постоянно имаше макар и малко въздух и работния ход беше малък. Аз имах подарена чисто нова задна помпа и след като имах нея смело реших да започна. Разглобих всичко сравнително лесно, единственото нещо което изключително ме затрудни, но не му се дадох беше щипката която заключва задния маркуч който е между задната помпа и медната тръбичка която е между двете помпи (прикачил съм снимка на въпросната част). След като всичко беше разглобено започнах да търся нужните ми части. Като тук проблемите започнаха. Първо магазините бяха с такова работно време, че няма как да ги хвана. Хората работят до 17:00 а по трудолюбивите до 16:30 а пък други бяха на почивка. Както и да е криво ляво посъбрах нужните неща. Закупих и ремонтен комплект за предната помпа, но нещо не ми допадна как се случиха нещата и направо купих чисто нова помпа. По интересното е че реших медната тръба която е между двете помпи да я направя аз. Купих си медна тръба 3 метра на ф6 мм. имам и инструмент с който да направя подходящия накрайник на тръбата (конус), която освен че не ползвах и да намеря нови гайки се оказа малко по трудно, но все пак намерих в сервиз за спирачни системи. От там пък реших да си взема готова тръба на 2.5 м дължина с дебелина ф5 мм. (като я сложих се оказа къса след което я отрязах за да взема гайките и да ги ползвам за по-дългата тръба на ф6, но съсипах и гайките).
След неуспешният опит купих по дълга тръба и всипко вървеше по план до момента в който не трябваше да я обезвъздуша. Тогава пък за мой късмет протече задната уж нова помпа. Свалих я купих ремонтен комплект ремонтирах я и всичко стана. След две седмици ходене по мъки много псувни и закани да я върна на вторични всипко се нареди. Нещо интересно на което попаднах. На скоростният ми лост, от долната страна трябва да има едно топче което е като от някаква огърлица. Никъде не успях да намеря и бях сложил от един гердан, но не работеше както трябва. Все пак интересното е че успях да намеря оригинално ново. За жалост не съм го снимал, защото бях много въодушевен да го монтирам и забравих да го снимам.
Успях да си намеря и чисто нови тасове с капачки за гайките.
Интересното за предната помпа. Дават я за модели 105 / 120. Пасва перфектно и при мен разликата беше че щуцерът, който е за казанчето за спирачната течност на помпата е на горе, а на мен ми трябва да е на 90 градуса. Но по магазини за хидравлика има и не беше приблем с намирането.
Вчера я завърших, и все още не знам дали работи добре, но ще ви кажа в следващата тема.
Равносметка за ремонта:
Предна помпа -52 лева
Задна помпа- 4 лева
Медна тръба ф6- 12 лева
Готова медна тръба ф5-32 лева (брак)
Готова медна тръба - 42 лева (трети опит)
Спирачна течност- 15 лева.
Дифрунги, щуцер и маслопроводими болтове -15 лева (скъпотия ама твА е бате)
Общо:128 лева (излиза всичко ако не вършите глупости като мен и всипко мине по план за два часа както казах по-рано)
Иначе 50 лева отгоре само за тръпката да бъда автомонтьор...
Следващият епизод очаквайте.... Борба с кормилната кутия и луфта който има. Усещам че включването ще е след година и странното предчувствие ми казва, ще е голям зора.
Но пък вие ако имате идеи какво мога да ремонтирам също може да кажете ако не смеете да започнете. Аз ще споделя опита си с вас.
Другото нещо което също започвам бавно да подготвям е маслен радиатор. Като за момента съм се спрял на на маслен радиатор от опел астра ф турбо дизел. Ако някой е монтирал маслен радиатор на шкода моля да даде малко насока или идея за да не се пържа толкова много.
Уж накратко, но пак се олях с приказките.