Взех си колата. Върви си, пали си. Няма и помен от случката. Вече имам и дублиращ/авариен кабел от стартера. Прибирайки се към къщи се отбих да си купя акумулатор. От магазин за акумулатори. Посрещна ме консултанта с обичайните въпроси. Бензин-дизел, обем на двг. Ач. модел, година на производство, старт-стоп. Какво да ви предложа? Казвам - Нещо хубаво и евтино. За Вас - Варта или Бош. Избрах си Бош. 205 лв. с връщане на стария. 70 Ач. с 3 години гаранция. произведен в Испания. Не е Силвър. Някакъв модел, по-добър от него бил. Зареждане на празен ход, без консуматори 13.8. Нямаше Монбат, иначе щях да взема такъв. Купуването на акумулатор не е нещо извънредно. Бях запланувал да го сменям преди настъпването на зимата.
Версията на сервиза за слаб акумулатор, за мен не издЪржа. Но какво да кажат хората, след като съм им закарал изправен автомобил, който пали.
Днес направих следствен експеримент, като повторих действията си при аварийното отключване. Със счупения ключ. Сега се отключи всичко. От 5 опита, нито един грешен. Четирите врати и багажника. Аларма не се включи. На морето при няколкото проби имаше момент, когато се отключваше само шофьорската врата и тогава задействаше алармата, защото диода продължаваше да мига. Пак блокира веригата на стартера. Същата работа. Няма палене. Със счупения и здравия ключ, едно и също. Но, при отключване с дистанционното, пали! Така е станало и в сервиза, защото им оставих здравия ключ и са отключили дистанционно.
Общо взето, тъпа работа. Човек изпаднал в беда с неизправен ключ отключва, чрез патрона и го сполетява второ нещастие. Няма палене. Ако резервният ключ беше в мен, това нямаше да се случи. Не е лошо да си пробвате автомобилите, след отключване, чрез патрона. За всеки случай.