Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      452

    • Мнения

      7810


  2. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      311

    • Мнения

      10586


  3. sando2

    sando2

    Потребител


    • Points

      286

    • Мнения

      288


  4. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      250

    • Мнения

      11568


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 06/20/24 във всички области

  1. Ами то се е видяло, че веднъж годишно ще пиша в темата, така че спокойно мога да поразкажа малко какво се случи изминалата година с колата. Ще бъде сравнително дълъг фоторазказ, съжалявам, ако доскучае на някой Изминалата година и половина от предния ми пост беше доста активна за Шкодата. Имаше много каране, приятен брой посетени събития, много разходки, доста ежедневно каране, и разбира се - проблеми. Ще се опитам да карам в хронологичен ред, за да е по-прегледно. Логично, започвам с подготовката на срещата в Първенец през 2023 година. Ден по-рано си взех колата от града и се я прибрах при мен. Едно миене, и вече беше готова за среща: Вечерта направихме и една вечерна разходка из Пловдив с компания: Малко след срещата в Първенец, ми предстоеше едно от важните събития в живота - сватбата ми. Шкодата, макар да не беше младоженската кола, беше част от кортежа към сватбения автомобил. Съответно хубаво миене и подготовка, ето и една-две снимки от деня преди сватбата, и една-две от самата сватба: Тук-таме из разказа ще вкарвам и по някоя снимка от ежедневието. Измежду другите ежедневни коли Шкодата успя да навърти хубав пробег през годината, доста често си я карах и нея, макар да се бях съсредоточил върху новата си стара играчка - Голф 2, на който навъртях над 13000 км за 10 месеца. Ето и първата порция от ежедневни снимки: Не минахме и без ремонти. Единия от тях беше доста стряскащ - на прибиране към вкъщи една вечер градусите взеха сериозно да се вдигат. Живеейки в планината, това си е проблем. Успях да се прибера преди температурата да стигне 100 градуса, и веднага последва ремонт - оказа се окисляване на буксите на перката. Изкарах предницата от площадката, легнах отдолу, направих едно хубаво почистване на кабелните обувки, и всичко си дойде на мястото: Имаше и дребен проблем отзад вляво - започна да тропа, и се оказа скъсан тампон под пружината, лесен и бърз ремонт: Дойде време и за подготовката на първото по рода си събитие - Задномоторна среща 2023 г. С Коцето @malkiq направихме една опознавателна обиколка на мястото, както и на маршрута, който в последствие използвахме за автопохода, и го направихме именно със старите баби: И това пътуване не мина без дребен проблем, по едно време изчезна мощността на колата, за щастие много бързо се усетих какво става - беше се поотхлабило жилото на газта, и педала нямаше ход. Ремонт за 4 минути, и отново газ. Дойде и самата Задномоторна Среща, която беше ПРЕКРАСНА. Тук ще сложа само 2 снимки от нея, другите ги има в темата: Ще си позволя едно лирическо отклонение, което пък е доста важно за самата Шкода. Наложи се да напускам стария гараж, където колата домуваше. Колата преседя няколко месеца на открито, и в последствие реших, колкото и да не ми се иска, да я прибера в подземния гараж. Той пък се превърна в едно доста приятно местенце, защото вътре домуват 3 ретро автомобила - Шкодата, едно много готино трабантче и една перфектно реставрирана Вектра. Стелажите вече отдавна бях напълнил със шкодови части, един плакат за красота, и нещата заспаха. Със съквартиранта ми по гараж се оборудвахме с доста инструменти и аксесоари, нужни за всеки един гараж, както и с маса, столове и чаши. Гаража ни се превърна и в притегателно място за нас и себеподобните ни, и от време на време се събираме там да пием по една бира и да си полафим: Сега пак следва една малка порция ежедневни снимки, доста каране, и в онзи момент никакви ремонти: Дойде моментът и за срещата в Първенец 2024 г. Ето и няколко снимки от подготовката - хубаво миене и на Шкодата, и на голфа, та покрай тях намаза и на жената тойотата. Една снимка и от самата среща, другите са в темата: После ходихме и на месечна среща в Пловдив: И след това вече се започнаха по-сериозните проблеми. В един момент се появи стържене и някакво тропане отзад вдясно. Барабана долу, и О, чудо! Полуоската си шава свободно във всички посоки. Диагнозата е ясна - лагер. Всички знаем каква е процедурата по смяна на лагер, и да си призная - никак не ми се сваляше целия кожух на полуоската. С баща ми измислихме "мързелив" вариант да го избием отвън, без разглобяване. Направихме си специална скоба, която да заварим за самия лагер, и да се опитаме да го изкараме със скоба навън: Опита беше неуспешен. Не се разминах със свалянето, и след като приех съдбата си, окачването беше разхвърляно и вече на операционната: Новият лагер и двата семеринга седяха и тръпнеха в очакване да бъдат монтирани: И няколко часа по-късно, колата беше сглобена и в движение, даже я наградих с едно прибиране до вкъщи: Шум от лагера вече нямаше, тракането беше изчезнало, поех си дълбоко удовлетворена глътка въздух, и пак си я покарах няколко дни. Наближаваше следващото ретро събитие, което посетихме с @Rosen Raychev - ретро парада в Хисаря. Колата отново вкъщи, но този път я измих на автомивка, тъй като почти цяло лято нямахме вода, и нямаше как да я измия вкъщи: Всичко беше прекрасно, НО... след прибирането от Хисаря прибрах колата, и една седмица преди Задномоторната среща 2024 я изкарах, и тропането отзад в дясно пак се появи. Няма да лъжа, че се поизнервих, но искам, не искам, хайде пак всичко долу. За един ден 5-6 пъти свалих и качих барабана, докато открия причината. Подлагах шайби, но нищо не помогна. Иползвах жокер "ползвай си частите от другата Шкода", и имайки цял един кожух с носач и полуоска, се възползвах, сложих още един нов лагер и семеринги на окачването, и всичко отново долу, и след това сглобяване: За съжаление се беше появил и още един неприятен, но важен проблем - спирачките. Педала беше започнал да пропада, диагнозата - помпа. Покрай проблемите с полуоската, не ми беше останало време да се занимавам с този проблем, и имах буквално 3 дни до срещата, за да го отстраня. В сряда поръчах нови гумички за помпата. В четвъртък пристигнаха, и още сутринта ги смених. Тук обаче се яви следващия проблем - новите гумички бяха прекалено плътни. Буталцето на помпата блокираше, и самата помпа нямаше ход. В безизходицата зададох задание на един познат сервиз да ми намери помпа в рамките на деня, или най-късно на следващата сутрин. Речено - сторено! Помпа се намери, и беше при мен в петък в 9 и 30 сутринта: Лошото беше, че денят беше петък, а аз - на работа. Петъците обикновено са ми страшно натоварени, и нямах абсолютно никакво време да се занимавам с колата. В допълнение, трябваше и да източвам старата течност и да наливам нова, което води със себе си цялата патаклама с обезвъздушаването на системата. Съответно цялата процедура я започнах в 16 и 45, когато приключи работния ден. Имах помощници - баща ми и един колега, та поне се надявах да действаме по-бързо. Източих течността, сменихме помпата, обезвъздушихме я, и тръгнахме по колелата в дадената последователност. За късмет, обаче, още на първото колело стана беля - развивайки щуцера за обезвъздушаване, той просто ми остана в ръката. Нямаше навиване. Опитахме се да освежаваме резбите, но не успяхме да го омагьосаме, и се наложи за пореден път да свалям барабан, този път заради цилиндъра. На свален цилиндър вече спокойно си му навихме нови резби, освежихме и щуцера, и работата заспа. Разбира се, после при сглобяването се оказа, че и резбата на болта на спирачния маркуч е загинала, та и там се позабавиха нещата. Но всяко премеждие си има край, и няколко часа по-късно, вече по тъмно, след 20:00 часа, потеглихме с жената към Старозагорски Минерални Бани, където се проведе Задномоторна Среща 2024 г. Прекарахме си там повече от прекрасно, в компанията на прекрасни хора, и тук свършва разказа ми до момента. Пускам няколко снимки и от срещата, и се извинявам за дългото четиво:
    17 points
  2. Здравейте,Здравейте. Завърнах се след 3 години пауза! Доста неща се случиха за този период от време, а а забравих как изглежда и шкодс форум. Без излишни приказки нека да започваме! Последната тема беше свързана с избора на цвят за шкодето. Но нека да обясня първо защо се забавих толкова. Преди 3 години питах един бояджия колко ще ми вземе да ми я боядиса и той ми каза към 6000 български лева. На мен ми се стори извънземно много и си казах, че аз съм човека и аз ще си я боядисам. Започнах със зверското шкурене и така 2 години шкурене и китване оправяне на ръждички където имаше (не съм работил постоянно по колата, защото работата ми беше свързана с постоянно пътуване, ходих и на университет и общо взето имах по важни приоритети). Преди година някъде нагласих колата за шприц и тогава се започна чакането за бояджията. Там също се загуби доста време защото човека има доста работа ... но както и да е. Уговорката която имах с бояджията си струваше чакането. Човека почти нищо не ми взе за труд и цялостната цена която платих беше 1000 лева за боя и труд. Цвета който избрах е син цвят на Порше. Искам да изкажа благодарност на всички които ми помогнаха последните месеци с намиране на дребни чаркалаци. И специално искам да благодаря на Д.Манолов за прекрасната работа която свърши по реставрацията на табелките за шкодето. Прикачил съм снимки как се получи Шкодата. Аз съм много доволен как се получи. Естествено има забележки, защото аз съм подготвял колата за боя, нооооо за мен по важното е че е готова и ми харесва. Какво следва от тук нататък. Трябва да поосвежа помпата на съединителя защото от някъде засмуква въздух. Трябва да сменя тръбичките на спирачките Трябва са оправя луфта на кормилната кутия И още някакви дребни неща за които ще споделям във форума.
    15 points
  3. Днес минах ГТП. Поваля ме и дъжд, та се наложи и да я мия. Готови сме за сезон Пролет-лято
    14 points
  4. Един демонстрационен клип на новите "Екстри" AQMUK_AbOj39yS-Ix497CEyXbBjifQz_kNbYHA0PrcGFjbYhjacD6NATqbh19jETe-6hSFeqmY3vIDoIJ0wEL-U4.mp4
    12 points
  5. Гледам нещо се раздвижи разделът, та реших и аз да споделя някоя друга снимка. Ще започна от там, че измина едно много готино лято с много спомени и хубави моменти покрай Ръсти. Всеки уикенд да не кажа и всеки ден разходки и събиранки с приятели и семейство: По сбирки: Ако сте следяли внимателно разказите на @__smirnoff__ тук съм на гости в едно много специално място за бяла японка с надпис Rusty на решетката През деня на работа с колегата се надбягваме за сянка: Вечер по кафета Чат-пат да се изкъпем: Пък след това малко да се лигавим Разбира се не минахме без проблеми и разни ремонти, все пак колата си има характер, който се оказа, че не е от най-лесните - започнаха да ми вият всички предавки в кутията адски много, толкова, че дори не мога да чуя мотора. Еми реших се и се хванах една събота всичко долу да сменяме кутия: Покрай нея на няколко пъти ми протичат и двете помпи на съединителя, като се оказа, че ремонтните комплекти, които имам вършат работа за по не повече от седмица - накрая се принудих и си взех по 1 китайска. След това една вечер както си карам, тръгвам да отварям шофьорския прозорец и взе че ми пропадна във вратата - скъсана точкова заварка на планката на стъклоподемника. По закон това се случи в най-големия порой, но успях да го подпра набързо. На следващия денн заварихме, боядисах и обратно на колата: На ред с всичко лека полека колата започна да държи по висока температура, като си мислех, че след свалянето на мотора не съм обезвъздушил като хората. Да ама не. На няколко пъти изби вода от маркучи и веднъж от тялото на термостата, но диагнозата беше ясна - гарнитурка: Намерих си хром лайстни по вратите: Реших, че искам малко промяна в джантите. В предишни постове имаше дискусия относно какво да се случва с тях, честно казано имах план да ги пребоядисам в центъра в rosegold metalllic и да им полирам част от канта като сменя болтчетата с нови неръждавейка. Оказа се, че болтовете дет бяха на джантите не са болтове, ами просто пластмасови тапички, които нямат вадене. Скъсах всеки един от тях, разпробих, направих резба и си купих новички истински болтове: Така и така боята падаше, понеже някога са боядисвани с някъв спрей без даже да се подготвят, реших да се заиграя да видя как ще ми хареса. Първо полирах част от борда и много ми хареса: Но след това се замислих, че винаги съм искал компонентни джанти с цял полиран борд, които не мога да си позволя за сега и затова премахнах боята до центъра: За жалост много ги е хванала корозията и не мога да докарам огледалният ефект който искам, но и това ще се случи някой ден ако остана с тях. Следващото по списъка, което адски много ме дразнеше е, че на тази височина на всяка дупка, стаб щангата бие в легена на резервната гума, като удърът който се усеща е все едно се разпада цялата кола - взех идеята от @roodnb и си направих две планки 8мм, за да я изнеса надолу, резултатът е много добър: Сега може би идва най-интересното. В началото на лятото като отидох в сервиза се запознах с новия ни колега Веско. Видя ме с каква кола съм и се почнаха едни приказки как навремето с брат му били редовни по сбирките на клуба и как са имали няколко фелиции, фаворит, 120ки и дори гарде/рапид, който поради ред причини не е успял да се вкара в движение и го разкостили, за да му ползват частите. Веднага наострих уши и питах дали има нещо останало, като ми обеща някой ден след работа да мина да прибера табло с уредите от рапида, както и някоя друга останала част от 120ка. Седя в нетърпение цяло лято и чакам да дойде момента, в който най-накрая ще имам оборотомер. Към края вече наближи преместването ми в София и се разбрахме за ден. Слизаме в мазето и докато намерим къде точно е таблото едно по едно от кашоните излизат интересни неща Наблъсках всичко в колата, като остана само шофьорското място свободно... А тук се кефя как клекна с багажа :)) Веднага до сервиза да разтоваря всичко посред нощите и да видя какво ще се монира идните дни: Както виждате от рапида не е останал само километража:) Не се стърпях и още на следващия ден почистих и сложих новите волан и скоростен лост: След това се хванахме с един приятел да освежим таблото: Веднага монтаж и тест: Стана много приятно, следва да намеря хром рингове около уредите или евентуално да ги боядисам тези в имитация на хром и да ползвам идеите на @malkiq за интериорно осветление. За ел. стъкла вече имам и други възможности, но да видим кога ще се монтират...
    11 points
  6. Вчера с Ивчо @__smirnoff__ посетихме изложението в Хисаря
    11 points
  7. Има такава вероятност. Бъдещето ще покаже. А и там съм почти сигурен, че ще е единствена. Досега не съм видял нито една задномоторна по пътищата. А са ценители на ретро автомобилите и се виждат често лъснати, перфектни атрактивни автомобили. То май не е имало внос там и не са особено популярни, както в другите западни държави. Напр. Англия, Германия, Холандия ... Пепи/SKODA 105 RS/ периодично ми напомня, че е първи в списъка с желаещи, ако реша да я продавам някой ден. И след като Десислав спомена "внучета", вече ми дойде кураж да ви представя една снимка на щастливия дядо и причината да бъда с двете коли на срещата в Първенец.
    10 points
  8. Както всяка, така и тази година срещата беше изключително приятна. Благодаря на всички, които посетиха мероприятието. И както вече си знаете, догодина, в същия месец, на същото място Този път нямам кадри от ресторанта, не съм правил и клипове. И покрай готината компания на всички вас и приказката, която ударихме, явно не отделих достатъчно време за снимане.
    10 points
  9. Зимата отново не ни изненада!
    10 points
  10. Дълъг пост!!! Почваме още от май месец. Не се разминахме без балове! Имаме си и почти точно копие в мащаб. Започва се с работата, след като налепих фолио на колонките, реших да сменя и уплътненията на стъклата, с такива от новия модел, които излизат от колонката. Решението го взех защото ми писна да шуми вятъра през стъклата. Ето каква е разликата. Стари: Нови: Стари: Нови: Така и така бях разглобил вратите освежих и дръжките. Както и колонките между стъклата. След това се заех със задните седалки. металната им част беше силно изкривена ръждива, на места скъсана и липсваха пантички. Иво @smirn0ff ми подари един добър салон. Разтапицирах го, почистих металната основа и я боядисах След това ги сглобих. След като поскръцването от седалките изчезна се повозихме доста активно. Един ден разглобявайки един Фиат Купе си харесах бутони за ел. стъкла и се сетих, че миналата година бях купил машинки за ел. стъкла от Роската @Rosen Raychev. Взех бутоните и почнах да си играя с машинките. Взех от Данчо @roodnb врати за експерименти и разглобих един 120 механизъм и моторче за фелиция. Изрязах излишния материал от стойката и заварих шпилки на новите 120 размери. Запоих кабели съобразени с цветовете на заводската инсталация. Залях с топъл силикон. Боядисах стойката. Сглобих всичко заедно. И го монтирах във вратата Стана доста заводско, но се оказа, че бутоните нямат ревърс и последва жокер "Помощ от приятел" Обадих се на Гената @The Best Forman той ми обяснява 30 мин по телефона как да го навържа и на края ме попита "не ме разбра нали". След моя положителен отговор Гената дойде и навърза едни релета с едни кабели и стана още по не разбираемо за мен. Помолих го да ми направи схема на свързване защото така на бързо навързано не ми харесва, въпреки че работи и той ми начерта... До колкото ме познавате, дали разбрах кво ми чертае... На следващия ден горд от себе си, че напълно сам съм разбрал кой кабел къде ходи, начертах разбираема от мен схема и я пратих на Гената. Той каза, че съм *** и тва не е схема, а рисунка... Въпреки всичко, по тази рисунка успях да си направя едно инпровизирано модулче в кутия от секретни болтове. Като също съобразих цветовете с тези на заводската инсталация. След като всичко беше нагласено и работеше "на тезгяха" дойде време да се помисли как ще се вкара в колата. Освен че исках да направя ел. стъкла имаше и доста проблеми наследени от бивши собственици. Инсталацията беше паяжинообразна, без път и посока в живота. Принудителното включване на перката беше изведено по този начин. Кабелите на колоните във вратите, бяха по този начин. Самите говорители бяха вързани директно за кората, която естествено провисваше и си чупеше щипките при всяко отваряне. Бутоните за газовата бяха навити на инсталацията лично от мен, при първите въпроси зададени от хората с новите БМВта и Кодиаци, за да не се вижда, че има газ. И така събота сутрин вкарах колата в халето на Данчо @roodnb и разглобяването започна. Наложи се да сваля и 4те врати за да вкарам кабелите за централно заключване, ел. стъкла и колони в "гофрета" за целта продупчих колонките и вратите. На финала инсталацията изглеждаше така. 1.Направи се нов сноп за бутоните на газовата които се скриха в жабката. 2.Бутона за нощна лампа беше заменен от оригинален ключ за фарове качен на таблото (клавиша ще се подмени с такъв за парно без нагревател) 3.Евгени @The Best Forman монтира автоматични дневни светлини в късите работещи на 30% 4.Подмених цялата инсталация на озвучаването, като се монтираха филтри на високите и сериозни кабели за всички говорители. 5. Монтира се новата инсталация за ел. стъклата с псевдо модулчето от релета. 6. Пусна се инсталация за допълнително осветление в краката при отваряне на врата. 7. Пусна се инсталация и се монтира централно заключване. Освен кабеляците, монтирах говорителите на вратата а не на кората. Сложих изолация на пода. И след това започнах монтажа на всичко на обратно. Бутоните за ел. стъклата скрих в пепелника, като им изработих подходяща стойка. Реших да се сменя Кенулда със Сони, заради повечето опции. Сонито има CD сMP3, Bluetooth, Handsfree, AUX, USB и тн и тн Винаги много ме е дразнело как виси под таблото... За това си поиграх да го скрия. След това, монтирах плафоните за в краката. И за финал редукторен стартер. И за финал сглобих целия интериор и боядисах всичко което издаваше че е била жълта... (тва по тавана не е "звездно небе" а мухи!!!) Мислех че колата е готова за път, излъсках я и натоварих багажа на Задномоторна среща 2024. В последния момент се наложи да пропусна срещата и звъннах на Данчо @roodnb да я вземе и да пътува с нея, поне той да си направи кефа... То голям кеф... звънна ми че на 18тия километър от магистралата колата е огаснала в движение. Отидох да помагам, но се оказа, че съм безсилен и издърпахме колата до бензиностанция на 21вия километър. След кат проверих всички кабели, гориво и тн. установих, че няма искра. Набедих комутатора и звъннах на Гената @The Best Forman, и той дойде доста бързо с комутатор в ръка... Гмурна се да го сменя... Но без успех, колата не запали и с "новия" комутатор... Не след дълго открихме виновника... Щифта на зъбното колело на привода на делкото беше се извадил и всичко се беше разпаднало. С 300 зора изкарахме всичко от при веригата и почнахме да мислим как да си изработим щифт на пътя... ползвахме Т20 Зпалихме я някак и тръгнахме към София... Но не за дълго, колата отново угасна в движение... Помислих си, че всичко се е разлетяло пак, но се оказа че не сме защипали добре дистрибуторната капачка и тя беше станала на парчета... Закърпихме положението и потеглихме отново... И така приключението завърши в два през нощта, отново на двора. За сега съм и сърдит и не я поглеждам вече 2ри ден!!!
    10 points
  11. Колега, имаше един хубав лаф: "С пълен г*з лесно се п*рди". Скъпи удоволствия са кайтсърфа, уиндсърфа, яхтинга, парапланеризма, ретро автомобилите, автомобилът "за събота и неделя". Тези неща голяма част от българите не могат да си ги позволят. Автомобилът в днешни дни се е превърнал в необходимост, а не "скъпо удоволствие". Погледни какъв е автопаркът във Враца, Нова Загора, Казанлък, Видин, Шумер и пр. Това не е защото на бай Петър от с. Турия не му се иска да кара Тесла, а защото със заплатата в завод Арсенал може да си купи "нова кола" - 10-годишна Октавия-3 в "перфектно състояние" на 300,000км. и то ако изтегли един малък заем към парите от продадената нива. Ако не изтегли заем, ще си купи Октавия-1 1.9TDI "уникат" с малко тръгнали калници. С колата ходи на работа в завода, пазари, води на лекар и купува лекарства на 90-годишната си майка, защото в селото и ветеринарен фелшер вече няма. Автобусите "Чавдар" до селото са по два пъти на ден, ако стигнат. Кварталната бакалия човечецът зарежда с 30-годишен Форд Транзит. На бай Петър няма едва ли ще му останат още 5-7,000лв. да си оправи "афтъртрийтмънта" на "новата" Октавия. Човекът от селското магазинче отдавна събира за нов бус, защото му е писнало да лежи под този. Общината от 10-години обещава да пусне нови автобуси по 4 пъти на ден, ама до там. И така са всичките му останали 100 съселянина, които не са се изнесли по София, където да работят по-високоплатено и могат да си купят 10-годишната Октавия-3 без да теглят заем. Като минават покрай шоурума на Шкода, гледат новия Enyaq и си викат "Майка му стара....". После им идват сметките за парното, семестриалните такси на децата, таксата за частната детска градина, ремонта на панелката и.....отиде Enyaq-а и екологията на кино. Никой не би отказал да кара нов автомобил. Едва ли някой щеше да се занимава да избушва DPF-и, катализатори, да "ръга XADO", да тества с какъв бензин ще мине преглед, да обикаля отчаяно по квартални сервизи и пр., ако можеше ей сега да извади едни 40-60,000лв. за нов автомобил и на всеки 3-5 години да доплаща, за да го сменя с нов. Друг е въпросът, че ако тръгнат да проверяват изпилените еко-норми на новите автомобили, само след някоя друга година експлоатация ни един няма да мине.
    10 points
  12. Тази сутрин ми стана едно мило и драго. Пътувах с автобус по линия 29. Шофьорът бе оформил детски кът до местата за майки с деца.
    9 points
  13. Много приятна среща и добре, че не ни хвана дъжда. Както предните пъти пускам линк към папка с всички снимки от сбирки през годините - новата е "2025-26.04 традиционно гости". https://drive.google.com/drive/folders/1ExmmaQh76LCKB3fpNdzUMn3ETJJIym9o?usp=drive_link И при мен този път малко слабо откъм материал и добре, че беше Коцето да хване да нащрака повечето П.П. Когато ти обещават бира вече от половин час, но още седим да се снимаме
    9 points
  14. И на мен много ми допада, но задължително разширени с ниска гума, за да седят на една линия с калника Една импровизирана фотосесия от снощи
    9 points
  15. Някога задавали ли сте си въпроса, защо при означението на размерите на сутиените се ползват буквите A, B, C, D, DD, E, F, G и H? Време е да разкрием тайната: А – Аlmost boobs (почти цици); B – Barely there (почти ги няма); С – Can’t complain (не можеш да се оплачеш); D – Damn!! (ох, на батя!); DD – Double Damn!! (два пъти „ох, на батя!“); Е – Enormous (огромни); F – Fake (фалшиви); G – Get reduction (намалявай веднага); Н – Help me! I’ve fallen and can’t get up (Помощ! Паднах и не мога да се изправя!)
    9 points
  16. Tuning show in The Mall беше уникално като изживяване. От Авангард се справиха блестящо както с организацията, така и със самото провеждане на мероприятието. Всичко беше на топ ниво. Много настроение, музика, готини коли и мнооого гости. Цялото -2 ниво на The Mall беше пълно с хора и коли. Толкова народ на едно място отдавна не бях виждал. Водещ на шоуто беше Играта. Нямам идея какви песни пее, но като водещ е перфектен - роден е за това. Колите бяха топ. Имаше какво да се види. От We Built it и Muscle Cars Sofia се справиха отлично и бяха организирали хора с наистина атрактивни машини да посетят мероприятието. Респект за което. Седя си аз и по едно време гледам Роската @Rosen Raychev да идва към мен. Много се зарадвах, че се е вдигнал от Пловдив, за да дойде. Бях си скрил колата зад един голям винил, не участвах с нея на шоуто, ама й видял малко подаващата се предница и ме намерил по нея. Мисля, че мернах по едно време и Митето Кранка, но сред тая тълпа докато мигна и вече го нямаше. Иначе през целия ден от сутринта до късно вечерта да ми помагат, освен семейството ми, беше и един голям приятел - Пепи @Pepino - Пепка, благодаря ти за всичко! Та така. Изкарах си едни супер готини 12 часа, които оставят в мен много приятен спомен. Искренно се надявам от Авангард да почват да мислят за следващо издание на това неповторимо тунинг шоу. Снимките са с гадно качество. Не мислех, че ще имам изобщо време да снимам и не си бях взел фотоапарата. Та с телефона толкова. Нямах време да обикола да ви покажа още много коли, които заслужават внимание, но...:
    9 points
  17. Айде, ето я и втората колица за семейството, 1,2- 110 кончета, хавтоматик.
    8 points
  18. Това е марката на тонколоните ми. S-90B и S-90D Заспа от първия път. Нямаше нужда от корекции и напасване на ябълката.
    8 points
  19. Няколко снимки от Росен Райчев, да отбележим присъствието в Първенец.
    8 points
  20. Черните джанти от първите снимки не са на колата от есента, а от днес не са и мои. Намерих си най-харесваните от мен фабрични 18ки със звучното име Мерак. Сложих и един нов Ханкуук и от днес съм в летен режим.
    8 points
  21. Ами...Така стана изневярата на Чехия, другари и другарки. 2.0 tsi, 280hp, 4 motion, R line
    8 points
  22. Weekend-а приключи! Беше много яко , макар и в по-камерен състав , изкарахме си страхотно както в хотела , така и на парада в Стара Загора. По долу ще кача снимките направени от мен Ивчо ги пуска пре прегледа А тази даже си пази стикера от първия преглед Тези дни ще кача и останалите , само да ги сваля
    8 points
  23. Поръчах я март , дойде на 5.05.25 . Вчера ми я връчиха и сега се кефя. 2.0 TDI , 150 , DSG , джанти 17ки , гуми Мишлен, Edition + спортен волан .
    7 points
  24. Здравейте, Ще започна малко от далеч, защото реших да отворя тема за автомобила с който се сдобих. Старата ми Октавия така и не и направих тема (не че и сега не мога), но сега се реших да отворя такава в самото начало. Обикновено тук май е редно да се започне с име, но още не е кръстена, затова прескачаме този момент. Представям ви новата ни семейна придобивка. Шкода Октавия 3-та генерация, родена през Юни 2015г. Запознанството ни беше онлайн (както е модерно в деншно време, а и заради езиковата бариера, комуникацията ни беше виртуална). Харесахме се от пръв поглед и бързо се взехме. Историята започна в последните дни на Август, а на 2-ри Септември колата получи номера и се придвижи с помощта на приятел до неговия град в Германия. Там прекара близо 2 месеца, след което на 26-ти Октомври към 21:00 пристигна при нас, благодарение на брат ми. Тук е момента да вметна, че жена ми не знаеше нищо, та когато брат ми звънна да го посрещнем имаше емоции. Трудно ми беше да опазя в тайна цялата работа, защото ден през ден ми говореше, че иска по-нова кола и тем подобни, но успях да се сдържа. Модификацията е 1,8TSI, предно предаване, ръчни скорости. Пробега при покупката беше 114900км, а в момента в с точно 5000 отгоре. Склонен съм да вярвам, защото още след първоначалния оглед от моя приятел, който съдейства за покупката, получих VIN, с който веднага отскочих до ЕТ и ми извадиха справка, която отговаря и на папката с фактури за обслужванията, която получих с колата. Изминавала е средно по ~12к км на година, което напълно отговаря на пробега по километраж, а и на състоянието и според мен. Като екстри, не е супер богата, но и не е никак постна, все пак Германка. Може би ще ми е по-лесно да изброя какво няма. Няма панорама. Бях гледал преди това един екземпляр с панорама и изглеждаше много готино, а и съм се возил в коли с панорама, но за мен колкото е приятно толкова е и проблемно, особено на кола втора ръка, та бих казал, че не ми липсва. Няма още автоматично прибиране на огледалата. Няма дистроник и самопаркиране, но тези екстри май са свързани с автоматиците. Салона е полукожа, може би не бих отказал и кожа с алкантара, но изцяло кожен, не е мой тип, така че и това е добре за мен. 2 дни нямах време да и обърна внимание, след което получи дългоочакваното почистване, прахосмукачка и миене, та и видях истинския цвят и излязохме на пробно шофиране цялото семейство. Разбира се по пътя "огладняхме" и след няколко километра спряхме да "похапнем". На следващата сутрин точно в 7:00 се наредихме на опашката пред КАТ. И ме нападнаха лешоядите, да предлагат да си платя "еко" таксата, комплекти с оборудване, ГО, Каско и т.н. Останаха доста разочаровани, че съм напълно подготвен с всичко и нямаше с какво да ми "помогнат". Половин час по-късно, вече се наредихме пред каналите. Разбира се, не мина съвсем безпроблемно, но пак беше дреболия. Важно! Тъй като платих през банкирането си продуктовата такса (както повече хора я знаят "еко" такса), разпечатах си платежното и отидох с него да подавам документите. Наложи се да ходя до банката за подпис и печат, за да удостоверят, че плащането е направено, въпреки, че умишлено го направих в Понеделник и реших да направя регистрацията в Сряда, за да съм сигурен, че парите са пристигнали. Това ми струваше около 35 мин забавяне (15 мин ходене в посока до най-близкия банков клон и обратно и не повече от 5 мин в банката). Поне не ме върнаха да започвам всичко отначало и да си изгубя реда, че щях да откача. Следва раздялата с Немските номера и вече с новите табели, готови за път
    7 points
  25. Здравейте колеги, Да ви споделя как реших един мистериозен проблем с ABS-а на моето Йети. Не е сложно, повечето от вас може да се справят абсолютно сами за половин час. Проблемът започна от зимата. При първоначално палене и тест на системите на таблото за много кратко излизаше грешка в ABS/ESP, продружена със звуков сигнал. Ако не беше звуковият сигнал проблемът в началото можеше да остане незабелязан. Колата изписуква за секунда при подаване на контакт, след което всичко се изчиства и проблеми няма. Свързах я на VCDS и абсолютно мистериозно - няма записани грешки в ABS-модула. Казах си....ще я видим тази работа. И така до онзи ден проблемът се появяваше спорадично и много рядко. Но едно нещо, което "се оправя само", винаги крие в себе си изненади - основно инженерно правило. И така и стана. Една сутрин миналата седмица, отново при първо палене и тест на системите, колата хвърли грешка в ABS-а, като алармените сигнализации на ABS/ESP/Steering Wheel/TPMS останаха да светят. Нямах под ръка компютър, за да видя какво се бе случило и потеглих към офиса. Направих 100 метра и таблото се изчисти. Паркирах пред офиса, давам на контакт - отново аларма и АBS/ESP/Steering Wheel/TPMS останаха да светят. Вечерта я закачих на диагностиката и в журнала на ABS имаше записани следните грешки в хронологичен ред през 2сек.: 00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) - 012 - Electrical Fault in Circuit 00668 - Supply Voltage Terminal 30 - 002 - Lower Limit Exceeded 01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) - 004 - No Signal/Communication В модулите на AWD и Steering Wheel имаше записани съобщения за грешки в модула на ABS - очаквано поведение. Това, което ме смути беше грешка 00668 - обикновено тази грешка не е на хубаво и вещае гадни електрически проблеми по инсталацията или ABS модула. Преди да посегна към каквито и да било смени направих следните проверки: Пуснах диагностика с логване в движенеи на показанията на четирите сензора на ABS. И четерите показваха с отклонение до 1км/ч. Заподозреният заден десен датчик не даваше признаци за отклонения или прекъсване....а, де - лошо. Ако не мереше - ясна работата, ами сега.... Проверено напрежение и зареждане на акумулатор - няма проблем. Проверен предпазител на модула в купето (5A) - няма проблеми. Проверен предпазител на ABS/ESP ел. помпа в моторния отсег (40A) - няма проблеми. Извадих предпазителя на модула (в купето) (5A) - ABS модулът се изключва напълно, няма комуникация с него по шината. В журнала на борд компютъра се записва грешка за липса на комуникация с целия модул. Извадих предпазителя в моторния отсег - В модула на ABS се записва грешка за проблем в помпата на ESP. Извадих буксата на ABS модула, навряна е на отвратително място. Почистих я с контактен спрей и четка за зъби - без промяна. Мерих напрежения към буксата на ABS-модула - всичко си идва. Нямах условия да свалям гумата и да просвирвам веригата към буксата на датчика. Проблемът си продължи спорадично. Пише грешки, пали лампи, гаси си ги, ала-бала, оправия няма. Но винаги пише тези три грешки в този хронологичен ред. Попитах все пак тук-таме - всички ме пращаха на заминал ABS модул, те така си правели, разпоявали се, пътечки се разлепяли - да търся модул втора ръка, не можело да е от датчика. Реших, че сам ще се спасявам, колкото и да нямам време. Почнах по ред на събитията, записани в журнала на модула, като тръгнах към датчика на задно дясно колело. Купих един датчик за задна дясна главина от най-близкия Тех-Ко. Имаха наличен Delphi за 37лв. с отстъпката, Made in China, разбира се. Въпросът беше проблем в инсталацията/модула ли поражда грешката в ел.веригата на датчика или обратното - датчикът прави парчета и поражда пад на напрежението на ABS модула. Вдигнах колата на крик, свалих гумата, извадих буксата на датчика и замерих напрежението към него по време на селф-теста на модула при подаване на контакт. Излизаха 12V без прекъсване. Пробвах да раздвижа кабела около буксата - не се наблюдаваше прекъсване. Не ми остана друго, освен да подменя датчика. Преди да тръгна да вадя стария датчик, разкачих буксата и я закачих новия както е вън. Колата мина селф-теста при подаване на контакт и изчисти старите грешки - добро начало, ел.веригата и хареса. Изчистих грешките с диагностиката след което записа грешка за некалибриран TPMS - това е нормално, трябва да се покара няколко стотин метра, за да се калибрира. Подмяната е елементарка - датчикът е с конусен корпус, набит в главината, прикрепен допълнително с един болт. Мие се хубаво гняста около него със спрей за спирачки, развива се болта с помощта на малка тресчотка. Подпъхва се мъничка отвертка под периферията на датчика. С едната ръка се придърпва леко датчика нагоре от конектора, а с другата леко започва да се надига с отвертката, като се обикаля радиално. Не се дърпа и напъва силно, за да не се счупи датчика вътре. Като извадите датчика се чисти със спрей гнездото. Чисти се хубаво буксата от мръсотии с контактен спрей. Новият датчик се набива обратно с леко почукване по периферията. Проверих отново с диагностиката как измерва датчика в движение - идеални показани, сравнено с останалите три. Не се заиграх да меря ел. параметрите на новия и стария датчик с мултицет. Магнитно-индуктивна история. 4-ти ден след смяната на датчика и всекидневно шофиране няма и помен от проблема.
    7 points
  26. Топчето + 1 бр. бонус за резерва, пристигнаха на домашния ми адрес. Иво ги донесе, прибирайки се от работа, към 17:30. Имах време за монтаж, но някой друг ден ще е. Просто да ви кажа, че си удържа на думата. Лостът вече изглежда така:
    7 points
  27. Аз пък се изкефих, че брат ми и снаха ми се оказаха големи поети и създадоха story. Още по миналата седмица с дъртаняните от Мездра дистрикт сглобихме нещо като песен по действителен случай Да, по качеството има още да се работи, че онова мазе не разполага с кой знае какви възможности и машини, но.. добре е . Идеята тук е повече хумористична и те, двамцата, след като им пратих готовия файл дори се постараха и снимки да прикачат върху него, което още повече ме кефи, нищо че са резнали около 1 мин от края Но вчера и днес за по 3 часа имахме време да поработим върху друга тема, с друг текс пак на братлето, колкото да се намираме в процес.
    7 points
  28. От днес сме с 225 45 18 и Gemini оригинални от РС. Намерих в отлично състояние джантите от РС 2020, а за гуми както винаги -Континентал. Застанаха повече от добре, мислех, че ще трябва да слагам ново окачване…
    7 points
  29. Огромно благодаря на сервиз Pepino Racing Team и персонално на Пепи и Дани! Дойде време за поредната смяна на масло и филтри. На пръв поглед стандартна операция, но както винаги извършена с много внимание и педантизъм. Даже не ми дадоха да си сложа тубите за снимката, макар и чисти, върху капака на двигателя, трябвало защитно и меко да се подложи под тях. Ей, големи сте Харесва ми от време на време да пробвам различни масла, за мой си личен опит. На предишния vRS (Octavia 2), отново безнин, Synthoil High Tech 5w40 варианта на LiquiMoly като работа на двигателя се представи най-добре. Тогава го сравнявах с аналогичните масла на Motul, Bardahl и Total. С LiquiMoly мотора работеше най-тихо и плътно. Да видим сега как ще се представи в следващото поколение двигател, като съпоставка е с Ravenol VollSynth Turbo VST 5w40 - маслото, което източихме при тази смяна. Малко сме мръснички, но на пролет отново ще сме свежарки. Добавката е ProTec OxiCat, сипва се в горивото, не в маслото. Не знам защо реших да я сложа до тубите с масло: Фунийката, за да ни е чистичко: Готови сме за следващите десетина хиляди километра. И чакаме с нетърпение да се преобуем за лятото:
    7 points
  30. Аз налазвам тази тема за да се похваля като свободен, от толкова време насам. Първи уикенд, в който малките отидоха при баба си да ги гледа, за да останем с жената като куковици сами. Това не се е случвало откакто се родиха. И пак спокойствието не беше пълно почти до полунощ. За първи път от толкова време насам слизам до мазето да включа старата глава и колоните, да избърша прахта, която се е събрала за това време, че дори успях да пиша с пръст. Стана ми хем тъжно, хем и си обясних защо е така, а и си казах, че за напред вече няма да е така. Реших да раздвижа ръцете... За тази година (да не кажа почти две) струните на баса са станали като ластици - нещо като силикон, меко и НЕ звучащо. А и също установих, че ритъма и в двете ми ръце е избягал някъде далеч, далеч от тук, а пръстите ми са просто кебапчета с до 40% по-малко мазнини. Затова още утре ще изчистим основно тази част от мазенцето с жената и вече ще слизаме по-често, отколкото да нагледаме цветята или да наточа кана винце... Ето така звучи бас, седял на стойка толкова време и китара хванала един пръст прахоляк.
    7 points
  31. Излезе ми спомен във фейсбука от преди 2 години, та да си спомня, че и такава недовършена кола имам
    7 points
  32. Честита нова година, колеги. Пожелавам здраве, щастие и безавариини километри с приятни и незабравими гледки и места. Нека през новата година бъдем по разумни и на пътя
    7 points
  33. Вчера, в Банкя, имах една доста неочаквана среща .. с Мица 8 години по-късно продължава да е в движение, с пробег от над 400 000км, а човека който я кара е доволен Напълни ми се душата!
    7 points
  34. Съвсем случайно намерих клип на старата кола на баща ми (първата ни семейна кола преди фелицията) До колкото помня имаше тема за нея в нашия форум, но сигурно снимките са изчезнали. Ето я същата кола в skoda virt: https://skoda-virt.cz/cz/auta/uzovky/6748-skoda-120-l-26/
    7 points
  35. Вчера имахме юбилей. Все така вярно да служи, пък аз ще си я гледам както си му е реда
    7 points
  36. Ами тръгнах да качвам снимки и видях, че няма тема за снимки от пловдивските срещи проблема е решен, вече тема има Вчера се събрахме на по кафенце на жегата, ударихме една хубава приказка. Имахме и гости от София, Сашко се разходи да ни види и да се порадва на хубавите пловдивски шкоди (и жените не останаха незабелязани). Ето и малко снимков материал - 2-3 снимки са от мен, другите са от Росен: Росен се беше погрижил да имаме приятно четиво, масата беше отрупана с интересна шкода литература: И на паркинга положението беше приятно: След срещата помолих Росен да ме закара до вкъщи, защото моята бабичка трябваше да отиде на лекар, и я оставих в цеха. Направихме си една мини разходка, определено двете баби привличат много внимание, когато са заедно на пътя. След това Роската ми погостува в гаража, и ми докара страшно приятно дежа ву, защото в този гараж навремето живееше и Ръсти:
    7 points
  37. Преди малко повече от 2 седмици се състоя среща на представители на повечето национални авто клубове в България, на която бяхме поканени и ние от Шкода клуб България. Идеята на събранието беше обединение на клубовете около една обща идея - страстта към автомобилите, без значение от марката, без значение от клубна принадлежност и идентичност. И за да не се отлага във времето една такава добра идея, от BMW клуб България поканиха редица авто клубове, включително и нас, на техния национален събор, който се проведе миналата седмица, в събота, на 22 юни 2024г., на летището в Стара Загора. За всяка гост-марка бяха предварително запазени 3 места за автомобили + място за разпъване на шатра. Което беше само началото на перфектната организация от страна на нашите домакини. Предвид големия брой очаквани гости и с цел улесняване на организаторите, пристигнахме на летището в Стара Загора в 07:00ч. Въпреки ранния час гости не липсваха, но успяхме да влезем на летището бързо и да паркираме на определените за нас места. От Кръвна група Audi вече имаше коли, а малко след нас пристигнаха и нашите приятели от VW клуб България. Излишно е да споменавам, че сме в много близки отношения с VW клуба по ред причини - ръководството на клуба им е топ, голяма част от феновете на марката са готини хора и не на последно място - нямаме пропусната година, в която да не сме били поканени и да не сме участвали с наши коли на единственото по рода си мероприятие в България - VW Fest. С дружни усилия разгърнахме нашата и на VW клуб шатрите, позиционирахме ги една до друга, да си имаме обща сянка и раздумката да върви с пълна сила. Подредихме колите и седнахме на сянка. Беше едва 09:30ч., но слънцето започна да пече здраво. Целия ден премина в много смях и закачки, в разглеждане на атрактивни коли и ядене на много сладолед. Останах изключително приятно изненадан, че към нашите, както и изобщо към всички коли от VAG нямаше нито един хейт. Напротив, гостите на BMW събора идваха да ги разглеждат, снимаха, разпитваха ни. Беше много приятно. В допълнение, събора беше посетен и от доста шкодаджии, които се зарадваха като ни видяха - със сигурност не са очаквали марката да е застъпена точно на това място. И не на последно място държа да отбележа факта, че през целия ден при нас се отбиваха хора от екипа на BMW клуб България, за да проверят как сме, да си поговорим и да се посмеем заедно. Независимо, че бяха изключително натоварени и изморени, намираха време да обърнат внимание и на своите гости-участници. И така, след цял ден приказки, гледане на дрифт, обиколки сред красиви автомобили и заредени само с положителни емоции не усетихме кога деня започна да свършва. Дойде време да събираме шатри и "покъщина". Тръгнахме си с усмивка от това мащабно събитие. От името на екипа на Шкода клуб България искам да изразя благодарност към нашите домакини от BMW клуб България. За поканата да участваме на техен събор, за вниманието, което ни обърнаха и за цялото гостоприемство! За съжаление или не, от много приказки се отплеснах и реално не съм снимал много. Но пък дори и малкото кадри остават за един приятен спомен, за един ден, прекаран сред приятели и огромен брой автомобилни фенове. Убеден съм, че представхмие Шкода клуб България достойно:
    7 points
  38. Virtual Cockpit Retrofit Необходими части : 5E0857053B9B9 - пластмаса с кожа под волана Дигитално табло : 5E0920790A Физически от арматурното табло трябва да се изрежат две малки ленти за да може да “пасне като у тях си” Работа за две минути за правилния човек с правилния инструмент - @JORDITO Изключителни благодарности на @JORDITO и съпорта му за софтуерните корекций. прилагам снимки на “преди” и “след”
    7 points
  39. Това било батко и на най-старата Шкода, която съм имал , преди 1976-та година е. Как казват на нещо направено преди повече от 50г, което още си е супер.
    6 points
  40. В сезона на сармите се сетих за един стар , но много як виц: В едно село живеел Пешо - борец от класа , много надарен и с прякор Сармата. Пешо много мразел прякора си и прибивал всеки , който се обърнел към него с прякора. Взели го в националния , станал голям шампион и един ден се прибрал на село , влязал в хоремага да се види с приятелите , когато на врата се появил селския ззевзек: -Здравей зелев лист , пълен с месо и ориз! Пешо го погледнал кръвнишки и просъскал: -А си ма свил , а съм та прибил!
    6 points
  41. В интерес на истината, резултат има, но все още не е голям, тъй като платформата не е популярна. Вярвам, че с достатъчно желание за действие от страна на обществото, грубото потъпкване на правилата ще бъде ограничено значително, а с това и смъртността по пътищата ще бъде намалена. Аз лично изпращам сигнали само за поведение, което поставя или би могло да постави живота и здравето на останалите водачи в риск. Не бих качвал неправилно паркирали например, тъй като това наистина само ще храни държавния бюджет, за да изтичат още пари в нечии джобове. В София специално нещата се случват бавно, защото явно нямат дотатъчен капацитет. Не очаквайте бърза реакция след сигнала, но такава най-вероятно ще има. Доколкото знам от няколко месеца имат нареждане да се отнасят сериозно към сигнали по email. Относно самото име, разбирам Ви напълно. То е такова, защото така кръстих страницата си в Instagram преди няколко години, когато просто качвах видеа на "шОферски издънки". Впоследствие се роди идеята за сигнализиране, съответно и сайтът с генератора, който е продължение на "бранда". Имам още планове за сайта, след осъществяването на които ще вдъхва повече доверие, но, тъй като правя всичко сам, включително и да плащам за съществуването му, а имам още много други неща на главата, не ми остава време да го довърша, така че засега доверието ще идва в следствие от съдържанието в социалните мрежи. Някой ден ще се случат нещата. Благодаря за отделеното време и оставам насреща, ако някой има други въпроси.
    6 points
  42. Срещата си беше супер. Беше супер спокойно и тихо в Старозагорските Бани , имаше си басейн и джакузи със минерална , вода , имаше си и студена бира. А най якото беше че всичко това се съчета супер с гледка към колите Аз лично си прекарах, супер , починах си , събрах желание за работа по мойта , когато излезе от боя и вече нямам търпение да я подкарам Ето тук са и малко снимки от мен - Поздрави на всички
    6 points
  43. Еее, Влади, ти как знаеш да ме уцелиш винаги Иначе... Грабна ме живота в някакви аспекти и едните неща останаха, за сметка на други... Вече сме в новия дом, построен с много усилия, но пък с много желание. А основата на всичко това е, че вече съм татко на не един, а цели двама еднакви, свръх гласовити момци, които ми показаха нови, непознати до сега октави и тонове излизащи от човешко гърло (и не само гърло). Така че вече съм на по-горен левъл като усещане на музиката
    6 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.