Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Лети джанти?


Odin

Recommended Posts

Значи от стария форум изнамерих този чешки линк на който има сниман как трябва да изглежда фланеца.

http://www.tuning.cz/s110r/UPRAVY/rozchod.htm

Като гледам снимките материала на фланеца ми прилича на стомана някаква с дебелина минимум 2.5 см.

Молбата ми е ако има някой, който е технически грамотен да направи един чертеж на този фланец, защото ходих при двама майстори които ми казват "Дай чертеж" Проблема ми е имам 4 бр. ляти джанти и само ми пречат на терасата, свалих ги от една шкода ама се оказа че предния собственик е сменил размера на шпилките от 130 на 100мм. :)

 

Дано някой се справи с чертежа, пък ще се черпим после :)

 

Поздрави

 

P.S. Забравих да питам .На джантите има едно ET19 това офсет ли значи ?? демек ако фланеца ми е 19мм. джантата няма да излиза навън

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EТ-то е "изхвърлянето" на джантата - заводски 120-ковите стоманени джанти излизат с ЕТ +43 (или просто 43). Фланците, които имах до преди 3-4 месеца бяха 3.5см - чешко производство. Но са 4Х130мм -> 4Х130мм, т.е. да не сменяш късата полуоска с дълга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За чертежа лесно, но ако го има фланеца и да го държи човек и с шублера да си мери и да си чертае -така по снимка се съмнявам да може да се направи добър чертеж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фланците, които имах до преди 3-4 месеца бяха 3.5см - чешко производство. Но са 4Х130мм -> 4Х130мм, т.е. да не сменяш късата полуоска с дълга.

 

а тежки ли бяха или бяха от някаква сплав ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на един фланец,който лично на мен ми допада

http://bgphoto.net/photos/13475/o632733739048593750.bmp

http://bgphoto.net/photos/13475/o632733740734843750.bmp

Хубавото е,че е предвиден за три различни вида джанти и съответно по-голям избор на такива дава.Всъщност доколкото виждам единия вариант е направен за шкодова джанта на 130мм междуболтово с цел точно изнасяне на джантата навън.Лошото е,че всяко допълнително отворче по фланеца вдига цената на изработка :|

За материала...не мисля,че тези на сайта,който си дал са от стомана,то там пише какъв трябва да е,но аз за съжаление не го вдявам чешкия,от трите варианта които изреждат разбирам само единия.Принципно може да се изработи и от черно и от цветно.Основната разлика както и ти си забелязал е тежестта на готовия фланец(и цената де :) ).На първия вариант фланци на този същия сай,повечето отвори са направени точно за олекотяване според мен.Един вариант,както и на сайта препоръчват е дурал,а ако ще е от стомана,нещо от сорта на 65Г ми се върти в главата...Тези фланци за които бях писал някъде по-нагоре,че ще гледам,бяха стоманени.

Чертеж лесно може да се направи,въпроса е точно че няма размери.Аз мога да хвана шублерчето и да замеря тук там главините и джантите,но няма гаранция,че това ще е правилното.Предполагам,че умните глави би трябвало да са понаправили някои изчисления,кое колко,така че хем да не се окаже прекалено слаб фланеца,хем да няма много излишек по него.

Спомням си,че някой беше казал или тук или в другия форум по същата тема,че има готови чертежи,но няма подходящ майстор.Я да казва веднага кой е и да дава чертежите :D Пък от друг ще изскочи и майстора... :D Май така ще е най-добре.

Поздрави,колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В дир-а аз бях казал, че съм си направил чертежи. И в тях няма нищо сложно - имаш 8 отвора, 4 от които с резба, не помня точната дебелина на изфабрикувания от мен фланец, но по памет болтовете на новите джанти трябваше да направят приблизително 8 оборота за да започнат да стягат (четох някъде, че това бил някакъв минимум). Фланците имаха фаска за центриращия отвор на джантата. А отвора на джантата, както и междуболтовото разстояние ги замерих от Опелови лети джанти. Останалите нужни ми размери ги замерих, клекнал до моята кола със свалена гума. Това е :)

Но това беше преди повече от две години и не ги пазя, защото:

1. не намерих подходящ майстор - питах двама-трима стругари, но те ми отказаха, защото само на струг нямало как да стане точно разпробиването на отворите и имало верочтност да бие фланеца. Трябвало координатна машина.

2. когото и да питах, никой не можа да ми каже от какъв материал да ги изработя.

3. намерих си обърнати джанти и затова замразих проекта "Фланци".

В общи линии е това. Може да изпускам някоя подробност относно снетите размери, но по памет толкоз.

Може би ако някой се наеме да намери подходящ майстор (т.1 - по-горе) и разбере от какъв материал се правят и от де се взима този материал, бих могъл когато имам време да замеря всичко наново и да го метна на компютъра :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.