Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Емблема


vRS

Recommended Posts

Точно това имах впредвид, не е важно с колко пада, важното е, че се вдигат конете, а разхода пада - на пръв поглед антилогично, но според това което са ми казвали и което ти си написал - реално :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 140
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Redline__

    20

  • vRS

    20

  • Fabia vRS

    14

  • ///M Power

    11

Най-много писали в темата

За да може по-лесно да се обясни “чип тунинга” като източник на повече мощност, ще трябва предварително да се запознаем с понятието “ламбда”.“Ламбда” представлява коефициент, изразяващ съотношението въздух/гориво в горивната камера, това се изпълнява от "ламбда сензор". Той мери съдържанието на кислород в ауспухната система. При пълно и добро изгаряне, кислород не трябва да остава. Така сензорът информира ECU-то за наситеността на гориво в цилиндрите. ECU-то на свой ред от регулира нещата. Данните от сензора могат да варират между 0,9 и 1,1, а при някои по-широко обхватни датчици - между 0,7 и 1,2. Идеалното съотношение за минимален разход е около 15,4 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 1,05. Идеалното съотношение за максимална мощност е около 13,2 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 0,9. Прието е фабричната нормална настройка да е около 14,7 кг въздух към 1 кг гориво. Това се смята за компромис между разход и мощност. Следователно за повече мощност, ламбда трябва да е 0,9. При турбо автомобилите и компресорите ламбда може да се намали и до 0,82 поради съображения за сигурност - по-високото налягане и температура в ауспуха могат да унищожат мотора, а осигуряването на повече гориво понижава температурата в горивната камера.

 

 

За атмосферни двигатели (natural aspiration) - увеличение на мощността до 15% . За турбо моторите и компресорите (forced induction) - до 30%. Целта тук е да се запази фабрично зададеното налягане в турбината, а да се ускори времето за достигане на тази пикова точка, както и да останем в нея възможно най-дълго.

Важно обаче, е да се отбележи, че за да спечелим значителна мощност и въртящ момент е необходимо да настроим и за съответно зареждаме с най-доброто възможно гориво. В този смисъл обикновения без оловен 95 няма да е достатъчен.

Освен повече мощност, чрез чип тунинга е възможно и премахване на различни видове електронни ограничители (например ограничител на скоростта - най-често на 250 км, ограничителят на обороти и др.). След чип тунинг се увеличава и т.нар. (throttle response), т.е. “чувствителността” на двигателя към педала на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чип-тунинг

 

Въпрос: Какво е чип-тунинг?

 

Отговор: За да се отговори на този въпрос трябва да имате известни познания за това, как работят съвременните двигатели. Моторите на повечето автомобили произведени през последните 15 години се управляват в различна степен от електронен контролен блок (ECU – Engine Control Unit), който се грижи основно за прецизното подаване на горивото и момента на запалване, а в зависимост от конструкцията на двигателя и за редица други неща – управление налягането на турбината, отварянето на дроселовата клапа в съответсвие с позицията на педала за газта и др. В паметта на този електронен блок са записани инструкции, които се изпълняват при определени условия. Например при определени обороти на двигателя и позиция на педала за газта, компютърът подава точно определено количество гориво и предварение на запалването. Управляващите блокове на някои коли взимат предвид и редица други външни фактори – показанията на ламбда сондата, която следи за качеството на изгаряната горивна смес; дебитомера, който отчита обема въздух преминал за единица време през въздушния филтър и др.

 

Чип-тунингът се изразява в оптимизиране на заводските програми с цел повишаване на мощността и въртящият момент на двигателя в определени безопасни граници.

 

Въпрос: Защо производителите на коли не ги правят по-мощни, след като това може да стане толкова лесно с чип-тунинг?

 

Отговор: Има редица причини, поради които производителите на автомобили подхождат консервативно по отношение на програмирането на електронните блокове за управление:

 

Надеждност – употребата на некачествено гориво или моторно масло може да доведе до сериозни механични повреди по двигателя. Производителите нямат гаранция, че всеки един от стотиците хиляди собственици на дадения модел автомобил винаги ще кара с добро гориво и смазочни материали. Това е така, най-малкото, защото горивата и лубрикантите в различните държави имат сериозни разлики в качеството. Поради тази причина заводското програмиране далеч не е оптимално като съотношение въздух/гориво и като предварение на запалването с цел застраховка в случай на употреба на некачествено гориво или моторно масло.

Маркетингови причини – често пъти мощността на даден двигател е ограничена, за да може даденият модел автомобил да попадне в по-ниска данъчна или застрахователна група. Един пример – една от последните версии на двигателя 1.8 Турбо на Ауди е с мощност 163к.с. (120kW) – това е границата над която в редица държави се заплаща акциз и крайната цена на автомобила може да се повиши с 20% само заради няколко конски сили. Същият този двигател, без почти никакви механични разлики влияещи на мощността съществува във версии 180к.с. и 210к.с. Разликата при по-мощните му събратя отново е в програмирането на компютъра на мотора.

 

Екология / Икономия на гориво – Съвременните двигатели трябва да отговарят на все по-строги екологични норми. Повишаването на мощността често води до известно увеличаване на отделяните вредни емисии, а в някои случаи и до повишаване разхода на гориво. По отношение а разхода на гориво ще намерите по-подробна информация по-долу.

 

Въпрос: С колко конски сили се повишава мощността само с чип-тунинг?

 

Отговор: Този въпрос няма абсолютно еднозначен отговор. Зависи от конкретната конструкция на двигателя, типа на електрониката, която го управлява и редица други фактори.

 

При атмосферните двигатели може да се постигне увеличаване на мощността от 5% до 10% без механични подобрения по двигателя. При трубо-моторите увеличението може да достигне до 30%.

 

Трябва да се има предвид, че не съществуват два напълно еднакви двигателя, дори при излизането им от поточната линия. Общото техническо състояние на двигателя, степента на износване, километрите и др. оказват влияние. Нов двигател, който е в перфектно състояние и няма никакво механично износване би постигнал по-добри резултати при чип-тунинг от двигател, който не е напълно технически изправен или е на 200 000 км. Често износените двигатели не могат да постигнат и заводско-предписаните показатели.

 

Въпрос: Увеличава ли чип-тунингът разхода на гориво?

 

Отговор: В повечето случаи разходът на гориво при нормален стил на каране намалява. Ако стилът ви на каране е спортен и педалът на газта се държи винаги натиснат докрай, чип-тунингът може да увеличи средния разход на гориво.

 

Повишаването на мощността се постига чрез изгарянето на повече въздух и гориво и/или чрез постигане на по-ефективно изгаряне. За да се оптимизира процесът на горене, често пъти чип-тунингът “обеднява” горивната смес, а предварението на запалването се оптимизира. Като следствие съотношението въздух/гориво се увеличава или с други думи, в определени моменти, двигателят гори повече въздух и по-малко гориво. Освен това, повечето мощност означава, че не се налага педалът на газта да се натиска толкова много, за да върви колата.

 

Въпрос: Опасен ли е чип-тунинга за двигателя на колата, намалява ли се ресурсът му?

 

Отговор: Чип-тунингът е безопасен за двигателя, тъй като не променя драстично работните му параметри. При увеличаване на мощността ресурсът на двигателя винаги намалява обратно пропорционално на вдигането на мощността. Зависимостта в никакъв случай не е линейна и при минимална модификация, каквато е чип-тунингът ресурсът се намалява незначително. В "Проспийд" сме правили чип-тунинг на турбо автомобили преди 5 години, които за този период са изминали между 150 000 и 200 000 километра без никакви дефекти.

 

Въпрос: Как мога да съм сигурен/на, че чип-тунингът има обещания ефект при моята кола?

 

Отговор: “Проспийд Моторспорт” е единствената фирма в България, която има техническата възможност да направи измерване на мощностните характеристики на Вашия автомобил преди и след чип-тунинг с помощта на модерен шаси-динамометър. Сериозните тунинг-фирми по цял свят доказват обещаваните подобрения с помощта на такива измервания. Това е стандартна процедура, включена в цената на чиповете предлагани от “Проспийд Моторспорт”.

 

На Българския пазар се предлагат всевъзможни чип-тунинг продукти, някои от които са с неясен произход и недоказани качества. “Проспийд Моторспорт” предлага и отделна услуга само за измерване мощностните характеристики на автомобила, като клиента може да провери резултатите и с оригинален, и с тунинг-чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди 30-ина година ако искахме да извлечем повече мощност от един двигател се налагеше да подменим карбураторите с други размери, а след това посредством разпределителя да се постараем да намерим най-оптималната крива на запалване. Естественo, това най-прецизно се прави на динометър (специялна апаратура, която измерва мощността и въртящия момент на автомобила).

Чип тунингът има за цел да постигне същия ефект. За разлика от “старомодния” карбуратор обаче, днес разполагаме с централен компютър (Electronic Computer Unit), който, посредством т.нар. инжекционна система, електронно дозира размера на подаваното гориво. За да се промени тази настройка се създава специялна програма, която се съхранява върху чип. От тук идва и понятието “чип тунинг”.

 

 

 

Още малко въведение - за да може по-лесно да си обясним “чип тунинга” като източник на повече мощност, ще трябва предварително да се запознаем с понятието “ламбда”.

“Ламбда” представлява коефициент, изразяващ съотношението въздух/гориво в горивната камера. Може би сте чували за "ламбда сензор". Той мери съдържанието на кислород в аспухната система. При пълно и добро изгаряне, кислород не трябва да остава. Така сензорът информира ECU-то за наситеността на гориво в цилиндрите. ECU-то на свой ред отрегулира нещата. Данните от сензора могат да варират между 0,9 и 1,1, а при някои по- широкообхватни датчици – между 0,7 и 1,2.

Идеалното съотношение за минимален разход е около 15,4 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 1,05. Идеалното съотношение за максимална мощност е около 13,2 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 0,9. Прието е фабричната нормална настройка да е около 14,7 кг въздух към 1 кг гориво.

Това се смята за компромис между разход и мощност .Следователно ако се целим за повече мощност, ламбда трябва да е 0,9. При турбо автомобилите и компресорите ламбда може да се намали и до 0,82 поради съображения за сигурност - по-високото налягане и температура в аспуха могат да унищожат мотора, а осугиряването на повече гориво понижава температурата в горивната камера.

 

 

Трябва ли да зареждам със специално гориво?

Важно обаче, е да се отбележи, че за да спечелим значителна мощност и въртящ момент е необходимо да настроим и за съответно зареждаме с най-доброто възможно гориво. В този смисъл обикновения безоловен 95 няма да е достатъчен. Следва Lambda да се промени на 0,9 за атмосферни и 0,82 за турбо и комресорни мотори. Програмата може също да елиминира и плоските места от кривата на мощността. Трябва да се има в предвид и фактът, че всяка механична промяна на двигателя (т.е. допълнителен тунинг като пилене на глави, смяна на инжекционната система, смяна на разпределителния вал и т.н.) ще имат ефект само ако са заложени в програмта на чипа. Тук е моментът и да дам един личен съвет: ако имате намерения да правите по-сериозен тунинг на мотора и особено ако сте с ограничен бюджет – оставете чип тунинга за последно. Причината е, че след направените модификации ще ви трябва напълно нова програма. Със старата автомобилът може дори да не запали, да не говорим за подобрени възможности! Една нова подходяща програма ще ви осигури и повечко коне, тъй като ще рефлектира (положително) на вече направените промени.

 

 

 

 

Лесно ли се инсталира и възможно ли е обратно превключване на сериен режим?

Принципно - да. При колите произведени до 1995та година преобладават чипове с корпус DIP (DIL) . При тях поставянето на 28 , 32 или 40 пинов "цокъл' е лесно и почти безопасно , а и много от Управляващите Блокове през този период са с такива 'цокли' серийно. Смяната на двата чипа става бързо и лесно.

 

 

 

 

 

 

 

При автомобилите излезли от завода след 1995та година се използват така неречените PLCC чипове. Те са доста по-малки по размер и имат от 32 до 44 пина, които са запоени към платката (SMD монтаж). Тяхното отпоqване е трудна и отговорна задача , не рядко и опасна за самото ECU. Монтирането на цокъл също е възможно.

 

 

 

В автомобилите произведени след 1994та година преобладава системата за диагностика OBD2. При колите поизведени след 2000та год. тя позволява директно репрограмиране на чипа носител (Flash Eprom) , който е PSOP корпус.

 

 

 

По отношение на резултатите, ето какво може да очаквате:

 

 

За атмосферни двигатели (natural aspiration) – увеличение на мощността от 10%. до 15%.

 

 

За турбо моторите и компресорите (forced induction) – до 30%. Целта тук е да се запази фабрично зададеното налягане в турбината, а да се ускори времето за достигане на тази пикова точка, както и да останем в нея възможно най-дълго.

 

 

За турбо-дизелите – до 30%. Тук е много възможен и един положителен “страничен ефект” – значителен спад в разхода на гориво.

 

 

 

 

 

Логично тук изниква въпроса - Защо не колите не излизат оптимизирани от завода? Отоговорът не е прост, но основните причини за това са няколко : производителя отчита различното качество на петролните продукти в различните региони , както и различните законови норми за изгорелите газове. Към това това се прибавят и различни застрахователни условия и екологични изисквания . В оригиналният Софтуер (записан в чипа) трябва да се съдържа компромисен параметър , отговаряш на всички тези условия. Това е и главната причина за направата на много различни версии на управляващия Софтуер за един и същи двигател.

 

 

 

 

 

 

Има ли някакви странични ефекти?

Освен повечко мощност, чрез чип тунинга е възможно и премахване на различни видове електронни ограничители (например ограничител на скоростта - най-често на 250 км, ограничителят на обороти и др.). След чип тунинг се увеличава и т.нар. (throttle response), т.е. “чувствителността” на двигателя към педала на газта.

 

И накрая, но не и по важност идва въпросът за опасности от неправилна програма или неподходяща версия.

Малко по-нагоре споменах за възможността от лоши последици ако не се ползва “предписаното” гориво с подходящо октаново число. Бъдете сигурни, че сте наясно с какво гориво трябва да се

зарежда автомобилът. Ето някои възможни последици от “лош чиптунинг”:

 

При бензинови мотори: Прекалено много презапалвавне (“preignition”) води до покачване разхода на гориво и евентуално до детонация.

 

Друга причина е лошото съотношение въздух/гориво – пренаситена смес дава завишен разход на гориво и води до премиване на цилиндрите (масленият слой се отмива). Това може да унищожи мотора. От друга страна по-бедна на гориво смес води до по-високи температури в горивната камера и също “предразполага” към детонация.При дизеловите автомобили пренаситена смес отново води до завишен разход на гориво и до премиване на цилиндрите (масленият слой се отмива). Неподходяща програма може да унищожи както катализатора, така и системата за преизгаряне.

При турбо и компресорните двигатели едно прекалено високо ниво на налягане в турбината може да унищожи двигателя по всевъзможни начини (бутала, гарнитура и т.н.)

 

 

 

Тук е мястото да се отбележи , че добре направеният Чип Тунинг не уврежда двигателя и не увеличава значително бързината на износване. Също така е важно да се уточни , че веднъж записан , Тунинг Софтуера в чипа не подлежи на промяна и неговата работа е константна величина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Joro, по - полека с писанията, щот видя ли кво стана с оня многознайко. За по - лесно дай препратка към сайта, от който си копирал, вместо да ни караш да си връткаме скроловете по половин час - напр. www.skodaowner.org

и който иска си чете, нали така. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе дайте вече да спреме рекламирането на разни фирмички за чип-тунинг! Не му е тука мястото. Мерси, че ни ограмоти Joro! Сега разбирам вече колко правилно е било предложението във форума да влизат само регистрирани потребители. Заради ей такива изцепки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това:

За атмосферни двигатели (natural aspiration) – увеличение на мощността от 10%. до 15%.

 

и това:

значителен спад в разхода на гориво.

 

са само в мечтите на някой хора.....у Запада може да ги правят така (едвали ) в БГ обаче не!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тафнаха ми емблемите на RS-a - тази отзад и тази отпед! В ЕураТек всичко е към 40лв., което ми се струва доста за две пластмаски.... Знаете ли то къде мага да ги намеря по-тънко :roll:
в някоя авто морга ако има некоя блъсната РС може да се поразходиш и да видиш :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето на това му викам грозна тема :x особено в първата й част! Тази кола от обявата в Германия е собственост на едно момче от София, което има тясна връзка с рали спорта (но няма да кажа каква 8) :lol: ) и смея да го нарека мой приятел! Тази година бяхме на почти всички ралита из България заедно! Освен РС-а има още една Фабия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето на това му викам грозна тема :x особено в първата й част! Тази кола от обявата в Германия е собственост на едно момче от София, което има тясна връзка с рали спорта (но няма да кажа каква 8) :lol: ) и смея да го нарека мой приятел! Тази година бяхме на почти всички ралита из България заедно! Освен РС-а има още една Фабия ;)

 

Ми ОК де, да видим нейни снимки в България :roll: със софийска регистрация, нали е от София адвокатът, или това е още една негова НЕсбъдната мечта, тъй ли пък една снимчица от как я е купил няма :smt017 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Škoda

някой ако иска да си цопъ-пасте готиното ш

:mrgreen:

 

Ak je Slovensko alebo české abeceda na klávesnica, to máš tento znak!

 

Това малко на словашки го написах но няма значение!

 

:lol::lol::D:D

 

Аз се махам за сега че тук някакъв спор се е развихрил до скоро четене съфорумници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв адвокат сънуваш :roll:

 

Сега ще ти обясня в подробности :mrgreen: .... само искам да си седнеш удобно на стола, да отвориш ей тоя линк: http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=650 и да си прочетеш бавно и на глас мнение No.11, на твоя приятел vRS ( "Пуснато на: Пет Окт 07, 2005 9:50 pm" )

:arrow: Сега по-ясен ли ти е моя сън :?: :?: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и какво пише? Явно ти не си прочел внимателно :lol: Някъде да виждаш думата адвокат? Или за теб адвокат и юрист е едно и също нещо :roll: аууу срам :oops: Това, че някой има висше юридическо образование не означава, че е адвокат по професия моето момче :idea: Може да е съдия, прокурор, юрист-консулт :roll: икономист и какво ли още не 8)

 

 

Сега да поговорим малко за снимките :P Ти за какъв се мислиш бе бейбун, че искаш снимки с регистрационни номера, нещо не ми се виждаш нормален, май яко ти хлопа пубертетската тиква! Да ти е хрумвало, че може на другите снимки номерата да са открити, да се вижда всичко и просто да не му се е занимавало да ги коригира заради мухъл като теб?Явно не :idea:

 

Няколко думи за приятелчето ми (както ти се изрази) Момчето е с 10 години по-младо от мен(аз съм на 36) спечели доверието, приятелството и уважението ми, след като ни запозна един общ познат автомобилен състезател на едно рали преди около 3 години

Нямах представа, че пише в този иначе добър форум, но след като прочетох темата, му се обадих и разбрах, че това е той :mrgreen:

Тази година ходихме на повечето ралита из страната заедно с жена ми и приятелката му. Както казах той има силна връзка с рали спорта!

 

Някой хора явно изобщо не могат да мислят с главите си - Redline ти бейбун такъв, пубер недоразвит и неможещ да разсъждава с големия пъпеш на раменете си, помислили малко, защо ще се обажда да пита в Еуратек за емблема ако няма кола, на която да я сложи? Ти обади ли се да попиташ колко струват въпросните емблеми в София? Аз също не знам от какво е направена емблемата ми - е и? Какво означава това, че не карам Шкода ли?

 

Светът найстина е малък! Не мога да повярвам, че така оплюхте човека, без да знаете нищо за него :x същите глупости като по другите форуми :) пълно е с бейбуни навсякъде :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О ужас :cry: , съжалявам, предположих, че най-вероятно е да е адвокат - но мерси за изчерпателния отговор :mrgreen: - можеш да се рег-неш във форума на столичните юристи www.sflawyer.com/forum ще си много популярен там :idea: , а докато сме тука, в Skodaowner Forum-a дай да приказваме за RS-a - фантом на приятелчето ти, или да изчакам да измислите друга тема - нещо от сорта на "Откраднаха ми джантите на RS-a, да знаете от къде мога да си намеря по-тънкажно същите ?" ;)

 

Поздрави от Варна, мойто момче :smt039 :smt037

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Valio, човече, аз само не разбрах, защо vRS замазва номерата на колата, когато на оригиналната снимка...няма номера? Иначе ще се радвам, ако кара такава кола. Макар и аз да мисля, че не може дизела да бъде спортната кола на Шкода. Ама пък от друга страна, защо не - тя и моята е дизелче, пък фърчи почти с 200 :smt077 Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, сега ти слушай мен:

 

Мери си приказките и внимавай какво пишеш като не познаваш хората, с които комуникираш. Чети по-обстойно темите и тогава отговаряй. Не си имаш работа нито с "бейбуни", нито с "пубертети", и това че си на 36 не ти дава никакво предимство пред останалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RedLine QQZLO Аз викам да сложим край на глупавия спор! Аз също оплюх vRS много здраво, за което съжалявам! До сега си мълчах, но мисля, че не е редно... Като ходих до Еуратек, за да ги питам за препарати за накрайника дето го сложих, отвън стоеше тая черна Фибия със същите джанти и беше без емблеми колата :oops: Момчето също го видях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де....кво стана сега....хубаво ще е да оставим тази тема.....и двата отбора според мен бяха сгрешили....от псуване ,обиди и заплахи нищо никой няма да спечели!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.