Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

отново за маслата


Guest млад skodadjija

Recommended Posts

Здравейте шкодаджии! Тази пролет си купих една 105-ца и веднага и смених маслата(на скоростната кутия и двигателя).Сложих Приста ЕР-90,а на двигателя Приста супер газ.Вече навартях 7500км и е време да го сменям.Пък и нещо не сам доволен-постоянно се образуват някакви гадни напластявания по капака на клапаните и като отвия капачката на гърловината за маслото цялата е обложена плътно с някакъв белезникав налеп.Отделно от маркуча които излиза от гърловината капе еана черна течност като катран. Това сигурно е от маслото.Решил съм да сложа OMV или Shell.Някой има ли опит с тези марки масла и какво ви е мнението за тях?Баща ми кара Opel-kadet и му слага само вносни масла и няма споменатите проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Аз от как взех семейната антика 105л само с шел я карам и нямам ядове ... пък и 7 лева не са толкова много ... стига да не ти тече от някъде ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Za nasloto, 105-cata i slagam prista super benzin, i nikoga ne e imalo takiwa problemi, towa obiknoweno se poluchawa ako wliza woda w masloto ili ot kondenz. Pri gazta move i ot towa da e zashtoto winagi chast ot kompresiqta se gubi w kartera, a ako se kara na gaz w izgorelite gazowe ima poweche wodni pari.

 

Ta ideqta mi beshe che i s hubawo maslo move da se poluchawa syshtoto.

No kakto kaza kolegata ot opit glawa ne boli byk i ne e tolkowa skypo!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм много доволен от Madit - полско масло, продава се в магазина на Симеовонско шосе, цената е 5лв. за литър. Карам над 30хил. с него и няма проблем.

 

Маслата на Приста са много зле - изобщо какво е това масло дето трябва да се сменя на по-малко от 10к км. Аз няма само с това да си играя. На Шел и ОМВ маслата не са кой знае какво, ама няма да се изказвам повече, че веднага някой ще си ги защити.

 

ПП. Отлаганията по капачката за наливане на масло не си ги слагай на сърцето - няма да видиш Шкода без такива. При Кадета няма отлагания там, защото маслото и горе е под високо налягане - обаче виж как текат по сички гарнитури тия опели - чак от гарнитурата на капачката им тече масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде стига сме философствали по тези безкрайни теми. Давам всички моторни и трансмисионни масла, които се препоръчват от завода-производител:

o632699735448125000.jpg

o632699735730937500.jpg

 

Избираш си марка, отиваш в представителството и си купуваш същото масло или неговия сертифициран заместител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП. Отлаганията по капачката за наливане на масло не си ги слагай на сърцето - няма да видиш Шкода без такива.

 

Няма такова нещо :D Виждал съм много без отлагания. Всичко зависи от състоянието на двигателя и маслата които се слагат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За въпросното наслояване, ако е съво на цвят и лепкаво означава че маслото се смесва с вода.И това хич не е добре.По твойте думи ми намирисва на основен ремонт на двигателя.Закарай я на "доктор" и предполагам че ще установи същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно!Има едни метални тапи на главата и ако е карана с вода ръждясват доста кофти.Ако се е получила дупчица на някоя от тапичките се получава точно това.

И това е добрия вариянт.И други кофти работи може да са се случили!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе струва мисе че не е нормално да има такива отлагания.Когато купих шкодака тези отлагания ги нямаше,а беше карана вече половин година на газ.Затова ми направи и впечатление че са се образували когато смених маслото и сипах пристата.Дотогава не знам с каква марка масло беше двигателя,стария собственик не ми каза,а и не се сетих да го питам.Иначе нйама други проблеми.Маслото не се пресича,нито пък се губи антифриза.Купих едно ОМV super start и ще видя как ще се държи баба шкода занапред.Малко е гъстичко ми се струва 20W-50,но си варви добре.Дали ще има някакъв проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така пиша , ами за скоростната кутия какво масло да сипя?Досега я карам с приста ЕП-90, но мисля пак да купя ОМВ има някакво ОМВ мп за механични скоростни кутии....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с синтетично 75w90 ac delko в скоростите - от както го налях се включват по- лесно. в мотора съм с пак delko 15w40 и нямам никакви проблеми - нито омам отлaгания по капачката на клапаните , нито течове а и не духа компресия през отдушника на картера . не го и гори - от както го налях съм минал 2500 км а не съм доливал и грам - намаляло е с 2-3 мм на пръчката . цената му беше напълно приемлива , което също има значение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Относно първия въпрос на колегата мисля, че не от маслото причината, а от двигателя.

Не съм съгласен, че маслата Приста са скапани - аз от 1996 г. слагам различни масла на Приста (различни по качество, а не по вискозитет) и съм доволен. Забелязах обаче, че никой тук поне в тая тема, а май имаше и друга за маслата във форума, не си дава сметка за индекса за качеството на маслото по API - по него бензиновите масла се означават с буквата S, а индекса за качеството с буквите от азбуката последователно, като D например от от ниския клас - лятното M-10D да речем със SAE 30. Става въпрос за това, че може да има масла с еднакъв вискозитет, но с различен индекс по API - например Приста супер е SF, Приста Супер газ е SG, а Лидер и Супер бензин са SJ понастоящем. макар, че се чудя дали не ги надценяват. За мойта кола стремежът ми е бил да слагам колкото може по качествено масло по индекса API - SG, SH или SJ. Полусинтетиката и синтетиката отиват към SL и SM. Мнението ми е, че и тоя индекс е не по-малко важен, а забелязвам че по много магазинчета и бенциностанции не са наясно продавачите, а гледат да ти пробутат застоялите се масла, дето като ти кажат SAE 15W/40, все едно всичко е ясно за маслото.

Иначе за наште двигатели се допуска и най-ниския клас масло - М-10 или следващото с индекс SF, но е по-добре да се сипва някакво минерално от по-висок клас или полусинтетика SL. Между другото на опелите Кадет и Вектра А на капачките на двигателя за сипване на масло има буквите SF - това означава, че не трябва да се сипва по-нисък клас масло от означеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай и аз да метна малко акъл ... тва по капачката е пресечено масло от конденз в двигателя - получава се обикновенно , когато отдушника виси на асвалта и колата се кара само на къси разстояния в студено време ;)

Относно маслото 20W50 на ОМВ определено и Вектрата и баба Шкода не го харесаха - ако не харчи масло колата очаквай харч след около 5000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Az съм с няква полусинтетика на AVANZA SAE 10W-40 в двг, а в скоростите долях Castrol. За сега съм доволен изминал съм към 100-110км от смяната. Преди като карах бавно на висока предавка светеше маслото, вече не. В скоростите мислех да го сменям ама имаше съвсем малко и викам ще долея 1л и толкова за близките 1-2години ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нз за тия масла на AcDelco 15w40 обаче аз сега сам с едно ама пулна отврат масло налях го миналата година диона супер 15в40 еми кво да кажа като загре колата до работна температура ии по4ва отзад през щеката за маслото и си го изхварля малко по малко напрекаснато забарсвам и след едно кратко градско каране за около 10 км около стеката пак маничка локвичка с масло а нивото на маслото на щеката е г/д на средата под мах писна ми вече нз това в маслото ли е причината предполагам че да щото кат загрее явно мноо рядко става и се получава тва. за 105л 81г стаа дума ако греша нека ако някои има наблюдения по този проблем следвастото масло явно сте е кат на колегата tyny ac delko samo go pomola mi kaji точния модел на маслото и ориентировачна цена :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XC^^The_Devil^^ , маслото е купено от представителя на ац делко в българия - имахиджу . магазина им се намира на една от пряките на симеон . точния адрес в момента не мога да ти кажа - ще проверя и довечера ще ти пиша . за цената - 5 литровата туба мисля че беше над 20 лв и под 30 лв , колко точно вече съм забравил (сменях го отдавна ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние са Баба Шкода :P сме с арал 15W-40,около 30 лв за 4 литра.Преди основия ремонт е карана само с Приста или Диона,но тогава е горяла масло като по каталог(имам предивд,че в каталога си пише,че разхода на масло е 0,1 л на 100 км).Странното е,че около 3000-4000 км след ремонта масло не гори изобщо.Ремонта го направи Петьо при хотел Кемпински Зографски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами нз за тая кругла гумичка ама така сам нямам навремето мойе и да е имало оба4е тва с изхажрлянето на масло по4на от както налях туи масло

преди бе карана с м10д такова нещо нямаше тоя пат кат наливах от тва диона супер сложих и една добавка на лики моли която намалява шума в двигателя предтвратява изгарянето на масло и осте нз кво и наистина имаше голям ефект при 80 км поне при мен има едни вибрации които се появяват по цялото купе с;ед 80 ги няма само около 80 кат сложих добавката изчезнаха и по тих стана наистина ама след време се започна с този дразнещ проблем с изхварлянето. сега масло си гори както е по документи и таи като ми сварсхи диона супер довам с лукоил 15в40

та в скроо време сте слагам туи ац деллко

 

 

XC^^The_Devil^^ , маслото е купено от представителя на ац делко в българия - имахиджу . магазина им се намира на една от пряките на симеон . точния адрес в момента не мога да ти кажа - ще проверя и довечера ще ти пиша . за цената - 5 литровата туба мисля че беше над 20 лв и под 30 лв , колко точно вече съм забравил (сменях го отдавна ).

начи tyny кажи ми точния модел на маслото стото така и така сам от пловдив тук има представителен магазин на ас делко та кат ида да знам за кое масло точно да ги питам разбрах че е 15в40 ама дали е само едно такова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

значи сложих масло yacco VX300 semi syntetic 15w50

няма кво да си крива душата ама от както е купена 81г 105Л никога двг то нее издавало такав звук сеедно си имаш малак ремус супер луд плътен звук и едно мноого яко пъркане се 4ува точно като на ремус при леко подаване и пускане на гаста при празен ход верно до ся карана само с 10д и верно че тва масло 4л е 37 лв но си заслужава цената последното кеото неска източих бе6е купено от метро диона супер за 14 лв 5 литра неква туба ама супер умряло масло напрекаснатмо ми го гореше като по докумети вапреки 4е има гумички на клапаните и го хварляше през стеката ся сте видим с тва как ще е но само как промени звука на двигателя си прая заклучения

ПРЕПОРАЧВАМ ГО НА ВСИЧКИ ТОВА МАСЛО ПРОСТО Е THE BEST OF THE BEST ЗА ЦЕНАТА СИ :lol::lol::D:D:D 8) 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, я кажете к'во масло да си взема,щото наближава да сменям моето.В смисъл, щото аз не им разбирам, та ме интересува какъв модел трябва да е?Дали 10W40, 15W40 или някво друго там.Колата ми е на около 50-60 хиляди, не мога да кажа с точност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-важното за избор на масло не е на колко километри е двигателя, а колко похапва от масълцето. Съвсем относително - ако ти лапа по литър на 10 000 км - слагай смело 10W40. Ако ли не - 15W40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Та днес обиколих тукашните магазинчета и бензиностанции с мисълта да си купувам масло за колата. Обаче какво се получи. Или има някакъв бум на смяна на маслата или тук масления пазар е много зле, защото навсякъде масово има само Приста. Аз понеже не разбирам грам от тия масла, в крайна сметка взех едно Lubrica 15W50, обаче нищо не пиешеше на етикета, като някаква информация за самото масло и сега тук като се разтърсих се оказа, че с това масло зимата може да имам проблеми ако е по-студено. Та въпроса ми е дали правилно съм разбрал, че да ходя да го връщам, докато не съм го отворил още или да си го слагам и да карам. Относно това дали колата "харчи" масло, малко спорен въпрос се получава, защото ми пуска масло от гарнитурата на клапаните (сега ще я сменям) и не мога да засека дали имам такъв проблем. Иначе като я запаля и като ида отзад не изкарва някакъв пушек, дори и при леко форсиране на двигателя. Обаче на няколко пъти ми се е случвало като я запаля и да пропушва доста стабилно. Моля по-компетентните колеги да дадат някакъв съвет, щото не ми е много акъла и утре ще ида и ще налея т'ва масло :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.