Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

отново за маслата


Guest млад skodadjija

Recommended Posts

Ако може да го смениш с Приста Лидер ще е добре. Доста години съм карал с такова, освен това му подобриха спецификациите през последните години. Или търси наливно 10W/40 полусинтетика западно производство. Тая Лубрика не ми вдъхва много доверие, особено ако на етикета няма информация за вискозитета и спецификациите на маслото по API и ACEA. Ако не можеш да го смениш, налей го, но го наблюдавай много внимателно и при първи признаци (примерно светене на лампичката за налягане на маслото) го сменяй. После като сложиш по-хубаво ще усетиш разликата.

Всички автомобили пушат повече от ауспуха като запалят, после намалява, това е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да понасипя мнение към темата :D

Шкодичките съм ги карал само със М10Д. И 1000MB, и 100S и 120 ките (мойта и на сестра ми). Проблем с маслото не съм имал. В скоростната съм със EP90 (доколкото си спомням)...

На 120ката (Само на едната) се образуваха "бозави" отлагания на капачката на маслото. Имаше мнения от типа "смяна на гарнитура", "заминала глава" и сие, но в крайна сметка 50ооо км проблем не е направила. Явно в градско каране си прави лек конденз там...

Та идеята ми е че няма смисъл да се хвърлят пари за скъпи масла. Тия колици се държат абсолютно прилично с Бг масло...

А, и да добавя. На 100S като правихме основния ремонт (100ооо км) се оказа, че нито коляновия вал, нито основни или биелни лагери са за смяна. За съжаление беше пропаднала риза а като е разглобен двигателя по-добре всичко да се направи....

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки двигател, проектиран до 80-те години, може да се кара с нормално минерално масло. Но с по-хубаво масло двигателя работи съвсем по-друг начин, така че по-скъпото масло го облекчава и при пускане, и при работа, и осигурява намалено износване. Пък и дали не е предпочитане да не спестяваш от масло, вместо да правиш ремонт на 100 000 км максимум? Моя двигател вече над 10 години след основния ремонт (не знам километрите, щото не ми работи километража, но поне 80 000 има) и компресията му е много добре и си работи перфектно, за което смятам, че имат принос хубавите масла и добавки чат-пат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак - разликата в цените между българските и доста по-читави вносни въобще не е в полза на "изберете българското!"

 

Колко струва някаква Приста 15 W 40 - 5 l.? Щото Лемфьордер е 32 лв., т.е. 6,40 лв./л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, ако беше прочел внимателно поста ми щеше да видиш, че съм писал, че след 100ооо км не е бил необходим основен ремонт! Пропадналата риза няма нищо общо с износването на двигателя и маслото!

Но тая тема е безкрайна. Всеки си има мнение и си го защитава. Аз просто споделих моя опит и не искам да налагам мнението си на никого!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак нищо не разбрах. То има някакви спецификации - API CF - 4/FG, FTS 100-2002 и на долния ред - ACEA A2-96/ B2-96/ E2 -96, но исках да кажа, че не пише на колко хиляди се сменя или нещо такова. Извинявам се за тъпите мнения, но просто не съм компетентен по тая тема. Иначе знам, че може и с българско масло да се кара, щото до сега е била май Диона Супер или нещо такова, но както каза колегата PV,тия по-новите масла съвсем променят работата на двигателя и имат някакви добавки и разни такива.Та искам само да разбера дали зимата ще имам проблеми или не ?! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от маслото, колега. Колкото по-гъсто толкова по-зле за зимата. 15W минава за гъсто масло. Като стане студено ще прецениш ако пали и върви трудно ще си го смениш с по редичко. Сега си карай.

Хайде със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за всички мнения.Следобед отивам да го слагам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е според зависи...

Аз карах само с 15W40 и зимата определено трудно развърташе. Но пък веднъж развърти ли няма проблеми :)

Накратко - рядкото масло спомага за по-нисък разход, особено зимата. Освен това по-малко тече. Недостатъка му е че лятото става водичка и няма добри смазващи свойства...

Така, че всеки си преценява. Шкода препоръчват да се ползва зимно и лятно масло....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак нищо не разбрах. То има някакви спецификации - API CF - 4/FG, FTS 100-2002 и на долния ред - ACEA A2-96/ B2-96/ E2 -96, но исках да кажа, че не пише на колко хиляди се сменя или нещо такова. Извинявам се за тъпите мнения, но просто не съм компетентен по тая тема. Иначе знам, че може и с българско масло да се кара, щото до сега е била май Диона Супер или нещо такова, но както каза колегата PV,тия по-новите масла съвсем променят работата на двигателя и имат някакви добавки и разни такива.Та искам само да разбера дали зимата ще имам проблеми или не ?! :)

 

Ако е API CF - значи е за дизел и по-добре не го слагай. Ако е SF - значи е нормално не много добро минерално. Ако държиш на хубаво масло, не го слагай и него.

Ето тук в секцията Литература е писано какво означават тези индекси.

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=65

 

Ето тук във форума на Ауди колегата се е постарал още по-добре да ги опише фактите. Аз повече от това нямам кво да добавя:

http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=9912

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При съгласуване с изискванията на категория и API SG (API CF-4/SG), могат да се използват и в бензиновите двигатели на леки коли или малки ванове. Отговарят на повишените изисквания за токсичност на отработените газове.

Заменя масло API CE в по старите двигатели.

Значи моето е API CF-4/SG,което според този цитат си става и за бензин.В предния си пост бях объркал последните букви "ФГ" вместо "СГ", но всичко е изяснено вече. Благодаря на всички колеги :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.