Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатори


CaRp

Recommended Posts

Здравейте колеги :)

 

Вчера моя акумулатор даде фира става дума за СТАРТ Бат економи 44Ah на три години без един месец и общо взето нямам спомени някои да е изкарал повече от три години :x . Най-неприятното е че колата се кара предимно в града много рядко извън и това допринася за неговото по-бързо амортизиране.

Кажете кой с какъв акумулатор кара и какви са му впечатленията (препоръчайте ми) и не на последно място ако знаете магазин с по-добри цени и гаранция упътете ме ще съм ви много благодарен. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в един магазин ми казаха че ако колата се кара само в града е хубво всеки месец да го сваляш и да го зареждаш хубаво . Така се удължава живота му. Не знам дали е вярно но пак там видях че на такситата дават наполовина гаранция от колкото на другите:)

Аз карам с монбат 55ah и вече 4 години ми служи вярно, но от време на време си го зареждам :)

 

Поздрави и успех

 

P.S. Магазина се намира зад театър "София" е на бул. Данаил Николаев ама не знам номера срещу новия офис на Алианц

http://bgmaps.com/services/links/links. ... 518db1f4ee

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с МОНБАТ 44А/h купих го преди 1,5 години и до понеделник нямах проблем. Понеделника не успях да запаля и го свалих да го зареждам. Гаранцията ми е 2 години като в гаранционната карта пише, че на всеки 6 месеца трябва да го занасям в серивиза им и да ми го зареждат , и преглеждат гъстотата на електролита за без пари.Това го разбрах сега.

 

 

абе тая тема сме я разисквали я потърси в предишните страници!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз потърсих дали е писано преди това по тази тема и открих това, но честно казано тези 5 поста с нищо не ми помагат и затова реших да пусна на ново темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с МонБат. Доволен съм от него, въпреки, че с предишния ACDelco стартера въртеше по-добре, пък и издържаше на по-големи натоварвания. Избрах по-евтиния акумулатор, защото така или иначе с тая моя музика каквото и да взема - все ще го сдухам. С други думи ако имаш ограничени финанси - взимай МонБат, не са лоши. Ако искаш нещо по-добро, за повечко пари - ACDelco са железни. Казвам железни в буквалния смисъл на думата - моя изкара 3 години без зареждане, като това е периода с най-яките саунд тестове, както и периода, в който 1 месец палех от 5-6 път докато разбера, че захранващата плюсова пластина на стартера дава на късо. Ако ти кажа какви искри бяха...Е, след всичко това, когато реших, че е време да го зареждам (колата вече не палеше) се оказа, че едната клетка е dead :)

Замислям се следващия акумулатор пак да е ACDelco.

Има един тънък момент, който трябва да прецениш. Както знаеш има обслужваеми (като повечето МонБат, Старт...) и необслужваеми (като ACDelco, Bosch...) акумулатори. Ако ще си го зареждаш сам - обслужваемите се зареждат със стандартно зарядно за акумулатори, което пуска 4А ток, а необслужваемите се зареждат със по-специални зарядни, които пускат 2А ток.

Това е - избора е твой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AC Delco е правилния избор ... карам вече 6 та година моя и май и таз зима няма да сдаде , иначе и Монбат а не е лош въпросът е да не се оставя колата повече от седмица да не се пали 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както знаеш има обслужваеми (като повечето МонБат, Старт...) и необслужваеми (като ACDelco, Bosch...) акумулатори. Ако ще си го зареждаш сам - обслужваемите се зареждат със стандартно зарядно за акумулатори, което пуска 4А ток, а необслужваемите се зареждат със по-специални зарядни, които пускат 2А ток.

 

В интерес на истината това не е точно така. Обслужваеми са акумулаторите с електролит и обслужването е в това да се следи нивото му да е между 10-15мм над плочите както и гъстотата на електролита, което е най-точния измерител за заредеността му. Необслужваемите акумулатори са т.нар. "сухи", в които ролята на електролит играе специална каша. Те не се доливат с електролит и затова са необслужваеми. Имат способността да отдават по-голям пусков ток при еднакъв капацитет с другите, но живота им е по-кратък - не повече от 2-3години.

 

Сложени в една и съща кола и двата вида се зареждат при еднакви условия така, че зарядния ток се определя от нещо друго: По правило той не трябва да е по-голям от 1/10 от капацитета на акумулатора. Т.е. за акумулатор 44Ah зарядния ток трябва да е под 4,4A. Стандартни зарядни за акумулатори няма. Виждал съм доста видове като някои дават доста по-голям ток от 4А. Моето зарядно вкъщи има регулиране на зарядния ток и обратна връзка за поддържането му в определени граници, т.е настройвам да зарежда с 3,5A и зарядното поддържа постоянно този ток докато не изключи когато е зареден акумулатора.

 

Аз сега съм с Акумулатор Старт Бат Економи 44Ah кара 3та зима, но се налага да го зареждам. Предния беше пак Старт и изкара 6 години, но тогава колата не се караше толко много на градско. Като цяло според мен проблема с акумулаторите в наште Шкодички е, че алтернатора е доста мижав и ако се движите с включени фарове, парно и радио на 2000 оборота вие консумирате ток от акумулатора вместо да се произвежда ток от алтернатора и затова акумулаторите ни винаги са полузаредени и оттам произтичат всички проблеми зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е да смени алтернатора с друг или да преправя шкодовия?????? Аз съм зле с тоците така че може и глупаво да ми е мнението :mrgreen:

Но ако се не лъжа на 130-ките и рапидите алтернатора е различен, но нямам никакви технически данни :)

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На баба Лада стария акумулатор изкара 10 години без 3 месеца.А беше "Искра".Така,че най-вече зависи в какво състояние е колата,а не какъв е акумултора. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необслужваемите акумулатори ... Имат способността да отдават по-голям пусков ток при еднакъв капацитет с другите, но живота им е по-кратък - не повече от 2-3години.

Не съм много съгласен с последното твърдение, аз лично ползвам такъв на R-ката. Купих го преди година и нещо от промоцията за откриването на Практикер - 55Аh полски, лицензно производство... колата стои в гараж, кара се много рядко, но досега не се е налагало да го зареждам и си работи без грешка, а един приятел беше оставил неговия (2-3 годишен, необслужваем) във вилата повече от година без да го зарежда и слагайки го на колата завъртя като нов!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартните 105/120 алтернатори са 40А, Рапид/130 са 55А както и Фаворит/Форман и т.н. Последните могат да се слагат на 105/120 като се сменя ремъчната им шайба. Аз 40А на никоя от колите отдавна не ползвам. Акумулаторите ми обаче са стандартни - 44А

 

Лека

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора няма как да се преправи. На 120LS/GLS са се монтирали 55А както и на Рапид. На Шкода 120 от 90г. съм виждал 55A с вътрешен регулатор както е на Фаворит-а. На срещата tyny показа на неговата 80А от BMW, така че истината е просто в друг алтернатор според мен. Иначе между 44 и 55A разликата е минимална. На Фелицията има 70A алтернатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На R-ката съм с алтернатор Magnetti Marelli - наследство от бившия собственик, който работеше във Вантотрейд;) Не съм му гледал характеристиките, но явно е по-мощен от оригиналния и е с вградено реле... доволен съм, в комплект с 55 амперовия акумулатор осигуряват прилично захранване предвид допълнителните консуматори: халогени, 4х45 W CD/mp3 stereo + говорящия антирадар за капак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То MagnetiMareli имат всякакви алтернатори - предимно на италиански коли. Може да ти е по-моще, а може и да не е, защото имат и 44A на Fiat Uno - погледни на самия алтернатор какво пише за да знаеш за себе си. Иначе по-немските коли са Bosch или ACDelco обикновено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вики, ама и твоето не е точно така :)

В подкерапа на горното ми мнение ще допълня:

Когато преди 4 годинки си купих ACDelco-то знаех, че се води необслужваем. То на него си и пише. Попитах продавача какво точно означава това и той започна да ми разтегля едни такива, че акумулатора не бил с обикновен електролит, бил с някакво желе, зареждал се само в сервиза или на 2А ток в домашни/гаражни условия и т.н., (точно както и ти пишеш). Та както писах тормозих го акумулатора 3 годинки и дойде време за зареждане. Понеже имах само зарядно на 4А, отидох в Bosch и там наистина се оказа, че имало специални зарядни, конструирани единствено и само за необслужваеми акумулатори. Купих си. Още като купувах акумулатора ми направи впечатление, че вътре се бълника нещо, но не му обърнах внимание. Независимо, че акумулатора има отдушници, все пак реших преди началото на зареждането да се опитам, да го отворя. Напипах под лепенката ръбовете на капак и прокарах в процепите скалпел за да я срежа. След което вдигнах капака. И какво да видя - ми електролит. Умрях от смях :)

Впоследствие се позаинтересувах по-задълбочено от предлаганите необслужваеми акумулатори на пазара и се оказа, че с желеобразно вещество са много малко. Почти всички са си с обикновен електролит.

Изводите, които си направих, смятам, че са правилни - когато зареждаш обикновен акумулатор с 4А ток има сравнително силно кипене. Винаги се препоръчва, независимо от наличните отдушници да се развият капачките. Да де, ама на необслужваемите акумулатори не е предвидено демонтирането на горния капак, към който са изляти тапите. И явно заради това препоръчват зареждането с по-слаб ток.

А що се отнася до алтернатора и неговото универсално зареждане - повече от ясно е, че той зарежда, но никога не може да зареди напълно един акумулатор, както го правят зарядните устройства. Нито пък може да го зареди така, както е "най-здравословно" за самия акумулатор. Измервал съм процеса на зареждане, който протича както при обикновенното ми зарядно, така и при зарядното за необслужваеми акумулатори. Накратко, резултатите, които са идентични и за двете устройства - процеса на зареждане започва откъм 12.8 V и завършва на 14.5V. Разликата е само в амперите.

Това е моето виждане за нещата, базирано на моя опит и необвързано с дебелите книги за тоците :)

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се бъркайте с тоз термин НЕОБСЛУЖВАЕМИ и новите серии на Монбат и AC Delco можеш да ги отвориш и да долееш електролит или проста дестилирана вода , за разлика от нашенското производство AC Delco върти по един и същ начин както първия така и 10 я ;)

Може да е нова западна технологията на Монбат все пак пише " Произведено в България"

Истински сух акумулатор съм виждал само веднъж и това беше на смолет.

 

Весела коледа и безаварийна Нова година на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишел необслужваеми акумулатори са само тези с желето вътре и те не се отварят. Още като си го купувал са те изментили, а може е продавача да не е разбирал. Това което описваш за твоя акумулатор означава, че той си е съвсем класически акумулатор и далеч не е необслужваем. Само обикновените зарядни имат определен заряден ток, който зависи от трансформатора им - иначе на по-хубавите се регулира и примерно може да зареждаш с 2, с 3 или с повече ампера ток. Когато зарядния ток е по-малък /примерно 1/15 от капацитета на акумулатора/ той се зарежда по-бавно и по-пълно спрямо ако зареждаш с 1/10 от капацитета, което е максималния заряден ток. Все пак не може да се зарежда голям акумулатор /62Ah или повече/ с малко ток /2-3А/, защото това би отнело доста време ако е изтощен. Така че със зарядно което дава 2А можеш да зареждаш не по-голям от 44Ah акумулатор. Не разбрах иначе за кое не съм бил прав, но както и да е, айде веселе коледа на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би някъде се къса веригата, ама както и да е :) Още пазя старото ACDelco в гаража. Днес проверих и на него изрично си пише Maintenance Free, което на нашенски си е направо Без поддръжка, Необслужваем и т.н. тълкувания. И затова всички такива акумулатори ги водят необслужваеми. И това донякъде е така - върху цялата горната част на акумулатора е залепена една огромна лепенка с техническите характеристики на акумулатора, модел, марка и т.н. Ако примерно решиш да провериш електролита и/или долееш такъв се налага или да пипаш финно със скалпела или да разкъсаш цялата лепенка. И в двата случая обаче гаранцията на изделието отпада! Така че както и да гледаме на нещата, както и да ги тълкуваме - акумулатора си се води необслужваем. От тук явно следва, че необслужваемите акумулатори не е е задължително да са със гел.

А това, за което не съм бил прав и за което се извинявам :oops: са двата ампера. Погледнах техническата спецификация на Bosch зарядното и там пише "ефективен ток - 6А, за акумулатори 20 до 90 Ah". Но там пише и нещо друго - "приложение - при всички необслужваеми по DIN-стандарт 12V акумулатори". Не ми е ясно обаче защо не може (или не е препоръчително) с обикновенно зарядно да се зареждат такива акумулатори? Както писах в предишните мнения - от магазина и от сервиза ми обясниха, че ако искам да зареждам ACDelco-то ще се наложи или да им го занеса или да си купя цпециално зарядно за него. Каква е логиката? Нямам представа, но за сметка на това сега си имам 2 зарядни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На разбиращите ще кажа само, че:

1. Алтернатор от Фаворит СТАВА за 120;

2. Valeo например са по-добри от вашите по-немски алтернатори;

3. необслужваеми акумулатори още не означава, че са "сухи".

4. Само SLAYER !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече много неща ми се изясниха и ви благодаря за отделеното внимание. :)

Засега закрепих положението с един японски акумулатор от тойота ярис 1,4 дизел и нещата станаха. Мисля след пазниците да разуча за друг алтернатор, защото явно този с които съм не е достатъчен 42А.

Кажете също така долу-горе колко струва алтернатор от Форман, че има голяма вероятност да не ми е по силите. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл колега да сменяш алтернатора ако не е съвсем сдал багажа и не става нищо от него ... по - добре вземи колкото кабел ти е необходим като метраж 12 или 16 квадрата две кабелни обувки и ще ти се подобри значителни зареждането ;)

И аз бях тръгнал да го сменям моя на Формана , но се разминах само със смяна на кабелните обувки т.к. ориналните бяха бая ръждясали 8) 8) 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде докъде да ходи тоя кабел 16 квадрата? :?:

 

Нещо не ми е ясно за зареждането защо са ти 16 квадрата??? Ти да не зареждаш с 200 ампера?

 

:?: И как ще ми се подобри зареждането ??? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нещо не схванах за какво са тия 16мм2 кабел от алтернатора до акумулатора. То фабрично най-дебел е само кабела от акумулатора до стартера, и там се съединяват с този от алтернатора. От алтернатора до стартера кабела е 6мм2 и това ми се вижда напълно достатъчно при 42А алтернатор. По принцип при изчисляване на сечението на един кабел се има предвид, че максималния ток без загуби е 4-6А през 1мм2 проводник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.