Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ДИЛЕМА - ФАБИЯ ИЛИ ОКТАВИЯ???


Aston

Recommended Posts

Здравейте.Гледам, че има 5% отстъпка за "Фабия" и нещо се колебая между "Октавия" 2 1,6 куб. Амбиенте и "Фабия" 2,0 МРI Елеганс.Вие какво ще ме посъветвате да направя.Благодаря Ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас но според мен Новата Октавия изглежда доста добре. Доста по удобна е от фабията. Фабия е малка кола и носи всичките недостатъци и предимства на маката кола.

За октавия 1.6 ми се струва малък двигател обаче.

Пък на фабията 2.0 МПИ това ще е страшна резачка.

 

Ти си прецени какво предпочиташ - голямо и удобно или малко но пък за сметка на това много бързо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо разликата между двете коли е много голяма, бих казал че не могат да се сравняват. Octavia е по скоро за семеен автомобил дакато Fabia-та е доста по-малка и бих я определил като по младежка кола. Второ като гледам цените в интернет новата Octavia 1.6 амбиенте е с около 4000лв. повече от Fabia 2.0 MPI елеганс. Така че нещо не ми се връзва сравнението което си направил между двете. Аз лично ти препоръчвам да се насочиш към дизел. Или Fabia 1.9TDI 101к.с., а ако ти се дават повече пари за фабия мога да ти препоръчам да вземеш като мойта Fabia RS която е на цената на Octavia-та 1.6 и определено е по-добра от точно тая Octavia.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш парите - смело Octavia!

 

Двете са съвсем от различен клас и принципно няма база за сравнение... Аз съм с Fabia Elegance и съм адски доволен, но бих си взел Octavia без да се замислям (стига да можех... :D).

 

Прецени също така дали наистина искаш бензин - а аз бих ти препоръчал да си вземеш дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си знаеш коя кола ще ти е по добра ако търсиш простор на купето Оctavia ако искаш нещо по пъргавко определено Fabia. Поне според двигателите които си изброил тук. Аз лично обичам по широчките не чак лимузина но все пак съм понеже гоня 2 метра на ръст се сещаш сам. Ако си спокоен като нрав и не държиш на спортни изпълнения Octavia е избора за теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента аз също си търсиа подходиащата Skoda и преди ниаколко дни карах и двете споменати от теб коли. Според мен ако си вземеш Octavia 1.6 ще съжелиаваш всеки път когато се налага бързо изпреварване, особено в балкана, или когато качиш 4 човека в колата.Двигателиа е слаб за това купе.От друга страна Octavia е много по удобна, в смисъл ако караш повече градско и си семеен човек.Така че,просто прецени за какво точно ще използваш автомобила и отговора сам ще доиде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо всички препоръчвате дизел - за да си избиеш само разликата в цената на автомобила трябва да навъртиш доста километри. Да не говориме и за по-високите разходи за поддръжка. Дизел си струва ако въртиш доста километри. Аз мойта бая я карам, не мърдам без кола, а за 6 месеца едвам съм и навъртял 5000км. Дизела е идеален ако имаш междуградски пътувания,или пък колата е служебна.

 

Освен отва на Фабията 1.9 дизел не е добра идея - тежък е и създава проблеми на спирачните дискове.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Моята е Окртавия. Преди да я взема доста покарах Фабия и мога да кажа, че на пътя Октавията няма грешка. Фабията е някакси по нежна, докато Октавията е сериозен автомобил. Прецени за какво и къде ще я караш основно и разбира се - мангизите, но според мен Октавията е по-добре. :D
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мараба колега :) Както виждам, кинтите са почти едни - явно е, че ще ги даваш и само се чудиш, за какво точно да бъде (за това няма да ти казвам от кое да спестиш). Много зависи, както и другите тук са ти казали, а навярно и ти знаеш...за какво ти е колата. Само за теб, за теб и гаджето/съпругата ти, за семейството ти (1-2 деца)... Нормално е ако сте 4-ма да вземеш Октавия, а ако сте 3-ма или по-малко - Фабия. Колата е удобна както за градско, така и за пътуване на по-голямо разстояние. Зависи и от личните ти предпочитания, дали обичаш по-голямите коли или тези, които са по-компактни. Постави на първо място твоите желания (все пак ти ще караш тази кола и тя трябва да ти е максимално удобна и комфортна) към колата и виж коя ще пасне по-добре - Фабия-та или Октавия-та. А за това, каква да е - ако случайно се чудиш - дизел или бензин...аз лично предпочитам дизел (така или иначе не разбирам, защо толкова се спекулира с това за високата поддръжка...)... Просто ми харесва да отида до морето и да се върна без да спирам да зареждам :)Пожелавам ти успех в избора!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабийката си е баш тесновата. То и аз не съм от най-дребните, но все пак... Карал съм 1.9sdi. Карах и Октавия 1.9tdi. Просто няма база за сравнение. октавия без да му мислиш. особено ако караш извънградско.

 

p.s. Я, пак съм станал новобранец :roll: Пък по едно време ме бяхте издокарали Master of Skoda

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че Октавия! Имай предвид, че да караш "голям" автомобил само по себе си е екстра! Октавията има съвсем друго поведение на пътя, особено на дълъг път, вдъхва увереност. С моята Октавия за два месеца съм навъртял 6200 км. Чувството за сигурност, което ти дава такъв автомобил в момент, когато шофираш някъде из балкана, навън вали сняг, около теб са се набухали коли по канавките, а на тебе не ти пука, това чувство е...трябва да го усетиш. Не знам каква кола караш в момента но ако караш от сегмента на Октавия, имай предвид, че много трудно ще свикнеш с по-малък автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си карал голяма кола досега, не взимай Fabia. Просто трудно се свиква от малък на голям автомобил. Лично на мен Fabia-та ми е малко мъничка и не ме кефи (лично мнение). Но и при мен извънграското е над 50% от карането де....

Относно горивото - ако минаваш много километри определено взимай дизел. Не забравяй, че взимайки я нова не можеш да слагаш газ (гаранция и говорим за бензинова) и съответно разходите на километър са далеч по-високи от тия на дизела!

И последно - ако я няма на склад сериозно се замисли дали да не вземеш нещо друго! Аз си чакам мойта вече 70++ дни! На 12ти март стават 90 дни (както е по договор), а още не е произведена (трябвало да я произведат 9та седмица на 2006).... Адски изнервящо е това чакане! ВЕрвай ми :(

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

------------------------------------------------------------------------------------

--Относно горивото - ако минаваш много километри определено взимай дизел. Не забравяй, че взимайки я нова не можеш да слагаш газ (гаранция и говорим за бензинова) и съответно разходите на километър са далеч по-високи от тия на дизела!

------------------------------------------------------------------------------------

До скоро ,това твърдение си беше самата истина,обаче от тази седмица цените на горивата станаха съответно : А95Н - 1,65лв / евро дизел - 1,66лв....

Мръсни гадове..(онези от Лукойл Нефтохим)........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, не разбирам какво общо има това с моя пост?!?!? Разхода на дизела е 1.5 пъти по-малък от този на аналогичен бензин (7.1 бензин срещу 5 дизел - 1.6MPI, 1.9TDI)... Пак си е далавера на дизел. А и да сложиш газ - цената гони лев (0.99), и като сложим по-високия с 15-20% разход излиза като на дизел, т.е. няма смисъл.....

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох една много интересна статия в Business Week точно за бензина и дизела. Там прогнозираха, че до няколко години дизеловото гориво ще стане значително по-скъпо от бензина. Причината е в ненормално високото му потребление, особено в Европа. Май наистина натам са тръгнали нещата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох една много интересна статия в Business Week точно за бензина и дизела. Там прогнозираха, че до няколко години дизеловото гориво ще стане значително по-скъпо от бензина

Разбира се, че това ще се случи, аз лично за мен съм си го предвидил. Истината е че себестойността на дизеловото гориво е много под цегашната цена на дизела. Разликата между себестойността на дизела и бензина е около 20-25% в повече при бензина. Очевидно и в момента цената на дизела е с доста голяма търговска надценка(при производитела) и това се дължи на повишеното търсене. Дизеловите двигатели са по-икономични от бензиновите и цената на дизела в сравнение с бензина ще продължи да расте до момента в който икономическата изгода от това да караш дизелов автомобил изчезне т.е. разходът на 100 километра измерено в пари(не в литри) стане еднакъв(или почти еднакъв) и в двата случая. Това сочи елементарната пазарна логика. Ако това не се случи, това ще е единствено по политически причини(изкуствена регулация чрез акцизи, нормативни актове и т.н.), и в момента ставаме свидетели на подобни нормативни актове, като сертификатите euro3,4 и други които ще излизат тепърва. Това са ограничения относно количеството на изгорелите газове, а при дизелите това няма как да се постигне толкова лесно, необходими са нови технологични разработка, това струва пари, цената на дизеловите автомобили расте, хората си купуват бензинови защото са по-евтини и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като сертификатите euro3,4

Бе аз, каквото си мисля явно е грешно... Бихте ли ми изяснили разни неща за вредните емисии? Щото аз си мислех, че от дизеловия двигател в атмосферата отиват...сажди, и СО2, ама в по-малки количества от колкото от бензиновия двигател (което според мен би трябвало да значи, че дизела е по-...убав...за околната среда). До колкото знам, количеството се измерва в грам/километър, а спомените ми за VAG двигателите са нещо от рода на .... дизел - 136-140, бензин - 160...и нагоре... И това, до колкото си спомням са сравнително нови двг. (бензиновите), а дизеловия е от 1996...пак по спомени. Арe дайте малко светлина по въпроса :)

Колкото до цената на дизел/бензина - наистина расте заради търсенето - тук съм съгласен. Ама за акцизите не съм мнооо съгласен. Те поддържат цената умопомрачително висока - за мен изкуственно я завишават (сметни я без такси, данъци, акцизи). Ако се освободи от акциз, пазара сам ще регулра цената и много хора ще подкарат пак колите си, щото бензина ще е левче, а дизела - стинки (нали заради себестойноста в производството...) :) а както знаем - печели cе от оборот, а не от надценка и спекулации (освен на борсата - ама там думата спекулант, не е мръсна). Говоря за дългосрочна печалба де, защото с надценка може да се печели, ама кратко :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е хубаво да направим едно сравнение на бензина с дизела - обективно с точни числа и тогава да препоръчваме..

Ето какво мисля по върпроса:

1. Цени на горивата в ОМВ Люлин:

OMV Autogas - 0.99 лв. OMV Euro Diesel - 1.66 лв. OMV Alpin Diesel - 1.76 лв. OMV 92+ Unleaded - 1.54 лв. OMV 95 Unleaded - 1.65 лв. OMV Super 100 - 1.85 лв.

2. Приемаме че при дизела 1/2 година караме с алпийски (зинмите месеци) и 1/2 година с евродизел - аз така бих правил. Демек средната цена на дизела за година става 1.71

3. Приемаме нормален километраж за личен автомобил в България при сериозно използване 15000 км. годишно

4. Сравняваме Skoda Octavia II Elegance - 1.6 MPI 75kW vs 1.9 TDI 77kW

5. Разход на гориво според каталога:

Градско/ извънградско / смесено

9.8/5.7/7.2

6.4/4.2/5.0

6. За база взимаме смесено (обикновенно това се взима като се сравнява)

 

Разходи

Покупна цена:

31 328 срещу 34 328 или разлика точно 3000 лв.

Гориво за 15000

Бензиновата - 1080 л. гориво х 1.65 = 1782 лв/година или 15 000 км

Дизеловата - 750 л. Гориво х 1.71 = 1282,5 лв/година или 15 000 км

Или разликата е 500 лв./година в полза на дизела

Застраховка:

6.8% в/у разликата в покупната цена или около 200 лв. на година

 

Като сметнем годишните разходи дизела излиза с 300 лв. по-ниски разходи и като се върнем пак на разликата в цената излиза че ще си избие цената за 10 години !!!

Тук рабира се въобще не слагаме разликите в данъци, по високите разходи за поддръжка и тенденцията за повишаване на цените на дизела спрямо бензина, сервизните интервали (не знам дали сега има разлика..), и какво мога да направя за 10 години с 3 хил лева. :)

Струва ми се че в БГ се хората се хвърлят само на графата разход на гориво и смятат че са на страшна далавера като колата им гори 5/100 - простите сметки обаче доказват че това съвсем не е така. Не се наемам да кажа колко километра трябва да се навъртат на година че да има сметка но със съгурност са много много над средния километраж на личните автомобили в БГ. На запад дизелите са много популярни но там средни километраж е 40 000 км. на година което е много различно.

 

С други думи при средния километраж на личен автомобил в българия няма сметка да се кара шкода октавия дизел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб :) Аз обаче се слагам у графата "мнооо над средния киломертаж". ~50К/год. ...само за удоволствие...и защото колата ми харчи малко де...в Бг - никакъв километраж у чужбинско

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Това вече е съвсем различно - по моите сметки си 1465 лв. на година на сметка без без да смятаме разликата в консумативите и сервизните интервали - ще по намалят малко разликата ама няма да е много сигурно.

 

Значи ще си избиеш разликата в цената за 2-3 години и след това си на далавера :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ти е грешна сметката - 5.1/100 ми е средния разход. за 50К съм изгорял около 2250 литра и при 1,71 е 4360,5...малеее - добре, че зимах нафтата на левче в повечето случаи :) Иначе като се замисля - искаше ми се да си прав за разходите за гориво :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.