Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ДИЛЕМА - ФАБИЯ ИЛИ ОКТАВИЯ???


Aston

Recommended Posts

Като реших каква кола да си купя - именно Шкода Фабия - трябваше и да реша с какъв двигател да я взема - бензин или дизел. Няма да навлизам в подробности, но по подобни груби сметки и при мойто каране изчислих, че ще избия разликата в цената на автомобила чак след 5 години! Без да смятам разлика в разходите по поддръжка и т.н.

 

А честно казано аз не мисля да карам колата 5 години! Така че както вече казах - дизела си е за служебни автомобили, които се карат адски много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ти е грешна сметката - 5.1/100 ми е средния разход. за 50К съм изгорял около 2250 литра и при 1,71 е 4360,5...малеее - добре, че зимах нафтата на левче в повечето случаи :) Иначе като се замисля - искаше ми се да си прав за разходите за гориво :)

Поздрави!

:D Сметката ми беше бензин-дизел а не абсолютни цифри .. в смисъл ако си беше взел бензин вместо дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте скромни сметки (ако някой е заинтересувам мога да ги пиша) показват, че дизел си заслужава при повече от 25ооо км на година. При повече от 30ооо си е задължително. И понеже аз съм от тия над 25ооо км си поръчах дизел.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR-съгласен съм с теб колега(в една графа сме).А относно темата Фабия,или Октавия съм го казвал и пак ще го кажа.Ако е кола за млад несемеен човек-определено ФАБИЯ,ако е за по улегнал семеен човек-Октавия(естествено когато може да си я позволи)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Аз лично съм почти 2метра и като се качих във Фабията колата стана 2+1 :P шофиорската седалка се залепи за задната и поради тази причина си взех Октавиа 1,6 и съм очарован именно от разхода-доста по-нисък от очакваното а колкото до вървене става

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходи

Покупна цена:

31 328 срещу 34 328 или разлика точно 3000 лв.

Гориво за 15000

Бензиновата - 1080 л. гориво х 1.65 = 1782 лв/година или 15 000 км

Дизеловата - 750 л. Гориво х 1.71 = 1282,5 лв/година или 15 000 км

Или разликата е 500 лв./година в полза на дизела

Застраховка:

6.8% в/у разликата в покупната цена или около 200 лв. на година

 

...

 

Много хубави сметки....но пак забравяте остатъчната стойност!!!

Виж след пет години като решиш да я продаваш тази кола и да взимаш новата... колко ще струва на старо едната и другата. Разликата ще им е минимум 2000лв в полза на дизела....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aston, първо за избора Октавия - Фабия:

Как може изобщо да го мислиш? Все едно се чудиш дали да се купиш двустаен в Люлин или 4 стаен в Лозенец. Октавията е по-голяма, по-удобна, по-просторна, по-красива (лично мнение), вози в пъти по-добре, много по-добре е оборудвана като интериор, по-добри двигатели и т.н. Плюса на Фабията е едиствено, че е по-евтина при закупуване. Иначе са несравними, както Октавия е по-хубава от Фабия така Супърб е по-добър от Октавия, BMW 5 Series от Супърб и т.н. Нали затова има класове и сегемнти, а Октавия просто е по-висок клас.

За двигателя:

Дизел-Бензин само ти си решаваш. Изписани са тонове страници с безсмислени спорове. Взимай каквото ти харесва на теб, а не каквото са те посъветвали. Един колега съвсем наскоро така го бяха "посъветвали" и после питаше за обратно изкупуване. Гледам си се насочил към бензина. Само кажи за 1.6 MPI или FSI става въпрос. Мога да ти гарантирам, че 115-те коня на 1.6 FSI изобщо не се мъчат с купето (което е 1:1 Голф 5). Недей да слушаш хора, които говорят на изуст. Особено инфантилни изказвания от рода, че колко много ще съжаляваш после като не можеш да изпревариш никой. FSI е върхова технология за момента (а ако е и стурбо става страшно), със сигурност би останал доволен. Не го казвам, защото аз имам такава, аз пари не визмам от ЕТ ако продадът още една като моята. Само давам съвет. Колгата PRR много правилно е казал - ако караш над 25 хил. на година замисли се за 1.9 TDI, заради разхода. Иначе като динамика 1.6 дори е по-добър по документи. В крайна сметка ти с 1.6 или 1.9 така или иначе няма да се състезаваш. За разхода на 1.6 FSI мога да ти дам инфо от първа ръка - към 12-13-14 хляди километра падна по 7 на извънградско. Особено и като смених първото масло. На еждуградски път (не магистрала) със 90-120 ми дава 6.2-6.7, на магистралата със 130-140 - около 7, на 8 дек. ходихме от София до Банско - 5 човека, яко багаж и даде точно 7 като се има предвив, че беше супер натоварени и на Предела има малко икачване (на връщане по нанадолното даде ок. 6, даже по-малко). В града харчи малко повече. Особено ако минаваш кратко разстояние в адските задръствания в София и на студен двигател може и 15 да даде, иначее ок 9-10, но става въпрос за зверската тапа в София (само на първа).

 

При Шкода има една странна аномалия. Двата конкурентни мотора - 1.6 бензин и еквивалента 1.9 дизел са на една цена (дизела е смешните 500лв. по-скъп). Аз специално не съм срещал друга марка с такива цени. Абсолютно навсякъде има разлика поне 1500 лева, че някъде и до 2-3 хил при конкурентни мотори. Отварям тук един каталог и хващам първия пример, на който попадам:

 

Вектра:

1.8 бензин, 122к.с., 0-100 за 11.2 сек - 38140лв.

1.9 дизел, 120 к.с, 0-100 за 11.5 - 41855лв.

разлика 3715лв.

 

Корола:

1,4 бензин, 97к.с., 0-100 за 13.0 - 28788лв.

1.4 дизел, 90 к.с., 0-100 за 12.0 - 31710лв.

разлика 2922

 

и ШКОДА:

1,6 FSI 16V / 115 k.c. - 32 768лв. (брей, поевтиянла е, беще 34)

1,9 TDI-PD / 105 к.с. - 32 987лв. (и тя :))

разлика 219лв. (преди бяха ок 500)

 

Това определя и огромния брой дизелови Шкоди спрямо бензиновите, а на какво е дължи не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Значи.Според мен дизела е добро решение.Не само,че е икономичен,но и е много по-надежден от бензините.НЕ напразно е по- скъп и Не напразно Камионите са Дизел!!!Бензина при първото намокряне започва да гасне.аз лично имах едно рено бензин и при първото намокряне ми правеше проблеми. ;) Не че имам нещо против шофьорите на Бензин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина при първото намокряне започва да гасне.аз лично имах едно рено бензин и при първото намокряне ми правеше проблеми. ;)

Аз на времето карах Сеат бензинка. При мен гаснеше и на второто и на третото намокряне :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.