Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вечната тема бензинов или дизелов двигател


DRV

Recommended Posts

Предлагам да направим безпристрастно и безкомпромисно сравнение между бензиновите и дизеловите автомобили.

Тази тема е многократно обсъждана, но някак разпокъсано.Можем да вземем конкретен модел и сравним идентични дизелов и бензинов двигател.

Мисля, че темата може да е много полезна за тези които трябва да изберат какъв автомобил да вземат.

 

Какво можем да сравняваме?

 

Комфорт

Динамични показатели

Цени и икономичност

Опазване на околната среда

Друго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • DRV

    10

  • izov

    9

  • zloQQ

    6

  • BlackPearl

    5

Най-много писали в темата

Идеята е супер! Вече дори има едно такова сравнение в темата Октавия или Фабия.

 

Имаше сравнение между Ауди А4, Шкода Октавия ІІ и още два автомобила в АутоБилд. Двигателите бяха дизелови. Като цяло октавията победи, но минус беше липсата на филтър за твърди частици, така че май не е от най-приятелски настроените към околната среда автомобили ;o)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ако успеете някакси да го paste-нете в ексела (tab delimited) и въведете формулите ще стане табличка за смятане на разходите. Не се сещам по добър начин да я сложа тука.

Нещата които съм писал наизуст са (само примерни данни да стои нещо в клетките):

Серизен интервал за масла и филтри на дизела - 8500 км. (толкова беше преди)

Цени на смяна на масла и филтри за бенз. и дизел

Интервал и цена на смяна на ангр. ремък и за двата.

 

Който има информация да пише и ще можем да сметнем съвсем точно.

 

Обезценяването съм го смятал само за разликата в покупните цени и е на база 10% годишно до 5тата година

Освен предлагам да не смятаме за експлоатация повече от 5 години, защото тогава трудно можем да предвидим ост.ст-ст или цени на горива...

 

Бензин Дизел Формули Далавера от дизела(B10-C10)

Колко километра изминаваш на година? 15000 15000

Колко е смесения разход на гориво? 7,2 5

Колко са сервизните разходи за километрите на година 37,5 250 =B17

Каква е разликата в цената м/у идентични дизелов и бенз. Двг. 0 3000

Колко % е застраховката 6,8 6,8

Експлоатационен срок(обезценяване 10% на година до 5та година) 5 5

Цени на гориво за литър 1,65 1,71

Разлика в остатъчната ст-ст 0 1500 -(B5*B7*1/10)

Общо разходи 8910 10432,5 ((B2/100)*B3*B8+((B6/100)*B5))*B7+B5 -1522,5

 

Цена на смяна на малса и филтри 200 300

Серв. Интервал масла и филтри 15000 8500

Общо годиншно масла и филтри 200 529,4117647 (B2/B13)*B12

Ангр. Ремък 300 1000

Интервал - ангр.ремък 120000 60000

Общо годиншно - ангр.ремък 37,5 250 (B2/B16)*B15

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно е аз да съдя безпристрастно, т.к. имам повече промили бензин в кръвта, отколкото нафта. От друга страна съм карал доста дизели.

 

Ето какво мисля аз:

1. Съвременният дизел се доближава като динамика до бензиновия, но с помощта на принудителен надув, което от своя страна прави двигателя по недълговечен от аналогичния бензинов, да не говорим, че се "заточва" много по-трудно, т.к. той вече е изцеден.

2. За ремонт е много по-труден и "благодарение" на електрониката, натъпкана в него, го прави не толкова надежден колкото стария добър атмосферен или дори турбо-дизел.

3. Изравнените цени на дизела и бензина правят избора още по-труден. Плюс към проблема добавяме отвратителните деревати, продавани с етикета на "Супер Дизел", "Алпийски Дизел" и тем подобни - тук Black Pearl може да сподели някои впечатления с Фабия РС при -10С как горивния филтър става на "пчелна пита" вследствие на "качествените ни горива"

4. Екология - напоследък все по-често се срещат дизелови автомобили с катализаторни ус-ва. Личният ми опит показва, че именно тези ус-ва излизат от строй най-бързо, но това не големия проблем. Моят Citroen Berlingo 1.9D, - на 21.000км започна да пуши страшно и спря да върви, вследствие на некомпетентното и недобросъвестно отношение от страна на сервиза на "Аутомотор Корпорация" във Варна, ми отказаха гаранционно обслужване по горивната система (впоследствие и на елементите на окачването :mrgreen:) като тяхната диагноза беше единодушно "горивна помпа" !!! Оказа се, че става въпрос за запушен катализатор, но докато сам стигна до катализатора, бях навъртял още 3000км и като го избуших, вече помпата беше наистина заминала. 2300лв нова - честито! Близнаци! Т.е. катализаторът не е за Бг.!!! Поне докато караме с калпава нафта.

5. Цените на дизеловите автомобили са по-високи от тези на бензиновите, (както изчисляваше днес колегата, че избива цената за 5год., а не смята да я кара толкова време), което също накланя везните в полза на бензина. Същевременно за колите втора ръка е много по-рисковано да се купува дизел, отколкото бензин - поради скъпия ремонт на дизела. А същевременно държат по-високи цени? Защо?

 

Това е моето скромно мнение по въпроса - до тук изводът е, че единственото преимущество на дизела пред бензина е малкия разход на гориво.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа. Хашек ме подсети за още един параметър - надеждност - по сложния дизелов двигател като цяло според мен е по малко надежден от по-простия бензинов (тука изключваме FSI който ми се струва не е много много за БГ условията)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко не е по темата ама ще го напиша. Става въпрос относно качеството на дизела в BG. Новата Toyota RAV4 с най-мощния дизелов двигател 2.2 D-CAT с мощност 177к.с. според Ауто Билд няма да се разпространява в България поради лошото качество на дизеловото гориво у нас. Изводите оставям на вас.

Относно дали безин или дизел при мен избора беше по скоро като качество и цена на определен автомобил, а не разхода на гориво. Тая фабиика е най-доброто в тоя клас за парите си. Иначе ако имаше фабия с бензинов двигател поне 150к.с. със сигурност щях да взема нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще кажа така :

Слагам тези два модела защото са еднакви по мощност.

Нека да сметнем какво става , ще ползваме каталожни данни.

 

1,2 HTP 12V / 64 к.с. 16 032лв

1,9 SDI / 64 к.с. 18 881лв

 

Така разликата в цената е 2849 лв.

 

Разход 1,2 ХТП 5.9 комбиниран

1,9 СДИ 4.9 комбиниран

 

 

Значи 5.9 х 1.66 = 9,79лв за 100км

4.9 х 1.63 = 7,97лв за 100км

 

Разлика 1.82 лв за 100км.Което за 100 000км прави 1820 лв , за 150 000 км 2730лв.

Значи караме 150000км само за да избием разликата в цената , от тук на сетне си сложете разходите по подръжката.

Дизел кола или много голям клас или само за служебна , това е мойто мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да добавя само още няколко елмента , които зимата са решаващи за добрия старт на дизела - подгревателни свещи средно по 10 лв. на бройка / за да работят по - дълго желателно е да се сменят комлект / , акумулатор минимум 80 лв. за български и напоследно място "КАЧЕСТВЕНАТА" нафта .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комфорт

Динамични показатели

Цени и икономичност

Опазване на околната среда

Друго....

 

Пиша от лични впечатления - едно пътуване до Варна и обратно:

1.8Т 150 к.с. Елеганс - 1.9TDI 110 к.с. Л&К

 

Комфорт:

Карайки 1.8Т бях на път да се откажа от покупката на Октавия. Заради седалките или окачването (предполагам, че са различни) се усещаше и най-малката неравност по пътя. Иначе пътуването беше приятно и с двете коли.

 

Динамични показатели:

Ускорението определено е по-добро при бензина - тука спор няма, но при изпреварвания няма никакви разлики. Ускорението и при двата автомобила се постига без проблем, като се върне една предавка се изстрелват и задминаването става бързо и безoпасно.

 

Данни по каталог:

1.8T

обем - 1.781

коне - 150/5.700

вър. Момент - 210/1.750-4.600

макс. Скорост - 219

ускорение до 100 - 8.5

разход:

гр./извънгр./средно - 10.7/6.2/7.9

вредни емисии(g/km) - 140

ЕUR 4

 

1.9TDI

обем - 1.896

коне - 110/4.150

вър. Момент - 235/1.900

макс. Скорост - 191

ускорение до 100 - 11.2

разход:

гр./извънгр./средно - 6.6/4.1/5

вредни емисии(g/km) - 135

ЕUR 3

Цени...не помня

 

Обслужване:

Интервали - 15000 км. (Поне на моята така пише в книжката, а и борд-комп. на 15К напомня. А тва за ремъка...?!?!?! от къде ги изкопа тез 1000 лева бре човече....шашнах се малко).

Сега, колко струва ремък, масло и филтри...да вземем най-скъпите, реcп. най-качествените (макар у нас да е малко съмнително) - разликата е минимална - поне така се получава, като ги сметна с човека, който имаше 1.8Т

Разхода, който показа 1.8Т беше 7.8/100, докато дизела качи до 5.1/100. Ако сметнем цените - отиване/връщане слагам ги 1000км (до Варна е 450 + до Златните...):

1.8Т - 78 литра х 1.65 =128.70 лв.

1.9TDI - 51 литра х 1.71 = 87.21 лв.

Разлика = 41.49 лв. София - Варна = 450 км. Време 4 1/2 часа. Ср. скорост - по борд. комп-а и на двете коли - 101км/ч. Един стил на каране :)

 

Аз лично с нафтата не съм имал проблеми никога, но доста време карах с военна нафта от един приятел (бяла, като вода) - може би за това :)

Определено дизеловия излиза доста по-скъп от бензиновия автомобил, но според мен, само като цена. Не разбирам от къде идва това мнение, че поддръжката на дизела е по-голяма (особенно ако говорим за консумативи - главно: масло, филтри...от време на време накладки, ремък). Лично се интересувах от цените на всички консумативи - накуп - разликата е няколко лева. Ако това е "високaта" поддръжка... Мисля, че тук се разминават мненията - "висока" поддръжка. Може би някои хора имат впредвид да си вземеш на старо автомобил и да го ремонтираш. Тогава съм съгласен, че ремонта ще е по-скъп при дизела, но ако колите са нови...

Лично мнение да изразя. Колата ми не е нова, взех я на 90К и за 2 1/2 години и направих 100К. Демек, сега е на 190К. Сменени са само едни тампони на реактивната щанга и турбото се нуждае от профилактика и смяна на мембрана/клапа (някъде...някаква...не знам точно). И прфилактично си смених подгряващите свещи, че имах съмнение за една от тях. Акомулатора ми изкара 4 1/2 години... Карана е само в БГ :) Здрава се оказа! Когато реша да си взема нова кола - пак ще е дизел. Нямам като Хашек бензин в кръвта, но дизела също върви с 180, а на мен повече не ми трябват (даже и тва е мнооо като се замисля - все пак колата е нещо, с което трябва да стигнем от т.А до т.Б - при това живи и здрави и пътуването да е било комфортно и приятно). Та такова сравнение си напраих аз... Колко е обективно...ще кажете вие :)

Поздрави!

п.с. свещите са по 30 кинта...убавите...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под по-висока поддръжка се има предвид не само смяната на консумативите, но и евентуални ремонти. Знам за няколко случая, когато почти нови автомобили с дизелови двигатели се нуждаят от много сериозни и скъпи ремонти - Шкоди също има - примерно заради некачествена нафта. А както всички знаем повредите от некачествено гориво не влизат в гаранционния сервиз ;o(((

 

Поздрави!

 

Между другото отдавна не съм имал дизел, но преди години имахме едно Пежо, което горкото зимата много се мъчеше. Иначе във фирмата има една Тойота Авенсис дизел, която е доста добра!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZloQQ - 1000-дата лева ги знам( изкопах :) ) от старата ми кола 2.5 TDI толкова струваше в Unitrade. В нормален сервиз беше около 700-800 лв. и това на всеки 50 000 - 60 000 км. - което при тебе прави всяка година :D

За дизела поне преди сервизния интервал за БГ беше 8500 км (за шкода, също и за други марки). В момента наистина не знам как е. Това което също си спомням беше значително по скъпо при смяна на консумативи е нафтовия филтър - ако не ме лъже паметта около 70 лв.

Споняма си и за подгряващите свещи че отидоха 5 х 25 лв. (ако не ме лъже паметта) и за 4 години експлоатационен срок - 2 акумулатора.

 

 

За другите параметри:

 

Комфорт: Пробвах на тест драйв октавия 2 1.9 тди. Направи ми впечатление че не е добре обезшумена и като всеки дизел вибрира на празен ход. Бензина е значително по безшумен. Проблем с шума имам и на дълъг път- по високото ниво на шум ме изморява доста.

Бензиновата започва да се чува чак при скорости на 160 км/ч. На свободен ход пък въобще не се чува.

Още едно нещо което съм забелязал при дизелите - Зимно време в големите студове загряват значително по - бавно от бензиновите. На практика предишната ми кола започваше да духа топло чак когато паркирах пред офиса- цяла зима си мръзнех. Подобно беше положените и с по-предишната ми кола - 1.6Д. Проблема съм го обсъждал с много колеги с дизели и се наблюдава навсякъде. Сега с бенизаката за няколко минути и е загряла. Това нещо направо ме съсъпваше - на практика си мръзнех в колата по цяла зима. (само да спомена че и на двата ми дизела съм сменял термостатите и проблема не е там :) ).

Динамични показатели:

Ако сравняваме 1.6 MPI и 1.9 TDI които са приблизително еднаква мощност, предимство общо взето има 1.9 TDI при извънградското (по добро доускорение). За градското въпроса е спорен.

За мен обаче отново за предпочитане е бензина защото като време прекарано зад волана над 80-90% съм в града на светофара. С други думи за мен е важно колата да реагира бързо на педала на газта и да ускорява бързо от място (в града движениетое тръгни-спри постоянно ). Дизела си е малко тромав от място, изисква повече настъпване за да потегли.

 

Цени и икономичност - въж по нагоре :)

Опазване на околната среда - определено бензиновите автомобили са по екологични от дизеловите (тук може би малки изключения правят дизелите с филтри за твърди частици - ама те все още не се предлагат масово.)

 

Хммм това се сещам засега.

Искам само да спомена че опита ми с дизели е над 200К километра с бензиновите ~100K км. И двата ми дизела са били на VAG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отговора на този въпрос според мен варира от това колко кара човек дадената кола!...ако кара малко примерно 10 000км годишно,не виждам причина да си купува дизел...първоначалната разлика ще се избие след най-малко 5г. което си доста време.....но пък ако кара много да кажем 50 000км на година,още първата година си е избил разликата и започва да печели от разхода и цената на дизела......

 

пс:говоря за нови коли,за старите там нещата не са толкова прости ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отговора на този въпрос според мен варира от това колко кара човек дадената кола!...ако кара малко примерно 10 000км годишно,не виждам причина да си купува дизел...първоначалната разлика ще се избие след най-малко 5г. което си доста време.....но пък ако кара много да кажем 50 000км на година,още първата година си е избил разликата и започва да печели от разхода и цената на дизела......

 

пс:говоря за нови коли,за старите там нещата не са толкова прости ;)

На мен ми се струва че в идеалния случай новия дизел ще се избие след не по малко то 150К-200К километра. След тези километри обаче доста ще падне продажната цена... Спред мен дизелите са добри за куриерска дейност, таксита или когато става въпрос за голям клас коли с мощни двигатели и автоматични трнсамисии където разликата в разхода на гориво е 10л./100км а разликата в цените не е толкова голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отговора на този въпрос според мен варира от това колко кара човек дадената кола!...ако кара малко примерно 10 000км годишно,не виждам причина да си купува дизел...първоначалната разлика ще се избие след най-малко 5г. което си доста време.....но пък ако кара много да кажем 50 000км на година,още първата година си е избил разликата и започва да печели от разхода и цената на дизела......

 

пс:говоря за нови коли,за старите там нещата не са толкова прости ;)

На мен ми се струва че в идеалния случай новия дизел ще се избие след не по малко то 150К-200К километра. След тези километри обаче доста ще падне продажната цена... Спред мен дизелите са добри за куриерска дейност, таксита или когато става въпрос за голям клас коли с мощни двигатели и автоматични трнсамисии където разликата в разхода на гориво е 10л./100км а разликата в цените не е толкова голяма.

 

всъщност си прав -повече е,да казах 50 000км само така без много да му мисля....смятал съм на няколко автомобила разликата между бензина и дизела цената на двата автомобила се изравняваше около 100к км...само че това е когато го смяташ без малко по скъпите комсумативи на дизела ....но и тях да ги сложиме едвали много ще се променът нещата.....за голям клас коли трябва да си призная може и друго да излезе....сега ще се поровя и ще видя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZloQQ - 1000-дата лева ги знам( изкопах :) ) от старата ми кола 2.5 TDI толкова струваше в Unitrade. В нормален сервиз беше около 700-800 лв. и това на всеки 50 000 - 60 000 км. - което при тебе прави всяка година :D

За дизела поне преди сервизния интервал за БГ беше 8500 км (за шкода, също и за други марки). В момента наистина не знам как е. Това което също си спомням беше значително по скъпо при смяна на консумативи е нафтовия филтър - ако не ме лъже паметта около 70 лв.

Споняма си и за подгряващите свещи че отидоха 5 х 25 лв. (ако не ме лъже паметта) и за 4 години експлоатационен срок - 2 акумулатора.

Ами аз написах просто това, което видях през мойте си очи и се помъчих да е безпристрастно, като дадох факти за моята кола и тази на приятеля на баща ми - с Октавия 1.8Т Обясни ми кое, колко струва при него, та пиша това, което си спомням - цените на консумативите са с няколко лева разлика - общо за всичко - филтри и масло. Колктото до дизела - съдя по моята кола. 60К ремък - 272 лева - с комплект ролки - DAYCO... Аз за това се шашнах с тези 1000 лева. Интервалите - 15К ми показва комп-а. Това, че аз си сменям маслкото на 10К - така съм решил. Подгряващите свещи са ми от най-дългите по каталог - те пък се оказаха и най-скъпите (не че няма от по 18 кинта)...31.95 лв. А акумулатора - изкара ми 4 1/2 години - оригиналния. Имаше знак на Шкода. А нафтовия филтър се сменя на 30К по книжка. Струва 49 лв. И ако някой иска да ми каже нещо, докато колата ми е затворена - требе да вика...Иначе съм съгласен, че бензина е определено по-тих (при 140 мили, Мерцедеса направо спи на пътя и мърка - чува се само свистенето от асфалта).

Са - ако говорим за коли втора ръка - определено съм съгласен, че ако се наложи да се ремонтира след покупка автомобила - дизела направо те праща на Меламак - към АЛФ. Става въпрос за нови автомобили. Моята е на 187ххх и няма нищо пипано - нищо. Може да съм случл на кола, ама и си се грижа за нея - обичам си това, което притежавам и държа да е в състояние - перфект :) А и да си кажа честно - не съм правил сметка, колко ще карам и кога ще избия разликата. Радвам се на дребни неща - на това, че като ида до Варна ми остават свободни 50 кинта - наеш, колко каси биричка са т'ва? Не, че няма да ги дам иначе - ако бях с бензинов автомобил (требе да се пие нещо, а водата съм я отказал), но когато не ги бухам в резервоара ми е по-хубаво някак си. А и при лежерно каране - не бавно, а спокойно... по бордовия комп. - 1000км. без да светне лампата за бензина (това на сестра ми гаджето го направи веднъж, което не е учудващо - 4,5/100)... Но нема да говорим за икономия на гориво - тук положението е ясно. Аз просто се оставям, колата да ме кара да седна зад волана и да карам, да карам, да карам...с невероятно удоволствие. То и за това само в Бг за 2 години и малко навъртях 100К...за кеф. Пък и приятелката ми, като седна в колата преди да я купя (беше в подземен гараж - напълно тъмно и само лампата в колата светеше...) Та тя седна вътре, облегна се, усмихна се и каза..."Тази кола трябва да я имаш!" Еми кажете ми са, какво да й отговоря? А иначе едвам я завлякох да видим колата (бях малко катастрофирал и гипсиран, а и не можех мнооо да говоря, че ченето малко се беше счупило - той, човека дето я пордаваше, като ме виде и отстъпи малко назад :) )...щото е...Шкода...не била хубава - така ми каза преди да я види :)

Та нито сметки ме вълнуваха, нито чудо - просто се влюбих в колата!

А и си обичам "жената"... Малко се отплеснах, ама...

Май само требе да сравним техническите характеристики и да видим, кой за какво щеползва колата. Щото така - и двата двигателя имат +/- просто трябва купувача да е на ясно, какво иска от автомобила :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сравняваме двата типа двг, естествено е да го правим по каталожни данни за разхода - както по-горе. Реалното движение, обаче се различава доста и зависи много от тежестта на крака. Предлагам реални резултати за Октавия2 ТДИ-ПД.

Маршрут Горна Оряховица - Русе = 100 км точно, спазване на ограниченията за скоростта в населено място, а в останалата част от пътя - поддържане на постоянна скорост /доколкото е възможно/.

Всяко засичане е за цялото разстояние.

90 км/ч - 3.8 л/100 км

100км/ч - 4.5л/100 км

120км/ч - 4.9л/100км

Данните са по бордовия комп.

Мисля, че при реални условия на каране везните се накланят доста в полза на дизела и изплащането на разликата в цените става по-бързо. Не ми се вярва бензинов мотор да даде такъв разход.

И смяната на масло-филтър е на 15000км, а не на 8500!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сравняваме двата типа двг, естествено е да го правим по каталожни данни за разхода - както по-горе. Реалното движение, обаче се различава доста и зависи много от тежестта на крака. Предлагам реални резултати за Октавия2 ТДИ-ПД.

Маршрут Горна Оряховица - Русе = 100 км точно, спазване на ограниченията за скоростта в населено място, а в останалата част от пътя - поддържане на постоянна скорост /доколкото е възможно/.

Всяко засичане е за цялото разстояние.

90 км/ч - 3.8 л/100 км

100км/ч - 4.2л/100 км

120км/ч - 4.7л/100км

Данните са по бордовия комп.

Мисля, че при реални условия на каране везните се накланят доста в полза на дизела и изплащането на разликата в цените става по-бързо. Не ми се вярва бензинов мотор да даде такъв разход.

И смяната на масло-филтър е на 15000км, а не на 8500!

 

Така е стига с това гледане на данни от каталози!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZloQQ - 1000-дата лева ги знам( изкопах :) ) от старата ми кола 2.5 TDI толкова струваше в Unitrade. В нормален сервиз беше около 700-800 лв. и това на всеки 50 000 - 60 000 км. - което при тебе прави всяка година :D

За дизела поне преди сервизния интервал за БГ беше 8500 км (за шкода, също и за други марки). В момента наистина не знам как е. Това което също си спомням беше значително по скъпо при смяна на консумативи е нафтовия филтър - ако не ме лъже паметта около 70 лв.

Споняма си и за подгряващите свещи че отидоха 5 х 25 лв. (ако не ме лъже паметта) и за 4 години експлоатационен срок - 2 акумулатора.

Ами аз написах просто това, което видях през мойте си очи и се помъчих да е безпристрастно, като дадох факти за моята кола и тази на приятеля на баща ми - с Октавия 1.8Т !

 

Явно има съществена разлика в цените м/у октавията и предишната ми кола. Спомням си че две от ролките бяха по около 90 лв. а другите две по около 100 и нещо - ето ти 400 лв. само от ролки, после ремъци и труд и..ииии :( ставаше кофти.

 

При твоето каране съм напълно съгласен, че определено дизела има предимства (но то определено не влиза в графата нормален километраж за личен автомобил :) ). Определено си уцелили на автомобил. Пожелавам ти винаги да имаш такъв късмет!

Иначе е много готино когато с жена си харесате от раз една и съща кола. При мен се получи същото :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата замяза малко на тва кой е по - добър : Левски или ЦСКА :mrgreen:

Аз имам едно предложение ако го приемете ... нека хората , които карат бензин да споделят наблюденията си и съответните разходи и евентуални бъгове и съответно дизелджиите та като погледне човек да си направи сметката ;) Ясно е , че всеки от нас си има пристрастия и няма нужда да се надприказваме ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman - идеята е убава :) наистина може да пуснем нова тема, в която всеки да каже - карам еди-каква-си-кола, толко километра, сменено е по нея еди-какво-си, консумативите ми са еди-колко-си...абе с 2 думи - за колата - историйка :) Ама некой от по креативните да пусне темата, щото на мен не ми идва на ум никакво заглавие...

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такава беше и моята идея - всеки да сподели предимства и недостатъци, за да може всеки който няма опит и се двуоми какъв автомобил да избере, да си прецени кое ще е най подходящо за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Минах първите 15 000 км. и дойде време за смяна на масла и филтри.

Цената ме изненада приятно... 150 лв с ДДС-то като тук се включва и смяна на филтъра на климатика, не включва горивния филтър който се сменял на 30К км.

Проверих маслото малко след смяната - беше бистро... предполагам че са източили старото старателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.