Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вечната тема бензинов или дизелов двигател


DRV

Recommended Posts

И аз вчера сменях масло и маслен филтър на Фабията 143 лева с ДДС.Като ми замръзна зимата пък нафтата смених горивния филтър който се оказа че е 48лева.А и по темата да си изкажа.Ако става въпрос за Шкода-вземете си дизел!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • DRV

    10

  • izov

    9

  • zloQQ

    6

  • BlackPearl

    5

Най-много писали в темата

DRV,

 

смяната на филтъра на климатика по принцип не е включена в сервизното обслужване или поне така ми казаха. Ти ли поиска да ти го сменят или? И колко струва той?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15хил км му е още рано на филтъра за климатика-естествено ако поискаш ще ти го сменят-но незнам какви пари е!Те ме питаха къде я карам-аз казах предимно извънградско-за града си ползвам автомобилите на фирмата те казаха ОК.Ако си я карал само градско и по ......черно -тогава се сменя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра на климатика ако не ме лъже паметта беше 10-12 лв. При този прахолях който е в софия според мен на 15К задължително трябва да се сменя, просто когато го пуснеш на охлаждане духа слабо защото е запушен. На старата ми кола го сменях даже на 10К. Може би ако човек кара повече инзвънградско да не е необходимо толкова често, но при тазе цена :D нищо не пречи да се сменя. И климатика винаги ще си е на 100%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях намерил описание кое кога се сменя (специално на Фабия-та) - ето ви го:

 

Смяна на части на Фабия

 

Дано ви е полезно. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тасовете ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се сменят на 23800 км, защото ако ги смениш малко по-късно може да доведе до фатални последици. Сори Vain не можах да се въздържа - много ми се наби на очи!! :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се заговорихме за климатици - когато го спра започва да мирише мноооого зле. Някакви идеи? И на предната ми кола имаше лека неприятна миризма, ама тука нещата са сериозни - налага се да отварям прозорците за да се проветри :lol:

 

В книжката пише, че е възможно това да стане ако не се пуска дълго време,но аз много съвестно го пусках да порабтва всяка седмица, дори през зимата (без много студените дни защото не се включва при температури под 5 градуса)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BlackPearl, на разбрах какво имаш предвид. Какво общо има миризмата с това дали климатика ти е електронно управляван или не? Предната ми кола беше с климатроник и пак миришеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И климатроника посмръдва. Има рецепта за това но е малко досадна за изпълнение - да изключваш компресора известно време преди да изгасиш двигателя. В смисъл прибираш се в къщи и 200-300 метра преди да спреш изключваш компресора . Би трябвало при следващото включване да не мирише толкова. На старата ми кола го правех редовно и беше ок. Сегашната ми като чели още е се е разсмърдяла. Мисля че миризмата идва от кондензиралат влага която се задържа някъде близо до въздуховодите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тасовете ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се сменят на 23800 км, защото ако ги смениш малко по-късно може да доведе до фатални последици. Сори Vain не можах да се въздържа - много ми се наби на очи!! :D:D:D

 

Ами забравих да спомена, че това е резултат от 100 хил. "тест-драйв" на Фабия - пичовете просто бяха обобщили какво са сменяли за тези 100 хил. км. и колко е струвало. Иначе да, звучи смешно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се заговорихме за климатици - когато го спра започва да мирише мноооого зле. Някакви идеи? И на предната ми кола имаше лека неприятна миризма, ама тука нещата са сериозни - налага се да отварям прозорците за да се проветри :lol:

 

В книжката пише, че е възможно това да стане ако не се пуска дълго време,но аз много съвестно го пусках да порабтва всяка седмица, дори през зимата (без много студените дни защото не се включва при температури под 5 градуса)

 

Само да питам - случайно да пушиш докато бачка климатика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

izov-ставаше въпрос че климатика не се включва на температури под 5градуса.Това исках да кажа,а не за миризмата-аз с моя нямам никакви проблеми и дано да си е все така-на всички го пожелавам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И климатроника посмръдва. Има рецепта за това но е малко досадна за изпълнение - да изключваш компресора известно време преди да изгасиш двигателя. В смисъл прибираш се в къщи и 200-300 метра преди да спреш изключваш компресора . Би трябвало при следващото включване да не мирише толкова. На старата ми кола го правех редовно и беше ок. Сегашната ми като чели още е се е разсмърдяла. Мисля че миризмата идва от кондензиралат влага която се задържа някъде близо до въздуховодите.

 

Да, за изключването и аз съм на същото мнение. Познат се занимава с автоклиматици, та и от него съм чувал, че не е добре при палене и гасене на колата климатика да е включен. Така че izov, добре да имаш навика да пускаш климата след палене на двигателя и да го спираш преди да угасиш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно така правя. Много се грижа за него, защото това ми е вече трета кола с климатик и знам колко са чувствителни.

 

Значи в неделя като се прибирах от Копривщица беше много топло и го пуснах по пътя, по някое време го спрях и замириса адски гадно, отворих да проветря, че не се траеше, след това пак го пуснах и после пак го спрях - същата гадна миризма. Предполагам че се дължи на чистия софийски въздух :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо , за което повечето майстори на климатици си траят и това е климатика да се пуска само , когато двигателя е на малки обороти т.к. много лесно заминава съединителя на компресора , а да не говорим за дреболийте вътре какво им се случва като ги напънеш рязко с 2 - 3000 об/мин ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам миризмата за която говорите се дължи на развитието на микроорганизми. Защото се задържа влага при тобломеника на климатика. И за да се реши проблема трябва да се пръскса с специален спрей в въздуховодите. Но ефекта не е траен.

Иначе такива спрейове се продават в IMPAS 56.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отностно проблема с миризмата в купето или климатика.

Този препарат - е екологично чист

Има го в МЕТРО-София - свободна разпродажба - както и доставки правят до домъ, без увеличение.

Ние лично ползваме тази гама препарати.

За миене, за дезинфекциране, за мазнината по фурната, за стъклата.

Екологично чист продук на водна основа.

 

п.п.- за повече подробности ще ви свържа с дистрибуторите на тези препарати.

.п.п.п.п. - който ги ползва да си каже мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отностно проблема с миризмата в купето или климатика.

Този препарат - е екологично чист

 

Е кой точно препарат? Аз поразгледах малко, но не открих спрей, подобен на този на "Импас 56", за който колегата по-горе говори...

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амииии.....

Точно сега го нямам единия вид с който си чиста тапицерията, стелките и т.н. .

Като заглавие не го знам - немога да намеря брошурата.

Ще Ви дам пример:

Стелките обикновенно се цапан от калта. Добре изтупваш я и остават калните петна. С гъба и препарат ги измиваш - като изсъхнат пак може да има леко захабено.

НО с препарата минавам един път (стелките изтупани и поставени на място) и обирам само пяната - като изсъхнат са като нови и изсъхват бързо.

Това направо ме разби като го видях.

Препаратите са на водна основа и нямат вредни вещества към човека и материите.

Някой път ползвам препарат не по предназначението и пак става.

Таблото колкото и да го миеш, се е мръсно - с препарата пада яка мръсотия.

Верно при почистване на по гадна мръсотия се и появява и гадна миризма. Но това е сблъсък на едните вещества(почистващите) с мръсните. После всичко е наред.

Ааааааа намерих брошурата!!

"CARPET" - почиства мокети дамаски, прониква в материята има обезмирисяващо действие - концентрат е. Разрежда се с вода до 1:8

А сега и видях друго - "АNTI MOULD" - за мухъл - почиства и предпазва повърхностите от плесен и мухъл, без неприятна и задушаваща миризма на хлор.

"INDUSTRIAL G5" - него го ползвам за промишлени цели както и за други места. Води се професионален обезмасляващ гел. Мие двигатела идеално както и ръцете.

 

Ефекта на препаратите и почти мигновенен. Аз съм го видял.

Уаааауууу колко съм изписъл, това е. Питайте ако нещо Ви трябва още.

 

п.п.- "цитирал съм някой изречения от брошурата"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
..

Иначе е готино как върти и те залепва макар и да не ускорява...

...

Залепва те, ама не ускорява :mrgreen: Добра мисъл :mrgreen:

 

Днес, по телевизията говориха за новото Audi 8 4.2 TDI....с въртящ момент - 650.... 0-100 - 5.9 секунди. Комбиниран разход - 9.3

Ох, как ми се ще да покарам този спънат дизел...:)

А и вижте вече с какви двигатели са победителите на 24 часа на Льо Ман

 

И още няколко факти за ускорението и разхода(без коментар)

По каталог на Octavia 2

2.0 FSI - 110kW -0-100km -------> 9.3 секунди - ръчна скоростна кутия

2.0 TDI - 103kW - 0-100km-------->9.6 секунди - автом. скор. кутия!!!

 

Разход градско при FSI - 10,1, TDI - 7.9 -8.1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва дизела е мн умряло...

Трака не върви...Замръзва.Хубавия дизел е 2.10 :o:o:o Скъпи части и т.н

няма го готия бензинов звук от ръмженето...

Иначе е готино как върти и те залепва макар и да не ускорява...

Новите с турбо са супер само където бензиново турбо е мн по яко

а с турбо разхода се увеличава и няма мн смисъл от икономия...

 

но за СУВ-ове е Супер...е Големи коли...

 

Тея спирачки и работата по тях са ти изяли главата... o020.gif

Ма нищо - вече има страшно силни лекарства и оправят всякакви поражения c020.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва дизела е мн умряло...

Трака не върви...Замръзва.Хубавия дизел е 2.10 :o:o:o Скъпи части и т.н

няма го готия бензинов звук от ръмженето...

Иначе е готино как върти и те залепва макар и да не ускорява...

Новите с турбо са супер само където бензиново турбо е мн по яко

а с турбо разхода се увеличава и няма мн смисъл от икономия...

 

но за СУВ-ове е Супер...е Големи коли...

 

Ц, ц, ц - ако не си ти на кой ще се смеем в тоя форум :-k ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.