Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вечната тема бензинов или дизелов двигател


DRV

Recommended Posts

Ако мнението ти просто не ми се нравеше щях може би да си премълча коментара, ама то не само не ми се нрави, ами си е една адска каша от думи, пълна с неистини ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • DRV

    10

  • izov

    9

  • zloQQ

    6

  • BlackPearl

    5

Най-много писали в темата

Колега VooDoo, имаш официална покана да покараш това от аватара ми, разликата се усеща, не че Пежо са кофти, може просто на тебе да ти се е паднала кофти бройка за търкаляне.

 

При наличие на две Шкоди, за чий ... си се качил на Пежо ?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе нещо в тоя форум всички са се побъркали ??? :roll:

 

щом модераторите(велко) започна да обижда и да пише глуспости за пишки, самозадоволяване и тн незнам на къде сме тръгнали :roll:

в на вудооо мнението виждам един просто изказване: "карах пежо дизел тия дни и не ме кефи, ако имам възможност бих карал бензин" това е какво лошо има и аз съм на подобно мение.

 

карам 120ката от малко повече от 4 години, предимно градско, а опела и сега октавията са съответно 1.7тди и 1,9тди и като излизам(и със семеиството извън града ) сме с дизеловата кола. .... е да разхда е по добър има климатик и комфорта е по добър ама това е нова кола като погледна само като двигател и то сравнение не обем и мощност, а комфорт повече ми харесва да си карам 120ката.

 

не трака като трактор нещо което не може да го отречете, че го няма при дизеловите двигатели и като си опрЪ лекичко кракЪ на съединителя има една наприятна вибрация от почукването на двигателя която се усеща и имам чуството че ми бърка в мозъка..... и това не може да го отречете. Не съм карал друга дизелова кола за повече от 100-200 км и не мога да дам коментари, но за тези 2те преди да се включи турбото най-вече по байр са пълна скръб....така си представям, че се държат и атмосферните дизели за който става дума тука.

 

 

пп. гога не се чуствай длъжен да пишеш във всяка тема, на море си почини си малко , брояча никой не го гледа вече!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А такааа, ми тя темата има много прост отговор. Човек без много възможности си взима стара кола. Следователно тя трябва да е и икономична. Ако си вземеш бензин може би няма да имаш пари да сипваш, много са ми смешни такива, купуват 2.0 литра 150 коня пък после нямат пари да сипват бензин щото много им харчи.

Да старите дизели тракат, палят трудно зимата, нямат мощност но в крайна сметка ако искаш начин за придвижване и това е вариант. Налагало ми се е да карам Форд Орион '89 целия ръждялас, трака, обаче ме придвижва.... по-добре е от градския транспорт, пък и ми излизаше по-евтино.

После Тойота Карина '97, 2.0 TD почти не се чува, доста прилична динамика, не се чупи и общо взето е един прекрасен автомобил.

За новите както каза сам няма смисъл да говорим. Но аз не знам какво разбираш под стар??? Ако имаш достатъчно пари взимаш нова кола и няма толкова значение дизел или бензин, за стара въпрос на личен избор дали караш много или правиш 5000км на година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да кажа две приказки. :mrgreen: Аз лично съм фен на бензина,макар че вече и дизеловите агрегати имат почти същата динамика и мощност както бензиновите. Все пак разликата в цената на горивата е нищожна,а дизела има много по скъпа поддръжка,освен това е и доста по шумен.За разход няма спор...икономичен е,но ако се скапе нещо по помпата или мотора цялата икономия отива на вятъра. Не обяснимо за мен е защо частите за дизел винаги са по скъпи ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох, четох и накрая забравих за какво беше тази тема!

Вземте се в ръце и си пишете лични съобщения или по icq или по каквото можете. То бива бива спам ама....

Аз съм карал доста и дизел и бензин. Предната кола ми беше бензинова сега си взех дизел.

Всеки си има мнение и по една или друга причина предпочита единия или другия вид двигател.

Купих си дизелова шкода октавия защото ми харесва и всеки път като си я видя и се кефя.

Защо избрах дизел? И да изброя 1000 причини, то подобни могат да се изброят и против дизела.

Всеки да си кара каквото си е харесал и да не бърза да оплюва другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще кажа така :

Слагам тези два модела защото са еднакви по мощност.

Нека да сметнем какво става , ще ползваме каталожни данни.

 

1,2 HTP 12V / 64 к.с. 16 032лв

1,9 SDI / 64 к.с. 18 881лв

 

Така разликата в цената е 2849 лв.

 

Разход 1,2 ХТП 5.9 комбиниран

1,9 СДИ 4.9 комбиниран

 

 

Значи 5.9 х 1.66 = 9,79лв за 100км

4.9 х 1.63 = 7,97лв за 100км

 

Разлика 1.82 лв за 100км.Което за 100 000км прави 1820 лв , за 150 000 км 2730лв.

Значи караме 150000км само за да избием разликата в цената , от тук на сетне си сложете разходите по подръжката.

Дизел кола или много голям клас или само за служебна , това е мойто мнение.

Мнението е от първа страница. Наскоро подобни сметки имаше и в Auto Bild.

От сметките на колегата RS-MAD, ясно се вижда, че с дизел трябва да се минат 150 000 км за посочената Фабия, за да се изравни като цена с бензина, без да броим консумативите. О.К. ако се навъртат по 100 000 км на година, но аз на мойта, като частна кола правя не повече от 12к - 15к км на година. За мен инвестиция в дизел е на загуба. От друга страна за служебна кола, която прави 80-100к км на година, инвестицията е изгодна, чак супер изгодна.

Изводът е:

-малко км на година => само бензин;

-много км на година => само дизел;

Колеги, като казвате колко малко ви гори на дизел, спомнете си че за кола с дизелов двигател, сте платили повече. И за да излезете на печалба, трябва да минете едни 150к км.:mrgreen:

Гога, нищо лично, но има още неща за коригиране. Хайде да спреш да си играеш на правописен полицай, защото на всеки се случва да сбърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще кажа така :

Слагам тези два модела защото са еднакви по мощност.

Нека да сметнем какво става , ще ползваме каталожни данни.

 

1,2 HTP 12V / 64 к.с. 16 032лв

1,9 SDI / 64 к.с. 18 881лв

 

Така разликата в цената е 2849 лв.

 

Разход 1,2 ХТП 5.9 комбиниран

1,9 СДИ 4.9 комбиниран

 

 

Значи 5.9 х 1.66 = 9,79лв за 100км

4.9 х 1.63 = 7,97лв за 100км

 

Разлика 1.82 лв за 100км.Което за 100 000км прави 1820 лв , за 150 000 км 2730лв.

Значи караме 150000км само за да избием разликата в цената , от тук на сетне си сложете разходите по подръжката.

Дизел кола или много голям клас или само за служебна , това е мойто мнение.

Мнението е от първа страница. Наскоро подобни сметки имаше и в Auto Bild.

От сметките на колегата RS-MAD, ясно се вижда, че с дизел трябва да се минат 150 000 км за посочената Фабия, за да се изравни като цена с бензина, без да броим консумативите. О.К. ако се навъртат по 100 000 км на година, но аз на мойта, като частна кола правя не повече от 12к - 15к км на година. За мен инвестиция в дизел е на загуба. От друга страна за служебна кола, която прави 80-100к км на година, инвестицията е изгодна, чак супер изгодна.

Изводът е:

-малко км на година => само бензин;

-много км на година => само дизел;

Колеги, като казвате колко малко ви гори на дизел, спомнете си че за кола с дизелов двигател, сте платили повече. И за да излезете на печалба, трябва да минете едни 150к км.:mrgreen:

Гога, нищо лично, но има още неща за коригиране. Хайде да спреш да си играеш на правописен полицай, защото на всеки се случва да сбърка.

 

Във всичките тези сметки, забравяте моментът в който решавате да се разделите с вече старата си "нова" кола. Сравнете колко струва Octavia дизел и бензин на пет години. И ще видите, че повечето пари, които сте ги дали при закупуването, ще ги компенсирате при продаването...че и отгоре. А икономията от експлоатацията и удоволствието да караш автомобил с голяма тяга ще си останат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм щастлив собственик на кола дадена в по-горния пример (1.9 SDI).

Никога не съм правил подобни сметки даже и при закупуването на автомобила (втора ръка).

Също така не съм търсил ефект "бегачка" или икономия.

Критерият за търсене беше климатик, да е с 4 врати и да не е танк да не мога да смогна да го пълня ( разбирай кола над 10-15 години с разход 10-12).

При тези критерии никога не ми е минавлао през акъла дали да е бензин или дизел.

Мисля, че ако тези сметки бяха в основата за закупуване на всеки човек - то само бензин щяха да са да ги наречем автомобилите тип семейни, а фирмите - дизел.

Сметката колкото и да е вярна тези 2К лева никога не са ми били проблем в дългосрочен план.

Уважавам хората и с едното и с другото желание (бензин или дизел), но надали някой прави такава сметка за автомобил взет даже и за по 10-15к на година.

Честно казано 2к лева в тия времена и тия доходи са от днес за утре.

Ми брат ми си взе Рено Лагуна и харчи 6-7- базикаме се кой за колко пари стигнал до еди къде си и толкова- той си кара бензина и си плаща от неговата си заплата - аз от моята. Сигурно ако имах 1,2 HTP 12V също толкова щях да съм доволен - въпрос на моментна преценка е според мене - специално за хора ползващи автомобила за развлечение така да се каже.

Технически смятам, че съм грамотен и бях наясно при купуването на дизела за ценат ана поддръжката - грешно или вярно - решението е взето и колата се търкаля. Това, че сега карам с 2 лева по-малко от някой друг, или пък някой друг кара по-евтино и от мене - ми живи здрави - и по малко да е.

Всяка машина си има + и -, и те не са тайна и няма да ги класифицираме по някаква стойност и 100 години да спорим.

Всеки е избрал автомобила, който е харесал

А може би е по-точно - автомобила избира собственика си;)

 

Поздрави

 

ПП: Горните сметки са относителни ;) - не ги оспорвам - просто ако искам мога извънградско да си правя и по 3.9 ( в София карам сравнително малко - 10-15 км на ден) в този случай можем да увеличим икономията и да изплатя разликата по-бързо - но понякога обичам да си правя кефа по баири - какво да се прави :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не вземете да поприключите тоз безмислен спор / ако може така да се нарече / ... то е малко като с футбола - 22 човека гонят топката и накрая печелят германците , та и тука бензин , дизел , бензин , дизел и накрая ще спечелят електриките :mrgreen:

Па който го не мързи и няма де да си дява енергията да пише , па ние ще му четем глупостите ... той си знае нема да му казвам името :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ай наздраве smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А заповядайте на чисто! :) Но молбата ми е - прочетете цялата тема - от самото начало и вижте как е замислена и дайте своето мнение ако имате желание :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.