Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Изчистих го ... карбуратора


Recommended Posts

Скоро поглеждали ли сте карбуратора ? Не нали.... Явно и моя не беше поглеждан от доста време. Не се виждаше, направо беше станал стелт ...

И така прибирам се вчера от работа - супер вечер тихо топло само да пиеш бира с някоя мацка в парка. Ама няма да си кривя душата мацките нещо напоследък не ме смятат за техен тип, обясняват вечно че са заети, ясна е работата. Да ти иде да се напиеш сам и цяла вечер да се жалваш в ICQ какъв неудачник си. Да ама не, както казваше Петко Бучаров едно време в някакви анализи по БНТ. Да ама не, щото като нямаш и пари да се напиеш трябва да импровиузираш със забавленията... Шише ракия може да нямам, но винаги имам шише кореселин. А и отдавна съм му хвърлил око на карбуратора. Един такъв малък неугледен, а прави големи мизерии там под капака. Хората ми се смеят като се завирам отзад всеки път когато колата е изстинала за да запаля. Добре че повечето сигурно си мислят че нещо ровя в багажника.

Прибирам се аз и съм решил тая вечер ще я отделя на НЕГО. Малкият мизерник с автоматичния смукач :). Свалям филтъра с ключета 10 и 14. После демонтирам жилото на газта и щуцерите за отоплението на смукача. Накрая с 12-ка отвивам гайките и го свалям. Олеле че е мърляв! Направо изглежда като немит последните 40 години. И сигурно е така. Но вече не. Потапям го в баня от кореселин. Мръсотия почва да се стича. Кефя се колко е лъскав отдолу. Направо започва да изглежда като нов. Сещам, се за вица за пъкара и фанелката му на Sex Pistols. Разглобил съм и съм отделил всяка малка част от него. Целият е в легена с разредителя. Нека кисне.

И ако не сте си сменяли четката за зъби последните няколко години, сега е момента да го направите. Но не изхвърляйте старата, с нея можете да почистите кабуратора си. Така сторих и аз. Изчетках го здравата отвсякъде.

Той лежи пред мен измит и продухан. Съхне ... Може да не съм пил но се чувствам пиян. Някой би казал "надишан". Няма да е далече от истината. Може би трябва по-често да го чистя тоя карбуратор. Примерно всяка вечер :)

Писва ми да го гледам разпарчетосан, а и той вече е сух и забърсан. През това времне съм свалил свещите - изчистени са и с регулирана хлабина. Сигурно изглеждам доволен, нагара по тях е като по-книга - керемиденокафяв. И най-вече на първи цилиндър. Ех този първи цилиндър.

Започвам да сглобявам - поплавък, жигльори, ускурителна помпа. Всичко е по мястото си. Готов е за монтаж. Монтирам регулирам на око и си вярвам че ще запаля ... Да ама не. Акумулатора "пада".

Разбирам ги съседите защо ме гледат така вече. Часовникът минава полунощ, докато аз размествам колите, коя с бутане коя на самоход, така че да ми стигнат жиците за да "дам" ток от едната на другата. Удължавам ги с парче UTP кабел. Въртя въртя въртя ... И накря паля :) Доволна усмивка. Винаги се кефя когато я накарам да запали макар да не иска. Все едно съм я победил. Още една точка за мен.

Чакам да загрее. Оказва се обаче че не мога да регулирам нищо. Въртя винта за качеството на сместа и не мога да намеря максимум, само променям оборотите в една посока. Ясно не е уплътнен и смуче въздух от някъде. Свалям го пак и го лепя с червен силикон. Паля пак. Този път всичко е "бетон". Регулира се по мед и масло, направо е супер.

И така, резултата от упражнението е че имам един чист карбуратор изглеждащ добре на външен вид, но по-важното е че имам лесно палене студена, равномерен празен ход, и като цяло колата върви по-добре, както показа и теста по среднощните улици малко по-късно...

Хубаво беше макар и омазан до уши с чернилка. Мацки можете само да съжалявате, че не сте чистили карбуратор с мен!

За да не съм голословен прилагам снимки.

Преди (има нещо мръснишко в погледа му не мислите ли ?):

IMG_2530_s.jpg

 

И след това (чистичък като утринна роса, направо ме беше яд да го сложа, щеше ми се да си го кача горе и да си го гушкам в леглото цяла нощ...):

 

IMG_2830_s.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поздравление

карборатора е по готин от мацка!!! коя мацка ще стой да я мокриш с кореселин и после ще ти се отблагодари с добра раабота???? :lol:

и аз моя го къпах лятото и не можах да му се нарадвам, снимах го ,гледах го, показвах го на който видя и наистина започна да работи по добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моя го изкъпах http://img108.imageshack.us/img108/2452/image0085lj.jpg

http://img108.imageshack.us/img108/1517/image0091rr.jpg

http://img108.imageshack.us/img108/1592/image0106lq.jpg

друг е вапроса че жигльорите са сложени по мое осмутрение :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все се каня да питам собствениците на 120 ки и по - стари модели дали ползвате филтри за горивото ? Щот аз досега на моя Форман съм отварял карбуратора N - на брой пъти и вътре не съм намирал нищо освен леко оцветяване , а като четох колегата е намерил вътре тиня едва ли не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е толкова голямо налягането там и ако са нови маркучите можеш да минеш и без скоби едва ли не ... аз ползвам на Шампион - L-101 и го сменях с маслото на 10К км. Тез на Бош малките слагах 2 пъти , ам много бързо се задръстват ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта Шкода 120 открай време имаше проблеми с мръсотията в бензина и доста пъти се запушваше цедката на карбуратора или самия карбуратор. Реших проблема като сложих две бензинови филтърчета - първото преди помпата, а второто след нея преди карбуратора. И оттогава проблемите със запушването и задръстването с мръсотия почти изчезнаха. Сега карбуратора се замърсява основно от газта, дето остават разни отлагания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно уточнение. Карбуратора от снимките е на Шкода 1000 МВ - BIS 32-23. Еднокамерен с автоматичен смукач. До колкото знам е копие на някакъв Solex.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 105-цата и сложих филтърче - 2 3 лева беше и си реших проблема с ръждата която се засмуква от резервоара и какви ли не други мръсотии.

От както съм го сложил съм отварял карбуратора 1 2 пъти профилактично но вътре си е идеално чист и няма никакви утайки в поплавковата камера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на моята няма допълнителен филтър за гориво, може би 5 години ако не е и повече не са чистени оригиналните и като ги отворих имаше минимално количество боклучета, предимно стружки. те бяха в филтъра на бенз помпа, до сега не ми се е случвало подобни задръствания както говорите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз откакто почнах да карам колата /120ка/, почти веднага монтирах такова филтърче между помпата и карба. Използвам от тези ефтинити по ~2лв бройката прозрачни. За 3-5к км по него има доста отлагания и почва да се позапушва, така че предпочитам да сменям филтърче вместо да отварям карбуратора, което въпреки всичко се налага някой път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто Шкода 120 открай време имаше проблеми с мръсотиятав бензина и доста пъти се запушваше цедката на карбуратора или самия карбуратор. Реших проблема като сложих две бензинови фиртърчета - първото преди помпата, а второто след нея преди карбуратора. И оттогава проблемите със запушването и задръстването с мръсотия почти изчезнаха. Сега карбуратора се замърсява основно от газта, дето остават разни отлагания.

 

доколкото знам след помпата не трябва да се слага филтър, щото затруднява притока на бензин към карба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото знам след помпата не трябва да се слага филтър, щото затруднява притока на бензин към карба...
- Няма такова нещо, филтъра изобщо не пречи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също използвам филтарче сменям го заедно с маслото.

До колкото си спомням преди 3-4 години за първи път сложихме филтър от тогава карбуратора е свалян 2-3 пъти и вътре си е чист.

Като цяло съм много доволен от ефективноста на тези филтри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя хаиван (120Л) беше стоял дълго време около 9 месеца преди да го купя при това без капачка на резервоара. На първо време бях сложил 2 филтъра преди и след помпата въпреки цетката на помпата. Въпреки че чистихме резервоара няма да ви казвам първите литри на какво приличаха. Сега махнах този преди помпата защото с два филтъра се затрмозява малко, но този след нея си стои и нямам никви грижи. И го препоръчвам на всеки, върши работа и струва левче и нещо 2 скобички, смвняте го по преценка и си спестявате доста работа по чистенето на карба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагайте си вие филтри след помпата, па после се чудете що ви късам на ластик с Фелацията :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта Шкода 120 открай време имаше проблеми с мръсотията в бензина и доста пъти се запушваше цедката на карбуратора или самия карбуратор. Реших проблема като сложих две бензинови филтърчета - първото преди помпата, а второто след нея преди карбуратора. И оттогава проблемите със запушването и задръстването с мръсотия почти изчезнаха. Сега карбуратора се замърсява основно от газта, дето остават разни отлагания.

 

доколкото знам след помпата не трябва да се слага филтър, щото затруднява притока на бензин към карба...

 

Не мисля, че една филтърна хартийка може да затрудни толкова притока на бензин. Все пак налягането е 30 кПа (максимум), а височината на нагнетяване от помпата нагоре е 2 м.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мястото му е точно след бензиновата помпа, защото филтъра на бензиновата помпа е по груб т.е. за по едри частици, а допълнителния филтър е по фин т.е. за по ситни честици(боклуци) и е желателно ако се кара на бензин да се сменя с маслото. Филтъра не влияе на работата на карбуратора. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да си кажа от личен опит какво ставаше с един филтър бензинов :oops: ! На приятел на Таврията(от новите зазки ;) ) бяхме сложили такъв филтър. Случваше се доста пъти да остава без бензин, и като ставаше така имаше ГОЛЯЯЯМИ мъки след това с подкачването на бензина. Най-накрая се оказа че като го махнахме филтъра подкача бензин.После го слагахме и всичко е ОК! Т.е като имаше въздух и филтър, бензин от резервоара номожеше посмъртно да се дръпне. САМО ставаше без филтърче. Тя и помпата му бепе ДОСТА слаба. Хаха то и двигателя беше доста зле. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отбележа, че на "гадния Пирбург" на Фав/Фел самия карбуратор си има филтър на входа - една доста ситна метална мрежичка., която може да се чисти/сменя.

така, че колеги с Пирбург - споко - и ние си имаме "филтър след помпата".

Само да не ме чуе ТОЙ как го обиждам.., че...ако се ядоса— /Карб-а де/ ;))) - няма да ми помогне варене в коресилин на водна баня... Това е Пирбург - дзвер голем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.