Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

идея за запалването бягането на ъгъла му


tyny

Recommended Posts

идея за запалването

 

днес гледах центровката на колицата . аванса играеше с 5-7 градуса . (делкото ми е читаво а пробах и с оригиналното шкодово). причината е най- вероятно е в разтеглена верига и / или разбит привод .

какво ще стане ако се сложи индукционен датчик примерно от рено , които да бъде задействан от репер на маховика или на ремъчната шайба ?!? изхода на датчика се подава на компютър or карбураторно рено (един block е с бобината и комутатора , има си MAP сензор и смята аванса , има версии без ламбда сонда ) по този начин ще се избегне неблагоприятня ефект на разтеглената верига на ангренажа и на разбития привод на делкото.

капиталовложението не е толкова голямо - подобен компютър втора злоупотреба струва 60 -70 лв при италянеца. датчика е 15 - 20 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При последната диагностика имах проблем с бягане на аванса / веригата е на не повече от 10000 км. , а делкото на малко повече / оказа се , че на палеца е поизядено зъбчето , с което се контрира в оста и след смяната му всичко заспа 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с делко от fiat типо . делкото ми е перфектно. пробах и с оригиналното шкодово , и то е читаво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за електронния блок е идеална идея само дето трябва да можеш да му смениш картата на предваренията споре обороти и натоварване (да се програмира за този двигател), ако не може да се препрограмира просто няма да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменил веригата и сега новата е на не повече от 5000км, но и при мен бяга предварението с няколко градуса, което е адски досадно да знаеш, че нещо не ти е наред. При мен го отдавам на луфт в привода на делкото, но за съжаление нов в магазина на Симеоновско шосе е 39лв! Нещо тоя привод не са го измислили като хората - имам 2-3 в нас и всичките са на едно дередже. Още нещо - тъпия палец и той се разбива точно както казва The Best Forman - от няколко палеца в нас нямам един на който да му е перфектно издатъчето за законтряне - и съм сигурен, че и на нов палец след 100км му се преебава това. А по тая тема искам да предупредя хората ако някой е тръгнал да си купува нова капачка или палец да си вземе задължително оригинални чешки, а не полски. Разликата от няколко лева си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намерих си маховик , датчик за колянов вал , компютър , моноинжекцион , бензинова помпа , датчик за разреждане за без пари . довечера свалям мотора на каручката (така или иначе от тапата на главата тече антифриз). ще видя как ще се случат събитията със стартера ... опасявам се че ще се наложи да чертая и да качвам шкодовия маховик на фрезата ... (като се замисля имам си резарвен маховик). утре ще пиша какво се е случило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

deel_1981 , равнината на запалването може да се променя с входящите параметри - отместване на датчика на коляновия вал , манипулиране на термисторите на входящия въздух и на температурата на охлаждащата течност. в крайна сметка мога да си напиша програма която да насипа в някои пик - технологиите отдавна са усвоени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е пределно ясно, идеята ми беше че ако се използва компа от друг двигател не може само да се сложи и да работи, а трябва да се преработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

beliq_lebed едни пичове ми метнаха една идея ам се не ми остава време за нея ... доколкото си спомням щифта на привода на делкото е 4 мм. , а пружинния щифт с който се фиксира привода на скоростния лост към опашката на скоростите на Фаворит и Форман е 6 мм. И са разпробиваш си привода на 6 мм. или на 5 мм. зависи какъв щифт си си намерил , набиваш го и си имаш чисто нов ;)

 

За палците напоследък навсякъде гъмжи от найлонови ментета на цена на оригинален!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долу в мазето имам един резервен привод /от старото ми делко/ и ще пробвам първо на него, ако стане ще си направя и моя така. Само трябва да го позамия малко тоя привод, че целия е в масло и ме е гнус да го пипам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вече си имам шкода със безконтактно запалване с датчик на коляновия вал . сложих на ремъчната шайба два репера които минават покрай индуктивен датчик от рено . компютъра и комутатора са мое дело. програмата е като за газ - 3 градуса статичен аванс при палене , при над 500 оборота 30 градуса , при 3000 аванса започва да намалява за да стигне 24 градуса при 4700 оборота . по- нагоре не намалява . когато температурата падне под 0 градуса целзий аванса на стартер не се променя но над 500 оборота се вдига с 3 градуса . колата е като куршум в момента . делкото остава само като разпределител на високото напрежение . бобината е с забавено изпразвале от фолксваген пасат (беше с гръмнал комутатор) . запалването не трепва - като заковано е !!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нито едното нито другото . отчитам и температурата на маслото и водата . ако т вода е над 95 градуса и / или т масло е над 140 градуса - 10 градуса назад . мислех да вържа в играта и потанциометър на дроселовата клапа , но механиката ми е проблем а и като гледам маи ще му се размине . на газ е перфектно - преди малко брат ми я заигра до 6800 на втора . можеше и още . на бензин не съм я пробвал и не мисля да опитвам .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То двете дето съм ги написал в предния пост са едно и също и е важна тази корекция - не че не може и без нея да работи но дори делкото има корекция - вакуумния регулатор, а освен това би трябвало да има корекция при ниска температура на водата, за предпочитане е и на въздуха но става по-сложно.

 

Поздрави все пак, но ако дадеш няколко снимки да видим за какво става дума и как си го изпълнил по-точно ще е добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-добре ще е направо да го видиме на следващата среща! А честито. То от твойте нововъведения, ме хвана срам да се похваля и аз какво съм сменил, ахаха. Жалко, че не си вече в нашия квартал да видиме по-скоро какво си направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tyny , по твойта кола има ли останало нещо шкодово ... гледам седалки от Опел отпред , запалване микс :mrgreen: Баре тури една по - голяма емблема отпред да си личи марката :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

 

Това е интересна разработка. Преди време имаше един пич - Jetro - той беше направил устройсто за електронно променяне на момента на запалването за работа на газ и на бензин. За другите коли работеше, но за Шкодите - не, защото при поизносена верига се получаваше бая грешка...

 

Ако има възможност, публикувай снимки и описание на частите и изпълнението...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нито едното нито другото . отчитам и температурата на маслото и водата . ако т вода е над 95 градуса и / или т масло е над 140 градуса - 10 градуса назад . мислех да вържа в играта и потанциометър на дроселовата клапа , но механиката ми е проблем а и като гледам маи ще му се размине . на газ е перфектно - преди малко брат ми я заигра до 6800 на втора . можеше и още . на бензин не съм я пробвал и не мисля да опитвам .

 

Za6to i namalia6 predvarenieto s 10 gradusa kato zagree

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя "пич" Jetro ако го срещна на улицата ще го згазя без да ми мигне окото. Или ще му вържа дългата коса за бронята и ще го влача дорде не му съдера дрехите... Проблема не идва от износената верига, а от фабрични луфтове в делкото, т.е. непостоянни градуси. Навремето му казах, че съм със 120-ка, изправна, пали от четвърт оборот, върви добре и т.н. И той вика - няма проблем - ще стане. Монтира ми той въпросното устройство, което увеличава ъгъла на запалване на газ, взе ми 60 кинта. Когато тествах колата пред него не забелязах проблем. Но впоследствие при ежедневно каране в относително точни моменти и обороти се усещаше едно минимално, едвам доловимо придърпване. Не съм забелязал разхода да ми се е понижил в резултат на неговото устройство. Та звънях му по телефона, питах го на ICQ, а той все вика - ще го измислим, докато съвсем не ме забрави и отеба... Разправяше ми, че трябвало да се изчисти тока и затова трябвало да си вържа обратно кондензатора на делкото, а аз съм с електронно запалване... Аз на това му викам долен мошеник. Не ми е за парите, а за лъжата. Даже на сайта си тогава беше написал изрично че джаджата става за 105/120. Прав беше Спидо Рапидо, че това чудо не става за нашите коли, ама го прочетох седмица след монтажа...

Преди месец два докато си подреждах гаража изрових устройството. Някой беше казал, че го заливал със горещ силикон за да си пази "авторското" право. Та намерих цаката и махнах всичкия силикон. Сега платката си е гола с всички елементи и кабелчета. Ще я публикувам в нета. Ще се докопам и до Jetspark 2. Ще изкормя и него и също ще го постна някъде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

запалването го намалявам с цел да намаля натоварването на мотора - защитна мярка .

 

за аванс процесорите знам - в момента мойто запалване е един такъв процесор . на времето правих процесор за коли на метан и сега погледнах в старите разработки .

 

тя дни ще направя снимки . в момента нямам цифров апарат че стария го продадох.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

направих снимки на запалването , ако има интерес да пратя снимките на някой да си каже - не ми се занимава да ги хоствам някъде .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на всички ще ни е интересно да разберем какво си направил точно но от снимките няма да се разбере. по добре на следващата среща да обясниш нагледно как стоят нещата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е много интересно!!!! Може и аз да пробвам да си сложа на количката компютър- да ти пръска бензинез от инжекцията, да ти следи коляновия вал- абе ГЛЕЗОТИИКИ направо. Много би ми се искало де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли със всичко останало съм съгласен, но с това

Проблема не идва от износената верига, а от фабрични луфтове в делкото
- не! Фабрично няма луфтове в делкото, те се появяват след известна експлоатация. Може да видиш на нов привод или ново делко в магазина, че няма луфтове. А и дори "луфтисало" делко дава много по-малки разлики в запалването отколкото силно разтеглената верига.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.