Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

идея за запалването бягането на ъгъла му


tyny

Recommended Posts

по принцип не карам на бензин - привърженик съм на газовите коли . за това не се хванах да слагам инжекцион а само преправих запалването да работи със стабилен и точен аванс . вече не сее без значение че веригата ми е разтеглена и съм с най - скапаното от делката ми . по принцип мога да сложа и инжекцион но това е безсмислено от моя гледна точка (не карам на бензин не съм карал и не мисля да карам ). за момента единственото капиталовложение което съм направил е един датчик за положение на коляновя вал от рено клио (втора употреба от италианеца за 20 лв .) .

за преправката - ремъчната шайба се разпробива две дупки на 180 градуса , първата на 15 градуса преди маркера за гмт по посока на въртенето на коляновя вал . разпробива се на фреза или на настолна бормашина с делителен апарат .тук подчертавам че трябва да се работи много точно . в дупките се навива резба (в случая м6 ). в резбата за навиват две парчета шпилка . с това ремъчната шайба е готова с маркери за запалването . прави се една планка от ламарина 3 мм която се хваща за капака на ангренажната верига . на тази планка се монтира датчика за положение на коляновя вал . самия датчик се преправя - оригинално в реното не е предвидено да се променя ъгъла на запалването . за това се налага да се направят елипсоидни отвори на мястото на оригиналните кръгли в ушите за захващане . това най - лесно става с флекс с малък диск . много тънък момент е регулирането на луфта на датчика - репера на ремъчната шайба се закарва срещу челото на датчика , между челото и репера се поставя три слоя хартия (обикновенна хартия за лазерен принтер ) датчика се натиска към репера и се стяга към планката .ако луфта е голям няма палене . ако го няма - датчика се чупи . сигнала от датчика го подадох на компютъра на запалването . компютъра е самоделка (стара разработка за аванс процесор). следва комутатор (пак самоделка ) и високо енергийна бобина с забавено изпразване "беру" . изхода на бобината отива в делкото . системата работи вече 750 км без ядове

 

p.p.

пратих снимките на митко , Skoda_Estelle, разчитам той да ги хостне някъде . тъй като преди малко се прибрах от работа сега се насочвам към леглото . ако някои има въпроси да пита чте му отговоря с най - голямо удоволствие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Super! Ето и снимките които прати tyny: http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?User ... umId=52034

 

Много ми харесва тази идея. Ще стана ли нахален, ако дадеш малко разяснения относно ел. схемата на компютъра, и начина на връзките. Мерси

 

П.С А да - това нещо има ли смисъл да се слага на фаворитовете двигатели които са с ел. запалване- там също са с анг. верига, която предполагам че е разтеглена при мен. А пък дори и да я сменя не мисля че ще бъде толкова точно позиционирането на вала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах снимките и последните обяснения и ми се изясниха доста нещата. Имам още 2-3 уточняващи въпроса: 1. Компютър или процесор какъв може да си сложа и как да го програмирам; 2. Какъв комутатор да сложа, става ли примерно опелов от моноинжекция? 3. Как се връзва комутатора към веригата, щото на снимките гледам, че е отделно монтиран? Ще ми се и аз да се пробвам да си го направя.

 

Още един въпрос, че забравих - кво направи с пружинките и тежестите в делкото за центробежен реглаж на запалването - те нали вече са излишни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пруйинките в делкото си ги има. ако ги махна схте ми изгори палеца за норматив - палеца няма да е насочен към електрода на ниаклои цилиндър и ще прави голиама разряд които ще го изяде за норматив.

 

ето ви една връзка към саит в която е описана схема на аванс процесор.

http://www.diagram.com.ua/list/kor-oz.shtml

 

ето връзка в която са описани инд. датчици .

 

http://www.diagram.com.ua/list/avt-3oo.shtml

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aaaaaaa товаааа ли било процесораа- аз си мислех че е някой PIC!!!

Това прави значително по-лесна работата :)

Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е по- лесно . не че е по- добре . при мен е с микропрограмно (таблично) управление . понякога се самовъзбужа , за това си мисля че аналоговата схема е по- добра . в момента разработвам аналогова схема с коиато се надявам да няма ядове . когато я изпробам ще я пратя .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Индуктивен датчик мога значи да си купя и да го монтирам. Бобина имам от Опел моноинжекция и мисля, че работи. Комутатор също може да се намери. Виж, компютър или аванс процесор не знам дали сам мога да си направя, въпреки че видях схемите в руския сайт. Евентуално мога да си купя и монтирам първо електронно запалване от гоцеделчевските по 14 лв, а после като видя какъв процесор мога да сложа, да го направя безконтактното с индукционния датчик. Не знам обаче дали ще може да се използва същия комутатор. Май ще трябва друг за безконтактното запалване.

 

Намерих във форума на Фиат 126 още едни линкове към сайтове за електронно запалване:

 

http://ourworld.compuserve.com/homepage ... n/CDI.HTML

 

http://users.mrbean.net.au/~rover/electron.htm

 

Само че са на английски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Тоя "пич" Jetro ако го срещна на улицата ще го згазя без да ми мигне окото. Или ще му вържа дългата коса за бронята и ще го влача дорде не му съдера дрехите... Проблема не идва от износената верига, а от фабрични луфтове в делкото, т.е. непостоянни градуси. Навремето му казах, че съм със 120-ка, изправна, пали от четвърт оборот, върви добре и т.н. И той вика - няма проблем - ще стане. Монтира ми той въпросното устройство, което увеличава ъгъла на запалване на газ, взе ми 60 кинта. Когато тествах колата пред него не забелязах проблем. Но впоследствие при ежедневно каране в относително точни моменти и обороти се усещаше едно минимално, едвам доловимо придърпване. Не съм забелязал разхода да ми се е понижил в резултат на неговото устройство. Та звънях му по телефона, питах го на ICQ, а той все вика - ще го измислим, докато съвсем не ме забрави и отеба... Разправяше ми, че трябвало да се изчисти тока и затова трябвало да си вържа обратно кондензатора на делкото, а аз съм с електронно запалване... Аз на това му викам долен мошеник. Не ми е за парите, а за лъжата. Даже на сайта си тогава беше написал изрично че джаджата става за 105/120. Прав беше Спидо Рапидо, че това чудо не става за нашите коли, ама го прочетох седмица след монтажа...

Преди месец два докато си подреждах гаража изрових устройството. Някой беше казал, че го заливал със горещ силикон за да си пази "авторското" право. Та намерих цаката и махнах всичкия силикон. Сега платката си е гола с всички елементи и кабелчета. Ще я публикувам в нета. Ще се докопам и до Jetspark 2. Ще изкормя и него и също ще го постна някъде...

 

Понеже още от началото се заинтересувах от опита на tyny започнах и аз да мисля за някакъв аванс-процесор. Именно това му е продал на Mishelle въпросния Джетро. Устройството се казва JetSpark и намерих за него една тема с доста отзиви във форума на Опел: http://www.opelclub-bg.com/forum/index. ... l=jetspark

 

Това е и страницата http://jethro.viket.net/bgver.html

 

Стана ми интересно от проблема, който е описал Mishelle, но пък доста хора дават добри отзиви. Затова се чудя дали да не си купя и аз... като реша да прежаля 65 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.