Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не е много икономична и това си е...!


Spartan

Recommended Posts

Здравейте!Очаквах по добра икономичност от 120 l - признавам,че съм малко разочарован! На 75000 км,при почистен карбуратор,сменено масло Shell helix,сменен маслен филтър,ръчно регулирано запалване с пробна лампа по книгата за обслужване,карбуратор - регулиран на стенд,без претоварване и без излишно шпорене не пада под 6/100 на дълъг път и 9/100 градско.Това е при 100-120 км/час на магистрала и 60-70 км/час из града когато няма навалица.Нещо не съвпада с легендите за 4-5/100,да не говорим за разните божествени изхвърляния в Интернет.Добре поне,че търпи 92 октанов бензин иначе не може изобщо да се сравни с разхода на 1200 куб.см на новите модели автомобили.Аз ли нещо недослагвам или и при вас е така!?Привет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    18

  • PV

    10

  • deel_1981

    4

  • SKODA 105 RS

    4

Най-много писали в темата

Ако беше погледнал техническите данни, щеше да видиш че заводско дават 6.5-7 литра на 100 при 90 км/ч така че ако имаш 6 на 100 при 110 км/ч значи мотора е добре и караш наистина иконочно.

 

Мога да ти кажа само че мотора работи без проблеми и с 95 бензин и дори работи по-добре, само центровката е важна.

 

5 на сто ще изкараш ако караш дизел - говоря за двигатели набори на шкодата като модел. Да не забравяме че тези двигатели са от преди повече от 20 години като карбуратори а блок, глава и т.н. са принципно същите и при 1000МБ от края на 60-те години.

Неможе да сравняваш технология от преди 20 години с днешните, но това не пречи мотора са е добър за времето си особенно сравнено с другите машини от соц лагера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

spartan написа:

 

 

под 6/100 на дълъг път и 9/100 градско

 

 

Хахахахаха бате прочети книжката чета че по нея си правил центровка

така че там си пише-ти си направо супер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея екстремисти дето карат като баби са най опасни - толкова са бавни че първо всеки попаднал зад тях се изнервя, особено ако си в кофти участък със завой и без възможност и второ при положение че средната скорост на автомобилния поток е 90-100 км/ч само създават излишни опасни ситуации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 6 извънградско сие напълно нормално, а би трябвало с 95, 98 и т.н. да ти харчи по-малко - проверявал съм го на мойта. Слагал съм 92, повече харчи, с 95 е по-добре. Тия дето разправят за 4/100 нещо слъгват според мен. Да не кажа, че е невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 120ката съм докарвал 5.7-5.8 на дълъг път с 90 по нормалните пътища. Нормално каране 6.0-6.3. Просто с 5степенната кутия е толкова... С 4ката докарвах 6.5-7 според зависи. Градското ми беше 9-10 според сезона. И това е нормално щото градско петицата не оказва никакво влияние...

Та ако иска човека да докара нисък разход на 120 да си смени скоростната. Иначе 6-6.5 си е много добър разход.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 5/100 съм падал само с Рапида на Spido Rapido и то на газ! Беше я направил феноменално тази кола, лека и пръст! Делкото с оптоелектронна двойка и бобини, специални бутала и разпределителен вал, газова уредба BRC , мисля...

 

Караше се с лекота при 145 км/час, а иначе можеше да вдигне над 160!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, все пак говорим за Шкода! "специални бутала и разпределителен вал" вече излиза от понятието "нормална Шкода"...

То съвременните бензинки по 1200 кубика трудно падат под 5.5, пък камо ли една 20++ годишна кола. Нека сме реалисти все пак!

Поздрави

 

PS: Не казвам, че няма начин да се мине под 5.5 разход, просто карането става една мъка с цел спестяване, а не удоволствие.. Да не говорим за загубеното време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Spartan разхода ти е абсолютно приличен иска ми се и моя да е такъв. Струва ти се множко. Без да се обиждаш пробваи с някои друг соцаналог за да видиш какъв разход ще даде. Което ми напомня как скоро бях на опашка пред КАТ за номерца и зад мен имаше един москвич и една лада. И като взеха да се надлъгват за разхода. Ако чакането се беше проточило още час със сигурност по тяхните думи щяха да вървът само на въздух с един капкомер бензин. Незнам твоята Шкодичка с 4 скорости ли е. Моята е с 4 и как искаш да падне разхода при 120 с отворени 2 камери в карбуратора. Просто няма как. Както колегата писа може да се кара много икономично с по ниска скорост от което се губи удоволствието от шофирането. Аз имам проблеми с Карбуратора и ми дава около 9 на 100 смесено. Струва ми се че като го оправя ще падне но не с много.Ще ми е интересно другите колеги да споделят техния разход макар че е обсъждано в друга тема. Просто да си направя сметка колко съм назад все още

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно момчета /и момичета!/.Благодаря!Просто няма да искам от шкодата повече.Това и са възможностите,макар в моето описание за кола от 1990 г. с 5 скорости да е споменато нещо от рода на 5,6-5,8/100.Ще опитам с 95 октана.Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен разхода ми е към 10 градско и между 5 и 6 извънградско.На извънградското маскималната скорост ми е 110 при попътен вятър. :P Икономична му е Шкодата на колегата,само нещо маслото Шел не ми вдъхва респект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "Дъртия", както вече ти писах може да се докара разход 5.5-5.6 при 5степенна скоростна кутия и не повече от 90км/ч или при 4 степенн с около 70 и пускане по инерция.... За сравнение ще ти кажа, че Octaviata (дизел) при 70 на пета дава 3.0-3.1, при 90 около 4.0, при 120-130 около 5.0. Ти си направи сметката колко разход можеш да очакваш!

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е много хубаво, ама да сравняваш технологии с разлика от 20 години е смешно! И от какво си разочарован??? От това, че караш кола за 600 кинта на 20 години, карбуратор и я сравняваш със съвременните коли за по 15000 лв и инжекцион? Логиката ти куца и то много. Не се обиждай, но е смешно изказването ти. По твоята логика ако си купиш нова 1200 кубикова кола също ще бъдеш разочарован от нея, защото няма да върви като някоя 2000 кубикова... Странно разсъждаваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея екстремисти дето карат като баби са най опасни - толкова са бавни че първо всеки попаднал зад тях се изнервя, особено ако си в кофти участък със завой и без възможност и второ при положение че средната скорост на автомобилния поток е 90-100 км/ч само създават излишни опасни ситуации.

 

Колега deel_1981,

Мисля, че опасните ситуации ги създават онези, дето не разбират какво означава понятието "несъобразена скорост", с тежък крак и куха глава, дето не те управляват автомобила, а той тях. Айде опитай да поддържаш средна скорост 100 км/ч на път с дупки, със завои като Петроханския проход, по Искърския пролом и пр. И представи си че на мястото на бавно движещия се автомобил, пред твоя, движещ се със 100-120 км/ч се появи голямо неподвижно или подвижно препятствия - камък, животно, дупка, свлачище на пътя. Не се обиждай, но погледни пак табличката със спирачните пътища и скоростта на движение. Има разлика между това човек да кара със съобразена с автомобила му, физическото и психическото му състояние и пътната обстановка скорост и това да кара на прав и равен път с 40-50 км/ч. Второто наистина е дразнещо. Наистина най-подходящата средна скорост за относително по-нов, 10-15 годишен западен автомобил с обем на двигателя 1.6 е скоростта от порядъка на 110-120 км/ч - тя е най-икономична откъм разход на гориво и износване на двигателя. По-точно, става въпрос за 70% от максималните обороти на двигателя. Но на пътя общо взето трябва да гледаш да се движиш със своята, за конкретния автомобил, обстановка и шофьор, "съобразена скорост". Повярвай ми, шофирал съм доста и по-мощни автомобили от Шкода 120 и мога да твърдя, че поне половината от произшествията по пътищата стават от несъобразената скорост - мощен автомобил, шофьорска книжка от 1-2-3 години плюс огромно самочувствие, прикриващо комплекс за малоценност. И аз съм правил простотии, и откровено казано се радвам, че съм оцелял. Но не пожелавам на никого да изпитва чувството, да се радва само, че е останал жив и автомобила не е (много) потрошен. Надявам се, че правилно ще ме разбереш, ако не веднага, то с времето.

Желая ти успех и много безаварийни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като пиша че е дразнещо якои да ти се влачи с ниска скорост не съм имал предвид на път които е в лошо състояние или с лоша видимост.

 

Ставаше дума да имаш прав и равен път без дупки - визирам пътя Русе Плевен примерно. Скоростта не случайно е ограничена на 90 - пътищата са проектирани за такава, а където не го позволяват си има ограничения за по-ниска скорост.

 

Всичките ти приказки за несъобразена скорост и т.н. ги отдавам на простия факт, че не се познаваме лично, все пак не съм 18 годишно лапе с току що взета книжка. Тея свършват по канавките, стълбовете и крайпътните дървета. Най пресния случай който се сещам от Русе е от есента - със 120+ в града - отнасят 1 железобетонен стълб, и колата спира на следващото дърво, как не са съборили и къщите край пътя - това става в 2 през нощта и има оцелели но не всичките. Друг случай - на един булевард - 3 ленти в едната посока, отново през ноща правят си гонка и BMW- се размазва цялото и събаря стълб и т.н. ТОВА Е НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ със много големи букви. Но да си караш по равен (без дупки) път с добра видимост, със 90 - 100 - това е нормална скорост.

 

Нищо лично, поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D

ОК, колега. Не съм правил намек за теб на колко години си и откога имаш книжка, а споделих наблюденията си. Пък и мисля, че правилно разтълкувах значението на числото 1981 в ник-а ти. Между другото някои хора и на 30-40 години и повече остават с тийнейджърска психика и убеждението, че не си шофьор ако не дъниш автомобила газ до колкото обороти може да вдигне и спирачки - 150 км/ч от светофара до следващия на 200 м. Предишния собственик на мойта Шкода явно е бил от тея, щото двигателя на 100 000 км беше вече разкапан, а той беше около 40-годишен мъж.

Както и ти споделяш, аз също много години съм карал Шкодичката със 100-110 км/ч но при възможност за такава, а пътищата в България като цяло наистина я позволяват, ако не са планински. За съжаление вече е трудна тая работа, тъй като препятствията на пътищата са много - дупки, свлачища, даже на трасето София-Варна, ремонти, да не говорим за колоните от камиони и автобуси и в двете посоки, които не ти дават възможност да изпреварваш.

Аз например като карам по-бавно от среднта скорост на потока - това се случва основно на стръмни участъци и завои де, давам при първа възможност десен мигач и ги пускам да ме изпреварят. Но има и много тъпи парчета, с по-мощни автомобили, дето рискуват само и само да те изпреварят на всяка цена - примерно вчера аз карах по стария път за Самоков - нагорнище, надолнище, завои яки, малка видимост, доста дупки по пътя и един колега с Рено Меган го запомних, изправарва ме на някакъв участък и веднага пред мен бие яко спирачки, щото има дупки и малки свлачища по платното. Добре, че имам и аз спирачки и Шкодата е здрав автомобил, иначе щях да го нацепя яко. Да не говорим кви мисли от типа на "пътните хулигани от Атака" ми минаха през главата да направя, ако го бях ударил. Но това е друга тема.

Поздрави и от мене.

А за ония кретени, дето пречат на движението и мене ме е яд, ама кво да правиш - толкова могат и с толкова карат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

Нека подкрепя deel_1981! Миналата или по-миналата година беше излязло едно изследване в Германия (ако не се лъжа) за това кое е по опасно - бавното или бързото каране. Колкото и странно да ти звучи бавно каращите се оказват по-опасни! Взет е броя катастрофи на 1000 бавно и 1000 бързо каращи. Не помня точни цифри, но тия бавнокаращи са предизвикали повече катастрофи.

Ето ти и малко примери:

1) София, Цариградско Шосе. Дядо с москвич се движи в средна лента с 50! км/ч! Престоява се в дясна. Там се движи кола със скорост 80 (нормално разрешената)! Познай какво става!

2) Междуградско. Разрешена скорост 90. Пътят е чист, но с леки завой (взимат се без проблем със 120!). И там се влачи кола с 50км/ч. Отсреща плътна колона коли (нормално, лятото хората пътуват от/за морето). И се почва едно рисково изпреварване! И кой е виновен? Този с 50 или този дето иска да си кара с 90?

3) Магистрала. Един "специалист" се движи с 110. Друг такъв с 100. Ограничението е 130! Този със 110 задминава този с 100. Това отнема доста време. Този с 130 естествено трябва да намалява защото "специалистите" се задминават. А сега добави един истински "специалист" каращ с 150! Става манджа!

Стига толкова примери. Всеки може да изброи такива случай в които бавнокаращите създават проблеми... Не случайно в закона е предвидена МИНИМАЛНА РАЗРЕШЕНА СКОРОСТ! Друг е въпроса, че наща държава не осигурява нормални пътища и не мисли как да помогне на пътуващите, а как да обере гражданите, т.е. те винаги да са виновни (НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ)!

Поздрави

 

PS: Пътищата в българия, както и шофьорите никога няма да се оправят доката в правилника за движение по пътищата съществува клаузата "НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ"! Това е един механизъм за рекет на шофьорите! Ама ние сме си виновни, че не протестираме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да си кажа за скоростта по магистралите :)

Хората масово не познават правилника и маркировката !!!!!

На магистрала Хемус там където са по големите изкачвания има 3 ленти . Много рядко може да се види кола в крайна дясна лента, където е мястото на коли които се движат със 60- 70 км./ч и не могат повече .Обикноненно разнни гнилаци си карат в средната лента без да се притесняват и се чудят що им свиркам и святкам когато не съм със шкодата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с колегата Rapid! За съжаление това е действителноста. Аз и друг път съм писал и за други "издънки" по пътищата. Научих се да карам на Шкода 100S - 42bhp. Съответно много съм патил по пътищата от специалист. Качил се на "хубава кола" (т.е. нещо западно с 90-100 кончета под капака) и кара като баба по завойте. Но дойде ли правата и на газта. А сега го изпревари. Понеже карам ски често ми се случва да пътувам пътя София-Боровец. А той е идеалното място за такива - няма видимост, завой и прави участъци!

Айде, че май се отплеснах....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някак си колеги кола пак можеш да е видиш заобиколиш и така нататак. Когато бях Тираджия винаги съм карал възможно наи вдясно а на завои при планинско при възможност съм пускал десния мигач. А по същата магистрала Хемус за която говори колегата редовно тировете си прашат в средна лента. Пред него нищо се не види ако тръгнеш да го изпреварваш може да реши да кривне лекичко и да стане сакатлъка. Защото за съжаление много рядко на дълъг път се сещат да си гледат огледалата да не говорим за турските на които виждаш как водача е пуснал автопилота дигнал краката и пере с 120. Липсва ни просто културата нищо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се отплеснахме от темата, но да кажа за тираджиите съм виждал да кара и да чете вестник или да си цъка на лптопа (това не в българия естествено) :evil: :evil: :evil: Ако не се пазиш на пътя и разчиташ че другите ще те пазят - тогава всичките крайпътни дървета са за тебе! - Това по принцип го казвам не се отнася за никой от тукпишещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "Дъртия", както вече ти писах може да се докара разход 5.5-5.6 при 5степенна скоростна кутия и не повече от 90км/ч или при 4 степенн с около 70 и пускане по инерция.... За сравнение ще ти кажа, че Octaviata (дизел) при 70 на пета дава 3.0-3.1, при 90 около 4.0, при 120-130 около 5.0. Ти си направи сметката колко разход можеш да очакваш!

Поздрави.

 

Колега, само ми разясни как ги сметна тия 0.1 литра :P

 

Аз моята като е набор 87 и като в София ми дава 11 не се оплаквам ... хубавото поне е, че и да е ръчкам и да не я ръчкам пак 11 :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.