Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не е много икономична и това си е...!


Spartan

Recommended Posts

Най-лесно става със засичане на бензиностанция :)

Не случайно съм писал 5.5-5.6 защото не може да се засече абсолютно точно. Освен това си правя извода от разхода който съм докарвал и стила ми на каране...

А относно 3.0-3.1 - толкова показва борд компютъра. А се оказа, че на бензиностанцията като заредя в най-лошия случай дава точно 0.1 разлика. Та имам основания да му вярвам :D

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    18

  • PV

    10

  • deel_1981

    4

  • SKODA 105 RS

    4

Най-много писали в темата

Май вече някои колеги надхвърлиха малко почтенността в тона!Моля всички вижте първоначалното ми изказване по темата и ако можете намерете в него нещо заядливо или непочтително към марката автомобил или собствениците...?Просто констатирах несъвпадение между очакванията ми за икономичност и реалния резултат.Може би съм се лъгал в първоначалните очаквания!?Но да се стигне в поучения за "безопасна скорост" /от Собеслав Засада/,четена от мен преди 30 /тридесет/ години,когато много от вас не са имали даже опашчица...това малко ме засяга.С колко да карам по магистрала колеги?С 60 км в час ли,както висеше по табелите преди много време?Оттам и ми се вижда малко висок разхода 8-9/100 при 100-120 км в час.Извинете още веднъж,не охулвам машинката,но все пак ми се вижда множко.Благодаря за търпението! Spartan

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, имаш известно право за коректноста в тона, колега Spartan. На въпроса - ти колко разход очакваш? Аз както писах някъде в друга тема съм постигал под 7/100 разход газ на извънградско. Значи теоретично може да падне под 6/100 бензин. Шофирам с малко над оптималната скорост за тоя двигател - около 100, на моменти 110, естествено по нагорнища по-малко - колкото може. Мисля, че оптималната (най-икономична) скорост за Шкода 120 е около 90 км/ч - или 70% от максималните обороти - 3500 об/мин от 5000. Това е правило при двигателите с вътрешно горене. Естествено, че съвременните моноинжекционни двигатели даже и по-големи от 1200 куб. см. харчат по-малко на дълъг път при по-висока скорост. Мога да дам пример - 1.6 моноинжекцион на Опел Вектра А харчи 5/100 бензин при скорост 110-130 км/ч. Карбураторните също са оборудвани с електроника и това помага. Така че тук говорим за сравняване на различни поколония двигатели и технологии.

Мисля, че това е един отговор на въпроса ти.

Поздрави.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, не съм съгласен с теб! Най-икономична колата е около 70km/h на пета! От там нагоре почва да се покачва въздушното съпротивление, а както знаем от физиката, то зависи от скороста на квадрат! Та 90km/h е оптималната скорост за движение като е компромис между скорост и разход! За да не съм голословен ще кажа, че Шкодата ми е на 2000 оборота при 95km/h. Максималните обороти са 4600. 70% означава 3220 оборота или 152km/h. Това според мен е далеч от оптималната скорост! Друг пример е с Vectra-та (1.8MI). Там максималните обороти са 5400, а при 130 е под 3500 оборота. 70% означават поне 140. Мога да ти кажа, че при 140 разхода на мойта Vectra беше 9.5! А при 90 около 7.5! Говорим за газ.

За Vectra - да много са икономични, но пак 5.0, дори и на бензин, ми се струва прекалено оптимистично. Карах 75ооо++ километра такава Vectra (1.8MI) и мога спокойно да кажа, че под 6.0 бензин може да падне само при каране със 70km/h, пускания по инерция и т.н. Абе с други думи борба с разхода, а не удоволствие от карането.

Поздрави

 

PS: Всички промени в съвременните бензинови двигатели се свеждат в общи линии до оптимизиране на горивната смес. Затова и разхода не е чак толкова по-нисък, колкото би ни се искало! Един съвременен двигател 1.2 харчи с 10-15% по-малко от Шкода 120L, нищо че разликата им е 20++ години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, не съм съгласен с теб! Най-икономична колата е около 70km/h на пета! От там нагоре почва да се покачва въздушното съпротивление, а както знаем от физиката, то зависи от скороста на квадрат! Та 90km/h е оптималната скорост за движение като е компромис между скорост и разход! За да не съм голословен ще кажа, че Шкодата ми е на 2000 оборота при 95km/h. Максималните обороти са 4600. 70% означава 3220 оборота или 152km/h. Това според мен е далеч от оптималната скорост! Друг пример е с Vectra-та (1.8MI). Там максималните обороти са 5400, а при 130 е под 3500 оборота. 70% означават поне 140. Мога да ти кажа, че при 140 разхода на мойта Vectra беше 9.5! А при 90 около 7.5! Говорим за газ.

За Vectra - да много са икономични, но пак 5.0, дори и на бензин, ми се струва прекалено оптимистично. Карах 75ооо++ километра такава Vectra (1.8MI) и мога спокойно да кажа, че под 6.0 бензин може да падне само при каране със 70km/h, пускания по инерция и т.н. Абе с други думи борба с разхода, а не удоволствие от карането.

Поздрави

 

PS: Всички промени в съвременните бензинови двигатели се свеждат в общи линии до оптимизиране на горивната смес. Затова и разхода не е чак толкова по-нисък, колкото би ни се искало! Един съвременен двигател 1.2 харчи с 10-15% по-малко от Шкода 120L, нищо че разликата им е 20++ години...

 

:) Значи твойта Шкода на 120 км/ч трябва да е доста икономична. Това е добре. Мисля, че не е необходимо да се придържаш към правилото 70% от макс. обороти - то важи за по-стари двигатели, но не отчита електронното управление на запалването и директното впръскване на горивото с оптимизиране на горивната смес посредством различните датчици.

Всъщност за 90 км/ч и 3500 об/мин говорех за Шкода 120, а твоята е Октавия - друго поколение, различна технология.

Също така като говорим за скорост е едно, аз имам предвид, че 70% от макс. обороти са границата на оптималната работа на двигателя - най-малко износване, най-висок въртящ момент и нормален разход на гориво.

За харченето на Вектра - 1.8 е допустимо да харчи около 6/100 бензин като минимум. Не е в мена сега книгата да направя справка. Ако харчи повече и още я караш смени за всеки случай температурния датчик - струва 10 лв, но може да ти докара разход на гориво и 20 на 100.

Наистина мойта Вектра 1.6 i харчи 5 /100 бензин при скорост 110. Многократно е проверено. Даже прискорост 90 км/ч харчи повече. Затова поддържам 110-120 скорост. Ако не вярваш, мога да те поканя да присъстваш и лично да проследиш разхода, като тръгна да ходя някъде.

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойта съм я засичал многократно. Всички датчици са ок, а и разхода е повече от добър. Това което не е лошо да провериш е километража! Аз на мойта го засякох с GPS. Оказа се че дава с 10% отгоре, т.е. при 110 по километраж се движиш с 100! При пробите с други опели и Audi установих същата зависимост и при тях. Така, че много е вероятно твойте 100-110 всъщност да са 90-100, при което разход около 6 е добър. Май по книжка при 90 и даваха 5.7.... Но пък 120ката при 90 може да даде и 5.5! Въпрос на желание...

Поздрави.

PS: А как засичаш разхода? Няма начин при 90 да харчи повече от при 110-120! Противоречи на абсолютно всички закони на физиката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-икономичната скорост при дадена предавка и ккато не се надхвърлят оборотите на максималния въртящ момент. При 120 Л това са от 2000 до 3500 об/мин. При 2000, скорост около 55 км/ч разхода на 120 Л го дават 5.5 л/100 км.

Обяснението при Вектрата е, че до определена скорост до дадени обороти под максималния въртящ момент се впръсква повече гориво, понеже датчиците казват, че колата още ускорява. А от дадена скорост впръскването на горивото намалява и се стабилизира. Честно казано в момента съм си загубил експертизата по тоя въпрос, за да го обясня с доказателства. Но е факт това нещо - че западните коли на по-висока скорост при 5-а предавка дават по-малък раход при движение на същите коли със същите двигатели с по-ниска скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами т'ва за Вектрите мисля, че до някъде е вярно, но не мога да се съглася напълно.Горе долу съм запознат с тия коли и знам, че инжекцията сама си качва оборотите когато се натоварва,но при тези скорости малко ме съмнява да оказва чак такова значение в/у разхода на колата.Пък лично за моята RS-ка :Р колкото и налея не връща :) ама като ме подгони безпаричието редовно и докарвам разход около 5.5-6 литра при положение че не вдигам повече от 60, максимум 70 км/ч.Иначе като я "сръгам" без да се замисля си издухва 7.5-8, че и в някой случай 9 литра от скъпоценната теченост :) Всъщност това ме кефи много в тази кола :) а и според мен е съвсем характероно за двигател от този клас.Но ако искате да не ви гори колата, най-сигурния начин е да си я държите в гаражчето :)

Айде със здраве :)

 

P.S. Няма ли някой "колега" от Габровския край??? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами т'ва за Вектрите мисля, че до някъде е вярно, но не мога да се съглася напълно.Горе долу съм запознат с тия коли и знам, че инжекцията сама си качва оборотите когато се натоварва,но при тези скорости малко ме съмнява да оказва чак такова значение в/у разхода на колата...

P.S. Няма ли някой "колега" от Габровския край??? :)

 

Да уточня, не става въпрос за качване на оборотите, а за регулиране съгласно въведените в процесора параметри на изпреварването на запалването и на подаването на гориво според оборотите, температурата, данните на ламбда-сондата и каквито други датчици имат пълните инжекциони - въздухомер, детонационен датчик и т. н. Оттам идва по-голямата мощност и икономията на гориво.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един двигател почва да харчи повече на по-ниска скорост, само тогава когато излезе от оптималния си режим, т.е. падне под максималния си въртящ момент. Иначе простата сметка показва, че частично натиснат педал на газта ограничава количеството въздух, а от там и количеството гориво (при инжекционите сместа непрекъснато се регулира да е точно 17.4:1 ако не се лъжа...). При това положение някой да твърди че при 90km/h (да речем с 1/3 натиснат педал на газта) ще е по-нисък от този при 70km/h (да речем с 1/4 натиснат педал) е, меко казано, смешно! Да не говорим за въздушното съпротивление! Е, ако подкараш колата с 50 на 5та там нещата стават други. Двигателя изпада в детонационен режим и дефакто само харчи гориво.

Относно "въведените в процесора параметри" ще уточня, че Opel още от първите си инжекциони (пример мойта Vectra 1990г. - 1.8MI) освен фабрично записаните параметри се донастройват в режим на работа, т.е. динамично трупат информация. Каралите на газ сигурно са чували за "reset на ECUто". Целта му е да се изтрият динамично натрупаните данни и да се възстановят фабричните... А освен Opel със сигурност подобна система се ползва и във Ford... Съмнявам се другите да не го ползват!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много теории се развиха,

Все пак икономичното каране зависи и от задкормилното устройство.

Ще кажа даже, че при карбураторен двигател - зависи предимно от него. Там няма никакъв смисъл да се дава газ на 4-та по нагорнището, колата не върви повече, само лапа и то здраво, включва се 3-та с умерена газ и при всяка възможност се намалява газта/без да се пречи на ускорението/. Където може по наклон - пък се изключва от скорост.Така може да се постигне макс. икономичност. Забележете не говорим за макс. безопасност, мощност, въртящ момент и т.н. От личен опит мога да кажа, че по-икономично се държат шкодовите мотори при малко по-ниски обороти от зададените по книжка 2500-3500 л.. т.е. - някъде 2000-2500 е най-добре с умело подбиране на предавките и да не се вдига повече от 100 на равен път ./супер пенсионерско нали :)))/ Така съм стигал на мойта барачка Формана 5/100 бензин и под 7/100 газ на дълго и то без да се мъча нещо.

Сега за инжекциона - какво да кажа.. наскоро карах един Опел 1.6 - ами - то и на 5-та като му подадеш газ - си се оправя и започва да дърпа..Но - не пречи мисля - да се кара по начина за карбуратор - по-добре ще е и може да свали малко разхода.

 

за "оптималната" скорост има един "селски" начин за определяне. - скоростта която ти е най-отгоре на циферблата.. Примерно на Формана - е 90, а на Опелчето беше 110.. И - много странно.. ама наистина Опела при 110 - дава най малък разход.. ;)). Е - някой може да върже 110 на 5-та с макс. въртящ момент по някакъв начин, :)) но аз затова казах "селския метод" за да не задълбаваме :))))), а да видим практиката.

 

PRR, препоръката за 70 на 5-та зависи все пак и от скоростната кутия. Например на Фаворит/Форман са 2 - една с по-дълги предавки и една с по-къси/такава карах преди и си включвах 5-та в града още около 45км ;)))))/, ама с тая сега е по-друго., т.е. - искам да кажа, че "ефекта на възд. съпротивление" за който говориш е второстепенен все пак при неподходящи обороти при определен релеф на пътя и т.н. Аз си мислех освен това, че над 100км има значителен ефект съпротивлението..но - възможно да бъркам...

Извинявам се, че толкова се отклонихме от темата за Шкода 120 :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега. Vectrata никога не е харчела по-малко на 100 отколкото на 80! Да не говорим за Шкодата. При нея си има и борд компютър който ясно си казва (всичко е за 5та!): 70 - 3.0 до 3.1, 90 - 4.0-4.2, 120 около 5.0! А на Шкодата километража е със 100 точно на върха!

А относно икономичното каране, което си описал и съм напълно съгласен с него, но бих добавил и спирането на двигател. При инжекционите и дизелите има система за ППХ (принудителен празен ход), т.е. при спиране на двигател в него не се впръсква никакво гориво и разхода е точно ... 0 (НУЛА) :) Аз лично го използвам при спусканията по магистралата за да контролирам скоростта, че куките дебнат! Виж при наличие на газова ефект има само ако минеш на бензин :)

Поздрави

 

PS: По-ниския разход при 110 на Opel-а предполагам се дължи на газовата. Мойте наблюдения показват, че с Lovato сместа при 90km/h не е оптимална, докато при 110-130 е доста близко до оптималната. Това е при нормална настройка на газовта (т.е. нито спъната, нито форсирана). За съжаление Lovato е евтин изпарител и няма възможност за добри настройки (уви, разбрах го след като сложих газовата и минах 10ооо km с нея...) и от там аномалийте с разхода.

 

PS2: Понеже добави в мнението за 5тата скорост - да, съгласен съм! На 120ката 5та включвах при 50-55km/h без да се сърди. На Opel-а под 70 се сърдеше, а Octavia-та търпи от 60 нагоре... Та предполагам, че най-икономична 120ката ще е между 60 и 70 на 5та, Opel-а около 80, а Octavia-та към 70 (то и борд комп-а това казва)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:))

Пак говориш за теория :))

Като човек карал и 100С/още по-малък мотор/ да дам пример:

Представи си следната ситуация. Караш си със 70..и си хепи.. обаче пред тебе е баир.. :((

случай 1 : не подаваш газ, стигаш средата на баира където скоростта ти пада до примерно 55 и превключваш на 4-та/с евентуална загуба на инерция/ - супер грешно и тормоз за тия зад тебе.

случай 2 : подаваш газ преди баира и вдигаш до 90.. качваш баира - горе си примерно със 80-85. Изключваш от скорост и падаш на 800 оборота/понеже нямаш система за ППХ примерно/

 

Искам да кажа, че с малолитражките е така положението.

Това че не трябва да се подава много газ е правило, ама то си има изключения.

А с инжекция от 1.6л нагоре - едва ли има чак толкова голямо значение.

 

Иначе при равен път - 70км сигурно ще е по-малък разхода стига да не сме много далече от номиналния режим на двигателя...прав си и за възд. съпротивление и т.н. но такъв път няма де- идеално равен ;)

 

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

5 години с 100S и още 3 с 120L. Мисля, че стигат като стаж на "малолитражки" :D

Случай 1 е грешен, спор няма.

За случай 2 - ми не виждам нищо лошо. Нормално след голямо катерене (да речем с моментен разход 15) идва спускане (с моментен разход 0.5-1). Средното дава около 8 :)

Специално за качванията и спусканията има и други правила. Ако ти паднат оборотите под една определена стойност по-добре на по-ниска предавка с по-малко газ отколкото на по-висока с повече газ. Мисля, че в това спор няма. Всичко е въпрос на усет.

И да попитам - защо реши, че е теория? Написаните стойности за разхода на Шкодата не са теория а практика! За Vectra-та също мога да дам практически стойности за газ: 90 - около 8.0, 110-120 8.5-9.0, 130-140 - около 9.5, 150- над 10.0. С по-малко от 90 не съм карал с изключение на градското, но там случая е друг...

Поздрави

 

PS: Тотално разводнихме темата. Май беше по-добре да си пуснем тема "Икономично каране" или нещо такова..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,

Радвам се, че си с Октавия сега. :))

Явно сме заклети проклети Шкода-фенове тука. ;)

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да спорите и да се надхващате, колите ви няма да почнат да връщат бензин или нафта в случая на PRR,така че си ги карайте и се кефете :)

 

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

Нека подкрепя deel_1981! Миналата или по-миналата година беше излязло едно изследване в Германия (ако не се лъжа) за това кое е по опасно - бавното или бързото каране. Колкото и странно да ти звучи бавно каращите се оказват по-опасни! Взет е броя катастрофи на 1000 бавно и 1000 бързо каращи. Не помня точни цифри, но тия бавнокаращи са предизвикали повече катастрофи.

Ето ти и малко примери:

1) София, Цариградско Шосе. Дядо с москвич се движи в средна лента с 50! км/ч! Престоява се в дясна. Там се движи кола със скорост 80 (нормално разрешената)! Познай какво става!

2) Междуградско. Разрешена скорост 90. Пътят е чист, но с леки завой (взимат се без проблем със 120!). И там се влачи кола с 50км/ч. Отсреща плътна колона коли (нормално, лятото хората пътуват от/за морето). И се почва едно рисково изпреварване! И кой е виновен? Този с 50 или този дето иска да си кара с 90?

3) Магистрала. Един "специалист" се движи с 110. Друг такъв с 100. Ограничението е 130! Този със 110 задминава този с 100. Това отнема доста време. Този с 130 естествено трябва да намалява защото "специалистите" се задминават. А сега добави един истински "специалист" каращ с 150! Става манджа!

Стига толкова примери. Всеки може да изброи такива случай в които бавнокаращите създават проблеми... Не случайно в закона е предвидена МИНИМАЛНА РАЗРЕШЕНА СКОРОСТ! Друг е въпроса, че наща държава не осигурява нормални пътища и не мисли как да помогне на пътуващите, а как да обере гражданите, т.е. те винаги да са виновни (НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ)!

Поздрави

 

PS: Пътищата в българия, както и шофьорите никога няма да се оправят доката в правилника за движение по пътищата съществува клаузата "НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ"! Това е един механизъм за рекет на шофьорите! Ама ние сме си виновни, че не протестираме...

Сега,колега,тука не си прав изобщо.Примерите не са коректни.Пример номер 1):Дядото движещ се с 50км/ч /в правото си по закон--мин.скорост на магистрала е 50км/ч.//по Цариградско не може да има вина ,ако се престрои по правилата,т.е.да погледне в огледалото и да се престрои.В Дясна лента този каращ с 80км/ч. ще е виновен,за това защото се движи по-бързо от този в средна лента,от което би последвало изпреварване от десна лента,което е забранено от закона.Т.е. ако някой каращ със скорост по-висока от тази на движещият се в средна лента автомобил,трябва да се престрои в ЛЯВА лента и да изпреварва.Пример 2)Кой е виновен във вторият ти пример.--Естествено по-бързо каращият и изпреварващ рисковано,ако го направи.В никакъв случай по закон НЕ Е виновен каращият с 50км./ч.,защото пътят е междуградски и няма опомената мин.скорост на движение,включва се дори движение на каруци,т.е бързащият шофьор носи отговорността при неправилно изпреварване.Никой не може да принуди даден шофьор,движещ се с 50км/ч. да се движи по-бързо,защото примерно човека е преценил,че възможностите му неговите или тези на колата му като техн.съст. примерно не позволяват по-висока скорост.Т.е бързащият шофьор,трябва да избере безопасна ситуация за изпреварване,ако не може,е длъжен да кара отзад.Пример 3) Така е ,прав си,че има много некадърни водачи,които се влачат при изпреварване,мен лично ме вбесяват на магистралата като изпреварват по "2 минути" и както си карам с 130 и трябва да набивам спирачки заради неадекватното им изпреварване,установих ,че много често това са жени,пенсионери или стари дизели,които просто не могат да дръпнат. ](*,) :smt045
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много теории се развиха,

Все пак икономичното каране зависи и от задкормилното устройство.

Ще кажа даже, че при карбураторен двигател - зависи предимно от него. Там няма никакъв смисъл да се дава газ на 4-та по нагорнището, колата не върви повече, само лапа и то здраво, включва се 3-та с умерена газ и при всяка възможност се намалява газта/без да се пречи на ускорението/.

Сега за инжекциона - какво да кажа.. наскоро карах един Опел 1.6 - ами - то и на 5-та като му подадеш газ - си се оправя и започва да дърпа..Но - не пречи мисля - да се кара по начина за карбуратор - по-добре ще е и може да свали малко разхода.

:(

Колега,тука за карбуратора и инжекциона си в грешка.Какво значи това ПРИ КАРБУРАТОРНИТЕ ДВИГАТЕЛИ няма смисъл да се дава газ в байр,защото колата не върви повече??????????Как го измисли това,това може да важи за Шкода 120 или 100 ,именно защото е слаб двигателя,А НЕ ЗАЩОТО Е КАРБУРАТОРЕН.Имам Карбураторна Тойота Корола винтилова и да ти кажа в байр и на 5-та ускорява,като тръгна от София за морето не свалям 5-та предавка ,на връщане също ,витиня я катеря на 5-та с над 110км/ч.,мотора е 1.3 12 винтила/75 коня/,карбураторен,но не с камери,а някакъв въздушен тип ми казаха,не му разбирам много ,но е пълен с вакуми.Така,че като си се качил на Опела,затова ти се е видял ,че дърпа на 5-та,НЕ защото е инжекцион,а защото мотора е достат.мощен/75 коня/за купето.Сега не говоря за много стръмни баири,естествено там превключвам 4 или 3-та,но честно казано 3-та съм пускал само към Пампорово баирите накрая.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гост,

идеята на примери ми беше не да покажа къде е разрешено правилното паркиране, а до какво води бавното каране. Ти явно НИКОГА не си карал в пиков час по цариградско! Там се кара с 80 на една кола разстояние. Просто трафика е такъв, че ако оставиш повече място веднага някой се намърдва! А в тази ситуация да се мъдри някой с 50 не е редно. А понеже непрекъснато споменаваш закона, не е лошо и да го прочетеш! Та там си пише, че превозното средство трябва да е технически изправно, т.е. няма оправдание за каране с 50! Освен това в закона пише, че ако установиш че след теб се е образувала колона си длъжен да я пропуснеш! И едно време (до 1990) полицията (тогавашна Милиция) следеше за това! Вече го няма...

Та да завърша. Неадекватно ниската скорост създава предпоставки за катастрофи. Не случайно по магистралата за Правец на изкачванията не е магистрала! Замислял ли си се защо? Просто защото там камионите наистина не могат да развиват нормалната си скорост. И там ограничението е 80 а не 90 като на междуградско!

И последно относно правилноста на изпреварването - да, прав си, че този дето изпреварва рисковано или неправилно е виновен, но в крайна сметка в 90% от случайте е принуден от такъв който а) не познава закон - т.е. кара с 80 при ограничение 90, б) е с неизправно превозно средство непозволяващо му нормално каране, в) неспособен да управлява превозното сердство. От трите само последните ги оправдавам и то донякъде! А има и други причини де... А останалите 10% са кретените които на всяка цена искат да ти покажат колко много им върви 10 годишния таралясник.... За тях оправдание няма...

Айде стига, че си стана цял роман...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последно относно правилноста на изпреварването - да, прав си, че този дето изпреварва рисковано или неправилно е виновен, но в крайна сметка в 90% от случайте е принуден от такъв който а) не познава закон - т.е. кара с 80 при ограничение 90...

 

Това кво означава - че ако при ограничение 90 караш с 80 си в нарушение ли? :roll: :lol: :?:

 

Виж сега, колега, карай си както искаш, но не съм съгласен да слагаш всичко под общ знаменател - "който кара бавно създава предпоставки за произшествия и е нарушител" и пр. Това е смешно, тъй като всичко зависи от ситуацията. Например съм се движил по магистралата и с под 50 км/ч при непочистено от сняг заледено пътно платно. И беше станала колона, но не с с 5, а с 50 м дистанция. Който при висока скорост поддържа дистанция 5 м, трябва според мен да му се вземе книжката веднага. И в описана по-горе ситуация на всеки километър имаше "бързаци" забили се в мантинелата.

Та така, май тоя спор е нерешим по принцип, тъй като темата на спора е поставена под много зависимости: състояние на пътя и на трафика, състояние на автомобила, натовареност, мощност на двигателя; също така шофьора - характер, опит, емоционално състояние. Затова не можеш да изискваш всички да се движат със скоростта, която на теб ти се вижда най-подходяща. И да обвиняваш някой, че бил виновен, че създава предпоставка за произшествия. Още повече, че сам казваш, че доста години си карал Шкода 1000 и 120, които както знаем са маломощни автомобили и не могат да поставят рекорди по скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки трябва да кара така че да се чувства сигурен в себе си и возилото. Колата ми 120л поради повреда е карах на връщане от Троян с 80 и както колегата каза в нарушение ли съм. Да зад мен имаше мощни коли които забавих на места. При първа възможност съм им пускал десен мигач след което изпреварваики повечето от тях ми благодариха с махване или 2пъти авариини. И невиждам нищо лошо в това с кола като моята да карам с 80. Дори да ми беше напълно изправна пак щях да си я карам така. Защо да го тормозя хаивана с повече, защо да харча повече бензин. Ако някои кара с 90 ще има достатачно време да реагира ако е зад мен. Ако кара с 150 колегата PV правилно каза канавките и стълбовете са пълни с комплексари с никакви умения зад волана и опит. С това твърдение не искам да засегна никои имал съм случаи с други коли да карам с доста по големи скорости и съм се издразвал на един тир изпреварващ друг скорост около 90 аз отзад приближих с около 160. Кофти е но камиона не е в нарушение в нарушение съм аз. Тъи че колегата е прав дядо ми с колко мислиш си кара москвича с 50 колкото е разрешената скорост в града. Лявата лента е свободна които иска да изпреварва да заповяда. Не съм перфектния водач нарушения правя всеки божи ден като съм зад геврека но не се сърдете на тези които карат бавно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.