Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няколко проблема и още толкова въпроса


SKODA 105 RS

Recommended Posts

Значи днес докато си правех профилактика на колата установих че помпите на спирачките и съединителя са омаслени от страната на педалите точно кудето са буталцата.Дали са заминали гумичките или е нещо друго.Другият проблем, който открих е, че на капака на главата от страната на генератора също има омаслено.Пробвах отгоре гайките, не бяха хлабави, но ги позатегнах още малко.Може ли да се стяга яко там и с гарнитура ли е или с някакво друго оплътнение.Мисълта ми е ако може да се намаже със силикон, щото доста сериозно е омаслило.От другата страна няма и капка.Давайте мнения,докато още не съм я разпилял :mrgreen:

Благодаря предварително и със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • SKODA 105 RS

    21

  • PV

    12

  • PRR

    6

  • corropt

    5

Най-много писали в темата

Виж дали са затегнати добре болтовете на двата цилиндъра - на спирачките и съединителя. Ако бяха гумичките, на спирачките по-специално може да усетиш симптом на отслабващо действие на спирачките няколко седмици по-рано или след внезапно много рязко натискане на спирачките. За гумичките на помпата на съединителя - усещаш, че трябва да ги смениш едва когато изчезне напълно действието на педала. Но не е зле да ги смениш и профилактично гумикичките, заедно с тях болтовете на тръбичките за хидравличната течност и самата течност.

За капака на клапаните - смени гарнитурката и би трябвало да се оправи. По принцип няма нужда от силикон, защото може да попадне в механизмите на кобилиците и в маслото. Не пренатягай болтовете отгоре, защото ще деформират капака. И мойта леко хвърля масло, но не е страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайките на шпилките на капака на клапаните се стягат с момент 4-6Нм/т.е. не се стягат изобщо, за да не се деформира капака и още повече тънките шпилки/. Решението е нова гарнитура - намазана със червен силикон, защото той я залепя и спира да тече. + това ако си сложир от него може да не ти се наложи да сменяш гарнитурата ако скоро отваряш капака на клапаните примерно за тяхната регулировка, тъй-като червения силикон лесно се маха от гарнитурата и после се намазва отново. Така и така си тръгнал да сменяш гарнитурата - погледни и клапаните дали са регулирани както трябва, защото шкодата изисква често /на 10 000км/ преглеждане на клапаните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами хубаво, ще си купя нова гарнитура, но как да разбера дали клапаните са добре регулирани?! Ако може някой да ми каже как да стане тая работа,че съм зле с парите сега и не ми се дават много по майстори,щото после ще трябва да си я гледам пред дома само :) Иначе благодаря за съветите ви и на двамата.Днес ще видя какво мога да направя по въпроса със спирачките и съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Книжката имаш ли я "Аз ремонтирам Шкода", там е обяснено добре, че днеска и аз имам много работа и нямам време да пиша с подробности. По-лесно ми е да ми докараш колата да ти ги регулирам.

Ако не по-късничко ще ти пиша как се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление нямам нито зелена, нито червена или к'вато и да била книжка за Шкода.Единственото което имаше вътре като ми я дадоха беше една скъсана карта на България,крик,помпа и няколко ключа :) Пък утре ще ходя да си купувам гарнитурка, а т'ва с докарването ще стане малко трудно, ако си забелязал от къде съм:), та затова се радвам на всякаква информация относно този проблем :)

Благодаря отново и със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бяха гумичките, на спирачките по-специално може да усетиш симптом на отслабващо действие на спирачките няколко седмици по-рано или след внезапно много рязко натискане на спирачките

 

при мен стана следното: карам си свиркам си всичко е ОК със спирачките. натискам ги(нормално леко) като исках да спра и ......... педала опря до тенекията>>> от там им казвам на тия в колата "нямам спиррачки" а те се хилят. като напомпах се оправи положението.

като махнах пласмасовия капак на сервото установих, че като се натиска педала исхвърля сп.течност между помпата и сервото

 

където е по чисто>>> име нещо като дупчица, която не знам за какво е???

 

http://bgphoto.net/photos/4678/o632816625041250000.jpg

с подръчни средства го ремотнирах като начуках в дупката олово стана много добре, спирах както трябва.

http://bgphoto.net/photos/4678/o632816625098125000.jpg

 

после с виктор(беля лебед ) сменихме гумичките на помпата който нямаха нищо общо с новите(доста деформирани бяха). работата не е трудна, повече ни затрудни обезвъздушаването на предните колела, поради причината, че до сега съм нямал гумените тапички на обезвъздушителните щуцери и се бяха запушили. сваляхме ги>>> с игли ,помпи и подръчни средства отпушихме един и един купх нов и вс е ок.

 

Комплект гумички за помпата е около 2лв, взима се и още една гумичка(0,60лв) която уплътнява буталото което минава през сервото и влиза в помпата. щуцер 0,80лв 2xгумени тапички за щуцер=0,20лв

 

дано съм ти бил полезен,ако имаш въпроси за смяната на гумичките питай...

 

ПП.като разглобяваш по серво и помпа внимавай спирачната течност да няма съприкосновение със боята на коалта че ще я рразяде много барзо. и си купи зелената книжка 10 лв е и има много полезна информация за ремонтирането на любимите ни коли!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами благодаря за информацията.Само че аз нямам серво.Иначе утре ще ходя да си купувам консумативи и преЗ почивните дни ще има ремонти,че ми писна вече от тук и там да има ня'кви омаслявания - много се дразня!!!

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора,нищо не казахте за тези клапани?! Как се процедира с тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш право, клапаните са важно нещо и ще се опитам да ти обясня разбираемо.

Приготвяш си ключе звезда 11, хубава отверка и хлабиномерни пластинки с дебелина 0.15 и 0.20 мм. Предварително регулираш разстоянието между чукчето и наковалнята на 0.4 мм.

Започва се с паркиране на колата на равно място и изчакване поне 1 час да изстине двигателя. Сваляш въздушния филтър, откачваш проводника на ел. магнитния клапан на карбуратора, жилото на смукача и разхлабваш бензиновото маркуче или го отвиваш от карбуратора.

Отвиваш двете гайки на капака на клапаните. Махаш шайбите и гумените шайбички отдолу. Сваляш капака на клапаните. Докарваш с бутане на 4-а предавка до положение буталото на 1-и цилиндър да е в ГМТ - познава се когато едновременно белега на шайбата на вала е точно на 5 градуса - едно деление вляво от последното и в същото време между чукчето и наковалнята прехвърчи искрата. Ако не стане едновременно, реглажа на запалването не е в ред и трябва да го направиш първо него. На Шкодите по правило ГМТ на 1-и цилиндър би трябвало да е на 45 или малко повече градуса надясно от надлъжната ос на колата, гледана отзад напред. Това е така, ако не е пипано нещо. Щото на мойта това положение е при палец на 315 градуса , т. е. вляво. Просто майсторът е сложил делкото и е нагласил въртенето му с един цилиндър по-назад.

И така, като прехвърчи искрата, регулираш клапаните на 1-и цилиндър. Проверяваш с пластинката разстоянието между кобилицата и стеблото на клапана. Крайният клапан- и двата крайни клапана, са изпускателни - хлабината между тях трябва да е 0.20 мм. Вторият клапан до изпускателния е всмукателен и при него хлабината трябва да е 0.15 мм. И така се редуват - всмукателен - изпускателен - всмукателен и т. н. Трябва да запомниш, че крайните са изпускателни - 0.20 мм. Регулирането става така - с ключето звезда 11 мм се отвива контрагайката на стеблото на кобилицата и при сложена пластинка мериш хлабината. Като разхлабиш контрагайката отгоре, с отверката се върти винта - наляво за увеличаване на хлабината, надясно за намаляване. Като докараш точното разстояние, стягаш пак контрагайката и проверяваш още веднъж хлабината между кобилицата и стеблото на клапана след стягането. Понякога не става от първи път. Внимавай да не пренатегнеш контрагайката, че се къса винта и става мазаво.

След 1-и цилиндър избутваш колата малко на 4-а и при включено запалване, за да има искра. Като прехвърчи следващия път искра, палецът трябва да се е придвижил на 90 градуса и тогава се регулират клапаните на 3-и цилиндър, тъй като редът на работа на цилиндрите е 1-3-4-2. След 3-и цилиндър се избутва още напред колата, палецът минава още 90 градуса, като прехвърчи искрата е ред на 4-и цилиндър. Още веднъж същата процедура и регулираш 2-и цилиндър. Връщаш се в изходната позиция - пак на 1-и. Може да му провериш хлабините още веднъж за всеки случай.

Ами това е общо взето. И запомни, че леко увеличената хлабина вреди по-малко от по-малката. За пренатягането и късането вече споменах. После слагаш нова гарнитурка на капака - лепиш я с черен или червен силикон и като сложиш капака може да изчакаш 1 час поне да стегне малко силикона и тогава палиш. Ако при проверката е имало големи отклонения в хлабините на клапаните, след реглажа двигателя трябва да работи по-равномерно на празен ход и да се усеща повишена мощност.

Успех

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за подробното обяснение.Мисля,че схванах к'во трябва да се прави,само трябва да си намеря от някъде тия пластинки :) Вече се сетих за подходящо място, остава да намеря и време за да ги регулирам тия клапанчета :) Благодаря още веднъж :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добро обяснение. Само да допълня - вместо да буташ колата, можеш да превърташ вала с ключ. И двигателя задължително трябва да е студен, т.е. ако е бил загрял - 1 час чакане ще му е малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV твойто обяснение е като преразказ с елементи на разсъждение, при това разсъжденията са твои собствени проблясъци! Това е пореден пример за това, че не трябва да се обяснява нещо, което го има прекрасно написано в зелената книга - всеки купил си Шкода или друг автомобил, който възнамерява да ремонтира има нужда от съответната техническа литература и при желание ще си я набави. Ако момчето си направи ругулировка по твоя начин, ефекта ще е по-зле отколкото ако не е правил. Защо мисля така: 1)

И така се редуват - всмукателен - изпускателен - всмукателен и т. н.
- Не се редуват така! На лесния начин да разбереш кой крапан какъв е става като потледнеш срещу кой колектор е - всмукателен или изпускателен. 2)
И така, като прехвърчи искрата, регулираш клапаните на 1-и цилиндър
- На 120ката искрата идва при 5гр. преди ГМТ, а клапаните трябва да се регулират при 0гр. - т.е. точно в ГМТ. 3) идеята за превъртане на коляновия вал на скорост води до "голяма"точност на реглажа. 4) Следенето на кога ще има искра вместо използване на пробна лампа. 5) Факта, че "майстора" ти е врътнал делкото на извинявам се за израза "на ебем страна" и ти още не си го оправил.

 

Общо взето историята е както се казва: "почти същото, но всъщност коренно различно".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV твойто обяснение е като преразказ с елементи на разсъждение, при това разсъжденията са твои собствени проблясъци!

...

 

Общо взето историята е както се казва: "почти същото, но всъщност коренно различно".

 

Виж сега, да не се заяждаме като в детска градина. В момента нямам време да коментирам забележките ти, но са неоснователни в по-голямата си част. Предлагам ти да му обясниш на човека как да си ги регулира - не разбра ли, че е от Трявна и не може веднага да си купи зелената книга.

Пък аз от 9 години си регулирам клапаните по тоя начин, който съм описал.

 

P.S. И не разбирам защо такъв тон ми държиш (пишеш). Все пак целта ни тук е да помагаме с каквото можем. А аз поне съм си направил труда да напиша нещо полезно за тези, които не разполагат с нищо на хартия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

beliq_lebed, колегата PV е напълно прав, относно начина, който се опитваш да покажеш, че знаеш повече от останалите.А понякога е много по-лесно да разбереш нещо като ти го обясни някой, а не като гледаш тъпо някаква книга :)

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

105 RS съжалявам, че ти обърнах внимание как да станат нещата като хората, изглежда че ти не си бил готов за това. Занапред ще имам предвид да си замълчавам когато някой пита нещо а друг му отговаря пълни глупости. PV ти може не 9 ами 19 години да си регулираш така, но пак няма да е правилно и вместо да се усетиш къде ти е грешката и да си замълчиш продължаваш да упорстваш.

 

Oт всичко в тоя форум, най - много обичам да чета как се плюете един други Понякога и аз отнасям някои кофти бъзик, ама май свиквам вече
- А ти пък защо се обаждаш? Да имаш нещо по темата да кажеш?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стр. 35 на книгата "Аз ремонтирам Шкода" лявата колонка - точен препис: "...Коляновият вал се превърта надясно (с ключ, или се бута колата на 4-а и с включено запалване) докато палецът застане напред по посоката на движение на автомобила и след това се продължава бавно, докато пробната лампа светне - палецът застава срещу маркировката върху тялото на прекъсвач-разпределителя. Това положение на буталото на 1-и цилиндър съответства на момента на запалване (при условие, че прекъсвач-разпределителя е правилно монтиран); двата клапана са напълно затворени и проверката или регулировката може да се извърши. Регулировката на останалите цилиндри става по реда на работа 1-3-4-2..."

 

Виждаш, че аз и книгата сме на едно мнение, макар и с различни думи. Ти ако си на друго, проблемът е твой. Не виждам в книгата да пише че регулировката става в ГМТ на буталото, а в момента на запалването.

Другото - най-лесно е да се запомни, че всеки от крайните клапани е изпускателен - 0.20 мм, а до тях е изпускателен и така се редуват. Кви колектори да гледа човек?

 

И не е хубаво да лъжеш по адрес на другите, да ги обвиняваш в грешки и да клеветиш. Особено ако не си наясно с нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тук стана една ... май ще трябва да слагаме каски вече :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както разбирам целия спор е за това дали трябва да се регулира при ГМТ или когато искарата идва.Разликата е ,че ако е тъка като си писал си че се регулират клапаните когато ти идва искрата на свеща. сам се сещаш че това при 105л е към 3градуса преди ГМТ при 120- 5 градуса при 1,3 двигателита на фаворитите ще е около 7 и тн. като си направил настройката за газ може да е около 10 градуса, което доста се отдалечава от ГМТ. което води до неточности.

 

 

 

ПП. може да назначим Хашек за съдя или арбитър на подобни спорове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, май само ще си сменя гарнитурката и ще продулжавам да си карам с КЕФ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, май само ще си сменя гарнитурката и ще продулжавам да си карам с КЕФ :)

 

 

е ще изпишем още 2-3 страници с обиди и с спорове и ще установиш как става. нали имаше една 'поговорка' > посредата на спора се ражда истината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме е яд, че нямам тази книжка за ремонтирането на Шкода, но просто нямам възможност да си я купя.Имам да купувам други неща, които са по-важни за момента.Съжалявам че предизвиках такива спорове, но нали когато човек не знае е по-добре да пита, отколкото да почне да прави нещо, което и той самия не знае к'во ще излезе накрая.Но както и да е, за сега няма да правя въпросния реглаж, пък по-нататък, като се сдобия с тази книжка ще видим какво ще стане.

Айде със здраве ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то, че ще я пускат на ПДФ-и е много хубаво,даже страхотно,ама 310 МБ си е сериозна цифра :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.