Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няколко проблема и още толкова въпроса


SKODA 105 RS

Recommended Posts

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • SKODA 105 RS

    21

  • PV

    12

  • PRR

    6

  • corropt

    5

Най-много писали в темата

SKODA 105 RS,

Недей да се отчайваш! Вземи си ги провери поне клапаните като махнеш капака, и то три пъти - веднъж на 5 градуса преди ГМТ, веднъж на нула, т. е. точно в ГМТ и веднъж 5 градуса след ГМТ. Ако и в трите случая няма промяна в хлабината на един и същи клапан, значи без значение е в кое от тези три положения ще се извършва реглажа. Само че точното положение на буталото в ГМТ може да се установи само на 1-и цилиндър, по белезите на шайбата. А при другите цилиндри как да установим точното положение на ГМТ? Аз използвам като ориентир искрата между чукчето и наковалнята, комбинирано с положението на самите клапани и положението на палеца. При преценката в кое точно положение да се направи реглажа си казва думата и опита, и известен усет, да го наречем така. Опитай да го направиш и съм убеден, че ще се справиш. А книгата ще си я намериш, в книжен или електронен вид. Полезно е да я имаш, но в момента трябва поне да си провериш клапаните и ако решиш, че можеш, да си ги регулираш. Може да не стане от първия път успешно, но не е толкова трудно. Не се притеснявай, всеки прави грешки, даже и майсторите.

Айде успех.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам maxrpm e сканирал книгата цветно, което освен за обложките е излишно защото това само увеличава размера на файловете - те и без това са си чернобели. Ще ги обработя тези дни и ще събера прлични акробатски файлове :) Относно регулирането на клапаните това си е процес чиято точност се определя от усета на този които го прави. На моята 1000 МВ вала е толкова разлят (имам предвид гърбиците на разпределителния вал) около ГМТ в работен такт (където се регулират клапаните), че относително нямат значение няколко градуса така или иначе. Не само от това зависи луфта, ами и от разни фактори като това колко стегнато трябва да се движи хлабиномерната пластина в междината, което е доста относително. Според мен най-точно би могло да се направи като се постави симетричен белег на шайбата на коляновия вал отместен на 180 градуса спрямо този за ГМТ на 1-ви цилиндър така по двата белега - единя фабричния за 1-ви и 4-и а другия за 2-и и 3-и цилиндър. Разбира се тоя метод не отчита луфтовете във веригата породени от износването и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги Satan и maxrpm, ако имате в електронен вид книжката не можете ли да екстрактенете като jpg-файлове и да ги конвертирате в майкрософт уърд само текста на страниците, където е описан реглажа на клапаните и да ги изпратите по мейл на SKODA 105 RS. Мисля, че pdf-файловете позволяват това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра идея колега PV,аз и без това за днес съм си набелязал други работи за ремонт по колата, така че мога да изчакам още малко и за капака и клапаните.Аз горе долъ ги чаткам тия работи, ама точно с клапани не съм имал "допир" до момента и искам да питам само изпускателните ли се регулират ?!Щото останах с такова убеждение от обяснението ти.Никъде не срещнах нещо за всмукателните?!?!

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата разбира се се регулират, но само ако е необходимо, ако хлабината е по-малка или много голяма - всеки клапан си има по един всмукателен и по един изпускателен. Просто наблегнах, че крайния клапан и на 1-и, и на 4-и цилинър е винаги всмукателен, до него е изпускателния на 1-и цил, до него е всмукателния на втори, после е изпускателния на 2-и цил., до него е всмукателен на 3-и и т. н. Няма да ги объркаш. Регулират се по двойки - и двата клапана на всеки цилиндър. Като почнеш от 1-и цилиндър регулираш ги и двата, после двата на 3-и цилиндър, после на 4- и накрая на 2-и цилиндър. Не се притеснявай, отвори да видиш и после ако имаш други въпроси ще ти отговоря. Имай предвид, че на обяснения изглежда трудно, но на практика е относително лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- всеки клапан си има по един всмукателен и по един изпускателен

 

предполагам бутало имаш в предвид.

 

на мен ми е по лесно да видя кой клапан на каде отива - към кои колектор а не да помня на изуст

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, разбира се за цилиндър става въпрос. Пък за гледане на колекторите не съм се сетил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много начини да се проследяват клапаните и зависи кой как е свикнал ... аз лично ги правя последователно по ред на запалване и обикновенно клапана , който затваря е всмукателния и няма как да се сбърка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами утре ми предстои монтиране на спирачна помна и помпа на съединител и най-вероятно в Петък ще отворя да видя за какво става дума, а и сигурно тогава ще ми донесат онези пластинки :) А само да питам трябва да обезвъздушавам като сложа помпите и от къде?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушават се от болтовете, които държат тръбичките за цилиндрите. На спирачния са два, а на този на съединителя - един. Някой натиска спирачките, а друг леко отвива болта, че тече яко спирачна течност, и го завива обратно и така няколко пъти, докато спрат да излизат мехурчета. На съединителя се обезвъздушава един щуцер, който се намира под капака зад задните седалки. После се обезвъздушават и спирачките на колелата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обезвъздушаването на спирачките:

Материали:

1) Двама души

2) Полиетиленова прозрачна тръбичка

3) Буркан

4) Ключ 10 или 8

5) Спирачна течност - 0.5 - 1 литър

5) Обилна закуска - бая помпане има :)

 

Процедура:

1) Вдигаш колата

2) Махаш гумичката на обезвъздушителния болт (намира се на спирачния апарат точно до мястото на влизане на маркуча в него)

3) Слагаш там една полиетиленова прозрачна тръбичка и закачаш ключе (10 или 8 - не помня точно)

4) Единия почва да помпа. Щом педала се втърди задържа

5) При задържан педал втория отвива болта за обезвъздушаване.

6) Затваря се болта за обезвъздушаване

7) Помпащия отпуска педала

8 ) Стъпки 4-7 се повтарят докато по маркучето се забелязват мехурчета (то затова трябва да е прозрачно). ВНИМАНИЕ: Непрекъснато да се следи нивото на спирачната течност в резервоарчето. Веднъж влезе ли въздух процедурата се повтаря за ВСИЧКИ цилиндри!

9) Маха се маркучето и се връща защитната тапа

10) Минава се на следващото колело. Принципно се почва от най-далечния край, т.е. задно дясно колело, след това задно ляво, след това предно дясно и последно предно ляво.

 

Това е процедурата.

 

Забележка: Никога не обезвъздушавай от страната на главен спирачен цилиндър! Там нито има обезвъздушителни пробки, нито пък ще свършиш работа! Да не говорим, че там не е предвидена резбата за такава процедура и може всичко да прецакаш!

 

За съединителя: процедурата е сходна с тази за спирачките. Там щуцера за обезвъздушаване се намира в най-горната част на механизма точно в/у скоростната кутия. Като вдигнеш черния капак към двигателя (този зад седалките) ще ти избоде очите :)

 

Надявам се да съм бил достатъчно изчерпателен

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много.Ей сега се заемам с тази дейност :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да доуточня - обезвъздушаването става от щуцери а не от болтовете държащи маркучите (както казва колегата PV)! Те не са предвидени за целта!

И ако държиш на екологията не хвърляй старата течност в канала :)

 

Успех и ако има въпроси питай. Ние сме online ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, как ще я изхвърлям... да не се чува! Прецеждам си я и пак си я наливам :) То не стига, че нямам, ами оставаше и да я хвърля :) Пък за болтовете разбрах.И аз си мислех, че е от тези на цилиндърчетата, ама викам да попитам все пак, да не би да има някакъв друг метод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, как ще я изхвърлям... да не се чува! Прецеждам си я и пак си я наливам :) То не стига, че нямам, ами оставаше и да я хвърля :) Пък за болтовете разбрах.И аз си мислех, че е от тези на цилиндърчетата, ама викам да попитам все пак, да не би да има някакъв друг метод.
хахахахахахахаха ама ти верно ли така направи а ? :D
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е много желателно да ползваш старата течност! По-добре си вземи нова. Цената е под 10лв / туба (0.5 литра). Мислия че си заслужава. Все пак говорим за спирачки....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, да доуточня и аз, ключето за всички щуцери е 9 мм и най-добре си намери звезда, за да не се изръбват и изяждат стените на щуцерите. В противен случай след 5-6 обезвъздушавания ще се наложи смяна, ако изобщо успееш да ги отвиеш.

Второ, колега PRR, защо смяташ, че не бива да се обезвъздушава от болтовете на спирачния цилиндър. Вярно, в книгите не пише за такова нещо, но човек се научава и от практиката. Аз съм сменял гумички, и самия цилиндър, и мисля, че най-добре и най-удачно е да се обезвъздуши първо той. Пък и едно време, като ми пробутаха от магазина на Алекс скапания спирачен цилиндър, единственото, което оправяше временно спирачките беше обезвъздушаването от болта - мисля, че на тръбичката на предния спирачен кръг. За тия болтове също препоръчвам ключ "отворена звезда", 14 мм, за да не се изръбва болта.

За събирането на спирачната течност, колега имай превид, че по правило на 2 години тя трябва да се сменя. При много продължителна употреба сп. течност поема много влага и може да ти блокира спирачно цилиндърче. Тогава се налага промивка на цялата уредба със спирт и смяна на течността и обезвъздушаване.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, за ключето сигурно си прав - аз вече писах, че не помня. И наистина по-добре звезда. В това спор няма!

Относно болтовете - първо те не са предвидени за това и ще оклепаш навсякъде със спирачна течност (която между другото е много агресивна). Второ не са предвидени за тази дейност и уплатнителките им ще заминат за норматив (за 3-4 отвивания-завивания). И трето, но може би най-важно - тези маркучи не се намират в най-високата точка на спирачния апарат, което от своя страна означава, че част от въздуха ще си остане в спирачния цилиндър, т.е. няма да свършиш почти никаква работа!

Относно влагата в спирачната течност - не е толкова фатално за самия цилиндър. Няма да раждяса и да блокира. Поне не от това. Проблема е, че спирачната течност се нагрява от спирачните апарати. В зависимост от типа и има температура на кипене от 140-150 градуса нагоре. Наличието на вода веднага смъква тази температура и при по-продължително спиране педала омеква и се влошават спирачните качества.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кое от какво и как блокира,ама преди малко като натиснах съединителя и той си остана там,пък изобщо не ми се иска да го свалям отново и да източвам течности .... че после сглобяване и омазчане до ушите и цял загубен следобед :x

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нова спирачна течност ДОТ3 е 3.50лв не си заслужава да пречистваш старата. аз като я сменях старата имаше черен цвят. и на дъното на буркана се беше отайля някаква мазна и плътна 'гняз'

 

PV- обезвъздушителните щуцери за на правени за тази цел, а не да отвиваш където може. ако спирачна течност ти попадне върху боята на колата не след дълго няма да имаш боя там. а ми се струва че ако отвиваш маркучите при помпата а втория човек е напомпал ще пръска навсякъде.

 

 

SKODA 105 RS >>>> където нямаш гумени тапички на щуцерите си купи и сложи по 10 -20 ст са че аз нямах и ми се бяха запушили щуцерите , който можах отпуших ,а който не можах си купих нови 80ст

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих проблема.Пробутали са ми керливи гумички!За жалост се наложи да ровя в контеинера,но добре, че поня увил старите в един жълт парцал :) Хайде отивам да се доомазвам, че още малко и ще я засиля надолу из баира :Р

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега SKODA 105 RS,и аз имах като твоя проблем-започна да ми тече спирачна течност под педала на съединителя!Смених гумичките-тече!Купих втори комплект-пак започна да тече!Реших да сменя цилиндъра,минаха 2-3 седмици и отново тече!...Най-накрая намерих решение на проблема-...спрях да обръщам внимание на мазното петно под педала и доливам спирачна течност по малко на 2-3 месеца.Може да ме дразни,но поне малко,отколкото нервите при смяната и обезвъздушавнето!Така че,пожелавам ти упех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.