Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Инцидент с газта.....!!!


liubomir_

Recommended Posts

Майко мила!Ония ден карах колата,спрях на паркинг за половин час,качвам се,паля и........започва ЕКШЪНА!!!След 2-3 завъртания(на газ) се чу много силен гръм от двигателя!Поглеждам на огледалото и какво да видя(по точно не мога да видя)-....облаци,облаци от бял гъст дим!Като вдигнах капака гледам щеката на маслото изхвърчала като тапа,гарнитурата на капака цъфнала като майска роза,а от карборатора продължава да си пуши като параход!!! :o Хванах се за главата!Добре 4е предната седмица сменях същата гарнитура и не бях я изхвърлил(аз по принцип в Шкодата си карам още половин Шкода....т'ва спирачни маркучи,делко,бензинова помпа,щото много съм си патил по пътищата на България.)След т'ва запалих и все едно нищо не е ставало!Същият ден навъртях 250 км.После отидох да ми настроят газовата уредба.Казаха ми че имало пренасищане на газ.Дано да не се повтаря!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е затова не съм привърженик на газовите уредби и си карам на бензин, въпреки че цената му вече започва здраво да ме "мори" и както карам с 95,направо ужас.Дано да поевтинее тоя бензин, че си е ..... майката.

Айде със здраве и дано повече да нямаш подобни инциденти колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото нещо може да се получи и на бензин ако е богата много сместа или ако аванса е прекалено много, така че не мисля, че трябва да стигаме до генерални изводи за газовите уредби при положение, че цената на газта е повече от двойно по-ниска от тази на бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, че си жив и здрав. Мен пък ми се е палил карбуратора, както е пълен с бензин, по време на ремонт. Едвам го угасих, но огънят стопи двете пластмасови сачми в клапана дето е между ускорителното устройство и мембраната за втора степен.

А за това което ти се е случило вероятно има логично обяснение. Понякога едно почистване на карбуратора може доста да помогне, защото се запушват въздушните жигльори и става по-висока концентрацията на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е затова не съм привърженик на газовите уредби и си карам на бензин, въпреки че цената му вече започва здраво да ме "мори" и както карам с 95,направо ужас.Дано да поевтинее тоя бензин, че си е ..... майката.

Айде със здраве и дано повече да нямаш подобни инциденти колега :)

Човек пробвай с 92 да зареждаш, колкото и странно да ти се струва, зареждах 95 от Шел и от еко. Веднъж заредих 92 от Еко и колата полудя
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm пробвах веднъж с 92 и резултата беше повече от ужасен, все едно съм и налял вода, но знам ли, може и да не съм случил на на хубав бензин.Може да пробвам пак някой път :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е затова не съм привърженик на газовите уредби и си карам на бензин, въпреки че цената му вече започва здраво да ме "мори" и както карам с 95,направо ужас.Дано да поевтинее тоя бензин, че си е ..... майката.

Айде със здраве и дано повече да нямаш подобни инциденти колега :)

Човек пробвай с 92 да зареждаш, колкото и странно да ти се струва, зареждах 95 от Шел и от еко. Веднъж заредих 92 от Еко и колата полудя

 

То и центровката се променя, не е само да сипеш от другата колонка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен няма никакво значение центровката дотолкова доколкото трябва е в диапазона 5-10 градуса, преди някои да ме е обявил за ***, мога да кажа че преди 1-2месеца четох тема в същия форум за регулиране на делкото за работа на газ. Та от 2 или 3 страници стигнах до горния извод. В общи линии в темата всеки казваше различно някои казваха 5 други 10, така и не разбрах кое е по икономично. Затова взех соломоновско решение и за последно я оставих на 7, сега ако се е разместила сама незнам аз я оставих на 7

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно е да е около 5. Това е от значение само за паленето и работата на празен ход. Взе пак изпреварването на запалването се регулира динамично и от вакуумния и от центробежния регулатори при различните обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно е да е около 5. Това е от значение само за паленето и работата на празен ход.
- 5гр. не е най-оптимално, това е нещо като ориентировъчна центровка ако се прави статично и при нея колата трябва да запали и да работи прилично. Не е верно, че това е от значение само за палене и за работа на празен ход. Центробежния регулатор прибавя още аванс в зависимост от оборотите към статичния така, че ако статичния е много като цяло сумата от статичния, центробежния и вакумния регулатор ще е много. При бензин 95 и изправна верига и липса на подскачане на запалването гледано със стробоскоп 7градуса аванс е по-добре от 5 и при това положение се използва по-голяма мощност. Обаче ако се кара с 92 и веригата е разтеглена дори 5 градуса статично може да са прекалено много, затова в книгата за Шкода пише 5/+-2/.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е затова не съм привърженик на газовите уредби и си карам на бензин, въпреки че цената му вече започва здраво да ме "мори" и както карам с 95,направо ужас.Дано да поевтинее тоя бензин, че си е ..... майката.

Айде със здраве и дано повече да нямаш подобни инциденти колега :)

Човек пробвай с 92 да зареждаш, колкото и странно да ти се струва, зареждах 95 от Шел и от еко. Веднъж заредих 92 от Еко и колата полудя

 

То и центровката се променя, не е само да сипеш от другата колонка.

Може и да си прав, не знам, то моята кола е карана с 92 супер малко.Аз лично откакто я имам съм и наливал един път за 5лв. и това беше.Може би колата е "свикнала" с 95-цата :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня. В книжката пише 5-10 градуса. Най-вероятно и при 5 и при 10 колата ще работи. Друг е въпроса с каква мощност, с какъв разход и с какво греене. А като добавим и фактора разтеглена верига става трагично :( То затова се прави реглаж и има норми - за да се постигне оптималното

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгата има и една графика на изпреварването спрямо оборотите по тая графика (със стробоскоп) се засича правилната работа на вакумния и центробежния регулатор, веригата итн. Са лошото е че на 20 годишна кола няма начин тея параметри да са ОК. Така че дали е 5 или 10 градуса няма значение като запалите ДВГ-то цялата центровка става мазаго.

 

Тъжно но факт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо добре че всичко е минало без инцидент. според мен колеги ако е писано може да стане белята независимо от горивото. Моята колица се е запалила преди да я взема от бензиновата помпа. Изкочил е щуцера свързващ маркуча от помпата нагоре към карба. Почва да хвърка бензин върху горещ двигател. на моя човек му сигнализират отвсякъде, спира почва да търси пожарогасителя. За нещастие там долу вдясно имало омаслени парцали и барбекюто станало пълно. Бензина също може да гръмне но като цяло лично според мен гаста е по опасна защото там пожар е свързан почти с сигурност с експлозия и то доста сериозна. Да пази Господ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина също може да гръмне но като цяло лично според мен гаста е по опасна защото там пожар е свързан почти с сигурност с експлозия и то доста сериозна.
- Точно обратното - бензина е доста по опасен защото гори с пълзящ пламък и ако се запали на края на маркуча може по него да стигне до резервоара... Газта обаче не се разпространява обратно към бутилката защото излиза под налягане и това е невъзмогно просто, още повече има и газов клапан, който може да затвори газта към изпарителя, както и затварящо кранче на мултиклапана на бутилката така, че дайте да не се изказваме просто ей така.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че изказах лично мнение по въпроса. Не съм много компетентен с гаста. Знам че имат доста защити но като цяло факта че е под налягане макар и малко ми е достатъчен да не харесвам гаста. Знам има хора каращи от години на гас без никакви проблеми че е по евтино и така нататак но просто не бих си направил колата на гас освен ако разликата в цената не стане огромна. Някои може да ми се смее че карам на бензин и давам доста повече пари отколкота на гас но така ми харесва и така ще продължа да я карам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че изказах лично мнение по въпроса. Не съм много компетентен с гаста. Знам че имат доста защити но като цяло факта че е под налягане макар и малко ми е достатъчен да не харесвам гаста. Знам има хора каращи от години на гас без никакви проблеми че е по евтино и така нататак но просто не бих си направил колата на гас освен ако разликата в цената не стане огромна. Някои може да ми се смее че карам на бензин и давам доста повече пари отколкота на гас но така ми харесва и така ще продължа да я карам

Напълно те подкрепям колега и освен всичко, мразя и вонята на гаЗ-та :evil: Но всеки си има предпочитания и вкусове.Щом ги "влече", нека си карат на газ :)

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен сте в голяма грешка за газта. При пожар под капака газта е много много по-безопасна от бензина.

Палил съм се с едно полско фиятче и на бензин и на газ. Като се запали газовото го изгасих само с един парцал, натиснах с парцала скъсаната тръбичка откъдето хвърчеше газ и огъня си изгасна това е като да изгасиш газова горелка-супер лесно ама виж ако целия мотор е олят с бензин и бензина продължава да си хвърчи от бензиновата помпа.............. бедна ви е фантазията става нещо като петролните кладенци в Ирак гасене няма с два пожарогаситела едва го изгасихме Фичо и сичко отзад дето е пластмасово изгоря.

А и налягането в газовата бутилка е много ниско 1.2 МРа за сравнение в гумите е минимум 2 МРа и никои не казва нема да си карам колата щото ако ми гръмне гумата ще ме отнесе.

 

И малко по-смело! К'во сте се наплашили всички?

Бог помага само на смелите!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз откакто се помня използваме у нас газ за битови нужди /печка с газ/ и освен, че газта е по-ефтин енергоносител има и удобството, че на газ много неща стават по-бързо като се готви. Има много хора с предразсъдъци относно използването на газ в автомобила, но и аз съм виждал коли запалили се от бензин които отзад изгарят напълно, а от газ не съм виждал някой да се е запалил. Газта има добавка за мирис и веднага се усеща ако не изгаря напълно. Правилно монтирана газова уредба не води до наличието на мирис на газ.

просто не бих си направил колата на гас освен ако разликата в цената не стане огромна
- Бензин А95 е 1,85лв. а газта е 0,84лв. - разликата е повече от двойна! - Каква по-драстична разлика трябва да има?!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...че на газ много неща стават по-бързо като се готви...

 

Вики - това от доста годинки вече не е актуално :) И аз навремето бях вкъщи с "газово/токова" печка. Керамичните плотове загряват доста по-бързо супичката, отколкото газовите котлони. Технологии, какво да се прави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолеги искам да изясня едно. Нямам нищо против газта. И аз ползвам вкащи газ. Знам че налягането е малко и че е доказано че като цяло газовите уредби са безопасни. Приемете че съм тъп и имам желанието да си карам колата на бензин. Нямам нищо против хората копито карат на газ както и нищо против газовите уредби. В никое от моите мнения нямам за цел да се заяждам или да обидя някои. Както писах в друга тема Мир да си караме колите така както ни отърва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и налягането в газовата бутилка е много ниско 1.2 МРа за сравнение в гумите е минимум 2 МРа и никои не казва нема да си карам колата щото ако ми гръмне гумата ще ме отнесе.

само за сведение на посрещачите

1 мпа = 10 бар .

1.2 мпа = 12 бар - нормално налягане за газова бутилка пълна с пропан - бутан при температура около 30 градуса целзий

 

2.0 мпа = 20 бар - таман 10 пъти по- голямо налягане от нормалното в автомобилна гума .

 

бутилките за газ са минали на хидравлична проба на 40 бар - а . преусигурени са няколкократно . една позната размаза нейната скода 120 с бутилка в багажника - резултата беше бракувана кола и цяла бутилка пълна с газ на асвалта . не е имало дори и изтичане на газ , такова нещо при бензина трудно ще стане . газта е летлива и се разнася лесно , особено на открито , особено ако има и ветрец . бензина остава там където се е излял дълго време - изпарява се и образува стехиометрична смес готова да експлодира . да запалиш газ е госта по - трудно - особено при бедни смеси .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...че на газ много неща стават по-бързо като се готви...

 

Вики - това от доста годинки вече не е актуално :) И аз навремето бях вкъщи с "газово/токова" печка. Керамичните плотове загряват доста по-бързо супичката, отколкото газовите котлони. Технологии, какво да се прави :)

 

Колко градуса правят керамичните плотове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...че на газ много неща стават по-бързо като се готви...

 

Вики - това от доста годинки вече не е актуално :) И аз навремето бях вкъщи с "газово/токова" печка. Керамичните плотове загряват доста по-бързо супичката, отколкото газовите котлони. Технологии, какво да се прави :)

 

Колко градуса правят керамичните плотове?

Хахаха този форум да не се е преформил вече на Клуб "Домакиня" ? :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.