Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нов акумулатор ... въпроси ...


orange!

Recommended Posts

Внезапно ми се скапа акумулатора, "Старт" 44Ah на 3,5 години ... има си напрежение над 12 В но изобщо не върти стартера, само цъка ... временно съм с един оборотен акумулатор от Симо :D

 

Та се породиха някой въпроси ... порових се из разни подобни темички и ... въпросите станаха още повече :D

 

1) Какъв акумулатор да взема, като ампер-часове, дали 44 или малко повече (50 - 55), каква е разликата, само в тока при пускане ли?

 

2) Понеже в града обикновено карам на къси разстояния - по около 5-6 до 10 км на качване, мисля да си взема акумулатор с по-висок пусков ток ... в действителност има ли осезаема разлика (и полза (или вреда)) от такава екстра ?

 

3) Струва ли си да си взимам "необслужваем" акумулатор ?

 

4) Цитат на beliq_lebed:

Като цяло според мен проблема с акумулаторите в наште Шкодички е, че алтернатора е доста мижав и ако се движите с включени фарове, парно и радио на 2000 оборота вие консумирате ток от акумулатора вместо да се произвежда ток от алтернатора и затова акумулаторите ни винаги са полузаредени и оттам произтичат всички проблеми зимата.

Вярно ли е това и въобще ще имам ли проблеми с нормален алтернатор за зареждането на 44 или 50/55 Ah акумулатор с по-висок пусков ток ... колата е 120L '86?

 

5) Цитат на kolev123:

... Защо не си купиш едно ново реле и да не се мъчиш да го реголираш! Чисто ново електронно реле за Лада струва само 7 лв.-

за информация ново оригинално механицно реле за Шкода срува 26 лв. и освен това електронното реле се така да се каже саморегулира- само преценя какъв ток да пусне към акумолатора! При механичните няма такива работи!

Има ли смисъл да се сменя релето с електронно, ще се подобри ли зареждането, ако приемем, че оригиналното си бачка добре?

 

Много дълго стана, ама напоследък пиша рядко, тъй че ми е простено да се поотпусна :D

 

Само да допълня, че съм се насочил към БГ акумулатор МонБат хай-пърформанс 44Ah или някой вносен, но от по-евтините, примерно FIAMM или EXCIDE ... може и AC Delco, но на тях не им знам цените ... не ми се дават повече от 70-80 лв щото не мисля че си струва, МонБат-а е към 60 лв.

Всякакви коментари и предложения са добре дошли ... до 1-2 дни трябва да го реша тоя въпрос, щото Симо ше почне да ми взима наем :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Мнението на beliq_lebed е абсолютно вярно!

Относно избора на акумулатор - аз преди 2 седмици си купих нов. Така или иначе какъвто и да сложа, все за година и половина го скапвам заради музиката в колата. Затова се спрях на малко по-евтино решение - Монбат. Взех го от представителен магазин - тръгваш от Малкия градски театър посока към бул. Данаил Николаев. На кръстовището с въпросния булевард има светофар. Непосредственно преди него, от лявата страна се намира магазина. Има си рекламна табела. Вече 3-ти път пазарувам от там - доволен съм. До скоро бях с 44 Аh, но сега видях, че са пуснали модел с 50 Ah. Човека ми каза, че няма разлика, т.е. колкото ще заредя един 44 Ah, толкова ще зареждам и 50 Ah. Затова избрах по-мощния. Цената му е 69 лв. Преди да го купя се обадих в магазин на ACDelco - там цената за 50Ah беше 95 лв. Запознат съм от близо с качеството на ACDelco и ако нямах въпросната музика със сигурност щех да се спра на техен акумулатор.

На Монбат почти всички нови модели акумулатори са необслужваеми, сложили са им по едно "оченце", да си го следиш от там :mrgreen: На ACDelco е по същият начин, ама там им хванах цаката навремето и си го отварях ;) Не че имаше нужда, но от любопитство... Това, че се води необслужваем не трябва да те притеснява - акумулатора си има отдушници, т.е. бодеш си го смело на зарядното (ако след време ще го зареждаш) и си свиркаш :mrgreen:

kolev123 също е прав с мнението си - механичните релета вече са отживелица. Аз колата я получих с електронно реле, нямам оплаквания от него.

 

В заключение - аз на твое място бих избрал от по-скъпия вариант ACDelco, а от по-евтиния - Монбат. Ако ти се дават 26 лв. отгоре за ACDelco няма да съжаляваш. Успех ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, значи ставаме вече двама в тоя форум със скапани "Старт". На мен в рамките на 2-3 години ми пробутват два скапани.

 

Mishelle, там в този магазин продават ли и други акумулатори, освен Монбат?

В заключението си пропуснал едно "не", та не се разбира точно какво предпочиташ, но предполагам Монбат.

Аз намерих Exide 50 Ah за 70 лв, но нещо ми се вижда малко подозрително евтино. Ще посъбера отзиви и ако са добри ще го купя тия дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В онзи магазин по памет има само Монбат. Магазина е представителен на фирмата. Между другото специално на територията на София има и други такива магазини. Имаше например някъде в Младост 1 такъв, за другаде не се сещам, но Гугъл може да ти помогне, за да не слизаш чак до онзи, ако ти е далече.

 

Не съм пропуснал "не". Извинявам се, ако неточно е прозвучало крайното ми заключение :oops: Исках да кажа, че ако 26 лв. в повече не са проблем, смятам, че по-добрия избор би бил ACDelco. Не визирам това, че е малко по-скъп, а изразявам становището си на базата на опит с ACDelco, когато все още нямах сегашното натоварване (консумация) - тея акумулатори са направо железни - ако ти кажа как държи на късо съединение при всяко палене, в рамките на месец :mrgreen: И на всичкото отгоре оцеля след тази зверщина и ми служи вярно още дълго време след това ;)

 

Бих допълнил, на базата на мнението на beliq_lebed - какъвто и акумулатор да се избере, не се ли реши проблема с алтернатора (заради фарове, парно и т.н.) - акумулатора няма да изкара обичайните няколко години, дори и да нямаш странични консуматори :(

 

VooDoo - ти брат си го закъсал от всякъде. Първо гуми, сега акумулатор... Да, време ти е за нов, щом всяка вечер го качваш за заряд. А за бензина - защо е нужно ръчно да го подкачваш :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам същия пробрем като оранге...

акума. го качвам и всяка вечер го зареждам... :| :| :|

 

Беше при майстора 1 седмица и той кажа че няма проблем просто отзад на някаква прожинка трябва да я дърпам да се качи бензин :| :| :|

 

нов ли да взимам какво да правя?

 

Мерси

 

 

Здрасти, "пружинката" е едно лостче на бензиновата помпа, с което с качваш бензин в карба с цел да не въртиш стартера "с часове". Измери си напрежението в акумулатора и така ще разбереш дали да го сменяш,ама щом всяка вечер го качваш у вас да го зареждаш, май верно е за смяна.

 

 

П.П. "Оранге" се чете "Ориндж" :mrgreen: . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с монбат 44ач, ама вече съм с него 3та зима и ..... ще ме напуска скоро. като е студено и бaвно върти въпреки, че си го зареждам редовно, защото и аз карам като теб на къси разстояния.

 

от 20 дена си сложих в колата волтметър(6 светодиода 3 червени и 3 зелени) да показва, кога акумулатора зарежда и кога се черпи повече ток отколкото дава алтернатора. стойностите са доста тъжни който разбрах, с включени фарове музика и отопление над 2000 оборота аку-то се зарежда. а като висиш в някое задръстване 30 мин .... сами се сещате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като вися в задръстване гася фаровете, а понякога и габаритите. А относно акумулатора ако моя Старт ме остави тая зима (дадоха ми го чисто нов уж тази година февруари в замяна на гаранционен), а то нтам отиват нещата, избора вече съм си го направил - AC Delco, Exide или Бош, в зависимост колко пара имам, но искам нещо, което ще издържи поне 4-5, а не 1-2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със Старт май се опарихме доста хора, включително и аз преди да си взема Монбат. Цялата серия на Старт е некачествена.

 

Във 120ката по-голям от 44Ач не влиза, но дори и такъв стига да е изправен има предостатъчно пусков ток. Проблем при 120ката е по-скоро малкия въртящ момент на стартера и оттам неговата мощност - 600Вата. Тоест за паленето на автомобила няма да помогне по-голям акумулатор. НО - изправен двигател с добра компресия и правилна центровка /и наличие на бензин в карба естествено/ дори зимата пали с минимум въртене!

 

Колкото до алтернаторите с външен регулатор е силно желателно той да е електронен, но НЕ руски а такъв за Шкода - при Бай Мето на Сточна гара струват ~18лв. по спомен.

 

Дори и изправен 42А алтернатор от 120ка трудно се справя със доставянето на достатъчно ток зимата когато се ползват повече консуматори /а сега задължително и фарове/, а опита ми показва, че често пъти се случва алтернатора да има нужда от сериозно преглеждане.

 

В момента от българските акумулатори най-добри са Монбат иИскра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко не е по темата, но искам да попитам как се замерва напрежението - на самия акумулатор ли, откачат ли се клемите и при какви обороти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Във 120ката по-голям от 44Ач не влиза...

Вики, влиза - 50 Ah Монбат - същият размер е. Не че е кой знае каква разликата межди двете стойности, но все пак... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос ... не се ли научихте , че всичко българско и родно е НЕГОДНО ?

За какво си давате парите за боклуци като "Старт" , "Монбат" , "Искра" , а не дадете 20 -тина лв. повече за нещо свясно , което ще изкара поне 5 години без да си цапате ръцете с киселина и да го мислите зимата ?

Опарих се с един Монбат , а за другите думи нямам да ги оплюя ... карам 5 та година AC Delko и мисля , че ще изкара поне още една зима и досега съм го свалял само когато сменя колата :mrgreen:

 

П.П. Българските акумулатори нямат нито пусков ток , нито държат зимата , а да не говорим за комбинацията със стегнато минерално масло в картера ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос ... не се ли научихте , че всичко българско и родно е НЕГОДНО ?

За какво си давате парите за боклуци като "Старт" , "Монбат" , "Искра" , а не дадете 20 -тина лв. повече за нещо свясно , което ще изкара поне 5 години без да си цапате ръцете с киселина и да го мислите зимата ?

Опарих се с един Монбат , а за другите думи нямам да ги оплюя ... карам 5 та година AC Delko и мисля , че ще изкара поне още една зима и досега съм го свалял само когато сменя колата :mrgreen:

 

П.П. Българските акумулатори нямат нито пусков ток , нито държат зимата , а да не говорим за комбинацията със стегнато минерално масло в картера ;)

Не бива да бъдем толкова крайни. На Ладата карах с "Искра" 10 години без няколко месеца. Не можеш да ме убедиш, че са калпави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно бързо сравнение и няма да спамя между 50А Монбат и 44А AC Dlelko - и двата имат почти еднакъв пусков ток / около 250 А / , но при -20 при опит за палене Монбата са изпуска до 9 - 10 В , докато Delko то под 12 В не пада . На третото завъртане вече усещаш как стартера се мъчи , а до 4 то може и да не стигнеш , докато Delko то върти еднакво както 1 -я така и 10 я път , а да не говорим , че ако се заседи колата зимата на паркинга и не си свалил прекрасния Монбат просто на 5 я ден в него няма грам ток , докато при Delko то са неоходими поне 3 месеца ;)

 

П.П. ikonoma , твоя случай е едно от малките изключения , които потвърждават правилото :mrgreen: ... и моя стария беше Made in BG , но за 2 зими съм го зареждал поне 3 пъти , а колко пъти съм му доливал вода ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал проблем с акумулаторите и палене при ниски температури до 2004 г, въпреки, че годините преди това не съм карал особено много през зимите. Значи проблемите не са в лошото зареждане, а в самия акумулатор и то точно от тази проблемна серия. Т.е. ако е хубав акумулатора няма чак такива проблеми даже при рядко палене и каране на къси разстояния, независимо от 42-амперовия алтернатор.

Във връзка с тия некачествени Стартове си мисля за някакво съвместно писмо от всички пострадали от некачествени техни акумулатори с копие до медиите - да се поопомнят малко и да осъзнаят, че и за българския пазар производството трябва да е поне толкова качествено, колкото и за чужбина. Все пак като сме дали по 50 лв, някои от нас може от залъка да са си откъснали, а им осигуряваме и печалба немалка. Трябва нещо насреща да получаваме, а не 2-3 зими максимум и край.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с The Best Forman че БГ акумулаторите не са стока, колкото и тъжно да звучи, си е така :(

Аз от една година съм с Монбат и зимата го зареждам всяка седмица.

Карам цяла седмица и в събота или неделя го свалям за зареждане.

Алтернатора ми е много слаб.... като го замерваха при алтернаторджия показваше 32А, което е много малко.

Ама все пак още не са паднали големи студове а аз вече го зареждам по веднъж на седмица. Ами като паднат температурите на -10 през 3 дена ли ще трябва да го зареждам.

То така или иначе в момента в който се скапе ще си купя AC Delco.

Но ако някой има за продан 55А алтернатор за 120-ка да се обажда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Акумуклаторите като цяло са безпроблемни устройства.

Проблемите най-често не идва оттам а от незареждане,релете, алетрнатори и 100 проблема

Имах Шкода 120 преди време, купих и акумулатор Искра (смята се че са най-добрите бг акумулатори) 2.5 год никакъв проблем и накерая я продадох с него

2) Сега съм с Опел Астра. Като го купих беше с акумулатор монбат очевидно нов. Вече 2год и 2 месеца Никакъв проблем.

И двата акумулатора бяха по документация както е - 44 Аh не повече. Изобщо ако нещата са изправни, заводските предписания са най-доброто

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с The Best Forman - ACDelco си е ACDelco както и да го въртим и сучем. Затова и написах, че който е готов да прежали още двайсетина лева отгоре - това е по-добрия избор. Просто при мене май няма смисъл :oops: Затова и избрах Монбат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък със СТАРТ 60А/ч и миналата зима като ми беше изгоряло електронното въртях към половин час, докато се усетя да ида отзад да разменя кабелите и после изчаках към 5 мин., след което врътнах и запали. Само да кажа че акомулатора ми е изнесен при двигателя и без т'ва има супер много място там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после успях да вляза във форума ... май имаше някакъв проблем, защото откакто пуснах темата само веднъж успях да вляза да чета и сега е втория път ... а съм пробвал поне 20 пъти и ми дава постоянно, че има проблем с базите данни.

 

Както и да е ... по темата:

 

Срещу 60 лв станах горд собственик на Monbat High Power 44Ah, 450mA пусков ток ... преди да го взема изчетох сума теми за акумулатори из разни форуми и общо взето няма единно мнение кой акумулатор е хубав и кой лош ... това не ме изненадва :)

 

Избрах БГ акумулатор по няколко причини:

- има ясен произход за разлика от вносните аналози, които в повечето случай са с доста съмнителен ... т.е. познатите марки Бош, Варта, АЦДелко и т.н. не е ясно къде точно са произведени.

- БГ акумулаторът има истинска гаранция ... в четенето ми из форумите стигнах до извода, че поне за това спор няма - при проблем с акумулатора ти го сменят и не се правят на "луди". За вносните това също е много съмнително - особено ако нямат официален представител.

- Не на последно място - като българин избрах българското ... пък след време ще разберем дали не съм направил грешка :D

- Освен това цената на БГ акулмулатора е по-ниска, но това не го считам за предимство, просто защото разликата е само 30-40%, което е доста малко, предвид вероятната разлика в качеството.

 

Лошото е, че наистина нашите Шкодички имат доста калпави алтернатори и при включени консуматори, акумулатора реално не се зарежда, а се разрежда ... Според този дето ми продаде Монбат-а, напрежението трябва да е между 13.6 и 14.4 В. Това го постигам, само като няма включени фарове и т.н.

Говорих и със Симо по тоя въпрос ... той разправя, че е пробвал и с алтернатор от Фаворит, и с по-малка ролка - същата работа ... решението било по-мощен алтернатор от друга кола.

Между другото - една хитринка от него ... вечер, особено зимата, като си паркираш колата, гасиш всички консуматори и оставяш да поработи 2-3 мин на 1100 - 1200 об/мин. ... това би трябвало да ти гарантира, че и на сутринта ще запалиш.

 

Иначе тука има едан статия за акумулаторите ... пише някои интересни неща, за който има търпение да я изчете :D

http://www.clubford.org/portal/content/view/32/95/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам същия пробрем като оранге...

акума. го качвам и всяка вечер го зареждам... :| :| :|

нов ли да взимам какво да правя?

 

... Измери си напрежението в акумулатора и така ще разбереш дали да го сменяш...

 

Може и да не разбере :)

 

Акумулатора ми дето се скапа си държеше 12.4 В, фаровете си светят, всички е перфектно на пръв поглед, само че няма ток да завърти стартера ... само цъкаше ... най-добре е да се мери електролита ... има подробности по тия въпроси в статията от линка в горното ми мнение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една хитринка , макар че вече съм го писал това в друа тема ... хващаш една жица / 12 - 16 квадрата многожилна / , вземаш две кабелни обувки , запояваш ги и в паралел на оригиналния кабел от акумулатора до алтернатора го вързваш тоз кабел и мериш преди да го сложиш и след като го сложиш / без товар трябва да е 14,1 - 14,4 В , а под товар може да падне до 13,6 В / и ако има разлика може да споделиш , щот в предишната тема неможах да убедя колегите , че 20 годишна жица не провежда ток като 2 годишна ... ако има разлика :smt044

 

П.П. Акумулатора може да държи 12 В , но като го натовариш със стартера няма да ги задържи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих и със Симо по тоя въпрос ... той разправя, че е пробвал и с алтернатор от Фаворит, и с по-малка ролка - същата работа ... решението било по-мощен алтернатор от друга кола.

- Доколкото съм забелязал от колеги от форума Симо не разбира изобщо от електричество и да говориш с него за алтернатори е безмислено.

 

Аз съм с Фаворитов алтернатор и определено разликата е осезаема. Изобщо не се притеснявам да карам с включени фарове, парно и радио.

 

Междудругото убеден съм, че на повечето от колегите тук със 120ки, алтернаторът им не е изправен и оттам идват голяма част от проблемите. На драго сърце бих обяснил кое, къде и как се преглежда, мери и оправя, но съм забелязал, че ако човек разбира ще си е решил отдавна проблема със зареждането, а да обясняваш на някой, който не разбира от електроника поне малко е безмислено и вредно.

 

Затова бих посъветвал всички колеги, които се притесняват, че не им зарежда добре, особено ако са със нови акумулатори, за да не се развалят бързо седейки полуразредени на студа, да отскочат до някой сервиз за стартери/алтернатори и там да им се направи проверка и ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Крепих го и аз бая моя Старт и накрая, че идва зима, си купих 44Ah МОНБАТ - имам такъв на ладата 55Ah - в момента върти десета година.

Имериха Старта с някакви електронни джаджи и ясно си показа - максимален стартов ток 74A - стига за фаровете и да завърти топъл мотор, но студеният иска 170-190A иии...

74A означава, че повече от половината площ на плочите е сулфатизирана - акумулаторът си е направо за боклука или за каране през лятото.

Обаче възникна оня проблем със зарядното реле - не дава повече от 13.75 В и не искат да ми заверят гаранцията :cry:

Така че ще трябва да сменям релето щото всички кабелаци, маси и столове ги проверих и затегнах, явно и Старт-ът за това се е скапал за две-три години при предишния собственик - релето не зарежда добре.

МОНБАТ е добър избор - струва 59.50 у наше село - мен ме устройва :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Старт-овете мнението ми вече е еднозначно - пълен боклук. В рамките на три години втори акумулатор, заменен гаранционно през февруари т.г. върти така, че при минус 15 ще имам нужда от нов. За да не ме обвини някой че не ми зарежда - 3 пъти през тези години съм ходил при дистрибутора да ми мери зарядния ток, и гаранцията ми беше заверена. Значи предишния акумулатор беше с изгоряла клетка. Тоя не е, но е пълна скръб.

А при теб интересно сега Монбата колко ампера е? Мисля, че поне около 400А трябва да му е тока при палене.

Също така ми е интересно колко волта искат да ти е зареждането, за да ти заверят гаранцията - на Шкода 120 по правило трябва да е 13.4 - 14.3 волта. На мене за Старта в гаранционната книжка толкова ми бяха писали даже - 13.75 волта заряден ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.