Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отново въпрос за Skoda Octavia 1.9 TDI-PD


Outlook

Recommended Posts

Здравейте,

 

Прочетох тема на bat'Veso за новата Skoda Octavia 1.9 TDI-PD. Понеже мисля да си купувам и аз точно същата искам да попитам в крайна сметка тези 105 к.с. добри ли са за модела и въобще като цяло мнението Ви за автомобила с всички плюсове и минуси. Също ако може да споделите кои екстри от техния списък си заслужават и кои не според Вас.

 

Предварително благодаря на всички и весело изкарване на Коледните празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами относно мощността, двигателят е създаден повече за икономичност отколкото за вървеж. Аз лично съм спокоен шофьор и повече мощност не ми е нужна. Изван града успявам да падна на 4/100.

За оборудването не се сещам за нещо излишно(поне за мен).

Бих ти препоръчал ако си купуваш да си поръчаш и ЕСП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

105 кончета са напълно достатъчни. Аз съм с 90 и мога да кажа, че рядко съжелявам че нямам повече под капака.

Иначе колицата е супер. Е, не можеш да очакваш качеството на мерцедес, но определено е поне на нивото на френските и италианските, че да не кажа и по-високо. А като цена си мисля, че няма място за сравнение...

Относно разхода - ми мойта (стария модел с 90bhp TDI) дава 6.5 градско и около 5.0 дълъг път (което означава 120-140km/h)....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огън си е колицата-много прилично си върви-ако е и с ДСДжи кутия......ой котьо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата върви доста прилично и 105-те й коня са абсолютно достатъчни :) Като оборудване и комфорт също е на високо ниво....Материалите от които е изработена колата са доста добри

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да изтъкна и още един плюс на колата - високата и здрава заднциа се оказа голямо предимство - онзи ден отзад влезе няквло лапе с един Пасат - говорил си с момата и не видял, че съм ударил спирачки - та спря в мен, беше ме сурнал към метър - видимо нищо и нямаше на Шкодата, чак като отворих багажника - леко заяде и се вижда отвърте, че е поддала гредата с 2-3 см - при него, колата не ставаше за каране, всичко отпред беше на каша + радиатора беше приел формите на двигателя, а капака му се бе сгънал на две....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да изтъкна и още един плюс на колата - високата и здрава заднциа се оказа голямо предимство - онзи ден отзад влезе няквло лапе с един Пасат - говорил си с момата и не видял, че съм ударил спирачки - та спря в мен, беше ме сурнал към метър - видимо нищо и нямаше на Шкодата, чак като отворих багажника - леко заяде и се вижда отвърте, че е поддала гредата с 2-3 см - при него, колата не ставаше за каране, всичко отпред беше на каша + радиатора беше приел формите на двигателя, а капака му се бе сгънал на две....

 

При спирането, така или иначе, колата се накланя напред и се повдига отзад. Този, който е отзад винаги е със смачкан автомобил ;) Но високата задница е нож с 2 остриета. Пробвай да караш назад, изкачвайки се, точно преди превала на височинката. Нищо друго освен небе не се вижда ;) Аз съм си свикнал, но много хора...газят наред, каквото е зад колата!

 

 

А по въпроса на Outlook > колата, както няколко колеги казаха е за нормално каране, а не за правене на постижения (има си бензин-ки за тази цел). Дизела има достатъчно мощ да направи пътуването ти приятно и комфортно! И като видиш разхода - още по-добре ти става ;)

За екстрите - моя съвет е: Ако нямаш финансови ограничения, вземи си кола, с възможно най-много екстри. Повярвай, някои неща не съм си мислил, че изобщо ще ги употребя, но...се изненадах! Ако нямаш желание да хвърлиш повечко кинти (защото примерно навигацията изглежда добре на централната конзола в колата, но в Бг не можем да я ползваме още - говоря за оригиналната навигация, а пък е доооста скъпичка), помисли кое ти е необходимо в момента, но и в бъдеще от кое ще имаш нужда и...поръчай тогава! Има и друг вариант. След като си вземеш колата - почваш сам да си поставяш глезотий > парктроник, CD, люк, ал. джанти... Мисля, че ще е по-тънко, особенно с навигацията!

Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кончетата са си напълно достатъчни!Както каза колегата BlackPearl ако имаш възможност си вземи с автоматична DSG кутия! Няма такава глезотия, казвам ти!Пък и ускорението е супер! :smt021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря за отговорите на всички! :)

 

За допълнително оборудване ще си взема някои неща като ESP, страничните въздушни възглавници (за децата отзад) и защитата за лоши пътища например, защото колата ще бъде семейна все пак. Иначе съм се спрял на Elegance като серийно оборудване, но за съжаление без автоматичната скоростна кутия DSG, защото е с още 3000 лв отгоре, което не е никак малко все пак.

 

Иначе в Еуратек ми казаха, че този двигател бил малко по-стар като инжинерна разработка (2000-2001), а 2.0 бил по-нов. Та затова и попитах за двигателя и доста попрочетох за PD технологията. В нета и официално на сайта на шкода пише, че всички модели Octavia дизел през 2007 ще са например с филтър за твърди частици. На друго място пък четох (включително и тук във форума), че на Pump Duse не можело да се монтира такъв филтър, и затова и Volkswagen щели да се отказват от тази технология и да преминават на Common Rail, което според мен едва ли е вярно с оглед на по-горната информация.

 

Не съм правил още test drive и не знам колко е шумен двигателя (в друга тема пишеше, че "тракал"), но си мисля че за нов автомобил произведен 2007 едва ли би трябвало да "трака" TDI двигателя.

 

В листовката за клас на норма на емисиите на 1.9 двигателя пише EU3/EU4, а на 2.0 пише само EU4. На бензиновите пък пише EU2/EU4?! Някой знае ли какво означава това? Не би ли трябвало двигателя да е само EU3 или EU4 или EU2?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Аз доста повече се чудих от теб, защото съм малко ограничен финансово. Та се спрях на Амбиенте. Вече я поръчах, де.

 

 

Иначе за ЕСП-то.

 

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/recommendation.php

 

Има обяснения на чист английски. Има и клипчета кога и защо помага ЕСП-то. Съветът е "Хубаво е да го имате, ама не си мислете, че ще ви извади от всяка ситуация."

 

 

А иначе Фолцваген май наистина ще се отказват от Помпа-дюза. Комън рейла е по-евтин, пък и има накъде да се развива, докато Помпа-дюза вече се е изчерпала като технология и е стигнала тавана. М/у другото Фолцваген имат и двигатели с Комън рейл в момента, но не се предлагат на Шкодата. Иначе Помпа-дюза има по-добър КПД (43% го дават), но е по-шумен, щото работи с голямо налягане.

 

 

Филтъра за твърди частици няма нищо общо с това как се подава горивото в цилиндрите, предполагам де. Така, че това да не те притеснява. Предполагам, че за моделите правени за БГ си ги спестяват тези филтри. Може да погледнеш на сайта на Шкода за Германия, там има двигатели с ДПФ, което май е филтъра (DPF - Diesel Particulate Filter). Разликите в цените са около 565 Евро, доколкото успях да ги сметна. Така, че най-вероятно просто не ги монтират за България, щото ще трябва да ни искат 1000 лв повече.

 

http://www.skoda-auto.de/index.php?typ=Limousine&niv=0&motor=1%252C9%2BTDI-PD%2BDSG%2BDPF%2B77%2BkW&adaten=1

 

 

 

Иначе там същия двигател е Евро 4. И няма нищо под Евро 4. Предполагам, че това е стара брошура и не са нанесли нашите промените. Питай ги пак. Щото аз забравих да питам за това.

 

 

Отделно за различните страни има различни препоръки за това кога да се сменя маслото. Пак на сайта в Германия ще видиш, че дават смяна на маслото на 30 000 км или на 2 год. Докато нашите го дават на 15 000 км. Предполагам щото има много прах по пътищата в БГ и затова се изисква по-честа смяна на маслото. Отделно за бензиновите версии тук пише, че може да се карат с 95, а там за ФСИ препоръчват 98, щото ако го караш с 95 му пада мощността.

 

 

 

Весели празници и успехи с поръчката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря за отговорите на всички! :)

 

За допълнително оборудване ще си взема някои неща като ESP, страничните въздушни възглавници (за децата отзад) и защитата за лоши пътища например, защото колата ще бъде семейна все пак. Иначе съм се спрял на Elegance като серийно оборудване, но за съжаление без автоматичната скоростна кутия DSG, защото е с още 3000 лв отгоре, което не е никак малко все пак.

 

Иначе в Еуратек ми казаха, че този двигател бил малко по-стар като инжинерна разработка (2000-2001), а 2.0 бил по-нов. Та затова и попитах за двигателя и доста попрочетох за PD технологията. В нета и официално на сайта на шкода пише, че всички модели Octavia дизел през 2007 ще са например с филтър за твърди частици. На друго място пък четох (включително и тук във форума), че на Pump Duse не можело да се монтира такъв филтър, и затова и Volkswagen щели да се отказват от тази технология и да преминават на Common Rail, което според мен едва ли е вярно с оглед на по-горната информация.

 

Не съм правил още test drive и не знам колко е шумен двигателя (в друга тема пишеше, че "тракал"), но си мисля че за нов автомобил произведен 2007 едва ли би трябвало да "трака" TDI двигателя.

 

В листовката за клас на норма на емисиите на 1.9 двигателя пише EU3/EU4, а на 2.0 пише само EU4. На бензиновите пък пише EU2/EU4?! Някой знае ли какво означава това? Не би ли трябвало двигателя да е само EU3 или EU4 или EU2?

 

Привет колега,

аз вече си поръчах Елеганс 2.0/140 ТДИ-ПД. Дълго време се чудех бензин или дизел, дори пуснах тук такава тема. Накрая отидох чух шума от дизела от 2.0/140 и мога да кажа, че не е нищо страшно :D . А относно 2.0/150 бензин от ЕТ ми отговориха докато се чудя там дали да взема дизела или бензина и си правех сметка за разликата в цената, че тъй като колата ще дойде след 2007 трябва да дам още 500 лв. (май толкова беше дано не бъркам) към цената защото трябвало задължително след 2007 да отговаря на изискването за EU4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси още веднъж за отговорите. Колата вече я поръчах (точно преди празниците) и искам да попитам колко време реално се чака (освен максималните 80 дни в договора за поръчка и доставка), т.е. ако някой е правил поръчка за кола, която ще минава през завода да сподели...

 

Иначе със сигурност ще е с Евро 4 норма на емисиите двигателя (така ме увери консултанта от Еуратек), тъй като явно през 2007-ма вече всички дизели ще са с DPF филтри.

 

На всички Честита Нова 2007-ма година и както написа един италианец поздравително писмо във връзка с влизането ни в EU - "Welcome aboard!" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта я поръчах. Чаках 90 дни. Но мойта е стария модел (на аватара) и за нея се чака по-дълго.

 

И честито! Надявам се скоро да се засечем на някоя сбирка :)

 

Поздрави и весела 2007!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти и ЧНГ!

Моята Октавия е от новите, но когато я поръчахме я имаше на склад в Чехия, така, че дойде точно за две седмици. Иначе ако я няма на склад се чака доколкото знам 70-90 дни.

Ще черпиш, когато му дойде времето :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички бих препоръчал 2.0ТДИ, струва малко повече 2500-3000 лв. Но е цели 35 коня повече, 6 степенна кутия и също толкова икономична. Не си струва да се пестят тези пари толкова по добър двигател и скоростна кутия :) Най-малкото че не могат да се добавят като екстри по-късно, за разлика от всичко друго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5.5 срещу 5.0 на мойта. Т.е. 1/2 литър на 100км отгоре за скормните 50 кончета (40%). Според мен си заслужава. Ама разликата не е 2-3000лв ами е 7000+ :-( За справка: мойта е 26000, новата с подобно оборудване е 33700. И вече не си заслужава...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5.5 срещу 5.0 на мойта. Т.е. 1/2 литър на 100км отгоре за скормните 50 кончета (40%). Според мен си заслужава. Ама разликата не е 2-3000лв ами е 7000+ :-( За справка: мойта е 26000, новата с подобно оборудване е 33700. И вече не си заслужава...

 

Поздрави

tihok предполагам сравнява двигателите и цената на Октавия 2:

 

Амбиенте:

1,9 TDI-PD / 77 kW / 105 к.с. - 32 591 лв.

2,0 TDI-PD / 103 kW / 140 к.с. - 35 700 лв.

 

Елеганс:

1.9 TDI-PD / 77 kW / 105 к.с. 34 950 лв.

2,0 TDI-PD / 103 kW / 140 к.с. 37 952 лв.

 

Едва ли ще харчи колкото 1.9 тди! [-X

Минималната, бих казал недоловимата разлика в разхода, определено си заслужава ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle,

 

прав си, но аз сравнявам предлаганото на пазара.

За 38ооо се взима дизелова Meriva а за 41ооо Vectra при подобно, дори по-добро оборудване на Vectra. Да не говорим за Astra (и то новата!) където цените завършват на 37ооо (има и една 200коня бензин за 43...)

Затова сравнявам със старата Octavia..

 

Ако човек се е спрял твърдо на новата Octavia мисля че не би трябвало да спести тия 3000лв. Но ако избира колата не само по марката и конкретен модел може и сериозно да се замисли дали да е Шкода....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Но ако избира колата не само по марката и конкретен модел може и сериозно да се замисли дали да е Шкода....

 

Поздрави

Съвсем точно казано :smt017

И като спомена Опел - в сряда ходих до София Ауто. Меко казано останах очарован от вниманието, с което ме посрещнаха, от богатия избор и не на последно място (всъщност това най-много ме учуди/зарадва) - при тях можеш да си поръчаш всякакъв оптичен, интериорен, двигателен и музикален тунинг, без това да нарушава гаранцията. Напоследък доста се заглеждах по ценовите листи на Шкода и съм разочарован от двигателите и оборудването, което се предлага. Донякъде ме е яд на VAG, че са ограничили любимата ми марка само до 2.0 дизел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление си прав. Е, дизелите са два (1.9TDI-PD - 105bhp и 2.0TDI-PD - 140bhp), но и това е малко. За обслужването и екстрите не ми се говори. Но това което най-много ме разочарова са цените. За разлика от старата Octavia която няма конкуренция в съотношението цена/качество новата е далеч назад. Висока цена която се равнява на цената на марки с далеч по-силни позиций на пазара. Не знам дали е така само тук (т.е. Бг) или е обща политика на фирмата.

Дано нещата се оправят...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като свърша с обиколките из авто магазините ще сложа една сравнителна ценова характеристика тук. Предполагам ще има интерес към нея. Ще включа базова цена, доплащания за екстри и т.н., след което ще тегля чертата :mrgreen: На мен самия ми е любопитно какво може да получи човек за парите си в този клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и РС модели бре-е вярно пак са 2л,ама са по 170,200кс.Наистина Опелите излизат адски тънко(много конкуренти).Големия проблем на Шкода от ЕТ е оборудването-доста е мизерно спрямо Европа и гадното обслужване(сигурно дилърите не са на % и затова гледат на клиентите като на досадници).Иначе за парите на новата Октавия се взима Мондео от старата генерация,хубав Фокус,но като цена сравнена с Ауди,ФВ и Сеат е добре,особено като се знае Класик 1,4 откъде почва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.