Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

настя пак болничка...


joeless

Recommended Posts

вчера като се прибирах от работа забеляазах че нещо няма "ряз" настето, (вярно че беше студена но пък на смукач) и едва едва катери баира на втора, което никога не се е случвало... и придърпва една такава като бутнеш газта, не е наред нещо, викам си, и като се прибрах отворих капака да погледна... мислех че е от свещите нещо, май от тях се оказа щото ги разбутах и вече не прави така...

 

друго обаче ми направи впечатление - ето това - th_CIMG4116.jpg има още две снимки (да, по големи са :mrgreen:) тук -

http://s33.photobucket.com/albums/d98/j ... 0%20L/DVG/

двг-то е опушено, днес разбрах защо - заминала е гарнитурата там където гърнето се вързва с двг-то, обаче...

 

ОБАЧЕ !!! така и не разбрах защо пръска масло от там, където на тая малката снимка е ЧЕРНОооо... избива щото гарнитурата и там е заминала явно, но странно, и двете едновременно ли? знам че има пукнатина ама тя си е така от години и няма проблеми с нея - отдолу откъм гарниша пръска.. аа и друго - дотам ИЗОБЩО трябва ли да стига масло? и трябва ли да е черно при положение че е на 1000 км, няма и толкова Шел...

 

много се притеснявам да не съм и напровил нещо с тоя 98, посредно ми свърши бензина до капка, и напълних само от 98... незнам данеби да не може да го изгори напълно или нещо такова...

знам че нищо не разбишрам зат`ва питЪм... :oops: :| :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен(не съм специалист) е заминала гарнитурата на колекторите, ако не се лъжа, за всмукателния и изпускателния е една обща. Или от някоя друга гарнитура тече масло и то в контакта си с изпускателния колектор изгаря и опушва двигателя. А относно бензина А 98, от него най-много клапаните да ти прегорят. Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно бензина А 98, от него най-много клапаните да ти прегорят.
- Пак нищо не каза. Имаше толко хубава тема за значението и влиянието на октановото число, но не ти е повлияла изглежда.

 

А иначе още от първата голяма снимка се вижда, че изпускателния колектор ти се е спукал при самото ухо и затова не се притиска достатъчно силно и е прегоряла и гарнитурата и духа оттам - затова етака опушено. Имаш нужда от нов изпускателен колектор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно бензина А 98, от него най-много клапаните да ти прегорят.
- Пак нищо не каза. Имаше толко хубава тема за значението и влиянието на октановото число, но не ти е повлияла изглежда.

 

Offtopic - Виж, не знам защо е станало традиция в този форум всяка втора тема да се превръща в заяждане и писане на остри коментари...Нека и ние не ставаме част от тази неприятна традиция, ОК?. Приятна вечер :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера като се прибирах от работа забеляазах че нещо няма "ряз" настето, (вярно че беше студена но пък на смукач) и едва едва катери баира на втора, което никога не се е случвало... и придърпва една такава като бутнеш газта, не е наред нещо, викам си, и като се прибрах отворих капака да погледна... мислех че е от свещите нещо, май от тях се оказа щото ги разбутах и вече не прави така...

 

друго обаче ми направи впечатление - ето това - th_CIMG4116.jpg има още две снимки (да, по големи са :mrgreen:) тук -

http://s33.photobucket.com/albums/d98/j ... 0%20L/DVG/

двг-то е опушено, днес разбрах защо - заминала е гарнитурата там където гърнето се вързва с двг-то, обаче...

 

ОБАЧЕ !!! така и не разбрах защо пръска масло от там, където на тая малката снимка е ЧЕРНОооо... избива щото гарнитурата и там е заминала явно, но странно, и двете едновременно ли? знам че има пукнатина ама тя си е така от години и няма проблеми с нея - отдолу откъм гарниша пръска.. аа и друго - дотам ИЗОБЩО трябва ли да стига масло? и трябва ли да е черно при положение че е на 1000 км, няма и толкова Шел...

 

много се притеснявам да не съм и напровил нещо с тоя 98, посредно ми свърши бензина до капка, и напълних само от 98... незнам данеби да не може да го изгори напълно или нещо такова...

знам че нищо не разбишрам зат`ва питЪм... :oops: :| :roll:

Така гогата добре го каза отиват клапаните. Отностно колектора ако не те мързи го сваляш и стягаш на една плочка/имитация на главата/Взимаш един електрожен и почваш капка по капка/след всяка капка резчукваш отгоре, ако имаш правотоков/препоръчително е/сменяш полюсите + на маса - на ръчока и пак капка по капка.Целта е да не вдигаш голяма температура на веднъж защото при изтиването с различна темп. чугуна се пука.Първо шевче от вън после от вътре.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по въпроса за клапаните - газта е с детонационна устойчивост доста над 100 октана . доста шкоди се карат на газ без да им прогарят калпаните .

 

по въпроса за заваряването на чугун - първо взимаш флекса и правиш "V- образни фаски" в които наслояваш при заварката , загряваш колектора с горялка до почти червено , после взимаш електроди за чугун (20 лв за 5 електрода цена в практикер , електродите са куча марка , есаб са по 7-8 лв парчето) . когато завариш колектора завиваш в азбестово одеалце и го слагаш на предварително загрят електрически котлон (до червено) . котлона седи 20 - 30 минути на 1 за да се осигури бавно истиване .

 

моето лично мнение - вземи си колектор втора употреба , това е най евтиния вариант , в същото време и най сигурен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно теча на масло... хич не е нормално... и аз имах подобен проблем с теч на масло пак от същото място и загуба на мощност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по въпроса за клапаните - газта е с детонационна устойчивост доста над 100 октана . доста шкоди се карат на газ без да им прогарят калпаните....

 

Не бъркайте октаните със скоростта на горене.

 

Октановото число дава устойчивоста на горивото към самозапалване.

Проблема с клапаните и работата на газ идва от това че газта гори по-бавно от бензина. Поради тази причина газовете излизащи през изпускателните клапани са с по-висока температура....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK. OK , ще си взема нов колектор, това е ясно.... Благодаря за информацията... но..

 

ТОВА което не ми е ясно е - ЗАЩО има масло чак там горе ???? Откъде стига, абе изобщо не е нормално това нали? и евентуално каква е причината да стига чак до изпускателния... някакви такива неща...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK. OK , ще си взема нов колектор, това е ясно.... Благодаря за информацията... но..

 

ТОВА което не ми е ясно е - ЗАЩО има масло чак там горе ???? Откъде стига, абе изобщо не е нормално това нали? и евентуално каква е причината да стига чак до изпускателния... някакви такива неща...

 

Евентуално причината може да е нещо такова:

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... highlight=

Демек или пукната цил. глава, или отишла гарнитура. Което води също и до загуба на мощност.

При мене беше главата, като смених куп неща, преди да сменя нея.

А, нищо чудно да има... счупен сегмент примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по въпроса за клапаните - газта е с детонационна устойчивост доста над 100 октана . доста шкоди се карат на газ без да им прогарят калпаните....

 

Не бъркайте октаните със скоростта на горене.

 

Октановото число дава устойчивоста на горивото към самозапалване.

Проблема с клапаните и работата на газ идва от това че газта гори по-бавно от бензина. Поради тази причина газовете излизащи през изпускателните клапани са с по-висока температура....

 

Поздрави

 

скороста на горене няма нищо общо с детонационната устойчивост . до момента не е станало въпрос за скорост на горене . съгласен съм с твардението ти за по- горещите изгоряли газове през ауспуха при гориво газ . това не важи за бензина .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво общо имат октаните с прогарянето на клапаните :?:

 

Гога ти си на ред!!!

 

 

 

:lol: Еми аз много опит с клапани нямам, затова да споделя на бащата опита.

Преди доста години, бил за около месец, месец и нещо в Будапеща с колата, там я карал само с 100 октанов бензин, резултата - прее..горели клапани. Същия ефект се получавал и по време на други пътувания из Европа и зареждане с високооктанов бензин. Това съм го чувал лично от него,тъй че на дали е плод на фантазията му. 100 % ще се намери някой да обори тази теза, така че, отсега казвам - не ми се влиза в безмислени спорове с никого. Поздрави!

 

П.П. Честит имен ден, Corropt! :) Всичко най-най!!! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе незнам, ама 98 го изгорих всичкия, сега пляскам на 95 пак и ако щете вярвайте няма и нищо на пущината - нито пущи, нито цвърчи масло... то че ше се сменят гарнитури, ясно.. ама явно бензинеца не и е понасял... чудничко... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата се превърна в спор за октаните и клапаните :-)

Хора, АРГУМЕНТИРАЙТЕ СЕ КОГАТО КАЗВАТЕ НЕЩО!

Гога знаеш ли колко Шкоди има в Будапеща даже и ден днешен? Да не мислиш че правят клапани всеки 3 месеца?

Аз като тръгнах за Велинград и ми изгоря гарнитурата на главата та ме връщаха с пътна помощ.

Извод:

Не минавайте през Ихтиман че може да ви изгори гарнитурата.

Клапаните е НАЙ-ВЕРОЯТНО да ти изгорят от малка хлабина, Тогава не затваря добре и оттам минава не нажежени а много нажежени газове, и понеже клапанчето е тънко покрая и изгаря. Или другото е ако по някаква причина имаш вече износване в леглата и/или клапаните и оттам почва да минава и колко повече минава толко по-зле става.

Лошото да караш с 98 е че.... е по-скъп. И аз съм забелязал че колата върви повече с 98 но това не е от октановото число а можеби от различният състав и по-високата калоричност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо аргументирано:

 

"Октаните" и клапаните има едно общо нещо - скорост на горене(burn rate).

Работата е там, че в повечето случаи бензина с по-високо октаново число гори по-бавно -> когато изпускателните клапани се отварят горенето още не е свършило -> клапаните прегарят!

 

За любознателните едно много полезно четиво:

http://www.factorypro.com/tech_tuning_procedures/tuning_fuel_octane_vs_power.html

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо аргументирано:

"Октаните" и клапаните има едно общо нещо - скорост на горене(burn rate).

Работата е там, че в повечето случаи бензина с по-високо октаново число гори по-бавно -> когато изпускателните клапани се отварят горенето още не е свършило -> клапаните прегарят!

 

Ми не си прав :(

 

Ето тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating хората са го описали.

Накратко - скороста на горене няма нищо общо с октаните. Пример - газта е с над 100октана а гори доста по-бавно от бензин 87 (не че може да се намери) или Ultra Super V Power 100++ (примерно). Да не говорим че върху прогарянето на клапаните играе роля и самата температура на горене на съответното гориво. Но по-добре да не задълбаваме чак толкова...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

скороста на горене зависи от температурата на сместа , степеннта на сгъстяване , вихрите в горивната камера , качеството на сместа (отношението количество гориво / обем въздух като не забравяме и че двата компонента трябва да са добре смесени) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tyny,

 

Да приемем че условичта описани от теб са константни, разликата е само в октановото число на бензина(горивото). В този случай различните горива с еднаква скорост ли ще горят? Ако не, дали ще има някаква зависимост или скоростта на горене ще е произволна?

 

PRR,

 

Обясни ми защо не съм прав? Линка от Уикипедия въобще не засяга въпроса за скоростта на горене на горивата(поправи ме ако греша). Примера, който си дал с газта и бензина какво показва според теб?

Според мен показва, че по-високооктановото гориво (газта) ПРИНЦИПНО гори по-бавно от по-нискооктановото. Това твърдя и аз... Тази зависимост не е толкова директна и зависи много от добавките в конкретното гориво, но принципно има такава зависимост.

Именно поради тази причина, когато се кара с по-високооктаново гориво предварението се увеличава и се намалява при по-нискооктаново. Това много добре е разгледано в линка, който дадох вчера, но ми се струва че сте го прескочили...

 

Поздрави

 

П.С. От вчера се опитвам да намеря графика - скорост на горене в зависимост от октановото число/детонационната устойчивост на горивото, ако някой намери мисля че това би сложило край на спора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

axl,

 

Никой няма да намери такава графика! Просто октановото число няма връзка със скороста на горене! При определени горива може и да се образува някаква зависимост. Но това не е принципа. Затова казвам че не си прав.

 

Отново да повторя: Октановото число показва ЕДИНСТВЕНО колко е резистентно (т.е. устойчиво) горивото на детонационно горене (т.е. самозапалване).

 

От горното обяснение ще разбереш защо колите с по-висока степен на компресия не могат да се карат с нискооктанов бензин. Докато тези с по-малка хапват и високооктановия.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който не го мързи - да чете :mrgreen:

 

http://www.google.bg/search?hl=bg&q=bur ... %3Dlang_en

 

 

Има пряка връзка между октановото число и скоростта на горене.

http://theserviceadvisor.com/octane.htm#1

WHAT IS OCTANE RATING?

Octane, by definition, is the resistance to burn or detonation. The higher the rating, the slower the burn when ignited during the compression burn cycle of the piston. The higher octane allows for better control of burning for high compression engines. So we want to match the correct octane rating of the gasoline to the engine design to ensure complete burning of the gasoline by the engine for maximum fuel economy and clean emissions.

 

Въобще за бензина:

http://chemistry.about.com/cs/howthings ... 70401a.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WHAT IS OCTANE RATING?

Octane, by definition, is the resistance to burn or detonation. The higher the rating, the slower the burn when ignited during the compression burn cycle of the piston. The higher octane allows for better control of burning for high compression engines. So we want to match the correct octane rating of the gasoline to the engine design to ensure complete burning of the gasoline by the engine for maximum fuel economy and clean emissions.

 

Въобще за бензина:

http://chemistry.about.com/cs/howthings ... 70401a.htm

 

Ако не се лъжа в превод означава по време на сгъстяването. Поправете ме ако се лъжа :mrgreen:

 

НЕЗАВИСИМИ параметри на горивата за които се сещам:

1) Октаново число - резистентност срещу самозапалване

2) Скорост на горене

3) Енергийно количество на единица обем

4) Други (не ми се рови да търся)...

 

Преставам по темата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.