Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

слаби места на Fabia


n_ikito

Recommended Posts

Здравейте.

От 2м карам Fabia комби HTP1.2 12V. Моля да споделите, какви са най-болните места на колата? От какво да я пазя? Какво да очаквам? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя година е произведена колата ти? Каква модификация е (хеч, седан или комби) ? По принцип са здрави колички, но всичко си зависи от теб ;) Ако я караш като каруца може и да се счупи нещо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е чисто нова произведена 2006, регистрирах я декември 2006г. Това е първата ми собствена кола, въпреки че съм шофъор от 1993г, и не съм спрял да карам. Както се сещате гледам я като писано яйце, но малко чужд опит не е излишен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скърцане на шоф. седалка - проблема се оказа че е в механизма за повдигане на седалката. При разместване се оправя.

 

Снадки и маркучи за чистачките - много слабо място - по-добре използвай концентрат за -60 градуса.

 

Стъкла - доста лесно се драскат - внимавай.

 

Лаково-бояджийско покритие - също се драска много лесно - внимавай-

 

Иначе колата е перфектна - моята е на година и половина и съм супер доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато стигнеш 30 000 + км, се ослушвай за шум от предните лагери. Звучи като виене. Лагерът е част от главината и се сменят заедно. Не издържат по българските пътища, ако много целиш дупките. Ако караш внимателно, може и да нямаш подобни емоции.

В ЕТ, цената на части + труд е около 230 лв. и дават една година гаранция. Само си пази после листа за ремонта и касовата бележка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

От 2м карам Fabia комби HTP1.2 12V. Моля да споделите, какви са най-болните места на колата? От какво да я пазя? Какво да очаквам? :?

Тампон на носач/меки са и тропат/лагер на централната ос на скоростна кутия. Иначе колата е супер.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като всяка кола-а аз съдя по колите на познантите-понеже мойта(да чукна на дърво проблеми не ми е създала досега-с изключение на замрузнала нафта-мин зима)Тъй като таблото и панелите и колоните са от пласмаса-ще ти се разкурцат и раздрункат след около 100к може и по малко-но ти си далеч от това постижение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменях накладки щото съм голям шофьор и се хабят лесно.

Маркуча за пръскалката на задното стъкло май е спукано, не стига вода до там, а тече в багажника.(хечбек)

Габаритите имаха някакъв дефект и когато си на задна нямаше светлини (оправиха го в Еуратек)

Има някакво скърцане отпред но това може да са амортисьори които работят но им е студено.

 

Имам пукнато стъкло но това се случи поради падащи камъни от небето (като песента)

 

Иначе съм много доволен от вече изплатената 2005 Skoda Fabia 1.2 (64 HP) която вчера направи 46, 000 км ( 3 смени на масло/филтър и гореспоменатите работи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Фабийката от лятото. Много съм доволен. Малко ме дразни мекото окачване. Не е за наще пътища. Много хлопа. Има разни скърцания по таблото отпред и някъде от заднитеп седалки. Върви добре, но зимата докато загрее е много мързелива. Идеална е за града, но не е за дълги извън градски преходи.

Като цяло не съжалявам за покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tafkata, не знам какво разбираш под твърдо окачване, но Фабията определено е такова :D И освен това колата е много удобна за дълъг път - аз съм 190см. и не се изморявам изобщо, много по-неудобно ми е било в новата Опел Ветра примерно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tafkata, не знам какво разбираш под твърдо окачване, но Фабията определено е такова :D И освен това колата е много удобна за дълъг път - аз съм 190см. и не се изморявам изобщо, много по-неудобно ми е било в новата Опел Ветра примерно...

 

Наистина нама да е зле ако ми обяснеш какво представляма твърдото и мекото окачване.

Под неудобна за дълъг път, имах в предвид, че 120 км/ч, не е най-желаната от двигатечето скорост. Иначи купето е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Аз мисля, че наистина е с твърдо окачване, като типичен Фолксваген, но което обикновено означава по-здраво окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tafkata, не знам какво разбираш под твърдо окачване, но Фабията определено е такова :D И освен това колата е много удобна за дълъг път - аз съм 190см. и не се изморявам изобщо, много по-неудобно ми е било в новата Опел Ветра примерно...

 

Наистина нама да е зле ако ми обяснеш какво представляма твърдото и мекото окачване.

Под неудобна за дълъг път, имах в предвид, че 120 км/ч, не е най-желаната от двигатечето скорост. Иначи купето е супер.

 

 

Аз моята съм я карал и с 200, не виждам какво и е неудобното на скорост от 120 км/ч, трябваше поне да поясниш за кой двигател говориш :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че окачването е по-скоро твърдо и в комбинация с късата база прави неприятни множеството напречни вълни по-нашите пътища, въпреки това при наличието на приличен път пътуването е приятно! В събота направих Варна - Лом ( около 600 км) като преди това бях спал само 3 часа и понесох пътя добре.

Потвърждавам че двигателя 1.9 ТДИ съвсем спокойно си се движи със скорост от 120-140 км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо пък 120 да не се понася добре? Моята по магистралата в хубавите участъци я карам с около 140 и двигателя не се затормозява, дори има и резерва. Вярно че започва да харчи яко, но това е друг въпрос... Освен това я чувствам и много стабилна в завои.

 

Под меко окачване разбирам това на най-старата Опел Омега примерно - в завои не знаеш накъде ще те лашне, но пък комфорта по лоши пътища е доста добър. С Фабията се усещат всички неравности по пътя, но пък е много по-управляема и предвидима.

 

http://auto.howstuffworks.com/car-suspension.htm

 

http://www.carbibles.com/suspension_bible.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването на Fabia е твърдо. n-ikito, по-твърдо окачване не означава по-здраво, означава че колата се накланя по-малко в завой = по-висока скорост, но и по-друсащо.

Колегата, който се изказа, че колата е неудобна за дълаг път, според мен греши, но всеки има различни вкусове, така че отговорът на този въпрос е субективен.

Фибийте с 1200 см3 двигател са предназначени преди всичко за градско шофиране. В каталога, на 26 стр. над дизеловия двигател.

http://ws.skoda-auto.com/download/eng/catalogue/Fabia_catalogue_ENG_0606.pdf

Моята Фабиана е с двигател 1400 см3 и с лекота поддържа максималната скорост по автомагистралите от 130, дори и при изкачванията и с вкъчен климатик. Така че, Tafkata въпрост пак опира до размера.

Ако пътуваш много извън града, трябва ти мощен двигател, който на извънградско (без тръгни спри и т.н.) хаби малко, но е жадна ламя в града. Ако пътуваш много в града, трябва ти маломощен двигател, който на градско хаби малко, но извън града ще хаби много, защото няма да му достига мощност. Ако пътуваш в и извън града, огледай двигателите по средата, нито много мощни, нито много маломощни.

 

П.П. Отзад в каталога има данни за всички двигатели и трите типа каросерии. Можете да ги сравните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не съм искал да обидя колата. Аз с моите минимални познания в областа на авто механиката, си мислех, че под меко окачване се разбира, когато влезеш в някоя дупка колата да хлопа и да се чуват неприятните тропания на тампоните. Много съм благодарен, че ме светнахте по въпроса и няма да се излагам повече. :oops:

Като казах, че колата е неудобна за извън града, имах в предвид, че за да поддържаш скорост от 130 км/час, нормални за магистрала, двигателя става доста шумен и харчи много. Съдя лично по моя 1.4 мпи, 75 коня.

Като цяло съм изключително доволен от колата. Да не чува дявола, но си я карам с голям мерак и страшно много ме кефи. Мисля, че си струваше напълно парите и не съжалявам, че си я купих.

Ако сега трябваше отново да правя избор, за кола, щтях да заменя само двигателя. Един 1.9ТДИ ще ми върши идеална работа, понеже ми се налага да шофирам и извън града.

Изминявам се отново, ако съм обидил някого.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е мене ме обиди жестоко просто :mrgreen: :mrgreen:

Аз съм с 1.9 SDI и съм супер доволен от скоростите и харченето - и за градско и за извънградско.

Вярно е, че е по шумна - ма се свиква :)

Ма като се замисля, че мислех Yaris да вземам и сега като срещна някоя особено на някое нанагорнище - и въобще не съжалявам.

А и поне аз смятам че 130 - 140 км/ч са ми напълно достатъчни - колата си ги държи без проблем и напъване по магистралата.

А колкото до другите недостатъци - ми има ги какво да се прави - то идеално нещо няма - въпрос на свикване и компромис.

АЗ лично си свикнах с колата и съм много доволен - надявам се и тя да е доволна от мене :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Като казах, че колата е неудобна за извън града, имах в предвид, че за да поддържаш скорост от 130 км/час, нормални за магистрала, двигателя става доста шумен и харчи много. Съдя лично по моя 1.4 мпи, 75 коня. ...

Вдигал съм до 180 км/ч и не мисля че е шумен. Но ако не си с лети джанти, а обикновени с декораритвните пластмасови тасове, може би там е проблема. Тасовете не прилепват напълно към джантата, в резултат на това, се образува тесен процеп и въздуха преминавайки през него свири. По-точно бучи. Свали тасовете и пробвай без тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Ми и аз да драсна някой ред:

Втулките на предните носачи 60 к -около 60 лв

Тампони на стабилизираща щанга (предни) 65 к -10 лв

Преден лагер-главина ляв заедно с гайката 80 к -195 лв

Маркучето на задната чистачка

В момента се обажда съединителя като го отворя ще пиша и за него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм стигал до 220 км/ч на магистралата по спидометъпа и съм ги държал 2-3 мин ! но при тези обороти и скорост е ДОСТА шумна в купето !!! аз съм със 16'' ки лети джанти ! за мене над 200 става доста шумна но си върви перфектно !!! без ваобще да се тормози

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти

 

аз съм с Фабия 1.9 ТДИ 101 кончета максимално съм вдигал 200 км при 4000 оборота на 5 та

 

колата наистина като цяло е шумничка ама за класа си е перфектна

 

скърцането на шоф. седалка дразни наистина

 

от зад също скърца нещо

 

на моята за година и 6 месеца и фукнах вече 53 000 км :) нямал съм проблеми до сега никакви

 

оплаквам се от запотяването на стъклата ако може да кажете къде е проблема и как се решава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

оплаквам се от запотяването на стъклата ако може да кажете къде е проблема и как се решава

 

Колега, това при мен се получава при пуснат климатик или духалки , затворени прозорци, дъжд или сняг и особено ако не съм сам в колата. Ако и при теб е така, може да помогна: проблема при мен, че клапата на въздуховодите не се отваря, т.е при затворен прозорец вътре в купето циркулира един и същ въздух.

 

Имам познат майстор по климатици. Той ми каза да ида и да ми нагласи клапата на отворено положение. Стова проблема се решава. Обръщам внимание, колата е Рено и не е гаранционна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оплаквам се от запотяването на стъклата ако може да кажете къде е проблема и как се решава

 

Поленов филтър сменял ли си скоро :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съществен недостатък е много широките греди на предното стъкло,които влошават видимостта при завои!А за слаби места - лаковото покритие и стъклата са наистина много капризни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.