Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 и фабрично АГУ


vpop

Recommended Posts

1. Тресене на предница при около 120 км/ч - причините са комплексни...

2. Изкривяване на предните дискове - леко е, но дразнещо. Предимно при оригиналните.

3. Бързо износване на съединителя при модел 1,6 бензин.

4. Недобри ел. връзки по таблото и около него - общ проблем за Шкода, като цяло.

5. Значително по-бързо износване на дизеловия двигател 1,9-110рс в сравнение с 1,9 - 90рс, който се слави като един от най-здравите и икономични агрегати...

 

1. Такова животно при мен няма. Тия дето се оплакват според мен не са ходили скоро на баланс

2. Да, дори при мен се получи. Слабо е и го игнорирах. Дори зимата позачезна.

3. Не коментирам.

4. Не съм забелязъл такъв проблем нито при мен нито някой от форума се е оплакал от такова нещо.

5. zloQQ кара 110 коня и не съм забелязъл да се оплаква. Да, заминало му е турбото, ама и на новите 90bhp е с променлива геометрия и е също толкова "надеждно".

6. При мен (и не само) има неприятни скърцания от вратите. При всеки се решават различно. При мен стана със смазване на механизмите на вратите.

 

Като цяло супер стабилен автомобил с много прилична цена за комфорта който предлага. Друг е въпроса че ако се качваш на такъв от Audi/Opel/etc на такъв може да си малко разочарован. Все пак това е един сравнително евтин автомобил (моля колегите не ме бийте!)

 

Поздрави

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опит ти казвам - не очаквай чудеса от газта, защото:

1. Докато е студена гори доста повече от 30% от бензина;

2. Все нещо има недонастроено по тези газови уредби и увеличава разхода;

3. Не е точно отчитането по колонките (не в твоя полза, разбира се)

4. При моята уредба трябваше сутрин да карам на бензин докато подгрее изпарителя - при тази не знам как е;

 

Като събереш тези отрицателни фактори, а сигурно има и още и теглиш чертата - защо ти е газ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай статистиката. Пуснал съм ти линк. Що не го погледна. Там си пише всичко.

 

Става въпрос за статистиката на база TUV (немска им работа). Това е като си закараш колата на преглед (немците де, не тука при нас) и там отчитат проблемите и водят статистика.

 

Статистиката се прави за над 20 000 автомобила. Ако бройката е по-малка, не се вади статистиката. Така, че онези данни са на база мин 20 000 автомобила. Достатъчна бройка за да се видят реалните проблеми на даден модел.

 

За съжаление, данните са малко стари от 2004 год. и освен това явно продажбите на Октавия в Германия са почнали малко по-късно та няма Октавия по-стара от 5 год. Т.е. данните са за не толкова стари автомобили - т.е. до 5 год. В скоби са средните данни за всички модели и марки. Данните са в проценти.

 

 

Ръжда - 0 (0.1) - за 5 год нямат грам ръжда.

 

Предно окачване - 2.1 (3.2) - под средното, няма кой знае какви проблеми.

 

Задно окачване - 1.3 (1.2) - малко над средното са, няма място за притеснение.

 

Кормилна уредба - 0.6 (1.2) - почти никакви проблеми с кормилната уредба само 6 автомобила на 1000 показват някакъв дефект.

 

Мотор и трансмисия - 2.6 (3.3) - не личи да имат проблеми със съединителя. Под средното ниво са. Или поне тези дето се продават в Германия нямат.

 

ШРУС - 0.2 (0.8) - е това не го знам какво е, ама е доста под средното ниво.

 

Фарове (къси) - 3.2 (4.1)

 

Предни светлини - 3.8 (4.2)

 

Задни светлини - 9.6 (6.0) - тук имат сериозен проблем. Близо 10 коли на 100 показват дефект до 5 год със задните светлини.

 

Мигачи (аварийни) - 1.8 (1.5)

 

За съжаление, таблото го няма и не пише нищо колко е читаво.

 

Предни спирачки - 0.3 (0.5)

 

Задни спирачки - 1.8 (1.5) - може би за тези проблеми говориш. Честно казано 2 коли на 100 до 5 год. да покажат проблем при средно кола и половина, не мисля, че е кой знае какъв проблем. Или може би германците по-добре си пазят колите.

 

Ръчна спирачка (ефективност) - 0.4 (0.7)

 

Ръчна спирачка (неравномерност) - 1.7 (2.0)

 

Спирачни тръби - 0.1 (0.2)

 

Спирачни маркучи - 0.5 (1.1)

 

Спирачни дискове - 3.5 (3.5) - по-скоро за този проблем говорите. Но пък средно това си е нормално. Т.е. те са точно на средата и има доста по-тежки случаи от тях. За справка почти всички модели на Фолцваген имат по-висок процент от средния. Королата също. Не виждам място за притеснение.

 

Ауспух (система за изгорели газове) - 4.1 (4.0)

 

 

 

 

Аз като гледам май задните светлини са единствения по-сериозен проблем на 5 год. Октавия 1 карана в Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt039 ФолЦваген няма. ФолКСваген е.

 

Що се отнася до TUV - ок. Аз споделих моя опит. В TUV не се проверява нито скърцането, нито тресене при 120km/h (правят се само статични проверки).

 

Като цяло колата е с доста добри показатели от гледна точка на надежност. Но, както и всички останали де, си има изключения...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Пак казвам, не съм против дизела, но ще стане по-скъп от бензина...

Няма как да си сигурен в това. От друга страна, дори и да си прав, разликата в цената няма как да е драстична. Т.е. дизела няма как да стане много по-скъп от бензина. Към това като прибавим по-голямата икономичност на дизела и теглим чертата излиза, че опасенията ти са неоснователни най-вече непресметнати. Добре, искаш на 1.6 газ да сложиш. Преди да вземеш това решение помисли добре. Всъщност не те разбирам - правиш сметки кое, колко, защо и най-вече може би, свързано с горивата, а не правиш сметка на елементарното, очеизвадното и най-вече реалното - голямо купе, малък мотор, гориво - газ. Ти имаш ли изобщо представа такъв автомобил дали ще покрие очакванията ти? Наясно ли си, че тази кола в ниски обороти е меко казано спъната? А какво ще кажеш като се натоварите на път за морето/планината? Да речем, че си принуден да купиш точно този бензинов двигател, че не искаш и да чуваш за дизел - добре, лошо няма, всеки се простира според чергата си. Но ти явно не си противник на дизела, следователно можеш да си вземеш 1.9 мотор. И всеки разумен човек би избрал именно него. Защо ли? Ами защото не си заслужава да се мъчиш с 1.6 бензин на газ заради жълти стотинки. Предполагам, че си правил равносметка за 1 година, за средния пробег, който изминаваш, за кое гориво (газ и дизел) по колко ще плащаш. Ще се радвам да го споделиш с нас. Не че не мога сам да го сметна, но бих искал да чуя твоето мнение по въпроса.

 

А относно отговорите на твоите въпроси - съгласи се, че през форума минават много хора с общо взето едни и същи въпроси. И няма как тези, които сме тук от доста време да повтаряме едно и също нещо. Именно заради това всеки форум си има търсачка. Ползвай я както сметнеш за добре. Ако избереш правилен подход, тя ще ти покаже нужните отговори. А това не е хич трудно. Дори аз, на твое място (правил съм го) бих изчел цял един раздел, разбира се пропускайки безинтересните за тебе теми. Така със сигурност ще намериш много полезна информация, натрупана с времето, за която по всяка вероятност ще откриеш, че дори не си се сетил, че е добре да я знаеш. Ако останеш достатъчно дълго тук, във форума, ще се убедиш, че съм прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.