Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ за избор на нов автомобил - ПОРЪЧАН - ПОЛУЧЕН


chavdarlk

Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Първо да ви поздравя за най-добрия клубен автомобилен форум в България !!!

 

Сериозно съм решил да купя нов автомобил.

За сега избора ми се сви до следните три автомобила (реда е според моята лична класация):

1.Skoda Octavia II Liftback Elegance 1.6FSI

2.Toyota Corolla Luna 1.6VVT-i (+VSC+TRC)

3.Mazda3 Sedan TX 1.6

 

Оглеждал съм в шоурумите и трите автомобила, но съм пробвал само Skoda 1.9TDI.

Колегите запознати добре с поне два от горните автомобили, би трябвало да имат ценни впечатления...

 

По-подробно за Skoda.

Допълнителни опции:

1.Стелки (предполагам - текстилни?)

2.TPM - Система за следене на налягането на гумите (знам как /не/действа, но все пак при тази цена и веднъж да помогне ще се изплати ;-)

3.Задна чистачка с миячна система (задължително ;-)

4.Пакет за непушачи отпред (само пепелника ли отпада, или и запалката? Какво ще сложат вместо тях?)

5.Maxi-DOT дисплей (задължително ;-)

6.Подгряване на дюзите на стъкломиячната система (има ли смисъл?)

7.Аудио букса в подлакътника (задължително с 15.)

8.Алармена система с обемни датчици и датчик за наклон (предполагам ще усети вдигане вдигане на крик, освен ако не вдигат от четири страни 8-)

9.Странични въздушни възглавници /завеси/ - 4 броя (задължително ;-)

10.ESP incl. ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR със HHC (всичко това работи ли качествено?)

EVB - Electronic Brake Variator

MSR - Motor Speed Regulator

ASR - Accelerator Slip Reduction == TCS?

EDS - Electronic Differential Shutter

HBA - Hydraulic Brake Assistant

DSR - Driver Steering Recommendation

HHC - Hill Hold Control

11.Защита за лоши пътища (бордюри, лежащи полицаи... интересува ме силно дали има отрицателни ефекти)

12.Обезопасителни подглавници (не знам за какво става дума/все пак сериино са си 5 броя... Задължително с 9.)

13.Подгряване на предните седалки

14.Фарове за мъгла, следящи ъгъла на завой

15.Радио CD MP3 Skoda Stream (задължително ;-)

 

Не съм предвидил следните, освен ако не ме убедите все пак...

- Мултифункционален волан (650 лв. са направо безумие...)

- Механична щора на задното стъкло

- Сензори за паркиране отпред

- Стъкла със защита от слънчева радиация (1197 лв. - нереална цена май)

- Лети джанти 16" - сериино е с лети джанти 15"

- Пръскачки за фаровете и датчик за нивото на течността

- Сензор за дъжд - не вреди ли вместо да помага?

 

Моля ви за съвети и мнения (и положителни и отрицателни), и дали пропускам нещо.

 

До колко FSI двигателите са чувствителни към бензина, и дали наистина изискват A98H ?

При отговор да - да мисля ли за 1.6MPI ?

 

Също така, ви моля да не коментирате следното:

- избора ми на Liftback варианта (ах защо няма Liftback 4x4...)

- избора на бензинов двигател (освен 1.6MPI) - да се знае, че уважавам избора на колегите с дизели :-)

- не ме навивайте за шибидах, 17", теглич, ксенон, навигация, кожа, ел. седалки

 

Това е за сега, поздрави!

 

PS. Срамота - spell checker-а на форума не знае Skoda, а е запознат с Toyota и Mazda !?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 99
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • chavdarlk

    31

  • NightSpirit

    8

  • bega4kata

    8

  • димон

    6

Най-много писали в темата

Виж

тук http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=7569

 

и тук http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... highlight=

 

 

ESP incl. ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR със HHC (всичко това работи ли качествено?)

 

 

Работи изключително добре - даже в неделя на магистралата го изпитах доста непринудено със скорост от около 200 км./ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад напред почвам:

ДА - FSI се кара с 98 или 100 октанов. Няма да спре ако сложиш 95, но не е препоръчително. Ако това е ОГРОМЕН проблем за теб по-добре мини на 1.9 TDI, а не на MPI (най-уникален е 1.8 TSI :D ) . Иначе ако те интерсува нещо за 1.6 FSI питай пък с к'вото можем ще помагаме.

 

От "незадължителните" екстри според мен си заслужават джантите и мулти волана, но наистина не е болка за умиране без тях.

 

От "задължителните":

1. Формата на стелките е супер нестандартна така, че така или иначе трябва да си купиш от Шкода ако не искаш да стъпваш на пода (стандратни няма да паснат)

2. TPM-а наистина не работи. Имам - убедил съм се. Ти си решаваш.

3. Задна чистачка - абсолютно най-задължителна екстра според мен! Цапа се и видимоста е нулева при дъжд и сняг, да не говорим, че в БГ изобщо няма прах по улиците!

4. Малко излишно. И аз съм нешушач, но чак пък да даваш пари за това... пепелника събира също неща - например дъвки.

5. МНОГО съм доволен от Макси дот-а. Показва същите неща, но е по-готин, а и не е скъп.

6. Според мен няма, но нямам тази екстра и не мога да кажа.

7. Ако става въпрос за aux изхода - нали в Елеганс е стандарт?

8. Алармата така или иначе е задължителна. За датчика за наклон не знам.

9. Да не ти се налага да ги ползваш, но винаги помагат!

10. Всичко е супер! Понякога повече пречат, но в общия случай са наезаменими! Работят коректно.

11. и 12. Нямам - не знам.

13. Не е лошо, но не е ли излишно скъпо?

14. Нямам, звучат интересно, но май колеги са имали приблеми с тях. Нещо не можеха да се разберат.

15. Радиото е СУПЕР! Работи страхотно и интериора изглежда уникално за този клас автомобил!

 

 

За Мазда 3:

Ако трябва да съм честен колата много ми харесва. В един клас са с Октавия. Маздата е пословично здрава и т.н. Октавията има безкраен багажник и може би е по-евтина за поддръжка. Ако решиш за FSI спокойно мога да кажа, че също е предимство. Технологията е страхотна! Все пак и Маздата не е лоша кола, но тук сме Шкода клуб!

 

Тойотата:

Специално Королата аз не я харесвам. Допада ми Auris, най-вече със скоростната кутия с перата зад волана. VVT-i са добри, но силата на Тойота е D4-D според мен.

 

И междудругото ние си има казваме хетчбек, не лифтбек. Може лифт да е по-правилно, но си се водят хетч и повечето хора така си ги знаят.

 

Поздрави за избора на Шкода, поздрави, че се ориентираш към бензинови (няма само аз да остана с бензин :D ), питай ако има нещо и да кажеш какво си решил в крайна сметка!

smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До NightSpirit

 

Благодаря за мнението.

A98+ не е ОГРОМЕН проблем, но си мисля какво бих направил ако на път ми се наложи да заредя и наблизо няма свестна бензиностанция :?:

И все пак предпочитам FSI :D

Пакета за непушачи е 0 лв. :idea:

Aux-а не е стандарт за Elegance понеже и самото Радио не е стандарт - а това за предпоследното ниво на оборудване не е нормално...

Подгряването за ДВЕТЕ предни седалки е 342 лв. - какво му плащаш...

Обаче ако питаш жена ми за подгряването - предполагам знаеш какво мисли тя... :lol:

 

За Маздата... Отвън съвсем добре - агресивно, даже прекалено. Но, отвътре е много тясно, особенно отзад. Багажника е зле. Но най лошото, което го има и при Тойота - никакво конфигуриране на опциите. Държиш на нещо за 500лв. - OK плащаш 5000 лв. и вземаш следващото ниво. Не искаш нещо от по-високите нива - не може да се махне... :x

 

и те така...

Пак мерси за коментара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече на всяка крачка има по не една ами 2-3 бензиностанции. Мисля, че няма да изпаднеш в ситуация никъде да няма поне Лукойл или Петрол. Трябва да се забиеш в някакви тежки села. Това е последното, за което да се притесняваш.

 

Иначе наистина хубавото на Шкода е, че в Елеганса влиза доволно голям набор от ектсти. Единствено добавяш една чистачка и едно радио и колата е без грешка. Пък от там нтатък каквото ти душа иска. И повечето екстри са на приемлива цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така, ви моля да не коментирате следното:

- не ме навивайте за шибидах, 16", 17", теглич, ксенон, навигация, кожа, ел. седалки

 

Все пак ще го коментирам :D

С 16" ще изглежда по-добре и освен това 16-ките идват с по-хубави гуми, а 15-ките са Матадор.

За ксенона - тук много колеги се чудим как да си присадим разни измислени китайски ксенони, щото нощем искаме да виждаме къде караме ... за мен ксенон е абсолютно задължителна екстра за нова кола, с много по-висок приоритет от чистачки на задното стъкло, голям диспей и подобни екстри. Може да го пренебрегнеш единствено, ако смяташ да караш по тъмно много рядко.

 

От останалите опции - проучи добре нещата с тази зашита от лоши пътища. Не знам как е на новата, но на старата Октавия се слагат някакви подложки на пружините, които повдигат колата и според мен влошават стабилността (амортесьорите седят по-разпънати, по-висок център на тежестта).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако лично аз тръгна да купувам нова кола, съвсем безпристрастно бих избрал японски вариант - и Мазда и Тойота си заслужават!

За екстрите ти сам си прецени в зависимост от стила и режима ти на каране, кои от тях ще ползваш най-често, а не на последно място е и безопастността - за нея средства не жали. Аз на моята стара Фелиция съм тръгнал да монтирам еърбеци, а вероятно и ксенон ще има по-нататък...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk, колата към която си се ориентирал е хубава, удобна, просторна - сравнявам я с моята Тур.

 

Двигателят бих го коментирал все пак - щом си се отказал от дизела погледни тогава 1.8ТSI - мисля, че 1.6 е наистина БАЗОВ двигател за това купе. (за 1.4 въобще не говоря - това е само за такси в града). Доколко са прави не знам, но Аутобилд твърдят за 1.6 FSI Kombi Octavia, че е тромава, пък за сметка на това харчи, и то от 98. Лоша комбинация.

А пък за "връщане назад към 1.6 MPI" - не мисля, че е правилната посока. По-добре тогава погледни нелицеприятните ти дизели.

 

За екстрите:

 

1. Попитай не за текстилни, ами гумени или поне нещо средно - карах тестова 4х4 и мисля, че нейните не бяха текстилни - ЗА, ако не са текстилни - ще се озориш с поддържането.

2. Твоя воля - аз лично поглеждам гумите си преди да влеза в колата и ходя на гумаджия. - ПРОТИВ

3. ОПРЕДЕЛЕНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО със задна чистачка

4. Колегата е прав - нека си има пепелник, не пречи, пък можеш да го ползваш както прецениш - аз също не пуша и там ми е пропуска на колата ;) - по-скоро ПРОТИВ

5. Подкрепям MAXI-DOT - инфото от него е по-подробно, на мен най-много ми липсва индикацията за коя точно врата е отворена (няма MAXI-DOT) - ЗА

6. За дюзите - мисля че е хубаво да го имаш. Цената е само 47лв, гласувам ЗА

7. За съжаление на колегата - не е включено в Елеганс. Мисля, че 31лв могат да се дадат и да можеш да включваш плейър, телефон, друго - ЗА

8. Не мисля, че има нужда от датчик за наклон. Лично мнение. Нека си пищи на паяка, щом иска да ме дига :) - ПРОТИВ (но задължително с фабрична аларма - просто без датчик за наклон)

9. Ами хубави са за безопасността и ако имаш желание и възможност - сложи ги - ЗА

10. Не са малко пари тия системи, аз карам без, но не съм карал с тях, така че .... - ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ

11. Твърдо ДА! Колата става висока колкото 4х4, просто видях един хечбек/liftback със защита Лоши пътища и само това, че е не беше комби ме накара да попитам дилъра защо е толкова висока колата. С нашите пътища, нашите високи бордюри и никакво НОРМАЛНО място за паркиране - определено ще ти е от полза. Мисля, че колата ще има по-твърдо окачване, което за мен не е болка за умиране, макар новата Октавия по-принцип вози по-твърдо от старата. - ЗА

12. Подглавниците мисля, че имат някакъв механизъм, който се задейства при инцидент и май се изтеглят напред или нещо подобно. Отиди в Еуратек и попитай на място - да ти обяснят. Май ги бъркаш с ВЪЗГЛАВНИЦИ, за да кажеш "стандартно 5 - общо 9" - по-скоро ЗА

13. Подгряването през зимата много ще те радва. Мисля, че е хубаво, но е 340лв. Ти си прецени - по-скоро ЗА

14. "Следящи завоя" - пробвай го това как се държи. Честно казано съм скептик, не мисля че са полезни - по-скоро ПРОТИВ (освен това за Orange! - това не са КСЕНОНОВИ фарове, ами фарове ЗА МЪГЛА - не ги бъркай, следящи завоя са САМО ФАРОВЕТЕ ЗА МЪГЛА, а основните НЕ са КСЕНОН)

15. Stream - с МР3 - да, определено ЗА

 

Останалите екстри, за които се двоумиш - ами не мисля, че си струват. По-добре плати повече за 1.8ТSI.

 

Ако нещо те интересува повече - отиди в Еуратек и говори с хората, направи тестдрайв, качи се и в колите с повече екстри - личния контакт е по-добър от всякакви каталози!!!

 

А после - да пишеш и да я снимаш, ей!!!

 

Успех!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам само от къде ще я вземеш този "японски" вариянт?

 

ако имаш предвид сглобката, какво значение има? технологията е японска, качествения контрол също... ако е сглобена извън ЕС и цената ще е друга. а шкодите бих ги сравнявал само с другите ВАГ модели - като съотношение цена/качество в рамките на концерна това е праилният избор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми то тая статия е хубава, но Chevrolet е преди марки като Ауди, Мерц, ВОЛВО (говорим за качество и надеждност) smile020 Успех - който иска да си вземе Лачети, пък аз да имам $ за една А4-ка или S40 (60). Има и други забавни мноменти като KIA пред Алфа и Ситроен на 17-то, пък Пежо на 23-то (по кои критерии по-точно се различават).

Тези статии са 1. Платени 2. Мноооого субективни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички автомобили без тези 4x4 на Toyota се правят в Турция - информация от представителството на Toyota в Бургас.А и тези за западна Европа и тези за България нямат нищо общо(както знаеш).Мазда твърдят,че са японски,лично аз съм виждал части от MAZDA, които са 1:1 с тези от Форд,което много ме притеснява!

Ама не искам да давам мнение на хората!Всеки да си кара каквото харесва и дай Боже да имаме пари да си купуваме това което ни се иска без да се стискаме след това по суматия години!

Значи така... В ТМ Ауто твърдят, че Corolla за България се прави в South Africa :roll:

За Mazda е сигурно, че е японска - те не произвеждат извън Япония.

За частите е нормално да ползват общи - то всяка една японска марка се е кооперирала към момента с някоя европейска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте кои се произвеждат в Турция:

http://www.toyotatr.com/eng/models.asp

Avensis се прави в Англия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

1.Стелки (предполагам - текстилни?)

2.TPM - Система за следене на налягането на гумите (знам как /не/действа, но все пак при тази цена и веднъж да помогне ще се изплати ;-)

3.Задна чистачка с миячна система (задължително ;-)

4.Пакет за непушачи отпред (само пепелника ли отпада, или и запалката? Какво ще сложат вместо тях?)

5.Maxi-DOT дисплей (задължително ;-)

6.Подгряване на дюзите на стъкломиячната система (има ли смисъл?)

7.Аудио букса в подлакътника (задължително с 15.)

8.Алармена система с обемни датчици и датчик за наклон (предполагам ще усети вдигане вдигане на крик, освен ако не вдигат от четири страни 8-)

9.Странични въздушни възглавници /завеси/ - 4 броя (задължително ;-)

10.ESP incl. ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR със HHC (всичко това работи ли качествено?)

EVB - Electronic Brake Variator

MSR - Motor Speed Regulator

ASR - Accelerator Slip Reduction == TCS?

EDS - Electronic Differential Shutter

HBA - Hydraulic Brake Assistant

DSR - Driver Steering Recommendation

HHC - Hill Hold Control

11.Защита за лоши пътища (бордюри, лежащи полицаи... интересува ме силно дали има отрицателни ефекти)

12.Обезопасителни подглавници (не знам за какво става дума/все пак сериино са си 5 броя... Задължително с 9.)

13.Подгряване на предните седалки

14.Фарове за мъгла, следящи ъгъла на завой

15.Радио CD MP3 Skoda Stream (задължително ;-)

 

Не съм предвидил следните, освен ако не ме убедите все пак...

- Мултифункционален волан (650 лв. са направо безумие...)

- Механична щора на задното стъкло

- Сензори за паркиране отпред

- Стъкла със защита от слънчева радиация (1197 лв. - нереална цена май)

- Лети джанти 16" - сериино е с лети джанти 15"

- Пръскачки за фаровете и датчик за нивото на течността

- Сензор за дъжд - не вреди ли вместо да помага?

 

1) Стелките са текстил + гума

3) Много правилен избор. Аз съм със и определно си заслужава!

4) Маха се пепелника и май на негово място имаш държач за чаша

6) Не е голям плюс. Пак си замръзват. Истината е в химията....

11) Отрицателната страна е височината и от там стабилноста. Иначе само плюсове.

14) Доста хора се оплакват от "следящите завоя" фарове. На едни им става лошо от въртенето, на други им се чупят ...

 

- Пръскачки за фаровете и датчик за нивото на течността

Тия двете си ги вземи! Пръскалките за фаровете са много полезни в края на зимата като караш дълго време зад някой и станеш целия в кал. Тогава фаровете ги няма никакви и с едно цъкане си като нов! Да не говорим за двете екстри вървящи с пръскалките: голямо казанче (5.5 литра вместо 2) и предупреждението че ти свършва водата (остава около литър при първото предупреждение което никък не е малко)

 

- Сензор за дъжд - не вреди ли вместо да помага?

Вчера карах кола с тая екстра - супер си е! Доста прилично се справя.

 

За двигателите - колко смяташ да караш? Ако ще е сравнително малко (10-15, макс 20к годишно) си вземи бензин. Не мисля че 1.6FSI е лош избор освен ако не си състезател.

При повечко километри задължително дизел. Е, повечко трака (спор няма), но пък в сравнение с атмосферна бензинка е като самолет! Дори най-слабия вариант (1.9TDI-PD 105bhp) движи повече от прилично. Е, 2.0TDI, 140bhp (а защо не и 170bhp) са си самолети. За сметка на това харчат повече от прилично!

 

Последно което се сещам е скоростната кутия. DSG-то е много мързелива работа и е супер за дълъг път (което ме подцеща за Cruise Control който аз си поръчах допълнително!) и реагира изключително адекватно (сравнявам със обикновени автоматици на които се "радвам" в момента). Но на старт е значително по-зле от ръчката :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Пръскачки за фаровете и датчик за нивото на течността

Тия двете си ги вземи! Пръскалките за фаровете са много полезни в края на зимата като караш дълго време зад някой и станеш целия в кал. Тогава фаровете ги няма никакви и с едно цъкане си като нов! Да не говорим за двете екстри вървящи с пръскалките: голямо казанче (5.5 литра вместо 2) и предупреждението че ти свършва водата (остава около литър при първото предупреждение което никък не е малко)

А с отделно лостче ли пръска фаровете или заедно с предното стъкло?

 

- Сензор за дъжд - не вреди ли вместо да помага?

Вчера карах кола с тая екстра - супер си е! Доста прилично се справя.

Въпроса е дали се включва самоволно или не навреме, без да има нужда?

 

За двигателите - колко смяташ да караш? Ако ще е сравнително малко (10-15, макс 20к годишно) си вземи бензин. Не мисля че 1.6FSI е лош избор освен ако не си състезател.

Значи засега определено съм под 10к годишно :oops:

И определено не съм състезател.

Кажете ми само, при положение че сега съм с 70 к.с. и кола около 1000 кг с шофьора, как ще е усещането при 115 к.с. и кола около 1300 кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с отделно лостче ли пръска фаровете или заедно с предното стъкло?

PRR: Заедно с предното стъкло

 

- Сензор за дъжд...

Въпроса е дали се включва самоволно или не навреме, без да има нужда?

PRR: Поне това което карах вчера се справяше повече от прилично

 

За двигателите..

Значи засега определено съм под 10к годишно :oops:

И определено не съм състезател.

PRR: Изобщо не помисляй за дизел!

 

Кажете ми само, при положение че сега съм с 70 к.с. и кола около 1000 кг с шофьора, как ще е усещането при 115 к.с. и кола около 1300 кг.

 

Ми като в самолет :) Сериозно - колата ще се държи повече от добре. Все пак 45 коня отгоре са доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление, ако не греша, че маздата е доста по-скъпа (с около 5000 лв), королата - и тя (с 2000).

Ето един линк за сравнение на ТТ данните: http://www.carexpert.ru/compare.php?vie ... o-2004h16&

Вижда се, че Шкода превъзхожда в обем на багажника, товароподемност, габарити, ширина на предна и задна следа и др.

(TDI-то е на цената на королата и се мъдри в таблицата с цел зарибяване... :D )

До 2000 г. (ако не греша) Аутобилд публикуваха класацията на TUV и ADAC. Защо ли са си направили своя собствена :?: smile166

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, не искам да коментирам техническите характеристики и на 3-те автомобила, просто искам да изкажа своето мнение, какво бих избрал аз, ако трябва да избирам :)

Определено бих се чудил само между две от марките - Тойотата ( ако правилно съм разбрал модела - новата корола ) и другия вариант за мен е Маздата.

Возил съм се в на един приятел на Маздата 3, неговата е спортния вариант 2.0 бензин и искам да ви кажа че колата е повече от страхотна.

За тойотата какво мога да кажа - в началото не ми харесваха като дизайн, но напоследък започват доста да ми допадат, а и според мен сериозен плюс за тойотата е че е нов модел все пак.

Но да не навлизам в повече подробности, тъй като не мога да твърдя че съм компетентен много по тези въпроси.

Пак казвам - ако аз трябва да правя избор за кола между тези модели и марки коли - може би бих се спрял на Маздата, макар и с много чудене за Тойотата...... :)

Искам само да кажа и защо толкова бързо изключих шкодата като вариант - просто станаха доста шкоди ( ни най- малко искам да засегна всички които имат) и за това ми се струва че много добър вариант са и другите 2 автомобила.

Поздрави и лек избор на колегата! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно цените, получават се към момента такива:

Toyota Corolla Luna 1.6 VVT-i +VSC+TRC = 37214 лв. (еднозонов климатроник, без отопление на предните седалки, без лети джанти, без темпомат, не дават отстъпка)

Mazda3 TX 1.6 = 37741 лв. (еднозонов климатроник, без парктроник, без отопление на предните седалки, без темпомат, включва отстъпка 1000 лв. и безплатни екстри за 1800 лв. - металик, фарове за мъгла и CD Радио)

Skoda Octavia II Elegance 1.6 FSI - 39974 лв. (включва двузонов климатроник, ESP, парктроник, отопление на предните седалки, лети джанти, темпомат, стелки, TPM, задна чистачка, Maxi-DOT дисплей, подгряване на дюзите на миячната система, защита за лоши пътища, пръскачки на фаровете)

Не съм питал още за отстъпките за Skoda, но вероятно ще има такива, и тогава цените биха се изравнили (но екстрите - НЕ ;) ).

Имайте предвид, че търся функционален семеен автомобил (специално Mazda3 не ми подхожда много за тази цел...).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защитата от лоши пътища не повдига ли колата?

Няма ли да стане като "танк" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че повдига, така е - с 2 см. Добавя се и защитна кора под двигателя.

Затова силно се интересувам от страничните ефекти...

2 см повдигане при предна/задна колея около 153 см дали ще се отрази съществено?

Освен това дали повдигането се прави с подлагане(най-вероятно) или със съвсем друг комплект пружини?

Има ли колеги, които могат обективно (от собствен опит) да коментират разликата с и без тази опция?

Някъде из форума мернах мнение, че се вдигала само предницата.

Така ли е наистина и защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlik, не знам дали се повдига само предницата, защото цялата кола изглежда като 4х4, а задницата на обикновената май не е така висока.

Аз си повдигнах на моята (Тур, само предницата) и съм доволен - по-твърда е и по-добре усещам пътя, но ако можех щях да си взема фабрично 4х4, ама това е друга тема.

 

Общия резултата - окачването става по-твърдо (май новата по принцип е по-твърда, с това се добавя), което за мен е плюс, защото е по-стабилна - не се накланя толкова и държи пътя. А за клиренса - става не 15см, ами 16 - Новата Октавия по каталог е 14см + 2см = 16см. (справка - новото 4х4 е 16.3см, Скаута - 18см). При мен от 13см на 15см - разликата е Много голяма - бордюри, които преди дори не съм мечтал да преодолея - сега им се смея ;).

 

Ако си състезател и не искаш да има никой пред теб - винаги да си първи може и да ти е проблем повдигането, но иначе е определеон плюс - освен стабилността си спестяваш и закачането на пода на колата по разни ду(б)пки и бордюри. За БГ е определеон плюс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли с какви гуми пристигат колите с 16" лети джанти?

 

Почти съм сигурен вече, че повдигането при Octavia II не се прави с подлагане, а с друг комплект (може би този от варианта 4x4).

Повдигане с подлагане се прави при Octavia I.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох! Повдигане та повдигане... 2 см. - 3 см. :mrgreen: Явно не си погледнал задълбочено постовете, които ти предложих...

Затова ще карам направо

Предишната ми кола е октавия 1 (и все още си я карам). Тя е БЕЗ защита за лоши пътища. В сравниние с новата - на всеки спящ полицай прави "гръц..." отдолу (и събира всички сламки от поляната на лятната среща на клуба) :mrgreen: Новата е със защитата и почти се чувствам като в джип... А дали е стабилна... Ами успях да държа скорост от около 220 км./ч поне в продължене на 20 км. участък от магистралата. Не съм се усетил за миг нестабилен при завоите. При по-малки скорости - гледам ще си я поръчваш с "новото" ESP - трябва да ти кажа, че искаш не искаш колата те вкарва в правия път. Даже ти бях писал за суперекстремно спиране на магистралата - ефектът - сърдито заклати задница за част от секундата, после затракаха и зачаткаха разните му системи и колата толкова "покорно" си влезе в правилната траектория, че наистина нямам думи. За другите екстри ако пиша постът ще стане две страници. Ще кажа само, че си заслужават всичките. (Дори и TPM-а, който при мен си работи абсолютно коректно, не знам защо хората се оплакват от него...)

 

Успех при избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избора е направен - Шкода печели! smile194

Отпадат фаровете за мъгла следящи ъгъла на завой, на тяхно място добавям пръскачки за фаровете и датчик за нивото на течността.

Остават ми само още няколко въпроса:

Мултифункционален волан - моля тези от вас които имат такъв да ми изредят ВСИЧКИ функции, които могат да се управляват от него.

Лети джанти 16" - няма спор, че изглеждат по-добре от 15". Кажете ми имат ли някакво друго предимство (гумите за тях все пак са по-скъпи).

Ксеноновите фарове - явно не са Bi-XENON. При това положение късите или дългите са ксенон?

комбинацията кожа и текстил - къде е кожа и къде текстил?

 

Моля модераторите да не закриват темата още, защото очаквам още мнения.

След поръчването на автомобила ще отворя нова тема.

 

Честит празник "на патерица" на всички колежки :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.