Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелиция - Температура


El Comandante

Recommended Posts

Нормално ли е?

 

005659187.jpg

Това е в центъра на София, по задръстванията. Извънградско стои на отметката на 90?

 

 

Четох в User manual-а, пише така:

005659239.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами още не са настъпили големите жеги, ама миналото лято и на мен ми стигаше до 100 и кусур градуса, но есента правих основна промивка на охладителната система и засега дори в задръствания ми се качва съвсем малко над средния белег. Също при включени много ел. консуматори могат да променят показанията на уреда - забелязал съм при изключване на фаровете например стрелката да пада малко. Датчика за включване на перката ми е от 105/120 и я пуска при по-ниска температура. Понякога точно преди да отвори напълно термостата и да превърти водата в големия кръг се случваше да качи до към 110 градуса и после изведнъж рязко да падне под 90 и си остава там, при това главно в студа - напоследък като се затопли вече не го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз забелязах и друго странно явление - в дъжда при хладно време, когато спра в задръстване водата върху предния капак усилено се изпарява, докато при повечето други коли около мен не се наблюдава подобен ефект, само едно старичко Рено 5 видях да пароотделя, но не толкова силно. Някакви идеи на какво се дължи, дали говори за прекомерно загряване? уреда в това време си отчита нормална темп. - съвсем малко над средния белег, но не му се доверявам много-много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се получава същото!!! И изпаренията от капака и стрелката на температурата няма и 10 минути в задръстване и стрелката скача! А тези изпарения са наистина много интересни явно капака се нагрява повечко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката точно в това положение се включва, показанията за температурата пада т с няколко мм, но пак са над отметката за 90, перката спира. След 5-10 минути ситуацията се повтаря.

 

Антифризът е, амии-и виждал съм и по-зле :), но и моят не е бистър красавец.

 

@Кранкенщайн - това с парата от капака изглежда съвсем нормално. Особено, ако е както при мен - капакът на двигателя няма изолация отдолу (а и двигателите ни нямат пластмасови капаци). Нормалната работна температура на мотора си е съвсем достатъчна да изпари водата/да стопи снега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай си съвсем спокойно, колега! Щом при включване на перката, стрелката слиза, значи всичко е наред! миналата година в жегата, в задръстване, стрелката ми стигаше и до горната чертичка - на 110°. Това все пак е далече от "червената зона", така че не виждам повод за притеснение...

а относно изпаренията от капака - нали говорим за загряла кола и изпаряване на дъждовна вода от повърхността на капака.... че иначе си е повод за размисъл :lol: Споко - и при мен при дъжд се изпарява вода оттам - все пак двг-то се загрява немалко - и над т-рата на кипене на водата - нормално е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сигурно сте прави - заради липсата на изолация от вътрешната страна на капака ще да е... притесних се, понеже както казах повечето коли наоколо нямат такъв "облак" от пара над капаците или поне не толкова силен, но явно повечето са с изолация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile188 smile190 Колега Кранкенщайн,

1 С датчик от 120 и фелициевия термостат ли си?

2 Как извърши въпросната промивка на охладителната система? Аз лятото я мих с маркуч, с един парцал около гърлото на казанчето и водата на макс, така около 10 пъти без да паля двигателя, накрая уж почна да тече чиста вода, но сега пак е същият бълвоч. Притеснява ме взаимодействието на разните препарати с алуминия, за не ми наяде блок/глава или пък тапи, щото не една тапа ми е избивала...

Също при включени много ел. консуматори могат да променят показанията на уреда - забелязал съм при изключване на фаровете например стрелката да пада малко.
Това мисля, че е в резултат на недобра маса на таблото, и при мен го е имало, мисля, че не е нормално. И последно - относно датчиците, не знам при Фелиция как е, но при Фаворита няма реле оригинално, а целият ток минава през датчика. С тези ментета, които продават, горещо препоръчвам на всички да си сложат някакво реле на веригата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката точно в това положение се включва, показанията за температурата пада т с няколко мм, но пак са над отметката за 90, перката спира. След 5-10 минути ситуацията се повтаря.

 

Антифризът е, амии-и виждал съм и по-зле :), но и моят не е бистър красавец.

 

@Кранкенщайн - това с парата от капака изглежда съвсем нормално. Особено, ако е както при мен - капакът на двигателя няма изолация отдолу (а и двигателите ни нямат пластмасови капаци). Нормалната работна температура на мотора си е съвсем достатъчна да изпари водата/да стопи снега.

 

И при мен се изпарява водата от предния капак при дъжд ;)

така че това е нормално явление явно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, явно всичка караме нормалн скапани коли :)

 

smile188 smile190 Колега Кранкенщайн,

1 С датчик от 120 и фелициевия термостат ли си?

2 Как извърши въпросната промивка на охладителната система? Аз лятото

 

по т. 1 - Да

по т 2. - промивах 2 пъти, веднъж пролетта с препарат и накрая след 2-3 пълнения и източване потече чиста вода, но не потече абсолютно НИЩО от пробката в ризата на блока. Затова преди зимата я връчих на майстор Симо да ръчка в тая пробка с некви телове и да я промива после с маркуч с течаща вода от чешмата. Завалията обаче забвавил (или го домързяло) последния етап - промивката с препарат, макар че изрично ми каза да купя и му го връчих лично. Както и да е, мизерийката никога не изчезва напълно, освен може би ако подновиш цялата система. Симо това го е правил на 100с-ката си, но също без траен резултат. Силно се надявам обаче след отпушването на водната риза това лято нещата да са значително по-добре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата сериозно си ги тормози наште фелицийки! Мойта след достигане на оптимална температура и влизане в задръстване няма и 10 мин и почва да вдига температурата сериозно, а съм с чисто нов радиатор, термостат и водна помпа! Системата е промита преди месец сменен хубав антифриз и пак си е същото :cry: как загрява толкова бързо в тоя малък кош? Датчика пуска перката на 2мм под 110 С и температурата пада с 1мм и си сложиш едно ключе и си пускам вентилатора от вътре и за сега това е решението на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли представа дали е възможно монтиране на ел. водна помпа, мисля че това ще реши до известна степен проблема в задръстванията. Не знам при вас как е, но при мен на много ниски обороти температурата си расте въпреки перката и трябва малко форсаж да влезе в норма, предполагам, че водата не се върти достатъчно бързо?

 

ПП

пробката в ризата на блока

А тази пробка някаква идея куде се намира точно? Ще сменям сегменти тия дни и ако мога да съчетая..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът може да се реши с един мощен вентилатор и ключ на таблото т.к. водната помпа върти водата , но оригиналния дентилатор няма дебит за да създаде поток през радиатора , който да охлади водата в радиатора ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът може да се реши с един мощен вентилатор и ключ на таблото т.к. водната помпа върти водата , но оригиналния дентилатор няма дебит за да създаде поток през радиатора , който да охлади водата в радиатора ;)

Това го направих, 250Вт срешъ 60-70 оригинално, пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП

пробката в ризата на блока

А тази пробка някаква идея куде се намира точно? Ще сменям сегменти тия дни и ако мога да съчетая..

 

http://store.hamsia.org/files/Vlado/Fel ... -%20BG.pdf

виж на стр.109

 

ps. линка нещо в момента не бачка, виж тук - http://i.data.bg/08/04/23/919087_orig.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни промих систмата... ако ви кажа как ще паднете от смях както направих и аз като ми казаха с какво да я промия....

ЦВИК ?!?!?!

Просто не му разбирам свойствата.... но както и да е ето какво направих.

Източих цялата "пиумия" която бе в радятора разкачих всички маркучи изчистих измих....

Затехнах и налях от въпросната течност - цвик.....

Карах 20-25 мин за да захрее хубаво (замериса на мандра) - след което източих и повторих същата проедура...

Като знам какво изтече от радятора просто не ми се говори...

След като извърших тия сложни маневри - налях хубаво антифризче до горе.. - и проблема с температурата също изчезна...

Всички тия прахчера и готови промивки служещи УЖ да ти промият мръсотията - вършат повече от минимална работа да не кажа никаква..

Та смейте се но с ЦВИК-а се родих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми що да се смеем.......на цвика (или суроватка, както се казва)...... :roll: Той съдържа млечна киселина, която разтваря котления камък и ръждите и ги отлепя от тръбите и маркучите.......Аз съм чувал че някои си промиват радиаторите с лимонена киселина (лимонтузу).....което на практика пак е органична киселина....... :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Може и с оцет. Казвали са ми технология с 2 литра оцет и малко вода и пак се пали да загрее. Процедурата се правела 3 пъти (за щастие :lol: ). Не съм го пробвал, не съм свидетел на резултата. Това, което ми разказаха са ми го разказвали само. Ако ще го пробва някой да внимава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Аз съм нов във форума и ми е много болна темата Температура ! Фелата ми е 1.3МПИ GLX с клима,хидр.и др. ,но вдига 2-3мм под 110 градуса. Питах .разпитвах, казаха-нормално.Може би изпаритела на климатика да е .може и термоста та ,който е сменен в Италиа и той да е.Затварям си о4ите и ка рам .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

juli чети по-нагоре. Има обяснения как се прави с ЦВИК или лимонтозу. В софия един приятел я практикува тази процедура и с оцет и веро. Ако те интересува ше ти дам негов телефон на РМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.