Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какъв ви е моментния разход? Нека споделим опит


momo

Recommended Posts

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    10

  • ammcfc

    10

  • bega4kata

    4

  • РусенскоВарено

    3

Най-много писали в темата

Октавия 2 1,9 TDI 105 к.с. 0,4* .....34 л / място.....мръсна газ!

 

* на габарити с намалена докрай светлина на таблото , затворени врати и багажник и затаен дъх.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OCTAVIA 1.6 i (AKL)

 

САМО РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ (без никакви ел. консуматори) 0.8-0.9 л/ч

ВСИЧКИ КОНСУМАТОРИ (парно, предна и задна чистачка, фарове - къси, дълги, халогени, активна туба на 90% от мощността и, нагревател на стъклото отзад, нагреватели на огледалата, задна светлина за мъгла, светлини за заден ход и спирачки, аварийни) 1.1-1.2 л/ч

СЪЩОТО КАТО ГОРЕ, НО И С КЛИМАТИК 1.3-1.4 л/ч

 

 

OCTAVIA 1.8 TFSI

 

САМО РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ (без никакви ел. консуматори) 0.6-0.8 л/ч

ВСИЧКИ КОНСУМАТОРИ (парно, предна и задна чистачка, фарове - къси, дълги, халогени, нагревател на стъклото отзад, нагреватели на огледалата, задна светлина за мъгла, светлини за заден ход и спирачки, аварийни) 0.9-1.0 л/ч

СЪЩОТО КАТО ГОРЕ, НО И С КЛИМАТРОНИК 1.0-1.3 л/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

1.4 МПИ 85 коня Комби Амб., 2007 година.

На място 0.7 без климатик, на фарове (включват се автоматично при запалване)

На място с климатик и фарове 0.9-1.2 в зависимост от степента.

При ускорение стига до 99...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера в адските задръствания - 1л/ч. Двигателя е ALH, 1,9 TDI, 90 bhp. Иначе най-често е 0,6л/ч.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера в адските задръствания - 1л/ч. Двигателя е ALH, 1,9 TDI, 90 bhp. Иначе най-често е 0,6л/ч.

 

Поздрави.

Какво общо има задръстването с разхода на място!?!?!?!!? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо има задръстването с разхода на място!?!?!?!!? :roll:

 

Логичен въпрос ... и отговора е загряването! Като загрее двигателя харчи повече, а като капак се включва и перката на охлаждането (още един консуматор).

 

Мойта е същата госпожица :mrgreen: На студено 0.4-0.5, с фарове 0.1 отгоре, климатика 0.2-0.3 и перката на охлаждането 0.1. Като ги събереш минава 1.0/h....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hmmm на тези двигатели им пипше в книжката да поработят на място за да изстинат преди да ги изключиш....вашите пък загряват?!!!

 

всеки случай, при моя няма такова нещо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В задръстването двигателя на колата не работи на празен ход постоянно, вкарваш първа, минаваш половин метър, изключваш от скорост, ковеш спирачка и след половин минута повтаряш операцията, това в продължение на час, час и половина. Фаровете са включени задължително, климатика - също. Резултата е: моментен разход - литър нафта на час, среден - 14.40 л/100 км. Съжалявам, че не снимах цялата лудост в София онзи ден, за да имам сега нагледно доказателство.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо има задръстването с разхода на място!?!?!?!!? :roll:

 

...Като загрее двигателя харчи повече, а като капак се включва и перката на охлаждането (още един консуматор).

 

....

 

защо харчи повече като загрее (като изключим допълнителната консумация от перката), може би от повишеното съпротивление на проводниците?!?

и предполагам имаш предвид загряване над работния му режим, защото при темп. на работен режим тр. да харчи оптимално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола на място може да изстине само ако навън е -40! Освен това под загряване нямам предвид оптималната температура а тази при която перката на охлаждането върти. Все пак това вече е режим с повишена консумация. За капак радиатора на климатика е изложен на по-висока температура (дали всичко е загрято около него) та и той се напиня на мах. Освен това не съм казвал, че консумацията е най-висока при загрял двигател а че е по-висока от нормалната!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "изстине" на място се разбира да влезе в оптимална температура...да не е прегрял.... а не да стане ледено студен...

 

Ма четете си книжките...

Аз като излеза от дома и влеза веднага в задъстване двиг не може да загрее 20 минути.....за да загрее пд-то трябват обороти....

Моят разход е висок при студен двигател...при работна температура е 0.5л/ч. Като се вкл. климатика е 0.2-3 отгоре ...

 

до POW - разбрах те приятелю...но тук говорим за моментен разход на място - показание от борд компютър - не за усреднен...иначе усреднено при задръстване е очевадно висок :)

----

 

и да се върна пак на загряването на място.... не случайно за пд навсякъде се дават инструкции да се потегля с минимално изчакване при студен двигател, защото в противен случай може да си го чакате доста дългичко :) .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "изстине" на място се разбира да влезе в оптимална температура...да не е прегрял.... а не да стане ледено студен...

 

Ма четете си книжките...

 

Четем, четем :mrgreen:

 

И препоръката "да изстине двигателя" е основно за турбото. При каране с над 1500-1600 оборота то се понагрява и трябва време масълцето да го охлади. Ма това май е доста off-topic :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "изстине" на място се разбира да влезе в оптимална температура...да не е прегрял.... а не да стане ледено студен...

 

Ма четете си книжките...

 

Четем, четем :mrgreen:

 

И препоръката "да изстине двигателя" е основно за турбото. При каране с над 1500-1600 оборота то се понагрява и трябва време масълцето да го охлади. Ма това май е доста off-topic :roll:

 

А според теб докато турбото изстива, двигателят се загравя - така ли :)

Хич не е оф-топик, но не пречи да затриеш постовте както обичаш да правиш :) защото имаш доста весели твърдения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......аз никога не съм виждал смисъл от тази опция(да виждаш моментния разход) и я ползвам супер рядко от чисто любопитство :mrgreen: .

 

Само на два пъти ми се е случвало да държа колата със запален двигател и на място за дълго време - веднъж на летище София, миналата година, баш у юлските жеги и веднъж, когато жена ми беше на очен преглед. Тогава беше пуснат климатика и радиото и разхода беше 0.6 - 0.7 л/ч. Иначе колата се пали, тръгваме, за където сме се запътили и съответно като стигнем, гаси се двигателя и превозното средство се оставя само и под ключ, поне докато не ни дотрябва отново. :mrgreen: Струва ми се абсурдно да държа колата със запален двигател, на празен ход, ей така, без причина - само да си трака, да ми рови в джоба и да трови въздуха - айде нема нужда. Затуй и аз, като gogata, рядко гледам моментния разход, средния повече ме интересува.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според теб докато турбото изстива, двигателят се загравя - така ли :)

Хич не е оф-топик, но не пречи да затриеш постовте както обичаш да правиш :) защото имаш доста весели твърдения :)

 

Не бе! Докато турбото се охлажда, двигателя работейки изстива! Стига до -20 и надолу! Това щото дизела е толкова енерго ефективен, че не само не отделя топлина ами и поглъща! Само нЕма се пУашиш!

Иначе искрено се радвам, че те развеселявам!

 

За триенето (тук вече съм напълно сериозен!): Кажи една тема в която съм трил без да уведомя за това и без основателна причина!

 

И понеже този пост е много off-topic по-късно ще го затрия!

 

PS: Моля не отговаряй на първата част от поста ми. Няма смисъл - няма да ти отговоря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ти отговарявм....под "охлаждане" на двигателя се разбира достигане на работна темп. - при загрял над тази темп. двигател. Твоите смехории за -20 и -40 ги оставям без коментар....

Прочети надолу и прави каквото си искаш - трии...не трии както ти е кеф

Все пак, аз нямам за цел да ти наливам знания и акъл....Мисли и прави каквото си искаш...не ми пречиш :)

 

Warm-up - Because the TDI engine is so efficient, it puts less heat into the cooling system than comparable gasoline engines. A TDI engine will not reach operating temperature by idling. There is no point starting the car a few minutes before you plan to use it in order to have a warm interior - it isn't going to happen. Heated seats are definitely a worthwhile option for those living in a cold climate!

 

The best way to warm up a TDI engine is to start up and GO, after minimum essential warm-up. It's generally recommended to drive gently for the first few minutes, until the temperature gauge approaches the normal range. When done this way, the warm-up period is not too different from that of a gasoline engine.

 

If one gets stuck in traffic with a cold engine, now there's a dilemma, because the engine won't generate enough heat to warm up. If this happens, one suggestion has been to introduce some electrical load to make the engine work a little harder, like the headlights, rear-window defroster, and heated seats if you have them.

 

 

Повече няма да поствам и аз, щото или си т... или се правиш на такъв...но и в двата случаи не ми е интересно ... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И всичко това се отнася за зимата! Прочети докото внимателно! Ако не вярваш запали си колата на 40 градуса жега и гледай как след 5 мин ще си с работна температура. А след още 10 или 15мин ще се върти и перката на охлаждането!

 

Не ми отговори на часта за триенето!

 

Личните оценки ги оставям на страна. Всеки има право на мнение ... било то и грешно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И всичко това се отнася за зимата! Прочети докото внимателно! Ако не вярваш запали си колата на 40 градуса жега и гледай как след 5 мин ще си с работна температура. А след още 10 или 15мин ще се върти и перката на охлаждането!

 

Не ми отговори на часта за триенето!

 

Личните оценки ги оставям на страна. Всеки има право на мнение ... било то и грешно ;)

Пак четеш както дяволът евангелието :)

Изводът не е, че се отнася за зимата, а че двигателят отделя повече топлина когато се движи колата (повече обороти) отколкото докато върти на място!

 

Затова и производителят казва, че ако си имал интензивно шофиране, преди да угасиш колата трябва да изчакаш няколко минути двигателят (включая и турбината ) да се охлади (специално за теб :) не да стане -40 градуса, а да влезе в работна температура)

 

If one gets stuck in traffic with a cold engine, now there's a dilemma, because the engine won't generate enough heat to warm up. If this happens, one suggestion has been to introduce some electrical load to make the engine work a little harder, like the headlights, rear-window defroster, and heated seats if you have them

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Warm-up - Because the TDI engine is so efficient, it puts less heat into the cooling system than comparable gasoline engines. A TDI engine will not reach operating temperature by idling. There is no point starting the car a few minutes before you plan to use it in order to have a warm interior - it isn't going to happen. Heated seats are definitely a worthwhile option for those living in a cold climate!

 

Нали не подгряваш колата при 40 градуса навън?

 

If one gets stuck in traffic with a cold engine, now there's a dilemma, because the engine won't generate enough heat to warm up. If this happens, one suggestion has been to introduce some electrical load to make the engine work a little harder, like the headlights, rear-window defroster, and heated seats if you have them.

 

Това също не звучи като нещо което се прави когато е горещо, нали?

 

Изводът не е, че се отнася за зимата, а че двигателят отделя повече топлина когато се движи колата (повече обороти) отколкото докато върти на място!

 

Никога не съм твърдял противното (bold часта!). BTW часта с оборотите не е вярна, защото ако спираш на двигател оборотите са високи а количеството отделена топлина е практически нула (изключваме триенето). Но предполагам, че не си имал предвид точно това изключение ;)

 

Да се върнем на примера който ти дадох - слез и запали колата БЕЗ да пускаш парното вътре. След 5-10 мин колата ще достигне работна температура (в зависимост от външната температура, по-студено - по-дълго време). След още 5-10 мин ще се включи перката за охлаждане. Това вече води до покачване на разход (откъдето и тръгна спора де!).

 

Иначе за охлаждането за което ти говориш е малко по-различен случай. Там се говори след високи натоварвания (примерно магистралата със 120+). Там турбото е доста нагорещено (все пак работи с изгорели газове) а и самия двигател генерира значително количество топлина. Ако спреш веднага след такова натоварване двигателя ще е леко попретоплен (но не чак прегрял де). За да му удължиш живота е желателно да го оставиш да поработи за да разкара тази "екстра" топлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто казвам общоизвестният факт,че TDI PD на място смъква работната температура до оптималната. Както и че поради това, че отделя малко топлина, ако двигателят е студен, не трябва да се държи да работи на място, защото много по-бавно ще загрее отколкото ако потеглиш.

 

Така че сутрин ако потеглиш и веднага влезнеш в трафик, рискът е да не загрее колата, а не да прегрее и да вдига консумация за перки и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че сутрин ако потеглиш и веднага влезнеш в трафик, рискът е да не загрее колата, а не да прегрее и да вдига консумация за перки и т.н.

 

Вярно ... зимата! Лятото е въпрос на време да се включи перката на охлаждането. Освен ако не пуснеш парното в колата, което си е охлаждане в крайна сметка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи искаш да кажеш, че колкото и да е горещи навън, ако оставиш колата да работи на празен ход неограничено време няма да включи вентилатора?

 

Може и така да е, но когато включиш климатика вентилаторите се включват, което повишава консумацията на ток от генератора. От тук се повишава и моментния разход на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи искаш да кажеш, че колкото и да е горещи навън, ако оставиш колата да работи на празен ход неограничено време няма да включи вентилатора?

 

Може и така да е, но когато включиш климатика вентилаторите се включват, което повишава консумацията на ток от генератора. От тук се повишава и моментния разход на място.

Климатикът когато и да го включиш разходът се вдига и никой не го коментира това. Той е просто един консуматор.

 

Помислете малко бе колеги!!! Щом двигателят на място отделя по-малко температура отколкото в движение, значи е й по икономичен. Много е просто....от тук следва че на място моментния разход (каквато е й темата) е най-нисък.

 

Повечете двигатели, и най-вече бензиновите на място бързо загряват и това изисква непрекъснато да се включва перка за охлаждане. При пд случаят не е такъв.

За двигателят не е полезно да се кара както много студен така и много топъл. Именно заради това, ако имаш пд и тръгваш сутринта е желателно веднага да потеглиш, за да може по-бързо да достигнеш работна температура, а не бавно да загрява на място и двиг. дълго време да работи студен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.