Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пролетно почистване на "Octavia 1" ;)


tuningmania

Recommended Posts

Здравейте,

 

Днес не издържах психически (на мръсотията) и реших да си изпера мокетчето. Дадох го на една авто-мивка да го изчистят с пароструйка и някакви препарати. После ще сглобя всичко обратно.. да се успокоя психически.. и после пак ще сваля седалките да ги оставя и тях за пране. Тази вечер качих всички разглобени пластмаси - прагове, централна конзола, пепелници и още неща отпред, от страни - около краката и ги изтърках всичките с четка и "Cif" :) Утре ранния след обяд трябва да е готов мокета (даже обещаха да е и сух). Ще направя една фото-сесия да видите на какво е способен луд човек, на тема: "Чиста кола". Стискайте само палци да не стигнат винтчетата, а не да останат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз сериозно мисля по този въпрос от известно време насам! Само че ме е страх да разглобявам по Лаурито :oops: ! Така че давай снимки кое, къде и какво, да ми дойде кураж :( ...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен едно пране на седалки, таван, под и т.н. ще свърши идеална работа, още повече че го предлагат почти всички автомивки. Резултатът е същия и не разглобяваш нищо ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен едно пране на седалки, таван, под и т.н. ще свърши идеална работа, още повече че го предлагат почти всички автомивки. Резултатът е същия и не разглобяваш нищо ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виждал съм доста провиснали тавани - трябва да се перат на ръка, не с прахосмукачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за автомивки мога да препоръчам една в студентски град. Мисля че СофАвто се казваше. Преди година почти ми направиха реното като нов. Цената беше 180 лв. (хванах отстъпка няква и ми струваше 150). За тея пари получих пране на целия салон и багажника, полиране на купето и на двигателя( изглеждаше като току що сглобен в завода), Въобще бяха все едно излизали с език всичко, дори резервната гума беше лъскава като нова. Абе все едно отидох и си купих чисто нова кола, имаше и найлони по седалките :P . Единственото лошо нещо е хубавата прашна София. След почти година двигателя все едно не е мит откакто е купена колата, а пък вътре се е напълнило с прахоляк отново :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моята я почиствам на двора след всяко каране-/стелките и вътре/ и я забърсвам вън,ако не е валяло/или не вали в момента/ докато съм карал.Като изсъхне пътя я мия сам и си я завивам с покривалото или в гаража smile121 Мойто си е мания.

Опела пък не съм го мил от 1 година-просто не се е случвало да завали като съм излязъл с него./аз и рядко го карам/,но го почиствам след всяка разходка момчето си :D:lol:

зимата като са най насрани пътищата -с Полото ;)

луд съм ей

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Колеги.. сглобих колата но нямах възможност да направя снимки. Определено ще се замисля дали втори път си струва да се сваля.. доста туткава работа е. Най-лошото е, че зад предния пепелник има едно желязо, което трябва да се свали, защото минава през дупка в мокета. Не знам дали има причина мокета там да не е прорязан и ако някога пак се самонавия да правя такива акробатики, ще го прережа, за да не свалям желязото, защото за да се свали въпросното, се разглобява почти всичко пред шофьора. Мисля, че само с един прорез на мокета ще се спести половината (ако не и повече) от разглобяването. Май е това за сега..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Redline__" - Можеше да не ме излагаш сега :oops: Че счупих - счупих. Без да искам (естествено), при стягане, пукнах пластмасовата декоративна лайсна, върху лявата релса на шофьорската седалка. Добре, че може да се залепи! Друга рискована част от разглобяването/сглобяването е ваденето на централната конзола, около скоростния лост. Откъм таблото е на 4 щипки.. дърпа се без проблеми право назад, но до ръчната спирачка се вади ужасно. Ръчната се вдига до където може, после се изважда от въпросните 4 щипки отпред, повдига се отзад и се накланя напред и се пъха под копчетата за климатика дефакто и едновременно се повдига много отзад, за да излезе от ръчната. Друго проблемно място са долните пластмасови кори около коланите на предните места. Въпросните се хващат за купето с щипки (където няма проблем) и с 2 "ушета" за горните пластасови кори на коланите (тези, в който се подава механизма за регулиране височината на коланите). Там е гадно и си счупих едно "уше" от едната страна и само си изкривих (което е почти равно на счупване) всички други крачета :( За сега не усещам да скърца и/или хлопа, но все пак психически ми е дискомфортно и си ме е яд. Друго кофти за разглобяване е обръча пред таблото с уредите (километраж, оборотомер и така нататък). Държи се отгоре с 2 рапидки и от всякъде на щипки. Отгоре, поне при мен, се извади лесно, но от долу.. ужас! Свалих волана максимум надолу, после откопчах платнения прахов предпазител и с много "гъзене" да огледам всичко, щипка по щипка успях да сваля въпросния обръч без щети :) Не си спомням дали по-горе споменах, но ако не трябваше да свалям едно желязо, намиращо се зад предния пепелник, въобще нямаше за какво да се разглабят половината пластмаси под волана, включително въпросния обръч около таблото с уредите и всичко около ключа за светлините, тоест цялата пластмаса към която е закрепено и таблото с бушоните. Другия път ще прорежа мокета! Става въпрос за няма и 20 сантиметра все пак. Чудих се защо ли не е прорязан.. и единственото, което се сетих е, че сигурно не са го срязали заводски, евентуално за да не се свилича мокета при честото настъпване с крак, около педала на газта. Ако това е причината, като го срежа ще му сложа две-три "тик-так" копчета. Хем ще е захванато, хем ще е разглобяема връзка :) Друго трудно (което също ще се избегне с въпросното прорязване на мокета) е махането на един много странен елемент от вентилационната система на колата. Намира се също зад предния пепелник и насочва въздуха към задните седалки, тоест, към обдухвателите под предните седалки. Изподрах си ръцете, докато се преборя и с него. Поне видях, че е счупен (не от мен - даже липсваха части от него) и сега като пусна да духа в краката, отзад почти не стига а всичко излиза зад в централната конзола, зад предния пепелник. Поръчах въпросната пластмаса в "Еура Тек". 18 лева струва и я има във Варна. До една седмица ще я върнат в София. На края обаче не ми стигнаха 7 рапидки. В "Еура Тек" са свършили, но сами са си поръчали и след седмица-две щяли да им дойдат, та не съм ги поръчвал, а като стане време за пластмасата от вентилационния тръбопровод ще видя дали не са ги получили и ще си взема. При сваляне на подлакътника реших да сменя запалката, защото оригиналната ми е ръждясала. Че работеше - работеше, но както казах по-горе - имам спихически проблеми и искам да ми е нова :) Тя е 19 лева. Щеше ми се да си сменя и дръжките на вратите, че са издрани, но са по 70 лева бройката и за сега се отказвам :( Общо взето май е това..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор! Определено ще си го разпечатам на А4 и с него ще разглобявам (ако се наема изобщо), че така като гледам половината табло си разглобил зада изкараш мокета. А аз точно мокета искам да си изпера :roll: ...

 

Кои дръжки на вратите искаш да смениш - тези отвътре ли? Ако става дума за тях аз си ги купих и 4те от ЕТ (и моите бяха издрани). По 13лв са за задните врати и предна дясна, за шофиорската е около 40лв, но поне не е гумирано като заводското и няма да се излющи пак....

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю Tuningmania :) ,

 

Вместо на даваш по 70 лв за дръжка , не е ли по-разумно същите да се облекат в кожа или плат в синхрон с тапицерията..., хем без пари , хем по-готино !!!

На по-старите голфове 4, например дръжките върху пластмасата имаха някво гумирано покритие което с времето заприличваше на "ушна кал " :mrgreen: ,... много по-добре бе да се изтрие нацяло със спирт или да се облече с кожа . Не знам как е в О1 , ама 280 лв за дръжи...са бая пара ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Redline__" - Кой дръжки си сменил за 13 лева? Аз искам да сменя тези, който хващаш за да затвориш вратата от вътре! Ето тази (не до бутона за електрическото стъкло, а другата - голямата, която започва под тази за отваряне на вратата: Натисни точно тук На вратата има 2 дръжки. Едната е метална, за отваряне, а другата е пластмасова за затваряне. Аз искам да сменя пластмасовите! При мен, нито една от въпросните дръжки не е гумирана. Освен да са излющени всичко до една, но не ми се вярва и милиметър гума да не остане. Знам ли..

 

До "bega4kata" - С препарати се маха видимото, а аз искам и онова, което се е набило навътре, да падне.

 

До "димон" - Ако цената е таква, каквато казах по-горе - няма да ги сменям. Но ако нещо съм объркал в "Еура Тек" с обясненията и/или Човека на щанда за "Резервни Части" ме е разбрал погрешно, и наистина са по 13 лева ще си ги сменя. В долната част на предния подлакътник има едни гумирани пластмаси, който ми се белят. Днес щях да ги качвам и тях в банята, да мисля как да им махна каквото е останало от гумираното покритие, но ги забравих в багажника, та ще остане да сляза до "Octavia"-та утре, като се събудя сутринта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Са, като не правиш снимки и не описваш подробно всичко...и аз да взема да попитам нещо, което не е по темата за чистенето ;) Интересува ме, след като махна мокета, как изглежда т. нар. "foot rest" или мястото, на което си подпираш левия крак докато караш. Мисля да си поръчам педали и фоот рест от ОЕМ и се чудя дали няма да имам проблеми с монтажа... Та ако помниш, дали има някакви отвори за закрепяне на въпросната планка, която мисля да пазарувам...и по-точно един отвор - горе в ляво... Изглежда ето така >>> http://www.goingfast.info/04_05/ebay_sales/images/tt_comp_pedals1.jpg Ще се радвам ако си забелязал и споделиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "bega4kata" - С препарати се маха видимото, а аз искам и онова, което се е набило навътре, да падне.

-да разбирам

 

:smt017 :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "zloQQ" - Под мокета колега, има слой дебела изолационна вата, който аз не махах. Под нея някъде е захванат заводския "Foot Rest". Съжалявам..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Сами, най-вероятно на място ще се пере. То не е болка за умиране, ама за 8 години бежовото на места е сменило цвета :roll: ... Под стелките иначе съм като чисто новичък.

 

tuningmania - За една и съща дръжка говорим! Тя се състои от 2 части: основа и капаче (лицевото, дето ти е надрано). Ето какво представлява то:

 

dr1jkaog1.th.jpg

 

Това нещо в ЕТ струва ~ 13лв. Нещо не сте се разбрали със склададжията явно... Така че не се занимавай с глупости, ами отивай и си поръчвай оригинални, че доставката е 2-3седмици. Скоро ще преобразувам темата ми за 18ките в "Оптичен тунинг" като тема за всички подобрения по колата и там ще пусна още снимки и инфо.

 

Димон, на всички О1 шофьорската дръжка е гумирана (също като на Голф4/Бора и А4 и т.н.) както и първите серии на О2. Те също са с гумирани дръжки. Отскоро О2 излиза без гумирани дръжки...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Redline__" - Утре съм в "Еура Тек" :) Иначе.. туку що изчегъртах (леле, как звучи само) гумираното покритие, на една от двете пластмасови кори, обгръщащи долната част (стойката) на подлакътника ( Натисни точно тук ). Стана като нова! Чудно защо, само малката част има гумирано покритие, а голяма - нито помен от такова. Няма значение де.. важното е, че стана добре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 Ако ще ти бъде полезно запиши си каталожния номер на дръжката: 1U0 867 198 41B. Този номер е за предна дясна за L&K, но поне момчето от резервни части ще се ориентира в ЕТКА-та по илюстрациите.

 

Успех.

 

П.п.: Тия чаркаля къде точно на подлакътника стоят, че моя не съм забелязал да е гумиран някъде :roll: . Аз имам проблем с врътките за нагласяне на седалките :? :

 

resizeof9dv7.th.jpg

 

Въпрос на време е и тях да си ги поръчам (ако се предлагат), че пластмасата дето излиза под гумата е малко по-светъл цвят :x . При теб същият ли се оказа цвета след "разгумирване" :roll: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Redline__" - Мда, трябва да смениш врътките. Зле изглежда! Виждам и, че ТИ няма декоративната тапичка, вурху болтчето, закрепящо пластмасовата лайсна, над дясната релса, на шофьорската седалка :roll: Аз ги имам всичките но при ваденето се издраха малко. 7 лева струва едната :( Не знам що за цена за тази малка тапичка. Аз си поръчах и двете тапички, който закриват рапидките, захващащи обръча около таблото с уредите. Хем са по-голями, хем са по 2 лева бройката. Логика - никаква! Ииии.. мерси за каталожния номер.. ще го нося с мен.. сигурно човека зад щанда не ме е разбрал. Не, че има много дръжки отвътре но.. наистина, като се замисля, по-логично е металната дръжка за отваряне на вратата, да е по-скъпата.. да не би за нея да ми е дал цена?

 

А за чарколяците от подлакътника - точно между двете предни седалки си стоят.. смисъл - гледат към седалките! От двете страни на подлакътника, където е металната стойка за закрепяне на същия към купето! След малко така или иначе ще излизам и ще ТИ го снимам да го видиш. Не знам защо е гумирано.. не вярвам да е някакъв слой мръсотия. В смисъл може да е мръсотия, но как само на една (малката) от двете кори се е изцапала, а на другата няма и помен от такова нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.