Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

На мен дизайна на малката количка доста ми харесва, знаем откъде идва(Яарис). Но е факт. Изглежда си съвременно. Не е онова чудовище Ровъра. С един дизелов двигател ще е трепач направо. Четирите дискови спирачки ме смаяха направо за такъв автомобил. Пожелавам успех, защото ще е добре за всички нас. Голяма работа че бил китайски. След 5-10 години всичко ще е китайско. Дизайна на пикапа и джипа също е добър. Едно нещо не ми хареса и това са въженцата отзад дето като вдигнеш петата врата вдигат и кората над багажника. Горната част на въженцата е направена като е прегънато въженцето и е стегнато със алуминиева пластина за да се оформи закачалка отгоре, обаче отдолу под кората е направено на възел(там където фабията има една топка да дърпа въженцето надолу. А тук просто са го вързали на възел, че единия възел беше минал през дупката и бяха направили повече възли отдолу, че да не минава през дупката на кората. Незначително ама все пак можеше и по-добре(всеки може за 10 минути и с фантазия да го оправи това). Това го гледах в Русе в шоурума. Другото, от четене във техния форум разбрах че маслата(оригиналните китайски) не са много добри и е по-добре бързо да си го смениш. Надявам се в БГ да слагат по-добри масла в завода. Те сигурно пък ще сключат договор с Приста ойл за целта?

  • Отговори 348
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    43

  • johnnie213

    27

  • C2H5OH

    23

  • gogata

    17

Най-много писали в темата

Публикувано

Е не забравяйте, че Яриса е с визия от преди няколко години. Нормално е китайчето да е по-красиво, пък и едва ли дизайна е дело на китаец.

 

Иначе от мнението на човека - съвсем нормална малолитражка. То е ясно, че ще му харесва, все пак предишната му кола е стар Меган.

 

Въпроса е какво ще е мнението на опитното зайче след 5-6 години и да кажем 200 000 километра. Тогава и аз ще взема мойто решение - за или против китайските коли ;)

 

Стана ми интересно за мотора - наистина ли е с директно впръскване? Как са се навили от Тойота да им дадат толкова нов мотор?

Публикувано

бе с карбуратор ли да е :lol: естествено че е с инжекциика нали покрива еуро 5

Публикувано
Стана ми интересно за мотора - наистина ли е с директно впръскване? Как са се навили от Тойота да им дадат толкова нов мотор?
разгледай тук http://forums.gwm-bg.com/topic/162-%D0% ... %BA%D0%B8/ темата на един от първите собственици на такава кола има снимки клипчета и други данни
Публикувано

Стана ми интересно за мотора - наистина ли е с директно впръскване? Как са се навили от Тойота да им дадат толкова нов мотор?

 

Доколкото разбрах моторът е съвместна разработка на GWM и Bosch - а дали е някаква доработка на база двигателя на Тойота не ми стана ясно.

 

Ето два линка с информация за мотора

1.http://www.auto-chinese.com/great-wall/great-wall-gw4g15-review-similar-to-1nz-fe/

2.http://www.auto-chinese.com/great-wall/gw4g15-vvt-engine-specifications-diagram-greatwall-mortors/

 

Излиза, че си е собствена разработка на GWM.

Публикувано
бе с карбуратор ли да е :lol: естествено че е с инжекциика нали покрива еуро 5

 

Между инжекция и инжекция има известна разлика smile091

 

Понеже във форума там си говореха, че бил с директно впръскване и аз се опулих, щото просто няма кой да предостави на китайците ноу-хау за такъв мотор. Мотора си е стандартен електронно управляем многопортов инжекцион.

 

Демек двигателя не е FSI, а MPI по шкодаджийски жаргон. Т.е. нормалния мотор за този клас коли.

Публикувано

Ето по-подробна спецификация на двигателя http://bdchangcheng.en.alibaba.com/product/475189340-212517844/1_5L_VVT_gasoline_engine_GW4G15.html. Всъщност какъв е? Аз нямам достатъчно познания.

 

Type In-line, double overhead camshaft , direct injection

 

GW4G15 gasoline engine is a self-developed 1.5L high-performance engine. With the application of in-line 4-cylinder, double overhead camshaft(DOHC) ,aluminum alloy cylinder,placstic intake manifold,VVT,independent ignition coil,multi-point electronic injection as well as such advanced technologies as Electronic throttle.

 

2It complies with Euro IV emission standard in terms of emission and has the potential to comply with Euro V emission standard.

Публикувано
бе с карбуратор ли да е :lol: естествено че е с инжекциика нали покрива еуро 5

 

Между инжекция и инжекция има известна разлика smile091

 

Понеже във форума там си говореха, че бил с директно впръскване и аз се опулих, щото просто няма кой да предостави на китайците ноу-хау за такъв мотор. Мотора си е стандартен електронно управляем многопортов инжекцион.

 

Демек двигателя не е FSI, а MPI по шкодаджийски жаргон. Т.е. нормалния мотор за този клас коли.

Не ми обеснявай що е то инжекция аз тее работи хич не ги разбирам , кажи кое е директно впръскване при бензина и посочи такъв мотор на които инжектора пръска в горивната камера а не в всмукателния порт ?

Китаиците нямало кои да им предостави ноу хау ако знаете какви институти има ! Само последно да вметна за афрър маркет биели , бутала , разпределители за много много коне всичкото е китаи бате що си мислите че немогот да си направят един елементарен мотор !

Публикувано

За мен това е Multi-point injection, не знам защо има места на които е обявен като Direct injection :-k .

Това е 1NZ-FE двигателя на Toyota, който е стандартен SFI(Sequential Fuel Injection) Multi-point injection.

Публикувано
кажи кое е директно впръскване при бензина и посочи такъв мотор на които инжектора пръска в горивната камера а не в всмукателния порт ?

 

Директно впръскване в горивната камера при бензиновите мотори:

 

От VAG:

http://www.volkswagen.bg/vw_world/innov ... n/fsi.html

 

Ето всички, които към момента го правят:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

 

А ето и видовете "инжекции" по-принцип:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_injection

 

Такъв мотор да се измисли изначало е бая работа и китайците нямат капацитет за това. Мотора наистина е сложен и без традиции и опит е невъзможно да се направи успешен такъв. Могат да купят лицензен, но тъй като това в момента продава добре, никой от големите няма да им го продаде. Освен това цената на подобен мотор е доста по висока. Затова се учудих, че пише direct injection, вероятно е грешка.

Публикувано
пък и едва ли дизайна е дело на китаец.

 

 

Що пък да не е дело на китайците към последни данни китайците са над 1 339 000 000. Пък и са една от най-силните икономики в света (скоро ще са най-силната) Еми смятам, че от толкова народ все ще се намери някой, който да може да нарисува една скица на кола с размерите на диван.

Публикувано

Не ги превъзнасяйте китайците. Скоро и тоя икономически балон ще гръмне. Лошото е, че е прекалено голям и тътена ще е страшен.

Публикувано
Не ги превъзнасяйте китайците. Скоро и тоя икономически балон ще гръмне. Лошото е, че е прекалено голям и тътена ще е страшен.

:smt017 като всяка комунистическа утопия :mrgreen:

Публикувано

Какъв комунизъм в Китай??? Там си е чист феодализъм :)

 

Ама това е друга тема.

Публикувано
Що пък да не е дело на китайците

Аз не знам да са измислили нещо след оризовата хартия и порцелана , а и оня големия дувар smile049

Публикувано

В голяма грешка сте по отношение на китайските изобретения:

 

Наука и изобретения 501-1100

 

През този период от историята на човечеството най-големите изобретения били направени от китайците и арабите.Европейците значително изоставали от тях, а жителите на Америка просто следвали наученото от свойте предшественици.

Китайците и арабите направили редица еднакви открития, въпреки че до тях стигнали по свой път.

Арабите заимствали много идеи от Индия и Персия – от Индия например възприели използването на числото нула и десетичната бройна система.Навсякъде по света различните цивилизации и култури познавали лечебното действие на много билки, но познанията на китайците и арабите били най-задълбочени. Арабските лечители създавали съчинения по медицина , които били изучавани

както от европейците, така и от китайците.Благодарение на познанията си в областта на акупунктурата китайците открили действието на инжектираните в организма лекарства .Изобретили магнитния компас, с който се ориентирали в пустините и в открито море, създали барута, който използвали за сигнализация и за празнични фойерверки. Векове по-късно европейците започнали да използват барута в огнестрелните оръжия. Китайските ветроходни кораби, наречени джонки, били най-големите в света; само викингите надминавали уменията на китайските мореплаватели. Китайците изобретили и механизма за напояване , за вдигане на тежки товари, усъвършенствали тъкачни станове.Те създали и печатането с дървени блокчета, четките за рисуване, боите, нови сортове растения.

Книги и изобретения

Едно от най-значителните изобретения през този период било направено в областта на печатането. От VІ в. китайците започнали да използват дървени блокчета, върху които издълбавали думи, които отпечатвали толкова пъти, колкото било необходимо. Впоследствие били създадени отделни блокчета за всяка буква и когато някакъв текст трябвало да се отпечата в много екземпляри, той се набирал от отделните подвижни букви. След това буквите се разпилявали и с тях се набирал друг текст. В средата на VІІІ в. арабите усвоили китайската технология за производство на хартия и по-късно я предали на европейците. Арабите били отлични астрономи, имали забележителни постижения в областта на медицината и математиката, направили най-добрите географски карти за онова време. В мюсюлманските градове Кайро, Багдад, Кордоба и Самарканд основали първите университети.

 

Нямам в момента време да се задълбочавам, това беше информацията от първия сайт който отворих в Google.

Източник

 

Какъв комунизъм в Китай??? Там си е чист феодализъм :)

 

Ама това е друга тема.

 

Бъркаш феодализма с държавен капитализъм - двете са доста различни, нека се придържаме към действителността.

 

Вече излязохме много извън темата, по-добре да се върнем на въпроса за производството на автомобили в България. smile159

Публикувано

Джони , мен въобще не ме вълнува , че китайците са се веселяли като са гърмели пиратки , докато прадедите ни в Европа са стреляли още с лъкове ... факт е , че съвременния прогрес се движи основно от технологийте , в които китайците нямат пръст и за какво автомобилостроене говорим в държава , в която до началото на 21 -ви век са се придвижвали с колела и същите джонги от преди 1500 години ... мен лично биха могли да ме убедят да си взема някоя от тез лагерници единствено ако ме освободят от годишен данък , ГО , винетка и на бензиностанцията поне -50% в противен случай да си ги продават на пекинския хайлайф.

Публикувано

Пропускаш факта, че имат големи излишъци от пари и с тях могат и си купуват всичко - технологии, цели компании (да не казвам и държави) и т.н. Поразгледай из Интернет и ще видиш. Ето и един пример:

 

Италия дава път на китайската колонизация на Европа

 

Страната е поканила китайски суверенен фонд да инвестира в нейн дълг и предприятия

 

Италия търси спасение от дълговата си криза... в Китай. Представители на страната са водили разговори с най-големия суверенен фонд в света China Investment Corp да инвестира в италиански дълг и италиански компании, съобщи "Файненшъл таймс".

 

Информацията се появи в разгара на втората паническа разпродажба на финансовите пазари през последните пет седмици, които отново повишиха цената, на която Италия може да рефинансира дълга си. Вчера доходността по десетгодишните италиански облигации премина 5.5%. Днес се очаква Италия да тества пазарите с емисия нов дълг за общо 7 млрд. евро.

 

Все още няма точна информация какво точно са обсъждали италианските с китайските представители, тъй като повечето официални лица запазват конфиденциалност.

 

Няма информация и какъв е точният дял на настоящите инвестиции на Китай в италиански дълг. Според изчисления на "Файненшъл таймс" става въпрос за около 4% от нейните 1.9 трлн. евро дълг, което е повече от задълженията на Испания, Гърция и Ирландия, взети заедно.

 

Разговорите между двете страни обаче дават повод на изданието да посочи, че това може да е съществена стъпка в процеса, наричан "китайската колонизация на Европа". Китай от години се опитва да стъпи трайно в Европа и компании от азиатската страна направиха редица инвестиции на Стария континент, като една от знаковите покупки беше автомобилната компания "Волво". Европейските лидери обаче, макар и поддържащи добри отношения с азиатската страна, досега пазеха стратегическите си индустрии от навлизането на китайски капитали.

 

Източник: Капитал

 

За добро или лошо това ни очаква, както е написано в статията - "колонизация на Европа".

 

Пак се отдалечихме от темата ...

Публикувано

Китайски коли атакуват през Бургас

14.10.2011

 

Първите 350 леки коли, внос от Китай за България, влизат през Бургаската свободна безмитна зона на път за вътрешния пазар, научи „Фактор“. От една седмица в зоната се разтоварват три модела и се товарят на автовози. Те са поръчани от вносителя„Литекс Моторс“, който освен че ще сглобява първите български коли край Баховица, се оказа и търговец на китайските автомобили.

В базата на Свободната зона колите пристигат за първи път, нетрадиционно -натоварени в контейнери по четири и после заминават за дистрибуторите в страната. „За първи път разтоварваме голямо количество коли в контейнери, което е интересно като логистика“, заяви изпълнителният директор на Свободна безмитна зона-Василий Скрипка.

Какъв ще е интересът на българина към новите марки автомобили все още не се знае. Една част от първата пратка е предназначена за Пловдивския панаир, където ще бъдат изложени и ще се проучва пазарът им. Останалите тръгват към дистрибуторите в големите градове на страната.

„Ние ще разберем първи дали има интерес, защото ако обмитят други-значи има. До края на годината трябва да получим още 1000“, каза още Скрипка.

Това е първата поръчка на „Литекс Моторс“ за доставка на колите, но фирмата има амбиция и за още една голяма пратка през следващата година. Колите идват от Китай до пристанище Бургас, после се обмитяват.

В края на септември стана ясно, че в началото на следващата година на пазара излизат автомобилите на „Литекс Моторс” - Great Wall. По думите на Тодор Стойков, мениджър по продажбите, интересът към автомобилите е много голям, тъй като компанията предлага на потребителя едно от най-добрите съотношения на пазара цена/качество, високо оборудване и много екстри на автомобилите дори за базовите нива.

Според Стойков компанията очаква да реализира голям обем продажби. Дългосрочната цел е постепенно да се превърне в лидер в сегментите на пазара, където ще предлага автомобилите Great Wall.

Пробно производство ще бъде пуснато на пазара до края на годината. До 2016 година е предвидено да бъдат разработени и пуснати на пазара в Европа разнообразна моделна гама, следвайки най-новите тенденции в световното автомобилостроене. Планира се с времето „Литекс Моторс да обогатява своето портфолио от модели автомобили, които ще произвежда за пазара в страната и цяла Европа.

 

Източник: http://www.economynews.bg

 

Явно в момента има приличен интерес от българските потребители към произведените в Китай коли. А доколкото разбрах продукцията от българския завод главно ще се изнася за Италия, Русия, Украйна и други страни от Европа.

 

Също така заводът ще произвежда и електромобили, които ще се продават в Европа и Израел.

 

Напролет започва производството на електромобили в Ловеч

11.10.2011, 11:03

 

Държавата ще изгради пътната инфраструктура до завода

 

Заводът на "Литекс Моторс" в Ловеч ще започне производството на български електромобили от пролеттта на 2012 г., съобщи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков при откриването на конференция на тема "Електрическите превозни средства като фактор за устойчиво градско развитие". Предвижда се държавата да изгради пътната инфраструктура до ловешкия завод, тъй като той е сертифициран като инвестиция от клас "А", допълни той.

 

Междуведомствена работна група пък обсъжда възможните мерки за подкрепа на електроавтомобилната индустрия и използването на електромобили от гражданите. Сред предлаганите стимули са облекчаване на таксите при първоначална регистрация на автомобила, възстановяване на ДДС при закупуване на електромобил, въвеждане на преференциален режим на движение и паркиране в населени места и други.

 

Източник: pari.bg

 

От статията се вижда, че и държавата ще оказва подкрепа и ще стимулира производството в завода.

Публикувано

Нали знаете онзи виц за китайците и глада?

Въпросът е кога ще осъзнаят, че оризът е само предястие!? smile049

Колкото и да си ги мерите - не можете да се сравнявате с тях. Имат огромен ресурс, който все още не ползват..

Публикувано
За добро или лошо това ни очаква, както е написано в статията - "колонизация на Европа".

 

Лошо е вярвай ми. Много е лошо. Китаеца, като манталитет и разбирания за живота няма нищо общо с това на, което сме свикнали. Това са едни от най-егоистичните същества, с които съм се сблъсквал. За тях човешкия живот (изключае собствения) има нулева стойност. Нямат типичните семейни ценности като в другите нации. Такива неща като етика и морал са им тотално сбъркани според нашите представи. А бизнес с китаец е като да правиш бизнес с мангал - това не е бизнес, а просто едно надлъгване. Въобще като манталитет са много близки до мургавите си събратя от Индия. Ако си мислиш, че шивачките експлотирани от гърци и италианци в БГ са лоша картинка, то вярвай ми не искаш да знаеш, какво е то китаец шеф.

 

Та ако тая сган, ще става новия господар на света, спукана ни е работата. Аз не виждам нищо хубаво и окуражително в това да станем китайци. Може би и затова подсъзнателно се противопоставям на покупка на китайски стоки. До колкото мога разбира се. Ако искате обаче децата ви да живеят човешки живот, а не като дрипави китайци - цяла Европа ще и се наложи да преосмисли търговските си отношения с Китай, защото по този начин - наистина ще ни колонизират.

 

А между древните китайци (които наистина са били относително сносно развита империя) и сегашните има толкова общо, колкото между Александър Македонски и сегашните македонци. Или между Аристотел, Питагор и Архимед и сегашните маляки.... или между българите от времето на Симеон I и сегашното племе населяващо тия ширини.

 

Това наистина е извън темата, но обяснява защо се отнасям с особенно отношение към тези автомобили - от всичкия ми опит с китайци и бизнес (по скоро тровене на живота) с тях, не мога да кажа една добра дума за тези хора.

Публикувано
Що пък да не е дело на китайците

Аз не знам да са измислили нещо след оризовата хартия и порцелана , а и оня големия дувар smile049

 

Eeee, стига де! Изобретили са много повече. Барут, компас, хартия, коприна. Първите хартиени пари са тяхно дело. Пушката, пистолета. Първият газопровод, ако щеш и четката за зъби. Да не говорим за всички химически и биологически оръжия! Така, че.... smile027

Публикувано

Цецо не си съвсем прав. Имал съм работа с доста китайци, турци, италианци, че даже и германци. Мога да ти кажа, че най-несериозните фирми, с които съм работил са били италианските. След доста продължителната ми работа с чужбински фирми мога да кажа само - има фирми и фирми. Последно, както китайците ми бяха една супер голяма държавна фирма и се държаха много отговорно, така си късах нервите с три италиански и една турска фирма, а четвъртата италианска фирма беше номер 1 в положително отношение. Така че не трябва да се съди по това кой от къде е. Тук иде реч за мениджмънт. А мениджмънта може да бъде добър или лош. Това, че колите са китайски не е от голямо значение. Въпросът ще бъде как ще се представи Литекс. До колкото знам от Гогата Дачия са изтеглили проблемните ръждясващи Логани и са ги оправили. Ето ти пример за калпаво производство и добър мениджмънт.

По отношение колата - той Сами е написал. Нямам какво да добавя. Само бих предложил на Сами да направи едно кръгче из Варна с колата и да сподели впечатления от поведениети й. Поне батко Сами е професионалист в бранша, а аз съм прост автомобилен ламер smile001

Публикувано

Мишоо , ти отперем един въпрос ... с появата на демокрацията се появи и една нова дума в българския език - еднодневка ... помниш ли кога беше това ?

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.