Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Great Wall ще произвежда автомобили в България.


gogata

Recommended Posts

...

айде, няма да пиша повече, да не решиш, че демонстрирам и дар слово! наздраве!

Е, айде сега, как мога да имам нещо против дарсловото ти smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 348
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    43

  • johnnie213

    27

  • C2H5OH

    23

  • gogata

    17

Най-много писали в темата

Днес ми направи впечатление, че трите мострени модела пред LitexTower липсват - вчера си бяха там. smile049 Иначе по улиците доста често вече виждам и от трите модела да се движат. Дано собствениците не останат "излъгани" и всичко пак да се разпадне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега полицията ще върне ли колите на ЛМ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заводът за Great Wall с нов собственик

 

Проблемите на Гриша Ганчев с прокуратурата са го накарали да се откаже от всичките си инвестиции в бизнеса и спорта. Тези слухове се носеха в последните дни, а днес самият Ганчев заяви пред "Дарик", че ще разпродаде в рамките на 12 месеца целия си бизнес. Така заводът на Литекс Моторс, който беше открит официално преди три месеца, ще има нов собственик, който ще продължи делото и производството на китайските автомобили Great Wall.

 

Източник: AutoClub

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъм..... а вие замисляте ли се за един друг сценарий.....

 

Ако Г.Ганчев е умен, все пак е направил пари по един или друг начин, знае че му предстоят доста трудни моменти, дела, мъкнене насам и натам..... а това не е хич хубаво за пред чуждестранни партньори.....

За това какво правим......... сетихте ли се ..... нарича се ошфорна компания..... smile035 smile159

 

Аз залагам на това :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

http://www.darikfinance.bg/novini/80395 ... A%EE%EB%E8

 

Е питайте ме, га ще си купя китайска кола ](*,) Пак са действали на принципа - ако мине номера.

 

А в Австралия имат контрол... Дали някой е проверил тукашната велика стена с какви материали е изфабрикувана...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е мярка за подържане на популацията , ама що са ги използвали и в колите за износ smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те БГ колите също се правят според европейските законодатества, нали имат типово одобрение от ЕС, не вярвам да допуснат подобно нещо. На мен това по-скоро ми прилича на няква спекулация от страна на някой конкурент :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е питайте ме, га ще си купя китайска кола ](*,) Пак са действали на принципа - ако мине номера.

 

Предлагам по същата логика да спрем да си купуваме коли с дизелови двигатели. Рискът от отделените при работа газове е еднакъв - в една категория са заедно с азбеста и арсена. smile159

 

Интересно ще е да се извади една статистика колко от притежателите на въпросните коли съдържащи канцерогенни материали са се разболели от рак и да се съпостави с тези които карат коли, които не съдържат канцерогенни материали. Всички големи производители имат проблеми в цели партиди автомобили, причиняващи дори човешки жертви по една или друга причина. Все пак една кола е съвкупност от хиляди съставни части, произведени от голям брой различни фирми, които би трябвало да гарантират качеството и безопасността на отделните компоненти и да носят отговорност при открити несъответствия. Естествено, че когато се намесва мащабно нов играч в световното автомобилостроене засяга силно интересите на останалите и става обект на постоянно наблюдение на всички нива. Дали моделите на всички известни и утвърдени производители съответстват на всички изисквания за безопасност - или просто няма достатъчно наблюдение, тестове и изследвания на тяхната продукция?

 

Световната здравна организация обяви, че газовете, отделяни при изгаряне на дизеловото гориво причиняват рак.

 

Заключението е обявено на заседание на Международната агенция за изследване на рака (IARC), която е част от Световната здравна организация.

Това поставя газовете от изгаряне на дизела в една категория с азбеста и арсена.

 

Досега газовете бяха определяни като "евентуално канцерогенни".

 

Промяната се основава на достатъчно данни, които свързват газовете от изгаряне на дизелово гориво с рак на белия дроб. Изследвания са правени в мините, където работещите са излофжени на големи дози отпадни газове от дизеловите машини, с които се извозва рудата. Но според IARC, вредният ефект е констатиран и сред останалото население.

 

"Като се има предвид и допълнителното въздействие на дизеловите частици, излагането на хората на тази смес от химикали трябва да бъде намалени в цял свят", смята Кристофър Портиър, председател на работната група.

 

Решението на СЗО беше посрещнато с протести от производителите на дизелови двигатели. Според тях, изследванията се базират на стари данни и не отразяват новите технологии, навлезли в бранша през последните 10 години.

 

Новите дизелови двигатели използват готиво с минимално съдържание на сяра, разполагат със системи за контрол на емисиите и почти не отделят азотен оксид, въглеводороди и твърди частици. Това посочват от браншовите организации на световните производители на дизелови двигатели, автомобили и петролни рафинерии. По техни данни, през последните 10 години емисиите на азотен оксид от камиони и автобуси са намалели с 99%, а на вредни частици - с 98%.

 

Според производителите на Пежо и Фолксваген, огромните инвестиции в изследвания и технологии са довели до резултати: ползваните след 2004 г. филтри не оставят и следа от канцерогенни частици или молекули бензопирин в отпадните газове.

 

Производителите посочват, че дизеловото гориво е по-ефективно от бензина и отделя по-малко въглероден диоксид. Затова ползването на дизелови двигатели от ново поколение ще помогне да се постигне целта за органичаване до 2020 г.на вредните емисии, отделяни от новите автомобили, до 95 грама на километър.

 

За пръв път дизеловите двигатели са обявени за опасни от Калифорнийската агенция за чистота на въздуха преди 14 години. Според тогавашното решение, влаковете, камионите и строителните машини създават риск за здравето на хората.

 

Включването на дизеловите газове в групата "канцерогенни за хората" от най-престижната научна организация в света ще доведе до приемане на регулаторни решения от правителства и международни организации. Определянето на точните вредни концентрации ще се направи от националните и международни регулаторни власти.

 

По материали на Reuters и Капитал Daily

 

А в Австралия имат контрол... Дали някой е проверил тукашната велика стена с какви материали е изфабрикувана...

 

В статията, която е посочена по-горе е даден отговор на този въпрос:

 

По повод на информацията за открити вредни вещества в колите, от Литекс Моторс съобщават, че произвежданите и предлаганите от компанията автомобили Great Wall отговарят на всички изисквания на законодателството на Европейския съюз за реализация на вътрешния пазар и цяла Европа. Автомобилите Great Wall на българската компания притежават и съответното си типово одобрение за ЕС.

 

На база на появилите се медийни публикации и с цел допълнителна превенция за своите клиенти и уверяването им във високото качество и сигурност на автомобилите Great Wall от Литекс Моторс, българският автомобилен производител стартира незабавна кампания по проверка на моделите Great Wall у нас. Компанията има готовност да реагира адекватно при необходимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надай се Пено. :) Ако Австралийците не бяха вдигнали джабалата, китайците щяха да си траят и нашите щяха да мълчат като... Те и сега ще си траят де, на документи всичко е ОК.

 

Азбеста е известен с канцерогенното си действие от преди около 100 години. По тази причина е забранен за масова употреба изрично и навсякъде в развития свят. Има купиша разпоредби и нормативи за това. За да го напъхат вътре жълтурите, са го направили абсолютно съзнателно, пренебрегвайи една камара правила. Това си е просто начин на мислене при китайците - ако мине номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Азбеста е известен с канцерогенното си действие от преди около 100 години. По тази причина е забранен за масова употреба изрично навсякъде в развития свят. За да го напъхат вътре жълтурите, са го направили абсолютно съзнателно. :)

 

Забраната за ползването на азбест е наложена от Европейския съюз през 1999 г. Не съм запознат с австралийското законодателство и не знам там какви са нормативните актове регулиращи употребата на азбест. Предполагам, че едва ли има някой, ползващ форума на Шкода, който е запознат в дълбочина с тях, за да може еднозначно да се определи какви нарушения са допуснати всъщност. И дали тази статия не е всъщност поредния "лов на вещици" или там както се казва.

 

Бумът в използването на азбеста у нас е през 70-те и 80-те години на миналия век в строителството, машиностроенето, енергетиката, корабостроенето, химическата и хранителната промишленост, металургията. И без да си купуваме китайски коли сме изложени на същия риск.

 

За пръв път дизеловите двигатели са обявени за опасни от Калифорнийската агенция за чистота на въздуха преди 14 години.

 

Съвсем съзнателно всички "гадове" продължават да произвеждат дизелови двигатели и да убиват хората.

 

Важното е каква е реакцията на производителя и по-нататъшните му действия, свързани с въпросния проблем.

 

А това "жълтурите" противоречи на правилата на форума!

 

2.3.1. Призиви към нарушение на действащото законодателство, разпалване на междуградски или междунационални конфликти. Не са допустими дискусии с явна политическа, религиозна или порнографска тематика, както и обиди по отношение на пол, раса, етнос, политически, религиозни, или сексуални възгледи. Не са допустими и обиди към притежателите на други марки автомобили и други авто клубове.

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на китайците съм див расист и с всеки допир до тях, ставам още по-див расист:)

 

Иначе за азбеста си прав - използван е много в миналото (етернтит вероятно ви говори доста) и затова толкова категорично е доказано, че е опасен. Затова и е наложена тази категорична забрана.

 

В джипките най-вероятно е заложен като гарнитура, я на глава, я на изпускателни колектори. Пак казвам - няма как е случайно.

 

Изследването за дизела, което цитираш е старо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.darikfinance.bg/novini/80395/%C0%E7%E1%E5%F1%F2+%E2+%EA%E8%F2%E0%E9%F1%EA%E8+%EA%EE%EB%E8

 

Е питайте ме, га ще си купя китайска кола ](*,) Пак са действали на принципа - ако мине номера.

 

А в Австралия имат контрол... Дали някой е проверил тукашната велика стена с какви материали е изфабрикувана...

 

А ти защо си мислиш,че това е достоверна информация?Според мен това е статия,която е написана с друга цел. Примерно целта е...."да ударим шамар на конкуренцията" по този начин(което е много по-вероятно,отколкото наличието на азбест).Знаеш много добре какви гнусни и способни журналисти има. smile150

Защо никъде не се споменава в кои детайли има азбест?

То ако става на въпрос и стиропора и минералната вата също са канцерогенени! Тонера в принтера също...и т.н

Пък виж ората как си санират домовете и печатат артий. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди 15-20 години азбеста се ползваше на изключително много места. Почти всички високоволтови контактори имаха азбест поради спецификата му при нагряване да отделя негорим газ който гаси искрата. Дори в автомобилите (включително накладки и феродови дискове) се е ползвал. Дори няма да се учудя ако в доста от автомобилите преди 1990 все още има азбест smile049

 

По повод статията - браво на контрола който прилагат в Австралия. Дано някой ден доживеем и в България до такова ниво smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Идват достъпните нови коли

 

Общо 9 модела Great Wall ще се произвеждат в завода край Ловеч до 2016 година

 

Интервю с Кирил Георгиев, мениджър реклама и PR в „Литекс Моторс”

26.09.2012

 

- Господин Георгиев, как се развива производството на автомобили Great Wall в завода на „Литекс Моторс” от старта на 21 февруари до сега?

 

- Започнахме в началото на годината със сглобяването на първите коли Great Wall Voleex C10. До края на годината планираме да стартира производството и на пикапа Steed, скоро след това малкият кросоувър Voleex C20 и компактния седан Voleex C30. През 2013 г. гамата ще бъде обогатена и със SUV-а Hover H6, а до 2016 г. вече ще се произвеждат 9 модела Great Wall. Трите нови модела представяме на Автосалон Пловдив 2012, като те са премиери за България и Европа. Като цяло сме изключително доволни от качеството на произведените от нас автомобили. Въпреки малкия обем в началото на работата нашите момчета постигат качество, с което страната ни може да се гордее. Вижда се, че марката се приема у нас много добре. От началото на годината Steed 5 се превърна в най-продавания лекотоварен автомобил у нас. Hover H5 е на трето място в класа си, а Voleex C10 е на четвърто в най-конкурентния сегмент на пазара у нас и в Европа.

 

- Тъй като няма официална статистика от ААП, ще разкриете ли колко коли с марката Great Wall вече се движат по пътищата ни?

 

- Все повече и повече. Родните ни автомобили все по-често се забелязват по нашите пътища. От началото на годината у нас са продадени близо 1000 коли, договорени са още 550, които трябва да предадем. До края на годината очакваме да реализираме близо 1800 автомобила в България. Скоро в Македония предстои официалното откриване на дилърската мрежа, но там вече са продадени близо 60 коли, а до края на годината ще стигнат близо 100. От следващата година планираме да започнем реализация и на пазарите в Гърция и Сърбия, като в момента тече подготовката за това. Както и за някои други държави от Балканския полуостров и Източна Европа, където постепенно предстои да навлезем. Но това отнема време, а и трябва да имаме съответния капацитет на производство. Горди сме, че успяхме да наложим успешно марката Great Wall у нас. Само за по-малко от година марката влезе в топ 10 на автомобилните компании у нас по продажби. Всичко това потвърждава факта, че потребителите у нас са водени от избора за най-рационален продукт.

 

- Какви стратегии предприемате, за да убедите потенциалните клиенти в качествата на автомобилите Great Wall?

 

- Като цяло основната част идва от самия продукт, тъй като ние предлагаме най-оптималното съотношение цена/качество на пазара. Автомобилите Great Wall са с богато базово оборудване и 5 години пълна гаранция. Освен това за всички бензинови модели нашите клиенти могат да се възползват и от фабрична газова уредба, която запазва мощността на двигателя и намалява разходите за гориво с до 40%. Успяхме да изградим и стабилна дилърска мрежа със сервизни центрове в големите градове в страната. Там всеки потребител може да се запише за тестдрайв и да се убеди във високото качество на родните автомобили. В завода на „Литекс Моторс” край Ловеч се прилагат едни от най-съвременните мениджмънт системи за производство и контрол на качеството в автомобилната индустрия.

 

- Какво е съотношението на продадените коли на газ спрямо бензиновите модели?

 

- Забелязваме, че при нашите клиенти има силен интерес към поставяне на фабрични газови уредби. И няма как да бъде другояче при растящите цени на масовото гориво. Наблюденията са ни, че алтернативното гориво ще става все по-предпочитано и популярно – от една страна, осигурява по-добра икономичност, а от друга – грижа за околната среда. При сегашните цени на горивата нашата съвременна технология на газ, която предлагаме, се изплаща за много кратък интервал от време, така че тази инвестиция определено си заслужава.

 

- Как и къде се сервизират автомобилите, продадени в столицата и провинцията?

 

- В оторизираните сервизи в цялата страна, където персоналът е високо квалифициран и покрива стандартите за сервизиране в автомобилната индустрия. Също така ние следим постоянно качеството и клиентската задоволеност от предоставените от нас услуги. При закупуването на наш автомобил клиентите ни получават и безплатна пътна помощ за 5 години.

 

- Достъпно ли е обслужването на автомобилите Great Wall?

 

- Периодичното обслужване на автомобилите Great Wall е едно от най-оптималните на пазара. Все пак да не забравяме, че сме национален производител, което ни дава сериозно предимство в това, както и в цените на самите автомобили.

 

- Какви възможности за лизинг предлагате за продаваните у нас модели?

 

- От тази година въведохме собствен финансов продукт Great Wall Leasing, който предлага едни от най-атрактивните лизингови схеми у нас. С този лизинг клиент може да закупи Great Wall Voleex на изплащане за 99 лева на месец с крайна реална цена от 14 990 лв. Отделно нашите цени не се надуват допълнително от вносители и дистрибутори, защото ние предлагаме продукт, който се произвежда в България.

 

- Откъде се формира пазарният дял на автомобилите Great Wall – от продажбите на нови автомобили или от тези втора употреба?

 

- Имаме клиенти, които са ни предпочели пред конкурентни нови автомобили, имаме и такива, които са обмисляли като алтернатива да си вземат употребяван автомобил. Реално ние в момента просто създаваме един нов пазар – този на достъпните нови автомобили.

 

- Какво прави държавата, за да подпомогне родното производство на автомобили?

 

- Световна практика е държавата да подпомага местното автомобилно производство. Предполагаме, че е въпрос на време това да се случи и у нас.

 

- Работи ли вече „Литекс Моторс” с български производители на компоненти и резервни части?

 

- Имаме разговори и вървим към финализиране за работа с български производител на автомобилни масла. Скоро очакваме и реализация на партньорство и с производители на други компоненти, първоначално като акумулатори и др. Процесът по одобряване на доставчици обаче отнема поне 8-9 месеца, защото трябва да се координира с нашия партньор Great Wall Motor, да се изготви типово одобрение за ЕС и т.н. Нашата амбиция, а и тази на нашите партньори е все повече от компонентите в българските коли да са произведени в България.

 

- Изнасяте ли коли Made in България на чужди пазари и към кой модел има най-голям интерес?

 

- Започваме реализация на съседните на България пазари, като очакваме постепенно с развитието ни и това на марката Great Wall във времето да се разширяваме и на другите пазари в Източна Европа и в цяла Европа.

 

Източник: monitor.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимки от днес на С20R и С30:

http://ivand911.snimka.bg/automobiles/great-wall.705535

И двата бяха с пълен кожен салон. За съжаление бях с телефона и с него снимах. С20R е повдигнат C10, багажника доста малък. Предните им фарове са еднакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубави снимки, определено ми харесват, но незнам какво е наживо и какъв е интериора и как изглежда и какво е усещането на допир...

Току що разгледах сайта на Литехк моторс и установих че липсва джипката H5, явно се готвят за H6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко развитие по въпроса с азбеста и действията на дилъра на GW Митвас:

 

Здравейте колеги,

Получих вчера най- официално препоръчано писмо от дилъра за подмяна на гарнитура на главата на двигателя в удобно за мен време......

В Австралия открили съдържание на азбест в гарнитурата , ...............знам че тук някъде някой писа за австралийците.....

Друг получавал ли е такова нещо? Редовно следя форума, но мисля, че никой не е споделил. Ако е писано - извинения!

 

И все пак е доста сериозно като инициатива и заслужава похвала и благодарности за грижите - на Литекс Мотърс и Митвас-конкретно.

А истината е, че на мен хич не ми се вкарва за 2-3 дни в сервиз ( до 15 часа пишат, но..?!?!), а и да ми разглобяват нещо работещо..... Знам, че азбеста е по-опасен за хората при свалянето на гарнитурата и последващото "съхранение", отколкото където си е в момента. А и досега колко накладки с азбест, феродови дискове и какво ли не сме карали, сега точно с гарнитурата сме се заели.... Май конкуренцията хич не спи :laughing5: ..... Но това си е лично мое мнение. :sad3:

Поздрави !

 

Източник: Great Wall Фен форум

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това е нормалното поведение в случая. Дано да не е отбиване на номера, докато отмине шума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

 

"Литекс Моторс" пред несъстоятелност
 
Единственият производител на автомобили в България подаде документи за фалит
 

"Литекс Моторс", единственият сериен производител на автомобили в България, е подал документи за обявяване в несъстоятелност. Проверка на Investor.bg в Търговския регистър показва, че документът е подаден от главния изпълнителен директор Илия Петров Терзиев още в края на февруари.

 

Компанията сглобяваше по лиценз модели на китайската марка Great Wall в специално построения завод в ловешкото село Баховица. Automedia.bg се свърза с представители на дружеството, откъдето обещаха официален коментар до края на деня.

 

Иск за обявяване на дружеството във фалит е постъпил и от един от основните му кредитори - "Виена Иншурънс груп". За момента молбата на "Литекс Моторс" не е задвижена, защото към нея не са били прикрепени финансовите отчети и списъкът на кредиторите.

 

„Литекс Моторс" бе един от най-големите длъжници на Корпоративна търговска банка при рухването й през 2014, с вземания на стойност 76 млн. лева. Не е ясна съдбата на завода в Баховица, както и на значителния брой готови автомобили. Различни активи на "Литекс Моторс" са били прехвърлени на други дружества през последната година. Върху една от сградите в Баховица има и ипотека, учредена в "Интернешънъл Асет Банк".

 

Производството на модели на Great Wall в Баховица започна през 2011, а през миналата година по план поточната линия трябваше да бъде преустроена за новите модели Haval H2 и Haval H6. Това обаче не се случи.

Вместо това производството, и без това забавило темпо през последните две години, окончателно спря през януари 2016 г. Тогава се появиха слухове, че това е заради несъответствие на моделите с европейските изисквания за безопасност и опазване на околната среда, но от „Литекс Моторс" категорично ги опровергаха. Компанията създаде свои дилърски мрежи в няколко съседни балкански страни и в Италия. 

 

Според последния финансов отчет на дружеството от 2015 г. "Литекс Моторс" е имало 165 служители, като средната работна залата е 1766 лева. На ръководни позиции са били заети 16 души, като средната мениджърска заплата възлиза на 6483 лева. 

 

За 2015 г. са отчетени приходи в размер на 57 млн. лв. спрямо 46,8 млн. лв. година по-рано. Разходите обаче са в размер на цели 61,05 млн. лева, като растат с 22,2 млн. лева спрямо 2014 г. Така за 2015 г. е отчетена загуба от 5,433 млн. лева при печалба от 7,2 млн. лева през 2014 г. Реализираната през 2014 г. печалба не е в резултат на отчетената дейност на дружеството, а заради положителна разлика при извършвания на прихващания по договори за цесии в КТБ АД.

 

Източник: http://www.investor.bg/novini/444/a/liteks-motors-pred-nesystoiatelnost-236534/

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Актив в БГ, който е в несъстоятелност обикновено става на скрап..... Справка - Химко, Кремиковци, ОЦК и т.н......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.