Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Преди 6 часа, The Best Forman написа:

За мен като просТ потребител , щом е на половина или почти половина от цената на Мишлена , си е бюджетна ;)

Ама пък е собственост на Мишлен. Които отдавна не са това, за което претендират и взимат пари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    130

  • niki

    56

  • Izolini

    55

  • The Best Forman

    41

преди 27 минути, Izolini написа:

Ама пък е собственост на Мишлен. Които отдавна не са това, за което претендират и взимат пари...

 

Бъркаш. Ханкук си е Ханкук и е шапката на разни други пръчка марки. Имат си собствени заводи, нямат общо с който и да е от европейските производители :)

 

За такова изказване, в Ю. Корея сигурно пращат на почивка в Северна ?

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, Izolini написа:

...Които отдавна не са това, за което претендират и взимат пари...

Определено не са това, което трябва, и бяха :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, sauber написа:

 

Бъркаш. Ханкук си е Ханкук и е шапката на разни други пръчка марки. Имат си собствени заводи, нямат общо с който и да е от европейските производители :)

 

За такова изказване, в Ю. Корея сигурно пращат на почивка в Северна ?

Съгласих се, Мишлен са си продали дела, при това отдавна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С моето запитване станах повод на полезни за мен коментари, тъкмо бях решил да поръчам гумите с индекс V прочетох нещо по интернет и главата ми стана "миш маш". Ако не съм разбрал грешно тука се обяснява че гумите с по голям скоростен индекс са с по мека сплав. Пък не знам дали да разчитам на този сайт. Все пак в интернет всеки може да пише каквото си иска.

 

https://www.jaxtyres.com.au/knowledge/tyres/tyre-speed-rating

 

Цитат;

Tyres with a higher speed rating are usually made with softer rubber compounds and stiffer construction. This leads them towards better cornering, stopping power and steering abilities.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Levcho написа:

Ето всички отговори на моите въпроси.

 

https://tirehungry.com/w-vs-y-speed-rating/

 

The higher the speed rating, the softer the rubber compound of a tire. (цитат от линка)

Както и написах по-горе.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията е пълна с безумни становища, като "По-меките смеси понасят по-високата температура по-добре". Което ми обезсмисля цялата останала информация в нея. Не знам защо при това положение всички зимни гуми не са с индекс Y ultra/pro/+ , които да е примерно до 500 кмч. ?

 

Освен това, нека се средоточим върху "четене с разбиране". Това, за което говоря аз е, че сместа на гумата НЕ Е определяща за скоростният индекс и че при примерно Континентал модел Х в размер 205/55/16 и 255/35/20, сместа, която се влага е една и съща. Нищо, че е с различни индекси.

 

Но генерално, нямам необходимост да убеждавам никой в нищо. Споделям знания, които така или иначе нямат съществено значение, а са по-скоро по параграф "обща култура". Тъй че кой е съгласен, кой не - все тая :) 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, sauber написа:

Статията е пълна с безумни становища, като "По-меките смеси понасят по-високата температура по-добре". Което ми обезсмисля цялата останала информация в нея. Не знам защо при това положение всички зимни гуми не са с индекс Y ultra/pro/+ , които да е примерно до 500 кмч. ?

 

Освен това, нека се средоточим върху "четене с разбиране". Това, за което говоря аз е, че сместа на гумата НЕ Е определяща за скоростният индекс и че при примерно Континентал модел Х в размер 205/55/16 и 255/35/20, сместа, която се влага е една и съща. Нищо, че е с различни индекси.

 

Но генерално, нямам необходимост да убеждавам никой в нищо. Споделям знания, които така или иначе нямат съществено значение, а са по-скоро по параграф "обща култура". Тъй че кой е съгласен, кой не - все тая :) 

Да приятелю, прав си, има някои нелогични неща които не се връзват. Затова се разколебах и аз.

Именно затова са форумите, нещо като маса в кръчмата. Ще се споделят опити и данни и ще се спори. Като свърши ракията, всичко свършва и утре вечер друга тема за маса. Всеки сам решава.

Благодаря за всички данни.

Досега не съм разучавал такива детайли за скоростния индекс на гума, закупувах винаги само по размер.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.11.2022 г. at 20:48, Levcho написа:

50К не са малко. И сякаш дълбочината на грайфера е над 5мм. Тъй както си я лъснал тази гума, надъхана е да изкара още 50К. :)

 

 

До година е кантар а аз не рискувам с кантар неща.

Все пак разчитам тая гуменка да опази освен мен и семейството ми и тоя около мен на пътя.

 

Едно е ясно, дали са това което съм очаквал от тях, факт.

Сега на пролет следващите но, със сигурност от тази или по високата моделна гама на тоя производител.

 

Минах през вентус прайм едно, две и три.... няма причина да не заложа на четири след толкова години и километри :) 

 

п.с не е лъсната

Просто балансирам и мия преди да ги прибера в мазата.

Така процедирам обикновено след всяка смяна и следва само монтаж на другият сезон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите са вече в наличност в таванската ми стая. Догодина април месец шА ги видим как ще возят.

 

IMG-20221220-WA0010.thumb.jpg.9db0d05d3594cbb65c69bbabc8b19a29.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, zloQQ написа:

Ама да ги сложиш хубаво една върху друга, че да не се изкривят...

Ще ги оправя в събота. Ще ги сложа прави една до друга. Сега само ги махнах от апартамента че да не ми миришат.

 

gumi-01_718.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам снимката и се чудя: какво пречи на напомпани гуми на джанти да стоят изправени вертикално една до друга. Според мен няма никакъв проблем.

Редактирано от baijoro
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази схема е пълна простотия! Както и многото статии, писани някъде из нета.

Никога гуми без джанти не се съхраняват вертикално! Дори и закачени на стената е по-добър вариант.

Аз бих ги съхранявал хоризонтално 2х2 да не тежат толкова/да не кажете нещо;)/ Па може и четирите една върху друга. Ако са на джанти и напомпани е без значение.

И, за да не съм без покритие ще кажа, че имах в излишък една читава гума Мишлен и я държах 2г. вертикално. Такова ми беше мястото. Не гледам схеми. В един момент реших да я подаря/услужа на приятел и като я видах беше за боклука. От собствената си тежест, отдолу беше направила "корем" и точно там и само там се беше напукала отвсякъде.

Реално погледнато, за кратък период от време, какъвто е за сезонните гуми е без значение съхранението, въпреки по схемата да е зачертано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@baijoro

Според мене няма нищо нелогично в тази схема, камоли да е глупост. По точката не тежестта и опира към земята, се цели минимално деформиране и максимално проветряване. Това което може да не сме се сетили, идва време и се получава и после си казваме, "как така?". Дааа, може би с години съхранение се вижда очевидно вредата @joro-120L, но все пак и за кратък период например като 4-5 месеца според мене би имало някакъв ефект който да не е очевиден. А пък такива НЕочевидни ефекти са обикновенно мотив за сюрпризи. Подкрепям фразата "дяволът се крие в детайлите".

Кой както си иска така ще постъпва де... :) няма закон за съхраняване на гуми. :) 

Все пак благодаря за коментарите, може да сте прави, не споря. Така се обогатява с опит и спорове тази тема че да има готови данни за други форумци.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Levcho написа:

Дааа, може би с години съхранение се вижда очевидно вредата @joro-120L, но все пак и за кратък период например като 4-5 месеца според мене би имало някакъв ефект който да не е очевиден. А пък такива НЕочевидни ефекти са обикновенно мотив за сюрпризи.

 

Първо, Честито за новите гуми! Безаварийно да си ги караш. ?

Ами, точно това, което си написал, до колкото разбирам, подкрепя моята теза, че гуми без джанти не трябва да се съхраняват вертикално. Теглото на гумата е върху по-малко контактно петно/площ на гумата към земята. По този начин е по-лесна деформацията й отдолу. Ако се съхранява хоризонтално този проблем не съществува. И съм сигурен, че моят Мишлен, ако го бях съхранявал хоризонтално, щеше да се запази.

За гумите с джанти. Едно време карахме с едни гуми, щото не съществуваха зимни такива. Откакто са се появили зимните гуми, винаги са ми на джанти. И винаги съм ги съхранявал прави. Проблем никакъв, стига разбира се да са напомпани. Тогава по никакъв начин не може да стане деформация. Гумата е предвидена да носи големи натоварвания. Това значи ли, че ако Супърба не го карам 3 месеца, трябва да го вдигам на трупчета, за да се облекчат гумите? Там натоварването е по 400кг. на гума. Да не говоря пък за 120ката, която е имала периоди от 10 месеца да не мърда и гумите са на струна, въпреки че са стари, като производство.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че просто схемата по-горе е сбъркана. Хиксът от картинката долу вляво трябва да е горе вляво.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голи гуми се съхраняват прави - теглото на гумата не е достатъчно, за да я деформира (ест. при нормално сезонно съхранение - при по-продължителен престой може да се стигне до случая на Жоро). Гуми с джанти се редят легнали, за да се разпредели равномерно теглото по целият борд - една нормална алуминиева джанта е 7-8-9кг.. Най-добре гуми с джанти да се съхраняват легнали, в/у равна повърхност, напомпани и само по две една в/у друга.

Това го знам от човек, който работи в сферата и има склад и хотел за гуми.

 

Опция за съхранение на гуми с джанти е окачването на стойка (като не е необходимо да се превъртат, както се приказваше/правеше едно време).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я моята закачалка. Измислих я така, за да усвоя и използвам оптимално мястото. Тук стоят винаги гуми с джанти на тъмно и хладно. Зимните прекарват повечко време тук, около ~8 месеца, а летните останалите ~4. При едно от посещенията ми в сервиза на Младен балансирах и качих зимните, но реших да балансирам и летните, да са готови за следващия сезон. Препоръката беше да дойда на пролет, защото с времето баланса щял да се измени. Не споря, че може и да е така, но все пак си ги балансирах и прибрах. Не съм усетил да има проблем след това, но и единственото логично обяснение за изкривяване на гума/изменение на баланса е ако от гравитацията гумата се "разтече" и в някаква точка (долу) стане по-тежка от срещуположната. 

IMG_20200129_143020.jpg

Относно голите гуми, ми е правило впечатление, че по сервизите/хотелите за гуми, ги съхраняват прави, НО там са на рафт, на който всяка гума стъпва на винкелите, демек на 2 точки, а не само на една както е било при Жоро, та тежестта на гумата се разпределя по равно и със сигурност е по-трудно да се деформира както в неговия случай. 

Друг е въпроса, че от доста години, не съм фен на Мишелин, и по-скоро си мисля, че в голям процент, проблема е бил и в марката, а не само начина на съхранение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Logrus написа:

Гуми с джанти се редят легнали, за да се разпредели равномерно теглото по целият борд - една нормална алуминиева джанта е 7-8-9кг..

 

Чавдаре, на какъв език да ви го напиша не знам!

 

На 21.12.2022 г. at 10:04, joro-120L написа:

Това значи ли, че ако Супърба не го карам 3 месеца, трябва да го вдигам на трупчета, за да се облекчат гумите? Там натоварването е по 400кг. на гума!

 

Преди 2 часа, Logrus написа:

Голи гуми се съхраняват прави - теглото на гумата не е достатъчно, за да я деформира (ест. при нормално сезонно съхранение - при по-продължителен престой може да се стигне до случая на Жоро).

 

А при напомпана гума теглото на джантата е проблем, така ли? Значи при напомпана гума теглото на джантата ще раздуе или деформира борда? Сериозен ли си?  Ще стане, ако е мека или не е напомпана по норма.

Без коментар. Ако искате вертикално съхранените гуми си ги превъртайте всяка седмица, да не се деформират.

Да, виждал съм хотел за гуми. Там ги съхраняват прави, но на стелажи. А стелажа е специален с два хоризонтални винкела от двете му страни и на тях се задържа/опира гумата в две точки, а долната й част виси свободно. Не стои на земята или някакъв рафт. Ако си изработите такива стелажи в къщи съм съгласен за вертикално съхранение на гуми без джанти.

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Друг е въпроса, че от доста години, не съм фен на Мишелин, и по-скоро си мисля, в че голям процент, проблема е бил и в марката, а не само начина на съхранение. 

 

Моята беше от истинските. От старото производство, ориджинал - 95 г. и беше буквално нова, беше резервна и я демонтирах, за да използвам джантата за зимна гума.

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Ето я моята закачалка. Измислих я така, за да усвоя и използвам оптимално мястото.

 

Е това е решаващото при съхранението. Оптимално използване на мястото.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гуми без джанти не държа, та тях няма да ги коментирам.

Гумите с джанти винаги ги държа легнали, една върху друга. Досега деформирана гума не съм имал. Дали е правилно или не - не знам. Ама и не ми пука. Отделно, че гумите се сменят макс на 5тата година, нормално на 4тата, т.е. преседели са 3, макс 4 сезона легнали. Нищо им нЕма :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L Жоре нито спорим, нито мерим пишки, за да се налага да сменяш езика - всеки се базира на собствен опит и наблюдения.

Лично аз карам само с едни гуми целогодишно и нямам голям опит при съхранението на друг комплект, затова казах какво знам от човек в бранша.

В моят случай гумите карат по две години - всяка година слагам две нови отпред, а предните стават задни - за мен гума над 3 години вече е твърде стара, за да е сигурна.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Logrus написа:

Жоре нито спорим, нито мерим пишки, за да се налага да сменяш езика - всеки се базира на собствен опит и наблюдения.

 

Не, Чавдаре. Никакви пишки не си мерим. Търси се логиката. Когато се твърди нещо или въпросът е спорен, трябва да има и логични аргументи. Същото е и с по горната схема за съхранение. Аз когато казвам нещо или търся някакви отговори, трябва да са базирани на логика.

И в случая този човек от хотела за гуми може да е прав. Аз затова уточних как се съхраняват вертикално гуми в хотел. И това е в подкрепа на твоите впечатления от човека. Но, това съхранение няма нищо общо с това да ги натъркаляш гумите в гаража. Трябва си специален стелаж за вертикално съхранение на гуми без джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си направих труда да попитам чичо Гугъл, какво мисли по темата Michelin. Та те казват ТАКА:

ckh4i5yuq014g01hjqrlnqviq-tip2-tireswith

ckh4i5z1n012b01gkyz220vd2-tip3-tireswith

 

Предполагам, че те знаят добре, как да съхраняват продукцията си :)

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.