Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Срещнах мнение, на колега купил си от ЕТ гуми, че изкарали един сезон и заминали на боклука, защото били криви.

Първите ми зимни на Вишната бяха от ЕТ, Continental ContiWinterContact TS830P. Карах ги 5 зими, 25 500 километра. Бяха изтрити до зимния ограничител, но нямаха криво или балони.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Привет,

 

Един кратък въпрос: разменяте ли местата на своите гуми и ако да, то по какъв начин и на какъв пробег/след колко време?

 

pepino е споменал тук, че това е редно да се извършва на не-повече от 3000 до 5000 км пробег. Схемата за автомобил с предно предаване е предните гуми да идат на задния мост без смяна на местата, а гумите от задния мост да идат на предния със смяна на местата:

 


 

След кратко търсене в Интернет се препоръчват и други интервали на размяна, например около 10000 км според Goodyear:


 

Питам, защото в началото на миналия сезон сложих нови Continental Premium Contact 5 в стандартен размер 195/65/15 и изминах около 6000 км. Според мен е вече време да ги сложа на автомобила и ми се ще да ги разменя, ако това е препоръчително. Разбира се, ще огледам внимателно състоянието на гумите и дали има неравномерно износване преди това.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ич не ми е зор как ги слагам :)

Сигурно е хубаво да се въртят на сезон предни/задни при един двигателен мост. При мен до сега равномерно са се износвали и винаги като ги оглеждам преди да ги сложа няма нещо фрапантно и забележимо. И си ги слагам както дойде :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Привет,
 
Един кратък въпрос: разменяте ли местата на своите гуми и ако да, то по какъв начин и на какъв пробег/след колко време?
 
pepino е споменал тук, че това е редно да се извършва на не-повече от 3000 до 5000 км пробег. Схемата за автомобил с предно предаване е предните гуми да идат на задния мост без смяна на местата, а гумите от задния мост да идат на предния със смяна на местата:
 
 
След кратко търсене в Интернет се препоръчват и други интервали на размяна, например около 10000 км според Goodyear:
 
Питам, защото в началото на миналия сезон сложих нови Continental Premium Contact 5 в стандартен размер 195/65/15 и изминах около 6000 км. Според мен е вече време да ги сложа на автомобила и ми се ще да ги разменя, ако това е препоръчително. Разбира се, ще огледам внимателно състоянието на гумите и дали има неравномерно износване преди това.
 
Благодаря!

 

Здравей,

Аз ВЕЧЕ ще им разменям местата на моите на не повече от 5-7к км. Допуснах грешка миналата година да НЕ го направя и един комплект Конти Премиум 5 ми замина...

Мислех си, че от сезон на сезон като се въртят е ОК, но се оказах в голяма грешка, и се охарчих още едни излишни пари поради немарливостта ми...

При Предно предаване - предните отиват директно на задните (предна дясна - задна дясна), а тези които са били отзад отиват отпред накръст (задна дясна отива предна лява).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещнах мнение, на колега купил си от ЕТ гуми, че изкарали един сезон и заминали на боклука, защото били криви.

 

 

Аз също съм пазарувал гуми от ЕураТек, които дори след моите и на Пепи опити, две поредни години, да ги убием на писта "Дракон", бяха без кривини и балони. Дори сега ще се търкалят четвърти сезон /на друг автомобил/ !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Ники,

 

Благодаря ти за информацията!

Можеш ли да опишеш по-подробно какви бяха последствията при теб и какъв беше типът шофиране - в града или извън него, както и с какви ориентировъчни скорости?

 

Благодаря!

 

Здравей,

Аз ВЕЧЕ ще им разменям местата на моите на не повече от 5-7к км. Допуснах грешка миналата година да НЕ го направя и един комплект Конти Премиум 5 ми замина...

Мислех си, че от сезон на сезон като се въртят е ОК, но се оказах в голяма грешка, и се охарчих още едни излишни пари поради немарливостта ми...

При Предно предаване - предните отиват директно на задните (предна дясна - задна дясна), а тези които са били отзад отиват отпред накръст (задна дясна отива предна лява).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, въпрос с повишена трудност...Тъй като мойте хора се издъниха яко и Ханкук ще дойде "някъде" след Великден, мисля да си взема Конти. Много ми се искаше да пробвам и летния Ханкук, но в Събота колата показваше 25 градуса, гумите направо си свиреха на завой. По Великден се очертават подобни температури, а аз ще трябва да мина към 1200 км. Което за мен е равно на смърна присъда за зимните гуми. Та на въпроса:

Никога не съм купувал гуми от ЕТ. Тези цени, които са публикували, само за автомобили Шкода ли са? И ако да, това значи ли, че трябва да отида със Шкодата и там да ми извършват монтаж? Или цените са си по принцип? Предпочитам да пратя човек да ми ги натовари с баничарката и да ги монтирам в Интерпан. Едно заради качеството на монтажа и баланса и второ, защото знам, че джантите няма да са за боя след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден,

 

Съжалявам за ситуацията, но може да е за добро :)

 

Аз ще коментирам, въпреки че съм неопитен и имам колата от по-малко от две години. Миналата година по това време си взех 4 нови Continental Premium Contact 5 в стандартен размер 195/65/15 от Еуратек.

Бях отишъл с Шкодата, но освен да ги натоварят в колата, други въпроси относно нея не е имало. Доколкото знам, това са цените за клиенти, независимо от автомобила, който притежават или шофират в момента.

След като взех гумите ги закарах същия ден в Интерпан за монтаж. :)

 

Поздрави и успехи,

Ники 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите се продават свободно. Няма проблем да си ги натовариш и да си ги монтираш другаде, аз съм го правил, независимо дали си с Шкода или със ЗИЛ. Даже е за предпочитане другаде да ги слагат, защото в ЕТ са известни с "чевръстата" си работа.

 

Лошото е, че ако трябва да правиш рекламация, като не са монтирани при тях вероятно ще почнат едни увъртания... Но то това важи при всеки търговец като цяло.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото колега! Може и да си прав, може и да е за добро. По принцип са просто едни проклети гуми, просто ми се искаше да пробвам летния Ханкук и си го бях навил на пръста. И не се очертава следващите 3-4 години да имам тая възможност. Мисля, че приключих с постоянните авто-експерименти по отношение на смени на автмобилите :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите се продават свободно. Няма проблем да си ги натовариш и да си ги монтираш другаде, аз съм го правил, независимо дали си с Шкода или със ЗИЛ. Даже е за предпочитане другаде да ги слагат, защото в ЕТ са известни с "чевръстата" си работа.

 

Лошото е, че ако трябва да правиш рекламация, като не са монтирани при тях вероятно ще почнат едни увъртания... Но то това важи при всеки търговец като цяло.

 

Да ти кажа на рекламация въобще и не разчитам при евентуален проблем. Особено за гуми...Дето ще си скъсам нервите да слушам тъпи оправдания, да ходя 300 пъти до някъде, че някой да направи "експертна оценка" и т.н....Мерси, по добре ако се наложи недай Боже, две нови и айде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги какво бихте ме посъветвали, че съм в голяма дилема. Летните ми гуми са много зле. DOT 2010 китайски, изтъркани, напукани, но така дойде колата миналата година и направо ги свалих преди зимата и взех нови зимни.
Сега не ми се слагат пак старите и се оглеждам за други.
Вариантите ми са: 1. да търся ли някакви Michelin, Conti с DOT 2014 или 15та (4те на цена са вървят около 140лв) или 2. да взема две нови (някакви NEXEN примерно) за предни (на същата цена) и после другата година още две?
Притесненията са ми, че гуми с DOT 14та ще им е 5ти сезон. Вярно по-добро от новото няма, ама и няма да са премиум марка. Старите пък изобщо не са вариант...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се записах с четири броя ContiPremium 5 (205/55/16) oт автогуми, чак после видях, че можеше да спестя 40лв от Еуратек. Монтирахме ги в Интерпан, за под 10 минути и вече имат 600-700км. Доволен, доста тихи, за разход е още рано, на мокро също не са тествани. Борда им е по-здрав от на зимните които имам (TS860).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги какво бихте ме посъветвали...

Без да се огледат реално дали 2 от старите гуми могат да дотъркалят като задни един сезон няма как да се даде адекватен съвет. Най-малко трябва да са прави отвсякъде и с поне 3 мм грайфер за да действаш по схемата 2 нови сега и 2 догодина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо се зачудих дали да не рискувам с едни NEXEN NBLUE 4 SEASON 91T 4PR 195/65 R15 https://diana-ltd.com/tire?23677
гуми 4 сирена слагам и забравям да сменям зимни с летни и обратно поне 4г. Чудя се дали ще е добра идея.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Ники,

 

Благодаря ти за информацията!

Можеш ли да опишеш по-подробно какви бяха последствията при теб и какъв беше типът шофиране - в града или извън него, както и с какви ориентировъчни скорости?

 

Благодаря!

Здравей,

Последствията бяха, че в края на сезона предните бяха с 4 мм грайфер, а задните с 6,5-7мм... И се наложи, само и само за да изкарам сезона, да взема 2 втора употреба с добър ДОТ и грайфер, но друга марка. Нещо, което по принцип не обичам... Ако ги бях завъртал, щях да си изкарам и третото лято с пълен комплект.

85% съм извънградско, като скоростта е според пътя. На магистралата обикновенно съм на темпомат с "около" ограничението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а сигурен ли си, че нямаш проблем по окачването/сходимостта? За какъв пробег става въпрос в твоя случай? Аз лично никога не съм имал подобен случай, а съм карал и "меки гуми" на "ура" по няколко сезона. Не съм и чувал някой да се е оплаквал от такова нещо, освен ако не е имало проблем по ходова част или нерегулирана такава.

При теб разликата е направо драстична! Говорим за двойно по-голямо износване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Направо се зачудих дали да не рискувам с едни NEXEN NBLUE 4 SEASON 91T 4PR 195/65 R15 https://diana-ltd.com/tire?23677

гуми 4 сирена слагам и забравям да сменям зимни с летни и обратно поне 4г. Чудя се дали ще е добра идея.

 

Много правилно си се изразил, колега - РИСКУВАМ !!!

А, ето и защо:

1.Такова "Животно" като всесезонна гума, няма !!! Малко бременни жени, също няма.

2.Лятото - не е лятна /въпреки че по принцип, всесезонните са повече летни, отколкото зимни/, зимата - не е зимна.

3.През целия "живот" на тази гума, шофираш с "едно на ум", защото никога няма да ти предложи добро и сигурно пътно поведение, на което да разчиташ. Освен може би за кратко, като съвсем нова. Просто няма смес и шарка, които да са адекватни на всякакви атмесферни условия, и на температурни амплитуди от минус 20 градуса по Целзий, до плюс и над 40 градуса !

4.Ако изкара и две години, без значение на пробега, трябва да черпиш.

5.Марката NEXEN, е от среден към нисък клас. Казвам го не за друго, а защото дори на премиум производителите, всесезонните гуми не стават. Ти си прецени за тази.

Ако идеята ти, е да закрепиш положението за момента, по-скоро купи някакви по-евтини летни гуми, колкото да изкарат едно-две лета.

 

Карал съм със всесезонни гуми, макар и преди години, и да ти кажа - името им трябва да е по-скоро двусезонни. Изкарват един летен и един зимен сезон и до там. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а сигурен ли си, че нямаш проблем по окачването/сходимостта? За какъв пробег става въпрос в твоя случай? Аз лично никога не съм имал подобен случай, а съм карал и "меки гуми" на "ура" по няколко сезона. Не съм и чувал някой да се е оплаквал от такова нещо, освен ако не е имало проблем по ходова част или нерегулирана такава.

При теб разликата е направо драстична! Говорим за двойно по-голямо износване.

Здравей,

 

Нямам проблем по ходовата част (засега :-) ), а сходимостта я проверявам и напролет и наесен. Просто пробега е повечко. Около 20-25000 за лятото... Сега позабавих малко темпото :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Направо се зачудих дали да не рискувам с едни NEXEN NBLUE 4 SEASON 91T 4PR 195/65 R15 https://diana-ltd.com/tire?23677

гуми 4 сирена слагам и забравям да сменям зимни с летни и обратно поне 4г. Чудя се дали ще е добра идея.

 

според мен си вземи 4бр нови в Еура тек има barum brillantis 2 твоя размер са по 74лв решаваш си проблема и ще знаеш,че 3-4 дори 5 години няма да мислиш за гуми 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега lyubho88 ако нямаш финансовата възможност за 4 нови гуми помисли за ватянт за лизинг. Аз така направих със зимните. Подобре 4 среден клас отколкото някакви Китаийси или втора употреба. Ял съм го и с двата варианта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм пазарувал гуми от ЕураТек, които дори след моите и на Пепи опити, две поредни години, да ги убием на писта "Дракон", бяха без кривини и балони. Дори сега ще се търкалят четвърти сезон /на друг автомобил/ !

Въпросните гуми са Барум, поставени на големия хипопотам (не на Боре, а на Съби), който е много тежък (все още говоря за Съби). А той (вече говоря за Боре) беше приятно изненадан и от поведението им и от това как се износват.

Така че колега не знам защо си на мнение, че бързо се износвали? То всяка гума като я натовариш свръх капацитета ѝ се износва по-бързо, или пък се изпича и става на камък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.