Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Контролна лампа за зареждане на Фелиция 97 МПИ


Recommended Posts

Колеги,

 

продължавам да се мъча с тъпия алтернатор, и вече почвам да сменям наред.

Изчетох всички теми от форума за Фаворит, Форман, Фелиция, в които се споменава думата алтернатор.

Озадачен съм тъй като на няколко места се казва;

1. Контролната лампа е част от възбудителната верига. Ако не работи няма да зарежда.

2. А в друга тема от същия форум, един колега беше споменал, че тези алтернатори се самовъзбуждали ако лампата е изгоряла.

 

Има ли някой - който може да отсъди дали 1 или 2 е вярно тъй като са коренно противоположни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възбуждането минава през лампата.Ако е изгоряла,няма да зарежда.

Някъде във форума преди време пусках схема на алтернаора и реле-регулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарям си сам, не знам дали е вярно обаче.

 

Според ето този документ: http://www.hantscapriclub.co.uk/Alterna ... iption.pdf

тока, който протича през лампата, минава през регулатора и роторната намотка и осигурява минимално електрическо поле,

което е нужно да се възбуди алтернатора и въобще да почне да зарежда. Започне ли веднъж да зарежда, лампата гасне и възбудителния ток идва от малките диоди в изправителния блок на алтернатора (диодното трио).

 

Но дори и според документа се казва, че ако лампата е изгоряла, алтернатора 'ВЕРОЯТНО' няма да почне да зарежда.

Ама, очевидно вероятно може и да почне да зарежда, както беше казал един колега, че тези алтернатори се самовъзбуждали.

Как? Това е мистерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , направи ми една услуга - отиди до близката железария , където продават кабели , вземи 3 м. 12 или 16 квадрата и две обувки , стисни ги и ги запои , сложи ги на колата , махни оня пропаднал кондензатор от изхода на алтернатора и тогаз пробвай зареждането ... според простата математика какво се получава - алтернатора дава 14 В т.к. това е ограничението на реле-регулатора , при теб е 14-0.2= 13.8 на празен ход , а под товар отива на 13.6 ... ако искаш да симулираш работеща лампа просто вземи една жица с кабелна обувка и я опъни до плюса на акумулатора .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло ще сложа нов регулатор и ще разглобя таблото да видя къде прекъсва.

 

Не съм съгласен, че е добре да телгиш кабел от Д+ до полюса на акумулатора, за да симулираш работеща контролна лампа.

Все пак лампата има съпротивление - ако е 1.2 Вата лампа, за 12 В, то съпротивлението е 120 ома.

Това значи, че при включен контакт и светеща лампа - тока през възбудителната намотка се ограничава до около 100 милиампера.

12 В / 120 ома = 100 милиампера.

 

Ако вържа кабел директно - не знам какво ще ограничи тока. Ако няма друг елемент който да ограничава тока (резистор), следва, че или ще изпържиш регулатора,

през който ще мине този ток или роторната намотка, тъй като тока ще е голям (десетки ампери) - ограничен само от вътрешното съпротивление на акумулатора.

 

Може и да съм тотално грешен, тъй като говоря на чиста елетротехнична основа и не знам точно какво има в регулатора и колата като цяло.

 

Ще сменя регулатора и ще си разглобя таблото и се надявам да се оправи всичко.

Ще пиша за резултата, че тази тема стана безкрайна.

 

Е ако някой иска да добави нещо - моля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ато цяло ще сложа нов регулатор и ще разглобя таблото да видя къде прекъсва.

 

 

Все пак лампата има съпротивление - ако е 1.2 Вата лампа, за 12 В, то съпротивлението е 120 ома.

Това значи, че при включен контакт и светеща лампа - тока през възбудителната намотка се ограничава до около 100 милиампера.

12 В / 120 ома = 100 милиампера.

 

smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възбудителната намотка допуска директно свързване и без ограничаване на тока.

И наистина крушката служи само за първоначално захранване, след това има самозахранване от по-слабите диоди.

Проблема е, че след всяко изключване на реле-регулатора има нужда от ново първоначално захранване.

Без крушката не виждам никакъв начин да зарежда "вероятно".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колега отиди при някой майстор който си разбира от работата а не си губи времето да налучкваш и още повече табла да разглабяш! Големи филми си вкарваш. Най честия проблем при алтернаторите на фелиция са релето и диодния блок. Много малко вероятно някой кабел. Това е. Ще спестиш време труд че и пари ако ме послушаш.

 

Сега колега избери само едната от двете теми да пишеш че другата да я трия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колега отиди при някой майстор който си разбира от работата а не си губи времето да налучкваш и още повече табла да разглабяш! Големи филми си вкарваш. Най честия проблем при алтернаторите на фелиция са релето и диодния блок. Много малко вероятно някой кабел. Това е. Ще спестиш време труд че и пари ако ме послушаш.

 

Сега колега избери само едната от двете теми да пишеш че другата да я трия...

 

Ами аз пиша, тука но то няма какво да се пише повече ми се струва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитие:

 

1. Нов регулатор IRP-14V CDL - монтиран

2. Напрежение на свободен ход, изключени консуматори - 13.95 В

3. Лампата за зареждане не светка и не мига - засега.

4. Напрежение, с леко подадена газ, при парното на 2 и къси светлини - 13.7 В

* ако отпусна газта докрай, напрежението се губи - около 13 В или по-малко

* дори да давам много газ, не се качва над 13.7 В

5. Напрежение при включени всякакви консуматори, парно докрай, отопление задно стъкло, къси, заден стоп за мъгла - 13. 4 - 13.5 В - с доста газ. Без газ пада под 13 В

6. Измерен пад на напрежение между плюса на акумулатора и В+ на алтернатора

* 0.150 В - при включени габарити

* 0.250 В до 0.35 В при включени повече консуматори

 

Не знам дали не трябва да са по-добри стойностите, например 13.8 вместо 13.7 при къси или пък пада на напрежение да не превишава 0.2 В (някъде четох това) ...

 

Засега, ще карам така, пък ще видим.

Все още ми прекъсват разни лампи (подсветки) по арм. табло и се пускат с удар отгоре по таблото. Така че ще има разглобяване и там.

 

Защо не я водя по майстори - ами просто ми е кеф да си я оправям сам и засега мога да отделям някакво време. Ентусиазъм - ще видя кога ще секне. Пък и в началото я водих на майстор и той каза - всичко си е наред с алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си някъв маниак,засипваш ни с волтажи и цифри и обороти.....наред ти са волтажите smile091 карай си колата.Защо ги пишеш всички тези цифрички???Нормално е така да се променя напрежението при различните обороти и консуматори, всички от този раздел са наясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Phiko,

С какъв измервателен уред правиш замерванията?

Умолявам те!!!!!

Искам да го видя. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ей така да се намирам на приказка ша спомена , че тез 70А алтернатори на Фелицийте всъщност са 55 с преработена статорна намотка и пак така под сурдинка ще спомена , че на практика не достигат пълния си капацитет никога ( поне по книга той е между 10 - 15 000 об/мин ) , а нормално дори и при цедене на двигателя той пак не достига 10 000 об/мин на ротора ... и пак така между другото ще спомена , че на празен ход подава между 25 и 30 А ... ха сега смятай като го натовариш с толко консуматори дали смогва ... отделно нормално почва да зарежда на 1000 - 1100 об на двигателя , а нормалния празен ход на MPI -то е 750 +/-25 ( ако не ме лъже памета ) ... и к'во стана събраха се една камара неща , които взаимно се изклюват , а ти очакваш да имаш 14В непрекъснато на изхода ... е няма как да стане smile049

Както ти казах и преди , после повторих сега ще ти потретя и повече няма да се обаждам - пусни един дебел кабел 8 - 12 - 16 квадрата ( по избор ) и тогава търси читав заряд ... ти в момента се опитваш да подкараш един хубава осем циндров V-образен двигател с карбуратор от резачка ... колкото и да не ти се вярва тез клеми на оригиналния кабел отдавна не са като нови и играят роля на естествен ограничител по ток , отделно пак по спомен кабела от алтернатора ходи първо на бушонното табло и после се връща на акумулатора ... е оспамих темата довлен съм smile092

 

П.П. Те какво можеш да постигнеш с тоз алтернатор със сменени - диоден блок , реле-регулатор , ротор , лагери , допълнителен кабел и тунингована ремъчна шайба (вместо 61 мм. стана 51 мм.) , ама ти си с многоканална така , че гориш за полседния тунинг и при това са включени парно и фарове и всеки следващ консуматор води до падане на напрежението до 13.8 на празен ход smile049

019655072.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново за съвета, мога и да пусна кабел, ама като цяло 13.8 за лятото е ОК.

 

Един друг въпрос - няма ли други алтернатори - например на Бош или на Валео, които са съвместими по външни габарати с тези - и просто могат да се закачат на Фелата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а при мен се оказа че ми се губи напрежението от калпав контакт на кабелната обувка на кабела между алтернатора и акумулатора,сега без консуматори си държи 14.3 В.естествено при 900-1000 об/мин smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак така под сурдинка ще спомена , че на практика не достигат пълния си капацитет никога ( поне по книга той е между 10 - 15 000 об/мин ) , а нормално дори и при цедене на двигателя той пак не достига 10 000 об/мин на ротора ... и пак така между другото ще спомена , че на празен ход подава между 25 и 30 А

 

http://www.magneton.cz/en/katalog/vyrobek.asp?id=9516661

 

Nominal voltage 14 V

rated current by 1 800 rot/min n.a. A

rated current by 6 000 rot/min 70 A

maximal speed 13000 rot/min

loading start speed 1300 rot/min

weight 4,8 kg

 

Изглежда, че максимума е при 6000 оборота на алтернатора, което е 3600 оборота на двигателя, според книгата на Цедрих, при моделите до 92 година. След 92, фабрично се монтира по-малка шайба (пак според книгата, стр. 188). За съжаление в книгата не е дадено предаваетелното число на по-малката шайба, но се предполага, че при по-малко от 3600 оборото се достигат 70 А.

Пак според Цедрих, предавателнпото число на старата шайба, преди 92 г., е 1.659

Според магнетон, алтернатора почва да зарежда след 1300 оборота, което значи:

1300 / 1.659 = 784 оборота на двигателя, т.е. нещата са добре изчислени и то при старото предавателно число. С по-малката шайба, след 92 г., очевидно на празен ход се постигат над 1300 оборота на алтернатора.

 

Това го давам, като информация. Предлагам временно да прекратим темата, защото вече имам чувството, че се заформя спор.

 

Ще пробвам с кабелите според твоите указания и ще видя какво ще стане.

 

Очевидно Фелицията си има слабо място алтернатора и кой знае каква е причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак така под сурдинка ще спомена , че на практика не достигат пълния си капацитет никога ( поне по книга той е между 10 - 15 000 об/мин ) , а нормално дори и при цедене на двигателя той пак не достига 10 000 об/мин на ротора ... и пак така между другото ще спомена , че на празен ход подава между 25 и 30 А

 

 

 

Очевидно Фелицията си има слабо място алтернатора и кой знае каква е причината.

 

Колега, ще се повторя май, но не е слабо мястото на фелицията, просто ти не си съвсем наясно с нещата :) Виждам че се опитваш сам да се справиш с проблема и то това е и проблема. В форума колкото може се помага но не всичко може да се види през клавиатурата. Също цитирането на книги няма много да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Phiko,

С какъв измервателен уред правиш замерванията?

Умолявам те!!!!!

Искам да го видя. smile092

 

Същия като на колега Best Forman - на снимката - 1 към 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си някъв маниак,засипваш ни с волтажи и цифри и обороти.....наред ти са волтажите smile091 карай си колата.Защо ги пишеш всички тези цифрички???Нормално е така да се променя напрежението при различните обороти и консуматори, всички от този раздел са наясно.

 

Добре - карам си. Има ли проблем да пиша цифричките?

Някога, някой ден - някой друг маниак - може да са му полезни.

Не карам никой да отговаря нито да ги чете.

Повтарям пак - според мен проблема е решен, колата върви и зарежда.

Това е.

Просто си пробвам да видя какъв волтаж мога да извадя и поствам резулатата от безумните експерименти.

Ако правилата на форума не го разрешават, няма да поствам резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Phiko,

С какъв измервателен уред правиш замерванията?

Умолявам те!!!!!

Искам да го видя. smile092

 

Същия като на колега Best Forman - на снимката - 1 към 1.

Колега,защо не опиташ да направиш замервания със друг мултицет.

Аз лично на тези китайски ментета от по 10-15 лева трудно им се доверявам за по прецизни измервания.

Освен това дават лъжливи показания когато им падне батерията.

Затова те попитах с какъв мултицет мериш.

Между другото карам служебна фелиция 1.3 от 5 години и никога не съм имал ядове със алтернатора.На фаворита също.

Иначе...много ти се кефя на темата smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес ми остана време и разглобих арматурното табло, т.е. свалих панела с приборите.

С напълно откачен панел, паля колата, след което напрежението дръжи около 12.4-5 волта.

Абсолютно не зарежда без контролната лампа.

Обаче, давам газ, леко форсиране и хоп, напрежението се качва до 14 волта.

С други думи, алтернатора наистина се самовъзбужда.

Наистина контролната лампа, служи да го пусне веднага, но дори и да я няма, при подаване на повече газ, зареждането тръгва и поне според моите наблюдения не прекъсва, докато не загасиш двигателя.

Как се самовъжбужда алтернатора - нямам идея...

 

Имам един въпрос за уреда за нивото на горивото, но ще го постня в друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като разглобих тотално прибора с уредите - имах възможност да огледам цялата платка.

Извода е, че контролната лампа няма никакво отношения към това дали ще тече ток към възбудителната намотка на алтернатора.

Паралелно на лампата има резистор 82 ома.

С други думи, ако лампата е изгоряла или пък дори да е махната - ток пак ще тече през резистора.

 

Като цяло и резистора да го няма, алтернатора пак зарежда тъй като се самовъзбужда при по-високи обороти, както вече споменах.

 

Извода е, че тази лампа е само индикативна, т.е. ако свети - очевидно имате проблем.

Ако не свети - защото е изгоряла или не дава контакт - това не се отразява по никакъв начин на зареждането, но е добре да си я смените, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

айде пак се почна ...

 

Както преди писах, след като смених реле регулатора и получих 14 волта на празен ход без включени консуматори - идеално!

Онзи ден карах 3-4 часа извънградско на фарове със включен волтметър към куплунга на запалката и напрежението не падаше под 13.8 Волта, което беше добре. (е имаше моменти на 13.74, ама пак беше добре)

 

Днес реших да си вържа един друг волтметър (кръгъл със стрелка) към куплунга на запалката за да ми показва напрежението, вместо мултицета, за да е по удобно.

 

Взех кабел от компресор за гуми, кой се включва към запалката и стана идеално.

След това вързах и мултицета за сверка - пак всичко ОК.

 

После напусках всички консуматори, които може да се пуснат.

И хоп, след това всичко се пре****.

Сега не вдига отново над 13.6 волта, въобще.

 

Нещо релето ли прецаках, дали нещо не се претовари от всички консуматори на включено, не знам. Нищо не гърмя, не пращя, не е давало късо, нито признак на изгоряло.

 

Просто ми изчезнаха 14-те волта. Сега на свободен ход едвам качва 13.6, като пусна фаровете и пада на 13.4 и т.н. Пробвах с още един мултицет, да не би моя да се е прецакал - същата история. Някъде ми изчезна тока пак.

 

Решил съм да жертвам пари за още един регулатор. Ако с него пак вдигне 14 волта:

а) или продават много калпави регулатори, които не издръжат на натоварване.

б) или има нещо сбъркано в ел. инсталацията, което гори регулатора при натоварване.

 

Между другото, някой знае ли как може да се тества регулатора?

 

Моля, моля за съвет. И това с опъването на допълнителни кабели не свърши никаква работа.....

Мистерия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте отново,

 

оправих проблема с алтернатора и зареждането.

Общо взето прочетох около 100-тина страници литература за алтернатори.

Разглобих 3 алтернатора - два от Шкода и един от Пежо, Съответно 2 Магнетон и един Валео.

Научих се как да тествам всички елементи, регулатори и т.н.

 

В момента алтернаторът на мойта Фелиция 1.3, който е Магнетон 70А,

дава 14 (и малко отгоре) волта на свободен ход - без консуматори.

С включени консуматори, къси светлини или дълги и парно - не пада под 13.8/13.9 волта на празен ход.

 

Мога да кажа, че алтернаторът си е изчислен перфектно за колата и оборотите на двигателя.

Всички приказки за по-малки шайби, допълнителни кабели, недостатъчни обороти, малък ампераж и т.н. са несъстоятелни и по-скоро заобикалят проблема, вместо да го решават.

 

Мисля, да пусна подробна статия по въпроса скоро, но ще е доста дълга, затова ми трябва време да я напиша.

 

Междувременнот ако някой има проблем с леко недозареждане, изразяващо се в 13.4-13.5 волта вместо около 14, нека ми пише лично съобщение.

Моля да обърнете внимание, че леко недозареждане, което се изразява с по-малък волтаж при включени консуматори или на свободен ход е все пак

зареждане и е различно от ситуацията, в която просто няма зареждане, свети ламата на таблото или акумулатора се разрежда бързо в рамките на едно извънградско пътуване.

Реално, ако имате 13.5 волта можете да си карате и ще е доста трудно да се разреди акумулатора, но все пак това не е предписаното напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.