Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Контролна лампа за зареждане на Фелиция 97 МПИ


Recommended Posts

Нека да сиотговря сам, че ме нямаше дълго време.

 

Та значи, след като разглобих и си играх с алтернатори си оправих проблема така:

 

1. Първо се уверих, че всички намотки и диоди са здрави.

2. Изправителните дидоди - е добре да се тестват не само с уред (мултицет) който мери диоди ами да се тестват също под товар.

3. Смених реле регулатора.

4. Първите 3 точки не дадоха осбено голяма разлика. Проверих кабелите и за утечки. Оказа се, че всичко е наред.

Бях готов да слагам допълнителен кабел от алтернатора до акумулатора, но реших, че това е замаскиране на проблема, а не решение.

Нещо като да удариш два аналгина да не те цепи главата, а не да премахнеш или избегнеш причинита за това - да речем зверския махмурлук.

5. Общо взето си престъргах колектора на алтернатора на струг, така че да стане гладък и лъскав. Преди стъргането имаше каналчета, където са се трили четките.

И въпреки, че поне 3-ма майстори ми казаха, че всичко си е ок - това се оказа решението.

След престъргването всичко светна в колата. Аз лично си сложи и 3цветна светодиодна индикация, която ми показва постоянно нивото на зареждане.

Е от тогава свети зелено, което значи е добре.

 

Обяснението на този феномен - лично мое мнение, не е научно доказано е следното.

 

1. Тези алтернатори, специално в 1.3 МПИ, наистина работят малко над възможностите си. Реално МПИ-то гълта доста точец.

2. Тъй като през четките и колектора минава въбудителния ток, който влиза в ротора, и който може да стигне 4 ампера (за повече не знам, толкова съм го мерил аз), е важно контакта между четките и колектора да е въжможно най добър. Иначе просто съпротивлението на конкта е голямо, не може да портече такъв ток,

съответно ротора остава "беден" на ток и от там се генерира по малко ток.

 

Това е теория, която изведох от експериментите, които съм правил и от факта, кое беше ключово за оправянето на проблема, а именно колектора.

Не гарантирам, че това е универсално решение за всички.

 

Отделно - наскоро - преди 2 дни - пак започна да ми чезне тока, но и колата започн да работи на 3 цилиндъра, което си беше просто скапани свещи.

Смених си свещите и нещата пак си дойдоха на нормално токово ниво.

 

Това също идва да покаже, че стари и дефектни свещи харчат повечко ток и товарят алтернатора.

 

Общо взето - може да се каже, че най-вероятно, тези алтернори (70А Магнетон) нямат много резерв от мощност.

В момента, вкойто някой компонент почне да хапва повече ток - и те почват да издъхват.

 

Не знам какво би станало, ако се сложи по-мощен алтернатор - например на БОШ 100А

 

 

Един коментар - за така наречения кабел - директен алтернато - акумулатор.

Кабелът от плюса на алтернатора влиза в таблото на бушноти - дебел, червен многожилен кабел.

Там е затегна с 1 гайка - така наречената клема 30 (ако не ме лъже паметта) и така таблото, от там през бущоните и всички комсуматори черпят ток.

НО, голямо но. Същия този червен дебел кабел се връща от клема 30 директно към плюса на акумулатора.

 

С други думи - директния кабел алтернато - акумулатор си е налице фабрично, просто минава през една гайка на таблото.

Кабеле е дебел и многожилен - многожилния кабел по принцип има по-ниско съпротивление и по-добре проводимост от едножилния (Eddy Currents)

 

Ако опънете директен кабел от алтернатор до акумулатора - общо взето не правите нищо друго, освен че шунтирате връзката от клема 30 до плюса на акумулатора.

 

Би било много по-лесно и практично просто да проветие тази връзка, да позатегнете съответната гайка и т.н.

 

Това го споделям след подробно изучаване на ел. схемата на фелицията и след като съм проследил тези кабели на място в колата и съм се убедил,

че връзката между алтернатора и акумулатора е директна и не минава през никакви бушони или други уреди, а просто дебелия червен кабел е разклонен,

след като влезе вътре в таблото просто излиза и отива в акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.