Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Конкретно поръчан Супърб


Recommended Posts

Здравейте!

След много умуване каква кола да си взема (нова) се спрях на Супърб 1.9 TDI 105 к.с. Не искам да разпалвам спорове за и против дизела, дали ще са малко или много конете и т.н.

 

Тук (Белгия) предлагат Супърб с този двигател в следните варианти при сходна цена:

- без филтър за твърди частици,

- със филтър,

- версия Greenline (с филтър, олекотена, модифицирана скоростна кутия и намален разход според сайта).

 

1. Бих искал да знам от чисто практична гледна точка - какво хубаво/лошо да очаквам от този филтър или липсата му?

2. Някой карал ли е Greenline? Има ли разлика във вървенето от другите, налице ли е обещаната икономия на гориво?

 

Благодаря в аванс!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!

 

От чисто практична гледна точка(и екологична) не замърсяваш атмосферата със сажди. Нищо повече. Поне в Белгия не би трябвало да имаш проблеми с този филтър, тъй като са качествени горивата(предполагам). Не знам дали няма да имаш някакви данъчни облекчения за колата, заради това, че замърсяваш по-малко. Ако е така, това е единствения плюс май. smile049 За Greеnline надали някой ще може да изкаже конкретни впечатления тук обаче :-k. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

За Greеnline надали някой ще може да изкаже конкретни впечатления тук обаче :-k.

 

Greenline включва по-ниско окачване (за Белгия идеално, но за България е, меко казано, непрактично), "по-дълги" скорости (т.е. загуба на динамика), гуми с намалено триене, подобрена аеродинамика и "подсказка" за смяна на скоростите. Всички тия неща няма как да не смъкнат разхода. Друг е въпроса дали допълнителните пари за тия екстри ще се изплатят от гориво. Лично аз бих ги дал основно заради по-дългите скорости ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Greenline-

Хм, прав си, отървал съм факта, че е по-ниска от другите.... това си е притеснение, понеже смятах да я поръчвам с подсилено окачване (което я правело вдигната с 3 см, поне така ми обясниха)...

В Белгия няма чак толкова дупки като у нас, но не е и без хич; а поради зверски високите легнали полицаи, да караш тук ниска кола май не е добра идея. smile009

 

За филтъра-

Мерси, просто исках да знам дали не си слагам таралеж в гащите-примерно след 2-3 години да се запушва, или пък да спъва много колата или нещо от сорта.

 

Ако ми хареса като я покарам на тест-драйва, ще поръчвам веднага или ще се огледам за нещо налично, че 3-4 месеца сякаш са ми много да чакам :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай и 2.0 TDI CR 125 kW/ 170 bhp и прецени дали не ти харесва повече. Разходът е по-голям, но с не повече от литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за харесването - сигурно ще ми допадне, кой не харесва много коне ;) , но вече съм се спрял на по-малък двигател (данъци, такси и т.н.).

Уговорих тест драйв за събота, ще споделям впечатления после - ако се мъчи колата с 105 коня, ще пробвам и по-мощна.

Само дето ме изненадаха със сроковете: нямало налични, трябвало с поръчка - към края на октомври да я чакам :-k

Вярно, че това ще ми е първата нова кола, но все си мислех, че за няколко седмици ще дойде (поне по "Дискавъри ченъл" ги правят на конвейра с шеметна скорост :D )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уговорих тест драйв за събота, ще споделям впечатления после - ако се мъчи колата с 105 коня, ще пробвам и по-мощна.

Теста да не го направиш само с представителя на шкода в автомобила. Уреди да сте 5 човека в колата, ако може сложете и нещо тежко в багажника. Пробвай предимно на пътища с наклон поне 8% и не забравяй климатроника да е включен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уговорих тест драйв за събота, ще споделям впечатления после - ако се мъчи колата с 105 коня, ще пробвам и по-мощна.

Теста да не го направиш само с представителя на шкода в автомобила. Уреди да сте 5 човека в колата, ако може сложете и нещо тежко в багажника. Пробвай предимно на пътища с наклон поне 8% и не забравяй климатроника да е включен.

е,тя ще спре направо smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теста да не го направиш само с представителя на шкода в автомобила. Уреди да сте 5 човека в колата, ако може сложете и нещо тежко в багажника. Пробвай предимно на пътища с наклон поне 8% и не забравяй климатроника да е включен.

В тоя случай представителя на Шкода го помолете да бута по нанагорнищата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие ме наплашихте, бе хора :roll:

Този двигател го хвалят повечето хора, аз лично съм карал А4 с такъв и беше пушка... не знам с колко Супърб-ът е по-тежък от А4 обаче :?:

 

Както и да е, в понеделник ще пиша какво е станало.

Хубав уикенд на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се виждаме често във форума, защото вече си поръчах и аз Супърб! smile152

Направих тест драйв и останах много доволен от колата. Като комфорт, оборудване, звукоизолация - перфектно. За мощността-това, което очаквах. Не е бегачка, но ускорява уверено и дърпа на баир с включен климатроник и трима в колата smile117 . Тук така или иначе не превишавам скоростта, че камери бол, а и возя дете; с повече от 120-130 км/ч няма да я карам. Мисля, че намерих каквото търсих - комфорт + голям багажник.

Нямаше налични, планира се доставка в края на септември / началото на октомври.

Става дума за:

New Superb Ambiente 1.9 TDI, 105 HP, ръчни скорости (за този двигател други няма).

Червен металик като на тази страница:

http://new.skoda-auto.com/bel/model/sko ... .aspx?ff=0

+ Парк асист, Помощ при потегляне на баир и мерене налягане в гумите, затъмени задни стъкла, еърбеци отзад, аларма с всичко, огледала с подгряване и функция "ден и нощ" (забравих да питам какво е това :oops: ), електрическа седалка на шофьора с памет, темпомат, и май това е.

 

Забелязах, че за бг пазара и за тукашния има разминаване в оборудванията, но май отговоря в общи лини на "Амбишън". Съжалявам само, че нямаше възможност да поръчам пакета "за лоши пътища" - и тук има дупки, но от гордост не го предлагат smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво ,че си останал доволен и честито.Ще чакаме снимки и ще се разваме да споделяме и помагаме във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл в клуба и честито. Сега чакането му е мяйката, но тръпката е голяма. Ще чакаме снимки, като го вземеш да се похвалиш. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Още месец до заветния миг :)

Забелязах обаче, че на тукашния (белгийски) сайт промениха конфигуратора - вече не може да си избереш Супърб с 1.9 ТДИ, заменен е от два дена с 1.6 Комън рейл, пак 105 к.с.

Още не съм я взел, а вече почвам да се питам дали новият двигател нямаше да е по-добър (не съм много технически грамотен, знам че 1.9 си е класика ама все пак...).

И те така ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надеждна класика си е, споко

Освен това PD двигателите работят при много по-високо налягане на горивото от CR, което се изразява в по-добра динамика. Също така литровата мощност си е литрова мощност, особено се усеща извън максималната тяга на турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Наближава заветният миг :smt004

 

След петнайсетина дена ще докарат колата (ако чехите в завода не се изложат нещо). За да съм подготвен в момента на покупката бих искал да ви питам за съвет.

 

Мога да сключа договор за:

1. удължена гаранция (2+2 г.) - около 400-500 евро еднократно (ЕТ май предлага нещо подобно);

2. договор за поддръжка (от 3 до 12 г. и от 60 000 до 300 000 км във всевъзможни комбинации). За този вариант има месечна такса 40-150 евро и това включва всички ремонти и технически обслужвания (планови и не-). Само гумите си плащаш сам.

 

Та за да преценя реално, бих искал да намеря меродавна информация кое на колко се сменя по документи и да чуя личен опит от собственици, закупили нови коли в последните да кажем 5 г. (толкова ли са "солени" обслужванията, какво непредвидено са ви карали да сменяте, кое например сте били неприятно изненадани, че не се признава от гаранцията и т.н.).

 

Пак мерси в аванс на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надеждна класика си е, споко

Освен това PD двигателите работят при много по-високо налягане на горивото от CR, което се изразява в по-добра динамика. Също така литровата мощност си е литрова мощност, особено се усеща извън максималната тяга на турбината.

щот твойта е такава за това така приказваш smile091

ако беше комън рейл....те щяха да са най

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Дългото чакане приключи! От два дена се радвам на колицата - засега само градско, утре извънградско и международно :)

За да бъда от помощ на тези, които още се колебаят при избора на кола - първи впечатления :

- цветът Rosso Brunello е страхотен при светло време; при дъжд изглежда по-скоро кафеникава.

- много лесно се свиква с нея (управление, габарити);

- без да е комби събира страшно много;

- с 1.9 ТДИ ми се струва доста тиха, сигурно с някой от другите двигатели хептен няма да се чува;

- регулируем подлакътник, регулируем във всички посоки волан, букса за AUX-IN в барчето, стереоуредбата, управлението от волана, подсказване за смяна на скорост, качеството на фаровете (нормални, не ксенон) - все серийни неща, които радват като изпълнение.

 

Неща, които ми харесват (ще се спра на екстрите):

- Помощ при потегляне по наклон (Hill assist); - върши работа

- Парк асист - помага, макар че не прави чудеса - все пак трябва да си отваряш очите - хората от малките населени места спокойно могат да минат без нея

- Електрически седалки с памет - супер, никога вече няма да си купя кола без тази екстра

- Автоматично затъмяване на огледалото за обратно виждане- наистина действа

- Затъмени задни стъкла - изглеждат добре и при слънце няма да има нужда от щори (на лято ще видим)

- Прибиране на страничните огледала (не помня дали е екстра, но е добре за големите градове) и това, че са с памет.

 

Неща, които НЕ ми харесват, изненади от дилъра:

- Може да ви се стори дребнаво, но заради рекламите вероятно очаквах да има чадър в задната лява врата :oops:

- На поръчания допълнително комплект зимни гуми с нормални джанти нямаше обещаните тасове (било грешка, не се полагали...) - отваряйте си очите за такива детайли да избегнете изненади

- Като освободя колана, повечето пъти се прибира плавно и нормално. На два пъти обаче се беше пресукал и трябваше да го оправям ръчно.

- Задните врати се затварят малко по-трудно, отколкото очаквах

- Когато се отвори багажника (не петата врата, само багажника) ми е трудно да го затворя с една ръка - може би не съм свикнал още.

- Джобовете зад предните седалки и по вратите са тесни и малки на фона на големината на цялата кола.

 

 

Това е засега, ще споделям повече с течение на времето. Нямам търпение да изляза на магистралата - не смятам да превишавам скоростта, но все пак тази кола не е създадена за градско...

post-6628-138453253438_thumb.jpg

post-6628-138453253447_thumb.jpg

post-6628-138453253453_thumb.jpg

post-6628-138453253464_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха страшен шофьор има Суперба (на първата снимка)! Честито и със здраве да си я ползвате, колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито,колега. Много безаварийни километри !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Може да ви се стори дребнаво, но заради рекламите вероятно очаквах да има чадър в задната лява врата :oops:

 

Трябва да го имаш въпросния чадър серийно с колата !

 

Честито за придобивката и безаварийно да се возите. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, много безаварийни километри и радост за цялото семейство smile056

 

Като стана въпрос за плюсове и минуси – нещо, с което трудно свиквам е ограничената видимост назад. По-специално задната дясна колона ограничава силно видимостта назад в дясно и ако не се използва дясното странично огледало може да стане беля. Вече два пъти ми се случва като преминавам от ляво платно в дясно, след като съм погледнал в задното огледало, но не и в страничното, да засичам колега. С предишните ми коли никога не съм имал този проблем.

 

Иначе автомобилът е страхотен smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безаварийни километри и от мен ! А назад ще свикнеш къде да гледаш с времето. Колицата е наистина много арна и цвета трепе. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен .Със здраве да си я ползвате и много безаварийни километри! smile159

Относно чадъра,когато я поръчвах ме предупредиха,че от известно време не го предлагат.Добре,че си имах един,дето остана от Супърба на брат ми,бяха му дали два!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.