Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

дневни светлини фелиция


Sevi79

Recommended Posts

Здравейте мисля да слагам дневни LED светлини за да не карам целогодишно на фарове през деня което е голяма глупост да включваш десетина лампи от които се виждат само фаровете smile009 Чакам за някакви идеи и предложения.Благодаря ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на същто мнение, замислил съм да сложа диодни ленти в долния край на фаровете. До колкото знам стъклото на фара се сваля на щипки и задачата няма да е много трудна. Ще пообиколя магазините за осветление да видя колоко мощни диоди има и какви са цените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

напоследък са пуснали парче платка, на което директно е залепена серия SMD диоди.

аз си правих осветление за кухнята (над кухненски уреди с такива).

та едно парче платка с 3 доста силни диода беше около 2 лева.

 

Отделно препоръчвам - да си сложите и някой регулатор на напрежението - например LM317, за да не претоварите диодите и да се стопят.

Или пък регулатор по ток LM345, тъй като е добре диодите да се държат на около 20 mA.

 

Платките идват серийно с резистор 150 ома, който е предвиден точно за 12 волтово захранване и който би следвало да е достатъчен за да не се стопят диодите, но пък може да светят с различен интензитет в зависимост от консумацията в автомобила.

 

И така или иначе - частите за двата фара няма да надхвърлят 5-6 лева.

 

Аз би ги закачил под фаровете - някъде в бронята - изглежда по-лесно да се резне и залепи там - отколкото да се бърника вътре във фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля се сещам, че може тези диоди да се сържат примерно към бобината и да си светят като се даде контакт. По този начин няма начин да забравиш да ги включиш и същевременно няма да светят излишно задните габарити и осветлението на таблото. \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги;Защо не попитате чичко полицай, дали ще уважи тези диоди през зимата.Защото на мен ми написа акт,че карам на габарит в идеално слънчев ден през януари.Иначе идеята не елоша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги;Защо не попитате чичко полицай, дали ще уважи тези диоди през зимата.Защото на мен ми написа акт,че карам на габарит в идеално слънчев ден през януари.Иначе идеята не елоша.

Колега ,надяваме се, че ще ги уважи стига да са достатъчно мощни защото като гледам новите аудита карат на такива габарити. Лошото е, че ако се кара на фарове постоянно се натоварват: двигателя /вдига се и разхода с около 0.3л./100км/, алтернатора, акумулатора /при това в студовете/ и остаряват рефлекторите. Сега откакто измислиха това с фаровете вече навлизат диодите или примерно на шкода иети има две фарчета за през деня по 20W което е поносимо.

P.S. Декември и януари бях в Мадрид, там хората си карат без фарове, гледат си приятно пътуването и никой не ги занимава с глупости. Липсват и пешеходци пресичащи като подплашени овце където им падне, защото има глобички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам за един мързелив и добър вариант, вместо габаритни крушки по 5 вата, през същия отвор във фара се напъхва крушка от "луничка" тя бива 10, 15 или 20 вата. Според мен тези крушки ще светят достатъчно силно за да няма проблеми с КАТ и същевременно ще нагряват рефлектора по-малко и ще консумират по-малко от една нормална крушка за фар. Какво ще кажете? \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля се сещам, че може тези диоди да се сържат примерно към бобината и да си светят като се даде контакт. По този начин няма начин да забравиш да ги включиш и същевременно няма да светят излишно задните габарити и осветлението на таблото. \:D/

 

Прав си, но най-добре да ги прекараш през 2 релета. Едното през бобината, другото през датчика на маслото. Така си гарантираш запалени фарове САМО ПРИ ЗАПАЛЕН ДВИГАТЕЛ. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля се сещам, че може тези диоди да се сържат примерно към бобината и да си светят като се даде контакт. По този начин няма начин да забравиш да ги включиш и същевременно няма да светят излишно задните габарити и осветлението на таблото. \:D/

 

Прав си, но най-добре да ги прекараш през 2 релета. Едното през бобината, другото през датчика на маслото. Така си гарантираш запалени фарове САМО ПРИ ЗАПАЛЕН ДВИГАТЕЛ. smile159

И това е хитро. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам за един мързелив и добър вариант, вместо габаритни крушки по 5 вата, през същия отвор във фара се напъхва крушка от "луничка" тя бива 10, 15 или 20 вата. Според мен тези крушки ще светят достатъчно силно за да няма проблеми с КАТ и същевременно ще нагряват рефлектора по-малко и ще консумират по-малко от една нормална крушка за фар. Какво ще кажете? \:D/

 

ама така няма да имаш габарити? или ще имаш ама много силни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масления датчик не е ли свързан към компютъра при MPI-то а и бобината е друга :?: този номер с двете релета май няма да стане :-k Ако са вързани директно към контакта LED светлините сигурно няма да товарят много акумолатора при палене :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масления датчик не е ли свързан към компютъра при MPI-то а и бобината е друга :?: този номер с двете релета май няма да стане :-k Ако са вързани директно към контакта LED светлините сигурно няма да товарят много акумолатора при палене :?:

Ще го товарят в пъти по-малко от обикновенните крушки. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Вижте ТУК и ТУК. Доста Шкоди се оборудваха вече.

 

Сега се сещам за един мързелив и добър вариант, вместо габаритни крушки по 5 вата, през същия отвор във фара се напъхва крушка от "луничка" тя бива 10, 15 или 20 вата. Според мен тези крушки ще светят достатъчно силно за да няма проблеми с КАТ и същевременно ще нагряват рефлектора по-малко и ще консумират по-малко от една нормална крушка за фар. Какво ще кажете? \:D/

 

С модула монтиран на късите светлини си ги пускаш на 40% или 50%. Достатъчно е за светене през деня, а и няма да си играеш да приспособяваш други лампи, и пак ще харчиш по 20-30 вата на фар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масления датчик не е ли свързан към компютъра при MPI-то а и бобината е друга :?: този номер с двете релета май няма да стане :-k Ако са вързани директно към контакта LED светлините сигурно няма да товарят много акумолатора при палене :?:

Ще го товарят в пъти по-малко от обикновенните крушки. :smt017

 

масления датчик нека си е вързан за компа Все ти е тая ..Ти го ползваш само за сигнал(оперативно!)

А другото реле няма значение от къде ще му вземеш оперативно...като дадеш на конткт трябва това реле дето е за бобината да щракне и чака другото...когато ДВГ е запалил и лампата за маслото е заганала...е чак тогава пали фаровете.

С модула монтиран на късите светлини си ги пускаш на 40% или 50%. Достатъчно е за светене през деня, а и няма да си играеш да приспособяваш други лампи, и пак ще харчиш по 20-30 вата на фар.

Да ама пак щракаш копченца...прочете ли мануала...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че се справих с едни led лунички на 12v с по 20 диода получи се добре мисля- само че не знам как да пратя снимки моля да ми обясни някой по начетен от мен.Благодаря. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качват се много лесно! като си пишеш мнението отиваш надолу, натискаш разглеждане, избираш си снимката, натискаш добави фаил и готово!

пп снимките не трябва да бъдат по-големи от 250кб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама пак щракаш копченца...прочете ли мануала...?

 

Целта на задачата каква е - дневни светлини или автоматика за светлините.

 

Дневните светлини са светлини с минимален разход на енергия за светлинно обозначаване на автомобила при движение му през деня. Сега на дневен ред са ЛЕД технологиите.

 

Автоматиката за светлините - едно несъмнено удобство.

 

Мисля че се справих с едни led лунички на 12v с по 20 диода получи се добре мисля- само че не знам как да пратя снимки моля да ми обясни някой по начетен от мен.Благодаря. :)

 

Качваш снимката тук:http://kachi-snimka.info/. След това копираш най-долния от четирите линка които ти се предлагат. Така снимката ще се постне във форума като тумбнейл.Малка снимка която сама по себе си е линк към сайта където е качена голямата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ти е интересна колега, сложи снимките да видим какво си направил. Има начин да стане добре това нещо. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно автоматика за фаровете можеш да си реализираш с реле, два резистора и транзистор да кажем от типа BC 337 - 40.

Транзистора ще управлява релето.Базата на транзистора я вързваш към D+ кабелчето на алтернатора.Така ще имаш светлини само при запален двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимка.

 

С това изпълнение ти гарантирам то ако не първия, най-много втория третия полицай ще те изреже.

 

Както се дигна шум за светодиодните светлини, ще ги следят много изкъсо.Тези лунички не са хомологизирани за автомобилни светлини. Като знам на О2 фабричните ДРЛ който са в корпуса на фаровете за мъгла, какви разправии има с органите на реда докато ги убедиш, че е фабрична система за ДРЛ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми и аз съм с ДРЛ на дългите, от конкурента ти. Ако мислиш че твойте или неговите са хомологизирани...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми и аз съм с ДРЛ на дългите, от конкурента ти. Ако мислиш че твойте или неговите са хомологизирани...

 

Модулите не са, ама фаровете ти са. Там е идеята източника да е хомологизиран за автомобилни светлини. ДРЛ е на дългите може би не е най-добрия вариант. За мен най-добрия вариант е къси на 50%. Караш си и никой няма да има за какво да се хване. Напоследък само на къси светлини монтирам, а и доста хора предпочитат вече ДРЛ на къси светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И крушките горят на поразия, защото 50% вече е доста висока стойност като ватове. Идеята при новите коли е отделен фар за през деня и работещи къси през нощта. Също така на запад продават и хомологизирани фарове и LED за дневни светлини.

А ако има проблем при мене, просто управлението се мести от дългите на късите. Въпрос на 1на жичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И крушките горят на поразия, защото 50% вече е доста висока стойност като ватове. Идеята при новите коли е отделен фар за през деня и работещи къси през нощта. Също така на запад продават и хомологизирани фарове и LED за дневни светлини.

А ако има проблем при мене, просто управлението се мести от дългите на късите. Въпрос на 1на жичка.

 

Автомобилната халогенна лампа работи в режим на регенерация на реотана, с помощта на халогенния газ в балона на лампата. Регенерацията на реотана зависи силно от работния температурен режим. В този ред на мисли най-подходящия режим е работа на 100%. Лампите не горят от това, че работят на 100%, а защото когато реотана е студен съпротивлението му клони към 0 ома. При стартиране имаме почти идеален източник на ток какъвто е акумулатора и товар със съпротивление почти 0 ома. Тока които протича в момента на стартирането на лампата е ограничен единствено от не дебелите и достатъчно дълги кабели от инсталацията на автомобила. За това хора които преправят инсталацията на автомобила с релета с цел да имат по-добри фарове, обикновено получават , много добре светещи фарове + често изгарящи лампи, защото в стремежа си за подобрения използват кабели с голямо сечение и малка дължина за захранване на лампите.

 

Друг тип лампи са съвременните модели с + някакви проценти светлина. Там се използват друг тип халогенни газове при които при една и съща консумирана електрическа мощност получаваме по-голям светлинен поток за сметка на живота на лампата.

 

Най-благоприятния режим за работа на една халогенна автомобилна лампа е 100% със плавен старт. Тогава ще може да се използва максимално дълго.

 

Хомологизирани светлини - халогенни и ЛЕД за дневни светлини се продават и в България друг е въпроса, че все още цените им са солени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.