Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

дневни светлини фелиция


Sevi79

Recommended Posts

Аз искам да ви попитам-не искате да светят фарове и габарити,габаритите са към 20-30 вата,а в колите си слагате радиоуредби по 200 и повече вата ,кое ви е по - скъпо - да слушате музика или да НЕ ви видят и да стане катастрофа ,защото тогава не се знае какво ще бъде ?

Няма ли да сте скъпи на триците и евтини на брашното ?

 

Колкото до това ,дали е глупаво да светят фаровете ,то това е измислено в европейски страни-Холандия ,Дания ,Норвегия,защо не го възприемате като полезно,а се чудите какво да правите ,като не спазвате и изискванията на Правилника за движение по пътищата.Мисля ,че повече го правите от тарикатлък ,да не сте като другите,отколкото да постигнете икономия .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Реотана бил 0 ома, а съпротивлението на линията си стои? Я си припомни закона на Ом и не се излагай. За бързодействие на предпазители да си чувал? А лампата, като продукт има определен живот. С набиране на часовете на работа, този живот се скъсява. Правил съм реле за захранване на късите за Лада поради причината, че точно ключа ограничаваше мощността и фаровете бяха като крушки. А мощността се ограничава от съпротивлението на реотана.

Тошо според закона, изискването е за движение на къси или дневни светлини. Няма изискване за габарити. И новите Шкоди ги имат дневните. А има и възможност какво да избириш да свети и с колко %, стига де не е ксенон. Самите ДРЛ-и са ги изкопирали от VAG групата. Загледай се в Аудита, тези без LED във фаровете, новите Голфове, Пасати и т.н. Те използват дългите си на %. И го правят, за да може като минеш на къси през нощта, да имаш фарове, а не да се чудиш какво да правиш. Знаеш ли че има модели, като Фабията с 50kW чешки мотор, на която за да смениш крушката сваляш акумулатора. Случвало ми се е през нощта да изгори крушката. Е от Ст. Загора до Сф, бях на един фар. А за полезността, това дойде от скандинавските страни, където по-голяма част от деня е със слънце малко над хоризонта. А да ама ние сме други ширини. И като дойде лятото, пък ще има глоби за невключени светлини. Та затова го правим автомотичното палене и щом можем и ватовете да ограничим, оттук и разхода на гориво, защо не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за автоматично палене на светлините не съм против,против съм това че се монтират неща много по-мощни от габаритите и намалената светлина на фаровете ,за сметка на сигурността при движение.Близо 30 г съм бил в транспорта и съм видял какво е да са слаби фарове,как се възприема мигащата и постоянната светлина,как се възприема предмет със светлоотразителни ленти и още много примери.

Вярно е че излизат модерни технологии ,но все пак не всичко може да се приложи навсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

...................................................

 

Закона на Ом го знам, ама като гледам ти не си съвсем наясно с материята. Първо съпротивлението на студена лампа клони към 0, можеш да го провериш. Мощността на се ограничава от съпротивлението на реотана, ама след достигане на номинална работна температура която е над 400 градуса. При стартиране на светлините ограничението на протичащия ток в първоначалния момент ти е почти изцяло от съпротивлението на кабелите от инсталацията.

 

Относно бързодействието на предпазителите. Аз за по-бавен предпазител от автомобилния не се сещам. Ако си монтираш бързи предпазители на светлините, няма да можеш да ги стартираш. Експериментирал съм доста в тази насока. Качествен автомобилен предпазител издържа дълго време на ток 20% по-голям от номиналния за него. При китайските изпълнения нещата са още по трагични, работят без проблем и при доста по-големи токове от номиналните.

 

Живота на лампата не е само часове. С навлизането на интензивната употреба на светлините в страните от ЕУ, производителите започнаха да маркират по опаковката освен часове живот и брой включвания.

 

Ограничаването на мощност на фаровете е заложено от производителя. Не си мисли, че си открил топлата вода като си монтирал релета. Ако не правят такова ограничение ще ги сърбят дупетата постоянно от попържните на милиони водачи на автомобили заради честа смяна на лампи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми освен да просветиш нас неуките колко е съпротивлението на кабелите от инсталацията? А след това ако мажеш и да ни просветлиш защо волфрамовата жичка свети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво,

 

Човека е написал почти 0 ома. Дефакто съпротивлението е от порядъка на 0.1-0.2 ома. Горе долу толкова е и съпротивлението на кабелите + вътрешното съпротивление на акумулатора. При пускане протича ток от порядъка на 30А, че и дори повече на крушка! Въпроса е за колко време се случва това. И отговора е за около 200ms приключва преходния процес. От тези 200ms само 10-20 са тези при които тока е над 15А. За справка работния ток на една 55W крушка е 55/13 = 4А! Толкова по въпроса за стартирането.

 

Следва по-важния въпрос: как работи халогенната крушка? Wikipedia казва така (ЦЪК):

 

The function of the halogen is to set up a reversible chemical reaction with the tungsten evaporating from the filament. ...

At moderate temperatures the halogen reacts with the evaporating tungsten, the halide formed being moved around in the inert gas filling. At some time it will reach higher temperature regions, where it dissociates, releasing tungsten and freeing the halogen to repeat the process. In order for the reaction to operate, the overall bulb temperature must be higher than in conventional incandescent lamps. The bulb must be made of fused silica (quartz) or a high melting point glass (such as aluminosilicate glass).

 

Най-важната част е тази в дебело и червено. Тя казва - трябва температура за да има реакция! Т.е. като намалите интензитета на крушката (т.е. температурата!) процеса на възстановяване на "реотана" не работи. Съответно и живота на крушката намалява. И в крайна сметка какво излиза? Уж намаляваш силата за да пазиш крушката, а дефакто я скапваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи това го знам. А за халогения цикъл и потъмняването от същия линк

At much lower voltages, the bulb temperature may be too low to support the halogen cycle, but by this time the evaporation rate is too low for the bulb to blacken significantly.
А ако все пак потъмнеят, ще намеря "dimmable" крушки.

 

А ей това

Тока които протича в момента на стартирането на лампата е ограничен единствено от не дебелите и достатъчно дълги кабели от инсталацията на автомобила. За това хора които преправят инсталацията на автомобила с релета с цел да имат по-добри фарове, обикновено получават , много добре светещи фарове + често изгарящи лампи, защото в стремежа си за подобрения използват кабели с голямо сечение и малка дължина за захранване на лампите.
и това
Първо съпротивлението на студена лампа клони към 0, можеш да го провериш. Мощността на се ограничава от съпротивлението на реотана, ама след достигане на номинална работна температура която е над 400 градуса.При стартиране на светлините ограничението на протичащия ток в първоначалния момент ти е почти изцяло от съпротивлението на кабелите от инсталацията.

са пълна глупост. Да клони към 0 и да преходния процес е кратък, толкова кратък, че чак пренебрежим. Но в мига който протече ток, започва нагряване и съпротивлението вече е факт. И съм сигурен, че дори не можете да зесечете комутацията. А ако има нужда от ограничаване, то със сигурност не се разчита на съпротивлението на линията. И причината за изгарящи лампи са ментаци с по-тънка волфрамова жичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преходния процес колкото и да е кратък го има. Идеята е, че точно тогава горят лампите. И то заради големия стартов ток.

И точно със съпротивлението на линията се по замазват нещата.

 

И крушките горят на поразия, защото 50% вече е доста висока стойност като ватове. ............................................................................................................................................

 

А идеята ми беше да ти обясня, че това е пълна глупост, ама се отплеснахме. Практически димерираш работната мощност и получаваш по-малък живот. А това, че лампите като работят на 20% или 50% пускани от ДРЛ модул, работят по-дълго от тогава когато ги пускаме ръчно от ключа за светлините се дължи на факта на готиното стартиране на лампата с плавен старт който ограничава именно тока в началния момент да не достига върхови стойности които да прекъснат реотана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за 50% имах впредвид, че температурата на светене е висока, а халогенния цикъл не е ясно до колко работи. До 20%, крушката свети в жълто, след това светлината става бяла. А точно халогенния цикъл ти удължава живота на крушката, но при работна температура иначе го няма. Както и да е, след няколко месеца ще разберем кой е прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината аз от 2 години и половина карам на дълги на 25%. Лампи до сега не съм сменял.

 

Както и да е здраве да е smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много сложни термини много нещо :-k . А в крайна сметка не разбрах какво да сложа на моята Филка за да имам DRL и да не ме закачат полицаите.Това с лед светлините най-ми допада,бях пуснал тема за китайския тунинг дето монтирах диодна лента вътре във фара - ПРОБЛЕМ (изгоря).Сега видях да се продават лед светлини в пластмасов корпус с 6 диода.Изглеждат много добре направени,но произхода пак им е PRC/КНДР/,та се чудя дали да си правя труда отново да разглабям фара и да им търся място вътре.А и цената им е 12лв. и ако пак изкарат 2 месеца????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много сложни термини много нещо :-k . А в крайна сметка не разбрах какво да сложа на моята Филка за да имам DRL и да не ме закачат полицаите.Това с лед светлините най-ми допада,бях пуснал тема за китайския тунинг дето монтирах диодна лента вътре във фара - ПРОБЛЕМ (изгоря).Сега видях да се продават лед светлини в пластмасов корпус с 6 диода.Изглеждат много добре направени,но произхода пак им е PRC/КНДР/,та се чудя дали да си правя труда отново да разглабям фара и да им търся място вътре.А и цената им е 12лв. и ако пак изкарат 2 месеца????

 

Ако слагаш диоди ги слагай ги извън фара. Проблема не е бил, че лентата е китайска а работната температура на халогенната лампа. Работната температура на лампата е над 400 градуса , което повишава доста температурата в самия фар, което пък води до детектиране на светодиодите. Освен това халогенната лампа има и голямо инфрачервено лъчение което пък си е директно лъчисто нагряване на светодиодите. При тази ситуация лесно дефектират.

 

Вариантите са два ЛЕД светлини за монтаж в бронята или устройство за управление на светлините. И при двата варианта решения бол, по разтърси се в нета.

 

При ЛЕД светлините внимавай с маркировките и хомологизациите на светлините, за да не се окаже че си си дал парите напразно. Там единственото нещо което съм виждал да притежава всички сертификати са ЛЕД ДРЛ на Филипс , но цената им е още соленка около 250 лева за комплект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много сложни термини много нещо :-k . А в крайна сметка не разбрах какво да сложа на моята Филка за да имам DRL и да не ме закачат полицаите.Това с лед светлините най-ми допада,бях пуснал тема за китайския тунинг дето монтирах диодна лента вътре във фара - ПРОБЛЕМ (изгоря).Сега видях да се продават лед светлини в пластмасов корпус с 6 диода.Изглеждат много добре направени,но произхода пак им е PRC/КНДР/,та се чудя дали да си правя труда отново да разглабям фара и да им търся място вътре.А и цената им е 12лв. и ако пак изкарат 2 месеца????

Най-евтиното, бързо и просто решение съм го написал по-горе, а именно поставяне на крушка от луничка 20W на мястото на крушката за габарит във фара. Така ефекта е равен на 50% къси и се постига с минимално препряване. Единственният минус е, че губиш габарита отпред но за мен този минус е незначителен.

P.S. КНДР означава Корейска народно демократична република или Северна кореа, а те със сигурност не правят LED smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S. КНДР означава Корейска народно демократична република или Северна кореа, а те със сигурност не правят LED

Имаш право,грешката е моя,но май всички разбраха че става въпрос за китайски тунинг. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера на срещата видях DRL-а монтиран на Фабията на Иво (ID A) и да ви кажа тоя номер с 20, 25, 50% на дългите много ми допадна. И понеже мойте "ксенони" са Чайна мейд и са само на късите, а дългите са само за цвят (т.е. са обикновени и не светят наникъде) що па да не зема и аз да си сложа такава платка. Главоболията са далеч по-малки, спестява се тоз момент с "много добре светят ама след 2 седмици...", пък и в крайна сметка какво толкова, че крушката не се нагрява до нормална работна температура за да започне да се самовъзстановява. Една крушка е 5 лева в бензиностанция (по магазините е още по-евтина) а китайска ксенонова е 20 лв. във всякакви варианти - Н1, Н3, Н7 и всички разновидности на Н4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да се пести още повече ток, купих LED крушки за заден габарит и стоп /тя е комбинирана/ още не съм ги пробвал, но се надявам да светят добре всяка е с по 12 диода. Третият стоп го оставям с нормалните крушки за да си свети яко и през деня.post-5513-138453255208_thumb.jpg

post-5513-138453255233_thumb.jpg

post-5513-138453255239_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

felicialx, може ли да щракнеш някоя снимка с един сменен и един несменен стоп да видим за какво става дума - нещо мне ми се вярва тия крушки да могат да постигнат яркостта на стопа, иначе цената е мн . добре !! :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

felicialx, може ли да щракнеш някоя снимка с един сменен и един несменен стоп да видим за какво става дума - нещо мне ми се вярва тия крушки да могат да постигнат яркостта на стопа, иначе цената е мн . добре !! :))

Ще щракна, но действително не постигат тази яркост, постигат да речем половината от яркостта. Принципа е следният: когато е пуснат габарита всичките 12 диода светят с не пълна мощност, когато се натисне спирачка-засилват яркостта си до максимум. Общо взето вършат работа, габарита се вижда достатъчно на тъмно, а през деня третият стоп си върши работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е слаби са защото са със 12 диода и защото при тази ;крушка;не играе роля рефлектора има лед крушки с разпръснати диоди и са малко повече на брой а пък от стоп и габарит не си струва да правиш икономия на ток колега smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С други думи - ако ги дадеш да светят като стопове - стават добри габарити ;), все пак.

Така е - вариантите са два - или диоди които светят на всякъде , за да се ползва рефлектора или - по-добрият според мен за задни габарити - повече диоди да покрият цялото поле на стопа. но това последното е свързано с преработване на цялото задно осветително тяло.

А за стоповете....незнам.. там си иска и повече мощност.

Според някакъв стандарт(по спомени) трябва габаритът да е не повече от 30% от стопа ( за да има разлика и да не застраши безопасността)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да се пести още повече ток, купих LED крушки за заден габарит и стоп /тя е комбинирана/ още не съм ги пробвал, но се надявам да светят добре всяка е с по 12 диода. Третият стоп го оставям с нормалните крушки за да си свети яко и през деня.

И ако недай си Боже третия стоп не светне в някой слънчев ден някой така благо може да те намери изотзадзе, та да се чудиш какво се случва. Те тия крушки ми ги подари един приятел. Пробвах ги на светло. Нищо се не види. В момента съм ги заклинил за заден ход и през нощта стават само за гъзария. Никаква работа не вършат. Съвет - изобщо не ги слагай. През деня все едно стоповете ти не светят въобще. Ама наистина не се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да говорим колеги за дн.светлини каквито и да монтираш извън фара било то DRL или саморъчно направени чичко пътен полицай едва ли ще се съгласи като казва НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА [-X КЪСИТЕ ТРЯБВА ДА СВЕТЯТ!!! :smt034 така мисля поне за сега :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да се пести още повече ток, купих LED крушки за заден габарит и стоп /тя е комбинирана/ още не съм ги пробвал, но се надявам да светят добре всяка е с по 12 диода. Третият стоп го оставям с нормалните крушки за да си свети яко и през деня.

И ако недай си Боже третия стоп не светне в някой слънчев ден някой така благо може да те намери изотзадзе, та да се чудиш какво се случва. Те тия крушки ми ги подари един приятел. Пробвах ги на светло. Нищо се не види. В момента съм ги заклинил за заден ход и през нощта стават само за гъзария. Никаква работа не вършат. Съвет - изобщо не ги слагай. През деня все едно стоповете ти не светят въобще. Ама наистина не се вижда.

Да това е факт, абе китайската работа си е китайска. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да говорим колеги за дн.светлини каквито и да монтираш извън фара било то DRL или саморъчно направени чичко пътен полицай едва ли ще се съгласи като казва НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА [-X КЪСИТЕ ТРЯБВА ДА СВЕТЯТ!!! :smt034 така мисля поне за сега :?

 

Не е баш така. На двете си коли имам ДРЛ на дългите светлини на 25% от 2 години. Нямал съм проблеми с органите на КАТ.

 

За светодиодните габарит/стоп. С кума ми сме правили на неговата Шкода. Модела е май 120с ако не бъркам. Свалихме целия фар отзад, направихме платка с форма на целия фар. Сложихме мощни СМД светодиоди на КОТКО от Комет. Така се получиха светодиодни стоп/габарит и мигач. За да е отчетлива разликата между стоп и габарит разликата в тока през диодите трябва да е поне 3 пъти. Това беше установено опитно и резултата беше много добър. Ще го питам за снимки ако на някой му е интересно как е станало като изпълнение. Вече повече от година Шкода-та е с ЛЕД стоп/габарит и мигачи отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, и сигурно сметката е излязла поне 15-тина лева за материали само от едната страна. Отделно вашия труд. Така че тия 4-ри лева, работят като 4-ри лева.

Интересно ще е ако видим снимки разбира се ;)

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.