Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

турбото се счупи май 1.9 TDI PD (BJB)


paralichko

Recommended Posts

Значи, както си карах днес колата ( с двигател 1.9 TDI PD 105к.с. - BJB) нещо запояна да издава звук между свирене и стържене, който се мени спрямо подадената гас. Колата загуби мощност. VAG COM не открива грешки. Когато на място гледаш мотора, мъркуча който влиза в входящия колектор, преди EGR и клапана за гасене. Та като погледнеш този мъркуч и подадеш газ той се смачква, не му достига въздух. Та според вас каква може да е диагнозата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето турбо като си сдаде багажа, колата нямаше никаква мощност. Едва качвах нанагорнищата. А отзаде пушеше като за световно. Димни завеси правеше. Като я карах не смеех да натисна педала, че всички почваха да ме псуват. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно турбото

с какво масло си и на колко го сменяш?

Маслото е castrol EDGE 505.1 купувано от оня пич във audi форума дето се хвали че ги внася от германия и дето уж всички са доволни. http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=43&t=15494

На 10 000е маслото. Предния път пак на 10 000 го смених пак с castrol отговарящ на 505.01, но в сервиз. Преди това е сменяно на 15 000 в ЕТ. Колата е на 78 000 км. Блокирало ли е според теб и как да го дисгностицирам или само сваляне му е майката.

 

П.С. И още едно питане ако някой може да ме светне. Значи рамата ми е TMBBS21Z262165234. Как да разбера дали турбото е 038253010D или 038253014G.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заминало е .. Гасиш ли веднага мотора след юркане или чакаш малко да охлади ?

ми чакам ли... чакам от време на време. По принцип карам леко не юркам. Но и не се втелясвам де. Това за чакането не го пише в user's manual - а. Предната ми октавия я купих на 180 000 и я продадох на 225000, сега е на 250000 и няма проблем. Единствено това масло дето го купих от оня в ауди форума ме притеснява. Някой карал ли е с негови масла ? Той и тук беше пускал обяви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с охлаждането и аз не го знаех. Казаха ми го като си сложих новото турбо smile175 . След дъжд, качулка ... :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да разбера какво разбирате под юркане и какво разбирате под охлаждане! Ако се кара спокойно до 60 км. в час някъде 5 минути помага ли за охлаждането на турбото след като си юркал, примено отиваш някъде на море и си юркал до морето колата, после влизаш в курорта примерно Албена и там се кара бавно докато си намериш хотела или място за паркиране е през това бавно каране охлажда ли се или трябва си спрял и да чакаш 1 или 2 минути? Или примерно отиваш на почивка във Велинград и докато си намериш хотела има светофари чакаш един път там после се движиш бавно в самия град помага ли на турбото да се охлади или непременно трябва си спрял и да чакаш? И най-важното какво разбирате под юркане и защо не си карате с препоръчаните масла от производителя Шкода има лепенка, че е шел ами си купувате от някакви си форумци, дето ви говорят, че е от Германия екстра Кастрол карайте си маслата дето ви пише ! Колата на всеки 15 000 километра или една година си пюука да се прави смяна има си Еуратек и всеки по голям град има фирмен сервиз тъй че проблем не трябва да има с масла и смяната им, а това турбо да ес предаде на 78 000 километра е направо незнам и ако се окаже от маслото........... прави си изводи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих турбото днес. Има счупена лопатка на "горещата" перка, и остта е изкривена. Та сега въпроса е какво може да е счупило перката. Другия въпрос е че ми дават акъл да си махна катализатора ( колата е на 74 000 ). Той запушвал, и от там от маркуча за картерните газове хвърляло масло. Според мен са глупости. Масло не хвърля, малко са омаслени маркучите на входящия колектор но според мен в рамките на нормалното ( като свалих маркуча и го наклоних не изтече масло, просто вътре е омаслен ).

 

П.С. ... и според вас цената от 900лв. за рециклиране на турбина в това състояние как е ? ( със 6 месеца гарация ).

П.С.2 ми яво не е от маслото имайки предвид че част от лопатката я няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да разбера какво разбирате под юркане и какво разбирате под охлаждане! Ако се кара спокойно до 60 км. в час някъде 5 минути помага ли за охлаждането на турбото след като си юркал, примено отиваш някъде на море и си юркал до морето колата, после влизаш в курорта примерно Албена и там се кара бавно докато си намериш хотела или място за паркиране е през това бавно каране охлажда ли се или трябва си спрял и да чакаш 1 или 2 минути? Или примерно отиваш на почивка във Велинград и докато си намериш хотела има светофари чакаш един път там после се движиш бавно в самия град помага ли на турбото да се охлади или непременно трябва си спрял и да чакаш? И най-важното какво разбирате под юркане и защо не си карате с препоръчаните масла от производителя Шкода има лепенка, че е шел ами си купувате от някакви си форумци, дето ви говорят, че е от Германия екстра Кастрол карайте си маслата дето ви пише ! Колата на всеки 15 000 километра или една година си пюука да се прави смяна има си Еуратек и всеки по голям град има фирмен сервиз тъй че проблем не трябва да има с масла и смяната им, а това турбо да ес предаде на 78 000 километра е направо незнам и ако се окаже от маслото........... прави си изводи

 

Турбото се развърта със страхотно много обороти, когато настъпиш газта, за да подкара добичето и да усетиш как "смуче", а не да се задавя като бензинов кошник. Когато настъпиш колата и я "юрнеш" тя работи на високи обороти и започва да изкарва/вкарва газове - имаш картерни/или/колекторни(не съм сигурен кои са точно там) газове, които се наслояват и са мазни. Ако не изчакаш да се укротят, докато работи колата на празен ход, да речем турбината се върти с някакви минимални обороти и ги движи все пак... По-малък е процента на залепваща гняс по нея - това му вика колегата да се охлади - да спре да изкарва гадост и сажди да лепнат по перки и наоколо... Ако я оставиш след като си й вдигнал газовете и те си летят, лепнат и става като тиня, която става твърда като камък и на следващия път като я припалиш - хоп... тропане скърцане, трошене и красиви емоции за джоба - ще му падне камък от плещите, че беше пълен портфейла и не успяваше да го носи вече... Ти не чакаш да му падне температурата на турбото. Образува се нагар.

(Поне от това, което съм прочел и съм имал желание да намеря и науча, това съм разбрал като цяло, но може нещо да бъркам. Ако е така, моля поправете ме!)

 

А колкото то оторизираните сервизи - ми, ходи, после върви разправяй, че нямаш сестра :P И не притежават някаква уникална дарба за смяна на маслото - супер прост да си, ще се оправиш сам. Колкото до купуване от такива форумни "приятелчета" на масла, дето са в туба от боза - миии :) добре... Купуваш хляб от циганин-клошар - същото е. Но, ако го знаеш и го познаваш - друго е.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. ... и според вас цената от 900лв. за рециклиране на турбина в това състояние как е ? ( със 6 месеца гарация ).
пфффффф по-добре ново ! smile117

Недейте да смяняте на 15000км това са много километри. На 8000 за турбо двигател е добре smile092 Една служебна Octavia 1 1.9 tdI е на 401048 км и турбото не сменяно да пази господ smile126 и варви много варви :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсваща липатка ми говори точно за прегряла турбина, при което се получават микропукнатини в металите. После като развърти на х0000 оборота и белята става...

 

Няма връзка с маслото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прегряла от ? не добро омаслявае ?!? удър от нещо излязло от двигателя ? какво ? парче от клапан ? все въпроси на които не мога да си отговоря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Shaft!

 

Кви ми ги разправаш да си сменям маслото сам???? Домашен майстор?Ако работя автомонтьор ще го сменям сам! А сервизите на Еуратек за какво са? Нали и хората трябва да работят, ЗА ВСИЧКО СИ ИМА ХОРА! Като си купувам нова кола като в упътването за експлоатация е написано на 15 000 километра да се сменя масло и като ми пише Шел слагам това! Нямам намерение да се правя на домашен майстор и да си сменям сам филтрите и маслото - за всеки влак си има пътници и да си подпечатвам сам сервизната книжка! Толкова 250 лева имам за една смяна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E щото ги имаш, за това не си станал "домашен майстор". Някои хора ги нямат и са принудени да бъдат. А другите просто им доставя кеф. Ти си от групата дето само въртят геврека и се гледат работата. Лошо няма. Ама си разшири малко мисленето и се сети че има РАЗНИ хора с РАЗНИ интереси и възможности. Нали не се мислиш за някакъв вид "стандарт"?! smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм искал да се правя и да засягам някого!По принцип говорех от гледна точка на това, че като си купуваш нова кола имаш пари да я подържаш във фирмен сервиз не в собствения си гараж или кварталния сервиз! Да съгласен съм че има различни хора сигурно има квартални сервизи и гаражи, които са 5 пъти по добри майстори и разбирачи от официалните майстори! Аз предпочитам да се придържам към варианта с Оторизирания сервиз!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз. smile027

 

Проблема при мене е, че аз много искам да човъркам из тия коли, но нищо не разбирам smile048 , а и нямам време да се науча и да се занимавам. Някой ден ще се пенсионирам и ще си направя гараж и ще си човъркам каквото ми е кеф просто за кеф :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички

Извинявам се предварително на тези който ще се засегнат но и аз искам

да се изкажа.

така първо за оторизираните сервизи

писна ми да ме скубят като прясно угоена кокошка и да ми обясняват

колко време е нужно примерно за смяна на въздушен филтър и колко време ни таксуват.

как за една смяна на масло с всички филтри им отнема около 2-3 часа

вярно е че имат техническата възможност но не си дават зор но има и сред тях хора

който разбират и най важното могат, но не са само там нали?

Все пак какво му е сложното на смяната на едно масло някъде другаде

важно е маслото като качество, а по всички магазини (като ви изтече гаранцията)

да не би да продават оригинални части.

Като еуратек като са толкова велики защо ни карат шкодите за изчукване и боя

на друго място? Пита ли сте се.

Защо си мислите че те ще отремонтират турбото евентуално ако колегата си закара там колата.

Ще ми свалят турбото и ще го изпратят да го прави примерно turbos hoet или някой друг сервиз с

който имат договорка и съответно отстъпка за тях.

Второ писна ми и от хора който не разбират и дават постоянно мнения по всики форуми

и обясняват на някой питащ как да направи еди какво си без дори да имат представа

от въпросното нещо.

като не знаеш не пиши глупости че може да навредиш, нали някой ден и ти ще питаш

а ако попаднеш на такъв "разбирач" ?

Искам да попитам колегата който препоръчва да се купи ново турбо отколкото да се рециклира

старото, дали има представа как и какво ми се рециклира.

Благодаря му предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е от юркане или от маслото или производствен дефект, НО във фирмата на мой познат купиха 6 бр. О2 TDI - 105к.с. с DSG и за 4 години каране и обслужване в ЕТ само на 1 не е гръмнало турбото. Някъде на 3-тата година гръмна турбото на първата и за следващата година и половина гръмнаха още 4. Колите във фирмата са потдържани и хората не са мърлячи. Оставам на вас изводите. Иначе всички много си харесват колите и много им се кефят.

 

Ама вие само за турбините коментирате. Кажете нещо за маслото на Владо.

 

Хайде, че утре ще му поръчвам 5л, ако някой има да казва нещо, сега е момента!

 

А дали е случайно, че поста на Владо е най-отгоре в раздел Реклама??? (може би е признак за някакво качество и коректност ???)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Цветомир:

 

Ами, добре, няма проблем. Просто, ако малко обичаш колата и си я искаш и няма след 2 години, като ти изтече гаранцията, да отидеш и да я смениш - супер, действай :) И колегата правилно ти каза - имаш даваш, нямаш - учиш се.

 

Поздрави

 

 

ПП: Определено момечетата при които бях аз, са много свестни и си приказвахме и са разбрани и точни.

 

 

ПП2: karim, каза го, човек, каза го много точно! Институция, мост, през който минаваш и плащаш за това. Т.е. мърезелив начин с по-голям % лв.

 

ПП3: Докато си говорехме единият от майсторите ми разказа как на едно такси О2 е сменил 8 турбини докато не стигнала 98к км колата. След това не била вече в гаранция, когато се върнал за деветото. Каза ми, че колата е карана зверски и са навъртяни за три месеца тези километри и се смееше докато ми разказваше. Това беше в отговор на моят въпрос- как да си запазя турбината, че съм чувал, че са най-уязвими в едно TDI. Та така... Когато му дойде времето ще му дойде и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам колегата който препоръчва да се купи ново турбо отколкото да се рециклирастарото, дали има представа как и какво ми се рециклира.

Колко ще изкара според теб това "рециклирано" турбо? 50000? и след това пак 900лв...

П.С. ... и според вас цената от 900лв. за рециклиране на турбина в това състояние как е ? ( със 6 месеца гарация ).
Тези пари са много за да се рециклира за тез пари може да се намери 2-ра рака читаво дори и за по-малко,но трябва да го види някои който наистина му разбира! smile049

п.п. Сменяйте маслото на около 8000км.

п.п.2 viewtopic.php?f=14&t=20209 ,но за жалост продадена smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам колегата който препоръчва да се купи ново турбо отколкото да се рециклирастарото, дали има представа как и какво ми се рециклира.

Колко ще изкара според теб това "рециклирано" турбо? 50000? и след това пак 900лв...

П.С. ... и според вас цената от 900лв. за рециклиране на турбина в това състояние как е ? ( със 6 месеца гарация ).
Тези пари са много за да се рециклира за тез пари може да се намери 2-ра рака читаво дори и за по-малко,но трябва да го види някои който наистина му разбира! smile049

п.п. Сменяйте маслото на около 8000км.

п.п.2 viewtopic.php?f=14&t=20209 ,но за жалост продадена smile117

smile009

Въпросът ми беше риторичен.

Така за рециклирането на едно турбо се подменят всичко което е в тялото му с ново. от което следва че

имаш ново турбо в стар кожух като не да не забравя ме че се балансира на специален стенд.

Относно цената от 900лв за рециклирането ако се разтърси човек може да я намери ималко по евтино

при доказани сервизи който имат въпросното оборудване и се занимават само с ремонти на турбини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото имаше счупена лопатка на горещата перка. Втулките бяха доволно разбити и остта се въртеше на където си поиска. За съжаление незнам точно с какво ми го рециклираха, защото не стоях да гледам. Може и да са ме изработили. Относно цената - взеха ми 1000лв. гаранцията е 6 месеца. За втора употреба общото мнение е че по добре не. Иначе по моргите има между 600 - 900лв. Имаше едно дето човека си продаваше колата на части но го беше продал за 300лв. В real turbo цената на пълно рециклиране е 880лв. с ДДС. това не включва монтаж/демонтаж, който ТЕ НЕ ПРЕДЛАГАТ. Ако някой е любопитен мога да снимам старата турбина. Кажете нещо за маслата, защото гледайки втулките и остта ми навява идеята за лошо мазане. За това че на О2 им гърмят турбото масово знам, но май бяха якакви румънски турбини, а на мойта пише KKK made in germany ( и кво от това все пак :-) ). Относно юркането колата е карана градски леко ( V<=90km/h ). Само извънградски да има навъртяни 3 000 - 4 000км с V okolo 170 km/h. Малко ( 20 - 50 км. ) е карана с 200 например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На рециклираните ..... знаеш ли какви ротори им слагат?????хубави ли са??Снимай новата да видим дали ротора има осов център!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако те съмнява, че има неефективно мазане е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се провери маслената помпа. Преди монтажа, турбината се се напълва с масло и се развърта на ръка докато през слива не протече. След монтажа не форсирай колата няколко минути, за да се напълни маслената магистрала кам турбината.

 

По отношение на резервните части може да се говори много. Сервизите НЕ слагат оригинални резервни части. Болшинството части ( валове , лагери, компр. колела, флингери, картриджи) са произведени в Испания (Mellet), независимо дали са 3К, Гарет, Холсет и тн. За сега единствените турбокомпресори трудни за имитация са IHI, защото са с съчмени лагери и специфично устройство.

 

Не всички валове имат център (оригинални), поради това рециклирането им е невъзможно (поне официално), поради невъзможността да се обработи канала за ремонтен сегмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.