Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

100 октана на MPI


Sevi79

Recommended Posts

Здравейте мисля да заредя 100 или 98 октана и да я „издухам„ извънградско- има ли някакъв риск и какви са добрите страни.Благодаря за мненията ви ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октановото число показва резистентноста на горивото към самозапалване и НЯМА връзка с калоричноста на горивото. Казано накратко - и 105 октана да сложиш проблем с колата няма да имаш. Виж ако сложиш по-малко от препоръчаното можеш да си докараш бая неприятности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 smile091

Макс. 96 ...

в смисъл ако заредиш от колонка на която пише 100.

Все пак сме в България.. :mrgreen:

Ако не вярваш потърси си уред за измерване на октани.. ;)

 

Цитат от някакъв форум:

В САЩ и Canada октановото число се измерва по друг начин и затова тук бензина е от 87 (~91 EU) до 93 (~98 EU)

 

Изобщо тая работа с октановото число е доооста мътна. Според мен на колонката с 100 просто има някакви добавки.. чувал съм че някои си ги взимат тия добавки допълнително и си ги наливат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Изобщо тая работа с октановото число е доооста мътна. Според мен на колонката с 100 просто има някакви добавки.. чувал съм че някои си ги взимат тия добавки допълнително и си ги наливат...

 

Абсолютно си прав.Мой кмного близък човек с който си лягам всяка вечер smile092 работи на бензиностанция.Бензинът който се сипва в кладенците е един и същ.След това се слагат добавките и кръщелните имена.С нафтата е абсолютно същото. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То при твойта близка 100 октана не предлагат, но това явно не пречи да е чула нещо по въпроса smile021 .

Иначе, по темата - високооктановите бензини горят по-бавно, и съществува известен риск за изпускателните клапани и катализатора (най-вече при високи обороти).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Иначе, по темата - високооктановите бензини горят по-бавно, ...

 

ТУК не пишат такива неща smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То при твойта близка 100 октана не предлагат, но това явно не пречи да е чула нещо по въпроса smile021 .

.

 

Абе...те 100 октана все още не предлагат при нас,но аз говоря по принцип .Освен това не е чула,ами направо е действала според указанията smile092

В последно време не слагат добавките,щото се сипват предварително в камиона,който доставя горивото. ;)

 

По темата....Sevi79,зареди LPG

Тя е 115 октана smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен с Racing 100 ми гори повече, в резултат на което не смятам да си наливам повече. Говорил съм и с хора на който им гори по - малко с V-Power 95 ,но те са относително малко в сравнение с тези който твърдят че разлика няма. А и понякога горивото в резервоара на 95 и V-Power 95 e еднакво.

Racing 100 идва с отделна цистерна и най - вероятно найстина е различен. Сипи си 100, но имай 1 на ум, че може и да не си минеш километрите, все пак 120 мотора и 1.3МПИ са си еднакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Виж ако сложиш по-малко от препоръчаното можеш да си докараш бая неприятности.

Нищо няма да стане,има си детонационен датчик,който дава инфо на компа и корекцийте настъпват моментално. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има или не. Ако има и работи ОК. Но ако няма или е здал багажа ... Пък и корекцията на запалването е в определени граници. Не можеш да караш двигател предвиден за 95 с 91. Просто компресията е по-голяма и самозапалването е неизбежно smile049 Но това е друга тема. Тук си говорим за по-високо октаново число. А с него проблем няма smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок да не рискувам значи- този мотор едва ли ще има детонационен датчик защото като гледам и дебитомер за въздуха няма май е някъква опростена система на пълна инжекция да си карам значи с 95н пък може да си сложа отделна добавка за по сигурно. :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да имаш детонации от Racing 100, може да имаш от бензин с ниско октаново число. 300% не вярвам да се прецака нещо, но и да стане, можеш с скоростта на светлината да и плеснеш колектор от 1.3 карб а от бенз помпа на инжекцията един тройник и в обратние бензин. :lol: Радвай се че нямаш дебитомер, научи се да мразиш електрониката в автомобила си, тя нищо хубаво няма да ти донесе ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашко , ти колко инжекциона си преправил на карбуратор ?

Добре , че инженерите по автофабриките не мислят като теб , щот още щяхме да търкаляме квадратни колела smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашко , ти колко инжекциона си преправил на карбуратор ?

Добре , че инженерите по автофабриките не мислят като теб , щот още щяхме да търкаляме квадратни колела smile049

 

0, но няма да ми е трудно, знам как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 smile091

Макс. 96 ...

в смисъл ако заредиш от колонка на която пише 100.

Все пак сме в България.. :mrgreen:

Ако не вярваш потърси си уред за измерване на октани.. ;)

 

Цитат от някакъв форум:

В САЩ и Canada октановото число се измерва по друг начин и затова тук бензина е от 87 (~91 EU) до 93 (~98 EU)

 

Изобщо тая работа с октановото число е доооста мътна. Според мен на колонката с 100 просто има някакви добавки.. чувал съм че някои си ги взимат тия добавки допълнително и си ги наливат...

Относно октановото число и методите за определянето му - на простичък и достъпен език.

Относно "уред за измерване на октани..." - ами няма откъде да си купи щото в България май има 4 - в Лукойл, ВХТИ - Бургас, Митническата лаборатория и в наследниците на Плама Плевен. Пък и цената му е десетки хиляди евро. Представлява специално проектиран за целта двг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ,слагай смело 98 или 100 октана,стига да не те бърка на 100 км 2 лв.Това е разликата м/у двата вида.Аз лично цяло лято к арам с 98 или 100 заради климатика,иначе спира./1.3 МПИ/И да си кажа чесно има разлика в горенето и вървенето.А пък на капачката на резервоара пише MIN.95,аMAx не пише така ,че слагай и ако ти харесва няма лошо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Относно октановото число и методите за определянето му - на простичък и достъпен език.

Относно "уред за измерване на октани..." - ами няма откъде да си купи щото в България май има 4 - в Лукойл, ВХТИ - Бургас, Митническата лаборатория и в наследниците на Плама Плевен. Пък и цената му е десетки хиляди евро. Представлява специално проектиран за целта двг.

 

Чак пък двигател,

http://www.shatox.com/octanetester.html

 

Между другото, чувал съм че в някои скъпи лимузини го има вградено подобно уредче..;)

А по принцип това е само едно от нещата, то има всякакви "*****" предполагам в бг- горивата, то не е вода в бензините, асфалтов лак в нафтата и ...т.н... безкраен списък. По интересен е въпроса с добавките...ако не ги слагат..както Бисер казва.

ЗАщото последното лично съм се убедил, че например Алпин дизел на ОМВ замръзва при -5 градуса и причината е - липса на добавка която го прави "алпин" :lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зареждам 95 /на една ведомствена бензиностанция/, но няколко пъти се случва да е свършил или да зареждат цистерната и забелязах, че разлика в динамиката няма, но разходът е по-малък при 98, също и цветът му е червен като на 86. Не мисля, че има лоши страни. Пробвай смело!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес продухах моя индЖекцион 600км. с блу-форс от ПЕТРОЛ

Тучът от аватара ми, даде разход 7,5/100

На бензин никога не е падала под 8/100

В заключение:

Да ви с@ра на високо-октановите бенДзини. smile004 smile004 smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Относно октановото число и методите за определянето му - на простичък и достъпен език.

Относно "уред за измерване на октани..." - ами няма откъде да си купи щото в България май има 4 - в Лукойл, ВХТИ - Бургас, Митническата лаборатория и в наследниците на Плама Плевен. Пък и цената му е десетки хиляди евро. Представлява специално проектиран за целта двг.

 

Чак пък двигател,

http://www.shatox.com/octanetester.html

 

Между другото, чувал съм че в някои скъпи лимузини го има вградено подобно уредче..;)

А по принцип това е само едно от нещата, то има всякакви "*****" предполагам в бг- горивата, то не е вода в бензините, асфалтов лак в нафтата и ...т.н... безкраен списък. По интересен е въпроса с добавките...ако не ги слагат..както Бисер казва.

ЗАщото последното лично съм се убедил, че например Алпин дизел на ОМВ замръзва при -5 градуса и причината е - липса на добавка която го прави "алпин" :lol::lol:

За моторния метод е точно ДВГ. Това в скъпите лимузини си е за тяхна консумация, както и това джобно творение на техниката. Резултатите от двете са меко казано съмнителни, но това е др. тема.

Добавките пък съвсем различна. При производството на горивата се добавят такива още от производителя. За бензина - почти нищо, освен оцветители - просто бензините са смес от различни фракции от дестилацията на нефта. При дизела се добавя био компонент, депресатор и цитанова добавка за корекция на цитановото число, тъй като и той е смес от различни фракции. Въпроса е какво става с тези горива, които са стандартизирани от производителя и м/у другото винаги в + за презастраховка. Като стигнат в бензиностанцията и по пътя до нея. На мен също ми замръзна дизела от Луойлска бензиностанция при -7 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизела има тема в офроуд форума, която повечето сме чели, аз лично очаквам и тази зима да ми мръзне, затова никога повече нафта (от моето локално ОМВ поне). А за уредчетата по лимузините знам една смешна случка на Шел, ама е по-дълга за разказване.. Не са точни предполагам, но все пак си е някакъв ориентир. Въпреки че - в крайна сметка - аз като не съм с лимузина - като ми покаже 96 вместо 100 октана, просто ще ми се изсмеят звучно. ;))

Случката за която знам е с един Jaguar ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Въпроса е какво става с тези горива, които са стандартизирани от производителя и м/у другото винаги в + за презастраховка. Като стигнат в бензиностанцията и по пътя до нея. На мен също ми замръзна дизела от Луойлска бензиностанция при -7 градуса.
Отговарям ти веднага. НИЩО! Едно голямо НИЩО. Бензинът или дизелът се товарят от товарната база, цистерните се пломбират и на GPSа се задава, че цистерната тръгва от товарна база за еди коя си бензиностанция. Много е важно преди тръгване шофьорът да се е наял, на е..ал, ходил до WC по всякакви нужди, защото тръгне ли има право да спре на първия разтоварен обект. Бисер не си е лягал с мен, та се оказва, че много близкия му човек ми е колежка и тя може да го потвърди. Нашите цистерни (на Петрол - "Енергя за хората") от средата на Август товарят бензин от базата ни в Пловдив. От Пловдив каца директно при нас ако ние сме първи в списъка. Няма ЖП прелези, няма "ама допика ми се", "ама доспа ми се". Уволняват ги на момента. Спирането се предхожда от обаждане по телефона "В момента паркирах на бензиностанция тази и тази." От там го виждат на GPSа дали е там наистина и му казват да започне разтоварване. Цялата схема е в самото теглене при товарене. Малко накриво да застане на кантара (щото той не тегли целия камион а тегли на ос) и ето ти 100 - 200 л далавера. После след като разтовари цистерната спира за почивка. И тогава се почва с тубите, бидоните и т.н. И тази работа се върши само на доверени места а и са малко цистернаджиите, които го правят. Просто ги е страх хората, щото камери, полиция, разни регионални мениджъри (а те имат навика да щъкат по нощите по обектите). Опасно си е.

По отношение добавките - за другите не знам, но на Петрол ние си ги слагаме. От 10 или 19 л тенекии в съответното съотношение за бензин 96 един модел, за дизел - друг и за газ - трети (който вариант всеки ще се чуди аджеба как става да и "сипеш" на газта добавка - има си ръчна помпа на самото т.нар. вливно устройство. Налива се добавката в едно резервоарче, отваря се едно кранче и помпаш). Тези добавки не могат да се продадат, щот ни се водят като количество и се вписват в системата по рецепта (доставка Дизел 6000 л, вложена добавка 1,5 л). Освен това за 20 л. гориво количеството е 5 мл. Цената на тези 5 мл е около 50 ст. Каква далавера може да се направи от това. Всичко опира до калпаво гориво. Колегите с TDIтата и SDIтата да ги зарадвам. От 01.07.2010 г. Дизела е вече не с 2% ами с 3% био-дизел.

Зимата замръзнаха дизелите на 1/2 България. Просто в Лукойл някой спал и не сложил достатъчно депресатор (добавката повишаваща температурата на замръзване на парафина) и при - 7°С на 7-8 януари елате да видите какво става. Та бензиностанциите бяхме най-големите измамници тогава.

Като заключение - няма трансформаторно масло, вода (при наличие на вода помпите автоматично изключват), олио или тем подобни глупости. Самите ни горива са калпави. При нас зареди един HUMMER преди около 10 дена. Баровеца беше от Нафтекс (шеф някакъв) и го питах аджеба какви горива продаваме. Той ми каза, че нафтата си е от Лукойл, както навсякъде, Газта си е руска, както навсякъде а бензина бил израелски внос по договор м/у Нафтекс и някакви израелци и бил страхотен. Само на Петрол имало от него. Сега, колко е истина не знам, но факт е, че цистерните с бензин не товарят нито от Кремиковци, нито от OMV на Илиянци, нито от Лукойл базата в Ихтиман (местата, от където идва дизела). Т.е. не товарим от Лукойл, ами от базата на Нафтекс - Петрол в Пловдив, а там никога не е идвало лукойлско гориво, защото не е рентабилно да товариш влака от Бургас и да го разтовариш в Пловдив вместо в София а пък танкера не може да гарира по Марица (много й е бързо течението на тая река smile048 )

100 октана на MPi - няма лошо, той и без това не е 100 октана. Виж А95 Н или А98 Н (ама класическите си бензини) и ти да си сложиш добавката в резервоара сам - това е вече друга бира.

 

П.С.- Сега тая моя тирада да не се приема като реклама да се зарежда в Петрол. Всяка една кола обича да си пие определено гориво и всеки собственик се съобразява с това желание на колата си. Моята обича да си пие Блу Форс Газ. На Юли Вектрата знам, че харесвала дизела на Лукойл, а на МАХ банана харесва V-power.

Знам само, че има доста оплаквания от горивата на OMV напоследък и доста клиенти започнаха да зареждат при нас, вместо отсреща (да поясня - Петролската бензиностанция в която работя на Ботевградско шосе е точно с/у OMV).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Въпроса е какво става с тези горива, които са стандартизирани от производителя и м/у другото винаги в + за презастраховка. Като стигнат в бензиностанцията и по пътя до нея. На мен също ми замръзна дизела от Луойлска бензиностанция при -7 градуса.
Колегите с TDIтата и SDIтата да ги зарадвам. От 01.07.2010 г. Дизела е вече не с 2% ами с 3% био-дизел.

Зимата замръзнаха дизелите на 1/2 България. Просто в Лукойл някой спал и не сложил достатъчно депресатор (добавката повишаваща температурата на замръзване на парафина) и при - 7°С на 7-8 януари елате да видите какво става. Та бензиностанциите бяхме най-големите измамници тогава.

Той дизела ще стане и с 5% биокомпонент, ама наистина ще трябва да се радваме тия с TDI-тата и SDI-тата, защото той - биокомпонента е с високо цитаново число и има прекрасни миещи свойства.

Относно кантарите - той там проблема е стар колкото света. И решение си има обаче - казва се масов разходомер и с такива работят в Лукойл от 2000-та година. И вече далаверка за шофьора и т.н. няма. Като се въведат и при Вас и там кранчето съвсем ще спре.

Навремето имаше връзка (разбирай тръба) м/у базите на Лукойл и Петрол в Ст. Загора, Пловдив и Ихтиман, ама всичко приключи.

А пък в Лукойл някой и да заспи и да не сложи колкото трябва депресатор, горивото няма да излезе на пазара без анализ на съответния резервоар ( напр. 5 хиляди тона) можеш да бъдеш абсолютно сигурен.

В заключение да поясня, че не работя в Лукойл, никой от родата ми не работи там и нямам никакъв интерес да им правя реклама. Даже и съм критично настроен към монополиста. Не съм съгласен обаче с твърдения, че там се произвеждат нискокачествени горива - даже напротив.

А това кой къде зарежда си е лично негово решение.

Лошото в цялата работа е, че всеки от нас е бил нееднократно прекарван с кофти гориво и нервите и разочарованието са си за наша сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е обаче, че тези бензиностанци, които посвършихме горивото около Нова Година заредихме от проблемния Дизел, а тези, които имаха останали количества не заредиха. Съответно от незаредилите горивото беше като хората а от нас заредилите от новата доставка колите масово изпозамръзнаха. Анализи се правят постоянно, но... Дай ми обяснение на този случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.