Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Godyear UG Performance 2 v/s Dunlop Winter Sport 3D


Recommended Posts

Всяка година преди зимата имаме поне по една тема за зимни гуми. Идеята ми не е да зачоплим отново всички марки, а да потърся мнение за точно тези две гуми:

 

Godyear UG Performance 2

Dunlop Winter Sport 3D

 

ADAC нямат тест в моя размер 215/16, но намерих за 245/17, като дават оценка добър за Dunlop и задоволително за GoodYear. Ясно ми е, че тестовете в ADAC се правят от професионалисти, но означава ли това, че трябва покупката да е базирана на тяхното мнение? Знам ли :-k Поне на пръв поглед ми се струва, че шарката на Dunlop е една идея по-добра за изпомпване на вода, но пък на GoodYear като че ли страничните ламели на средната част са по-добри за "захват" в сняг.

 

За това всякакви мнения в тази насока ще са ми полезни. Дори да не касае точно тези модели, а да е само за марката. Никога не съм карал с GoodYear, а докосването ми до Dunlop беше преди 5-6 години с едни техни летни гуми, в които нямаше много хляб (с тях взех тогавашната кола). Гледам, че разни S-класи бръмчат с летни Dunlop, ама пък GoodYear много ги хвалят за зимата. Купувал съм си Michelin Alpin, гледам сегам има Alpin 4, но бих искал да пробвам и друга марка.

 

И не на последно място. За мен е важно гумата да е добра не само на сняг, но и на сухо и вода. Зимата карам много и при всякакви условия.

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Юли,

тъй като имам преки наблюдения от тези марки и модели ще споделя мнение:

1. Goodyear UG 7 е най-доброто което съм карал за зимна гума, но не се предлага по голямо от 205/55/16

2. Когато трябваше да си избирам по-голям размер зимни 225/55/16 си купих Dunlop Winter Sport 3D и мога да кажа, че гумата е многоооо добра.

3. От около 1 000 км. с Godyear UG Performance 2 не съм чак толкова впечатлен.

4. Погледни тестовете тук: http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/dunlop/sp_winter_sport_3d/index.html

 

Аз съм за Dunlop-a .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих всесезонни Hankook Optimo 4S с резерви миналото лято и след 2 лета и една зима всички резерви се изпариха - страхотна гума! Идеална е за нашите безснежни зими, защото има по-къс спирачен път и много по-добър контрол от чисто зимна гума. На сняг/киша/лед се държи прекрасно, на сухо и топло - също. Като минус - има малко по-дълъг спирачен път лятото от чисто летни гуми, но си настроих шофирането и проблеми няма. От пръв противник на всесезонните гуми, станах пръв фен на Optimo 4S. По груби сметки за 3-4 години спестявам над 1000 лева от втори чифт гуми с джанти и смяна на гуми 2 пъти в годината.

 

Старата ми кола я търкалях 3 зими с UltraGrip 7 - прекрасни зимни гуми за сняг. На сух студ бяха доста кофти спрямо ханкука - безчуствен волан с доста забавени реакции и дълъг спирачен път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Много ти благодаря за мнението. Аз с една идея клоня към Dunlop, а сега вече везните понатежаха в негова полза. Карал ли си я тази гума на сухо, мокро и сняг? А с шума на сухо как е?

 

...

Карал съм всесезонна гума на 120-ката, при това Michelin. Държи се прекрасно при всякакви метереологични условия. Ясно е, че на 120-ката предницата е лека - с тези гуми колата продължаваше да бъде управляема дори и на сняг. Но като ги износих тези гуми и си сложих зимни, нещата се промениха коренно. Разликата беше повече от осезаема - още по-добро сцепление, още по-лесно управление на автомобила, а за спирачния път май няма смисъл да отварям дума. Но дори и да не е този мой опит с всесезонни гуми, ако погледнеш някои тестове между тях и чисто зимните, няма да намериш плюс за всесезонките. Аз в моята кола возя семейството си, но дори и да не е то - нося отговорност към всички останали участници в движението. С оглед на това след първия ми опит преди години като "зелен" шофьор повече всесезонна гума няма да сложа. Убеден съм, че разбираш колко важен понякога може да се окаже спирачен път по-къс дори само с 1 метър. От друга страна миналата зима беше много показателна за това какво се случва ако колата не е обута със зимни гуми - толкова много закъсали коли, толкова много задръствания, в снега карат като охлюви. И всичко може би заради това, че мнозина са разчитали на безснежната зима, за която пишеш и която до сега не е била факт. Пък и аз не се ограничавам само до градско каране - редовно съм извън града, а зимата, макар и да не съм скиор се катеря и по планините.

 

А пък за пестенето на пари, за което пишеш. То е доста въображаемо. При два чифта гуми пробега е двоен или почти двоен ако сменяш навреме (на три сезона) зимните. При мен се получава следното - за три години съм минал грубо 60 000 км с летни гуми и 30 000 км със зимни. За пробег от ~90 000 км съм платил два чифта. Ти с един комплект всесезонки ще изкараш ли толкова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимните гуми трябва да са с колкото се може по-млака контактна повърхност. Защото в дълбок сняг, широката следа е като снегоходка и не може да компресира снега достатъчно и да го оформи според шарката на грайфера си. Та от тази логика, много широки зимни гуми няма като размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз харесах конкретно Optimo 4S, която е с нови патентовани технологии и е несравнимо по-добра от всички останали всесезонни и голяма част от зимните гуми - според тестовете на AutoBild. Просто корейците са направили страшна гума. Иначе продължавам да съм противник на старото поколение всесезонни, които са ни риба, ни рак. Карах 1 година с Vredestein Quatrac 2 (всесезонни) - супер гадна гума, нито на сухо държи, нито на киша. При сняг над 3 сантиметра по платното се пързаляха като бесни.

 

Hankook Optimo 4S

 

Ти с един комплект всесезонки ще изкараш ли толкова?

 

На година минавам 15 000 км, приблизително 5 000 км зимно и 10 000 км лятно. Животът на една гума е максимум 4 години, така че ще изхвърля всесезонките на 60 000 км, а те ще имат и грайфер все още, което ще ги продаде бързо. Мисля, че това е по-разумен разход, отколкото да изхвърля чисто зимни гуми на 20 000 км след 4 години, както се случи със старите ми UltraGrip 7

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимните гуми трябва да са с колкото се може по-млака контактна повърхност. Защото в дълбок сняг, широката следа е като снегоходка и не може да компресира снега достатъчно и да го оформи според шарката на грайфера си. Та от тази логика, много широки зимни гуми няма като размер.

Иво, не съм съгласен, че широки зимни гуми няма. Вярно е, че по-тясна зимна гума е по-добре, но "тясна" е доста относително понятие и всичко зависи от автомобила, за който това се отнася. Едно е тясна гума за 120-ка, друго е за твоята Фабиа, трето е за при мен, четвърто за големите лимузини и т.н. За това нещата по-скоро опират до технлогията и възможностите на съответния производител на зимни гуми, както и от това в коя пазарна ниша се цели. На второ място идва фактора какво е конкретното търсене на съответния пазар, спрямо което е и предлаганото от вносителя. GоodYear на нашия пазар в момента имат зимни гуми до 255/18, Dunlop имат до 275/20 - все размери, които при мен и теб са валяци, ама за някоя баварка или с-класа може да са от препоръчваните от завода производител размери. Така че широки зимни гуми има, въпросът е да се подберат правилно за дадения автомобил. На Фабиа 215/55/16 ще излязат извън калниците, а за мен това е най-малкия от трите размера на капачката на резервоара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега се връщам с новите гумета. По съвети, препоръки и тестове се спрях на Dunlop. Още веднъж благодарности на Bojanov за включването - мнението ти определено натежа в полза на Dunlop-а. След доста ровене в нета ми направи впечатление, че хората, които имат възможност скачат на GoodYear, а тези, които им се дават (основателно) още повече пари - на Michelin. Michelin съм карал и мнението ми за марката е отлично. Но ми се искаше да опитам и друга марка след Toyo. Дано съм доволен, защото между Michelin и Dunlop/GoodYear разликата с отстъпката е само 38 лв. за брой, което не е много в този ценови клас. За справка - гумите ми се вързаха с отстъпката на 219.61 лв. с ДДС :smt033

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде честити да са новите фьешън :mrgreen: ботушки на Вектрона. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито,

определено мисля, че в този клас са по-добре от Michelin. Аз карам с Michelin и определено не е толкова добре. Дори новият Michelin Alpin a4 копира шарката на GoodYear UG 7.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимният Dunlop e супер. Не си спомням в кой магазин, но ми предложиха 15-ки Michelin, които бяха Made in Russia smile012

 

Освен това според тестовете на ADAC и AutoBild Michelin са твърдо около средното ниво. Явно от старата им слава е останала само цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм Vredestein snowtrac 3 и съм супрер доволен от поведението им също мога да кажа че не са скъпи

п.п от летни съм супер доволен от Dunlop за мен това е гумата,все още се чудя защо експериментирах с Continental

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Michelin от новите серии на Alpin нямам наблюдения. Впечатленията ми за зимните им гуми са от времето на първия Alpin, т.е. отпреди 6-7 години. Тогавашната първа серия на модела за времето си беше много сполучлива - тиха (за зимна гума), много добър комфорт на возия и отлично поведение на сухо, мокро и сняг. На актуалния към момента модел в моя размер Alpin A4 GRNX не ми допадна шарката, пък и на пипане в магазина ми се стори доста твърда, което най-вероятно се дължи на това, както пише в рекламната им брошура, че изкарвали средно с по ХХ % повече км от конкурентите.

 

За Vredestein Snowtrack 3 - това е първата гума, на която се спрях. Но произодителя не предлага по-голям размер от 205/60 R16. В горния клас избора е Wintrac 4 xtreme, който според мен е насочен по-скоро към каране повече на вода, отколкото на сняг, подобно на Alpin A4.

 

Между другото на снимките разликата между шарките на Dunlop и GoodYear е доста по-голяма, отколкото на живо. В магазина като ги видях открих около 80% прилика. И точно заради това прекарах половин час в пипане и разглеждане. Надлъжните им канали за отвеждане на вода са идентични, но за разлика от при GoodYear, при Dunlop напречните прорези за вода в средната и външната част на гумата са точно един срещу друг (при GoodYear се разминават), което предполага повече изпомпано количество вода в страни от гумата. А за сняг - и при двете гуми ламелите в средната част са ориентирани в една и съща посока (нормално е), но при Dunlop те са разделени с една идея по-широки канали, което, според мен, би осигурило по-добро сцепление на сняг, а също така и на лед - вижда се от рекламния им клип от линка в първото мнение как се движат (ясно ми е, че е възможно да има преувеличаване в рекламата, но пък е факт разположението им). На твърдост (пипане с ръка по средните ламели) двете гуми са идентични и са по-меки от Alpin A4.

 

За мястото на производство. На тези Dunlop има щампа Made in Germany smile049

 

Сега остава да видя дали изборът ми е бил правилен. С нетърпение чакам да ги сложа, да ги покарам на сухо, мокро, а после и да се кача в планината за тест на сняг. Ако не забравя, ще пиша пак.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Аз вчера "обух" Фабиана с Maloya Davos 185/65/14, като всичко ми излезна 440 кинта. На гумите пише, че са произведени в Нидерландията по швейцарски патент. Препоръча ми ги инструктора, при който карах курсовете. Летните отпред бяха Dunlop 185/60/14. Сега шума в кабината доста намаля, както и друсането при преодоляването на траповете по софийските улици, но имам усещането, че волана стана малко по-тежък, скоростта - малко по-голяма, а завиването - малко по-тромаво.

С благодарност ще очаквам Вашите мнения, тъй като опита ми като водач е = на 0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Малоя е среден клас гуми. Честито колега, със здраве да си ги търкаляш. Имам добри впечатления от Cresta 220. Лошата новина е че май вече ги правели някъде в Русия и ОНД, но все пак не вярвам да ги развалят много.

Вчера гледах някакви тестове за 2010/2011 на един австрийски сайт, но ми "избяга" в момента. Та там наистина Дънлопа беше най-отгоре, после бяха Гудиара, после някакви странни и моя фаворит за гуми по принцип Конти беше едва четвърти или нещо от сорта, като куцото му бяха изкарали този път поведението на сухо, обаче пък за на сняг беше N1. Фаворит ми е, тъй като имам в мазето едни с Дот 2001 година и странното е, че са си мекички и единствено Дот-а ме спира да не ги кача на колата. Другото, което леко ме смущава е че Континентала като че ли не му е хубава шарката за аквапланинг.

Юли, мисля да ти ползвам темата да задам този подвъпрос - коя е най-удачната шарка за избутване на водата, кишата и т.н. Има разни Асиметрични Нокиани и т.н. , малко ми се наду главата откакто карам 140 к.с.., просто разбрах, че е важно. Който е под 100 коня според мене и Тигър да сложи и kУрморан, няма да е толкова важно като са чисто нови зимни гуми... обаче нагоре. smile049. На едната ми кола имам Траял - не ми е създала проблеми, въпреки че са куци гуми отвсякъде, но като им гледам шарката - спокойно може да се запълни със сняг и грайфера да се скрие - в резултат получаваш каучуково-снежен галош. Дори миналата зима почти се случи, но бяха все още много мекички и успяваха да се поотръскат от снега.

 

p.s. Ето го сайта:

http://www.oeamtc.at/index.php?type=art ... _mode=wide

 

p.s.2 Сега като чета какво съм писал - абсолютно малоумно е при сериозна локва на "идеалните" ни магистрали да разчита на шарката човек... ама все пак де. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема се задържа доста по-различна от многото сходни такива за зимни гуми, което може само да ме радва.

 

Доста се рових из нета за зимните гуми и също попаднах на асимитречен модел на Нокиан. Предполагам имаш предвид модела им WR G2. Аз не можах да се реша да опитам подобен вариант - едната страна на гумата да е за захапване в сняг, а другата за изпомпване на вода. Предпочетох да заложа на нещо по-стандартно. Иначе летните ми гуми (Continental, благодарение на mimi.B) са асиметрични и съм много доволен - стабилна гума на сухо и вода. Сега се сещам, че при едно от връщанията ми от морето тази година на магистралата Ст. Загора - София се изсипа як дъжд. Беше към 3 през нощта, а аз сам в колата. Реших да пробвам гуметата. Всички коли, които изпреварих, караха с около 70 км/ч, а аз бях набримчил на 110 км/ч. С няколко изключения, когато леко се хлъзнах по водата, колата беше като залепнала за пътя. Зад и в страни от мен всичко беше във воден облак, а Conti пори ли водата, пори. При идентични условия, само че зимата с Toyo Snowprox S952 и скорост от около 90 км/ч, добре, че беше електрониката - хлъзнах се по водата поне няколко метра. А Toyo-то имаше нелоша шарка и за вода. Та мисълта ми е, както и ти пишеш по-горе - от мокро до мокро има разлика и зимната гума не винаги би се справила с водата. Като основен плюс на асиметричната шарка бих посочил тишината и обратното - гуми с протектор тип V са най-шумни (и двете важат за зимни и летни гуми).

 

Така че нещата опират повече до личен избор. Тестовете са хубаво нещо, но аз лично ги ползвам само за повърхностна справка и доизграждане на мнение, защото вероятността да попаднеш в точно същата ситуация, при точно същата скорост е твърде минимална. Освен това тестовия автомобил заедно с нивото на оборудване, както и годината му на производство в много случаи е различен от автомобила, който ние караме. Тегло, размери и т.н. също са от решаващо значение. За това съвета ми към всеки, който избира зимни или летни гуми е да си хареса няколко модела в ценовия диапазон, който го устройва, след това от тях да отсее онези, които не му допадат като шарка. След което да погледне няколко теста на останалите, да се допита до няколко сайта/форуми и да взима решение. Мнението ми е, че няма най-добра гума, винаги в тестовете в някоя от дисциплините ще има по-добра, която обаче се дъни другаде. Но има достатъчно добра гума, която в комбинация с разумен шофьор би осигурила безопасно пътуване в рамките на експлоатационния й живот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 3 зими вече карам с Дънлоп-а, преди това карах с Гудиър и Вредещайн. Определено Дънлоп-а е най-добрата гума, която съм търкалял. Където и да погленеш тестовете, навсякъде дават Дънлоп-а за най-добър и то 2 години поред. Когато аз ги взимах, никой почти не знаеше нищо за тях и ги взех по оценките от тестовете и не съжалявам нито грам. Определено това ми е една от най-добрите инвестиции в гуми \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам имаш предвид модела им WR G2.

 

 

Този модел се оказа доста добър. Баща ми си купи такива и остана доволен от миналата зима. На цена почти двойно по-ниска от тази на Мишелин качеството е отлично и поведението е сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих всесезонни Hankook Optimo 4S с резерви миналото лято и след 2 лета и една зима всички резерви се изпариха - страхотна гума!...

В последния (или предпоследния) брой на АутоБилд има тест за гуми. Въпросната Optimo 4S води класацията на всесезонните гуми ;) В зимни условия се представя много добре за такъв вид гума. По-големите минуси са за поведение в летни условия. Пиша го от чисто информативна гледна точка, защото не вярвах, че една всесезонка може да извади толкова добри резултати на сняг и студ. Според теста тя е доста близо по поведение до зимните гуми, но за съжаление е твърде далеч зад летните. Ама то пък пълно щастие няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, лятото има по-дълъг спирачен път, около 2 метра на око. Точно посредата на спирачния път между чисто лятна и чисто зимна гума. Ама това не пречи на и без това пенсионерското ми шофиране. Optimo 4S не е за бегачки! Открих също и че лятото ако се напомпат малко повече, спирачният път се скъсява. Примерно ако се държат на 2.5 атмосфери.

 

Плюсовете на Optimo 4S са основно зимата, когато спира и се управлява на сухо и мокро много по-добре от чисто зимна гума.

 

Kато цяло компромисите й са съвсем поносими и наистина е идеално бюджетно решение за нашите ширини. Също така е мека и тиха гума и доста повишава комфорта. Също така според AutoBild има един от най-ниските коефициенти на изтриване, което мога да потвърдя - след 2 лета и 1 зима предните ми гуми изглеждат чисто нови като грайфер, а мислех да ги въртя отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,от личния ми опит с Nokian WR g2 175/65/14, чиято трета зима ще започне след седмица-две:

-на мокро са супер,ама наистина са добри няма разлика (даже може би са по-добри) в сравнение с летните "Премиумконтакт"185/65/14

-на сухо са тихи и меко возят (кръпките се усещат по-леко от летните ми гореспоменати) една идея по-лошо спиране от летните ми

-на неутъпкан сняг спират добре,тръгването по наклон е задоволително по добре е от Поларис2,Фриго2,и малко по-лошо копаят от Монтеро2.

-на лед и утъпкан сняг по-добро от това аз не съм карал(Не мога да разбера как го постигат но на мен така ми се струва)

За две зими и 15 000 км. предните имат остатък 6мм, задните 8 мм( не съм им въртял местата , износването е отчетено по вградената им скала)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се чудя и аз между Ultra Grip и Nokia WR G2. Нещо съм се навил да взема Нокиан и май няма да мирясам. Горното мнение ми беше доста полезно. Колега само ме интерсува дали Нокиана е по-добър в сравнение с Barum и Debica, които си споменал или като цяло е в по-горния клас на GoodYeaр, Michelin, Brgidgestone... Защото по-добра гума от Debicа не ме устройва, искам по-добра от Мишлена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да знаете къде продават най-евтино Nokian WR G2, че ми трябват 2 гуми 175/70R13 за един роднина в провинцията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звънни в Диана. До онзи ден имаха актуални цени на сайта си, но сега са ги спрели и пише да им звъннеш. По принцип гумите им са на добри цени, което установих след търсенето на моите (не визирам допълнителната отстъпка, която получих), а и са пуснали инфо в сайта, че дават 10% надолу за зимни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.