Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За цената на петрола и горивата!


Recommended Posts

Значи, днес отивам и правя колата на ток или на водка, че са по-евтини! Или да си купя едноместна електричка, която по БГ пътищата ще бъде смачкана от някой с "видимо висше образование" каращ 7мак на BMW, и има място в багажника само за една книга, дори няма и за чанта с лаптоп...

Какво значи алтернативни източници да търсим - отварям гараж и в него ще правя електрически коли или да си купя Tesla s p85d, за да ми излезе по-евтино, че там има и багажник?

Много смешно ми звучи това :) 

 

Алтернативен източник можем да си позволим да търсим, ако годишно всички вземаме по 150 000лв и тогава да кажем - не, стоп! До тогава 4-цилиндрови (може и 3) на бензин, дизел или газ - до около 100 коня - толкова можем да си позволим, защото данъците довършват останалото. :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 764
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    85

  • Цецо75

    63

  • PRR

    43

  • C2H5OH

    34

Най-много писали в темата

Не е само в БГ това с картелите. Не страдат само Българите! 
Картелната наглост и безкрупулност не познава националност. Произлиза от велика британия и се поддържа от ссср и сащ (изписани са с малки букви умишлено).

 

Не си мислете че колите ни харчат малко. Това не е вярно. Те харчат все повече и повече през годините. Стават все по-тежки със все по-малки кубатури. Илюзия е това с икономията на гориво. 
Никой не се замисля колко му струва един автомобил реално, а гледа само колко му харчи. Ами харчи колкото можеш да си позволиш, ама преди това е изсипал всеки по една сума Х и е дал за поддръжка една сума У. 

Притежавал съм всякакъв тип двигател. Накрая сметката излиза една и съща. 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не харчат малко. Също мен не ме интересува колко струва общо колата ми, защото едните пари ги даваш в началото - дали накуп или на лизинг няма значение - все им ги даваш, като искаш да имаш - а другите (за гориво и ремонти) ги даваш всеки месец, и искам тези, които ги давам всеки месец да са в рамките на разумното.

 

Не искам да правя сметка колко ми е струвала колата, защото това е напълно излишно. Ще излезе над 50 000лв, пък я купих за 28 790 лв каталожно, нали... Затова такива сметки нямат смисъл изобщо - сякаш да сметне някой колко му струва животът до тук - например 25 години ядеш, пиеш, купуваш си дрехи, обувки, глезотии, ходиш по заведения и т.н. - напълно излишно, така е и с колата, според мен.

 

Идеята тук е, че пуснаха мухата за малко да полети, хората се изкефиха, направиха и страшен оборот, защото по едно време по улиците не можех да видя асфалта около и след обяд, когато обикновено има по 2 коли на светофар, и след това "яяяяя нагоре" - това мисля, че е ясно на всички, че така се случва и защо. А събития от рода - "долара скочи" и други - са просто добре дошли, за да правят това, което правят. Навсякъде е така, определено. Кой е луд да дава аванта, при положение, че може да "гепи" колкото се може повече. :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жътва е! Цената леко ще се замрази до края на месеца. После покчване преди празниците (Великденски и 1-6 Май), после пак застой и лятото ще стигнем нивата на миналата година. Цената на барел не е фактор явно за ценообразуването при нас. И така.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жътва е! Цената леко ще се замрази до края на месеца. После покчване преди празниците (Великденски и 1-6 Май), после пак застой и лятото ще стигнем нивата на миналата година. Цената на барел не е фактор явно за ценообразуването при нас. И така.....

 

Фючърси му е майката ... :) А за картела - то е ясно, че не е само в БГ, само дето тук се е превърнал в наглост  :angry_jumping:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фючърси на горива в БГ, забрави!  :eusa_naughty:

 

Съжалявам, че не можеш да доловиш сарказъм измежду редовете....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Зареждаме най-евтините бензин и дизел в ЕС

Най-големият търговец у нас -”Лукойл”, държи дял от около 60% от продадените горива в страната

 

19.03.2015

 

Цената на дребно на горивата у нас е най-ниската в ЕС, а на едро – най-високата в общността. Една от причините за това е, че единствената рафинерия у нас - “Лукойл Нефтохим”, която произвежда горива, е с много нисък рандеман - около 63-64% при рандеман за най-модерните рафинерии в Европа около 91%.

 

Това обясни изпълнителният директор на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев пред bTV.

 

“От 1 тон суров петрол нашата рафинерия добива около 700 литра средно високоценови продукти – течни горива, останалото са нискоценови продукти. Европейските рафинерии добиват 910 – 920 литра”, каза той.

 

Нискоценовите продукти са котелно гориво с високо съдържание на сяра, което се продава на безценица.

 

Себестойността на горивата, произвеждани от българската рафинерия, се повишава и от по-ниския обем на работата. Заводът е планиран да преработва годишно по 7,5 млн. тона петрол, а реално в момента обработва под 6 млн. тона.

 

Делчев уточни, че в момента “Лукойл” прави мащабна инвестиция, чрез която да модернизира производствените си мощности и да се извлича по-голямо количество течни горива.

 

По данни на асоциацията през 2013 година 60 фирми са внасяли горива в България. Най-големият търговец у нас -”Лукойл”, държи дял от около 60% от продадените горива в страната.

 

Делчев посочи още, че причината горивата в съседна Румъния да са по-евтини, е собственият добив на петрол, който значително намалява цената на продукта.

“Българската суровина пристига по море и е доста по-скъпа и заради транспортните разходи”, уточни той.

 

Източник: http://www.pariteni.bg/index.phtml?tid=40&oid=124381

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен по-високите цени започват да ми харесват, последните дни в София се кара значително по-спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви една графика с цените на дизела в БГ за последните 15 години... да гледате движения.. данните ги взех от един EU сайт а пък графиката.. е от мен. 

 

2dt2kr8.jpg

 

Нещата стават много зле август 2008ма дизела удря 2,30 лв... сега сме пак толкова... 

 

И да цената на суровината в българия е най висока а акциза един от най ниските в Европа... Какво казва това... някой (лукойл) яко лапа... а държавата (ние, хората) духаме мощно супата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

 

До месец става ясно има ли картел на горивата

 

Това съобщи председателят на Комисията Петко Николов по време на брифинг за дейността ѝ през миналата година. Антимонополният орган е наложил глоби и санкции в размер на 25 милиона лева. От тях обаче доброволно са събрани едва един милион. От Комисията уточниха, че отговорност да събере останалите 24 милиона има НАП.

За картелни споразумения се проверяват и 4 търговски вериги за хранителни стоки. Петко Николов поиска да се има наказателна отговорност за участие в картел. Ако обвиненията срещу "Лукойл Нефтохим" се докажат, тя ще получи глоба между 8 и 10 % от оборота си за миналата година.

 Петко Николов - председател на Комисията за защита на конкуренцията: Оставяме на страна съмненията, съмненията са едно, но доказателствата са друго, ако няма абсолютно нищо което да подкрепи тези наши съмнения, по-скоро вероятно ще се върви към липса на нарушения, но така по скоро ми се струва, че изчакайте до края на месеца, началото на юли, най-вероятно тогава ще има отново среща, за да си говорим.

 

Новината е от днес: http://news.bnt.bg/bg/a/do-mesets-shche-stane-yasno-ima-li-kartel-na-gorivata

 

Вчера заредих от бензиностанция на Лукойл обикновен дизел за 1.91 лв за литър. Гледам цената и по другите бензиностанции в София е същата. По други населени места има доста по-ниски цени. Пак започват да ни товарят здраво....

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София на GO Petroleum на Житница е 1.81. Винаги с 10ст надолу от "картелистите" се държат. Не знам кой играе там, може и самите от картела да си играят, все едно ми е - горивото е прекрасно! Колата си върви много леко и приятно, не харчи като змей, супер е :) Прилича на това на ЕКО...

 

Последните няколко дни бях по движение непрекъснато - и общо взето навсякъде цените ги виждах минимално 1.89-1.90... дори в най-забутаните села пак 1.89 минималното... най-непознатата верига - 1.89 минимално.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-високи цени имат горивата долу в Родопите. Преди да слизате надолу, зареждайте догоре, дори и от София да тръгвате ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-високи цени имат горивата долу в Родопите. Преди да слизате надолу, зареждайте догоре, дори и от София да тръгвате ;)

:eusa_think: не знам кое трябва да е "долу в Родопите", но в Смолян ОМВ винаги държи по-ниски цени средно с 7-8 стотинки!

Редактирано от 4е4о
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Девин например. Помня, че цените бяха безумни там преди време. Също и Доспат. Като цяло, цените са високи там, където ги няма големите вериги ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:eusa_think: не знам кое трябва да е "долу в Родопите", но в Смолян ОМВ винаги държи по-ниски цени средно с 7-8 стотинки!

На ЕКО също. Когато попитах от къде идва тази разлика, отговора беше: "Ние купуваме от Гърция."
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

На фона на публикуваната информация за установено от КЗК картелно споразумение на пазара на горивата от преди десетина дена - днес като зареждах видях, че на същите вериги бензиностанции в София цената на обикновения дизел се е увеличила точно с 0.04 лв - от 1.99 лв за литър на 2.03 лв за литър.

 

 

Комисията за защита на конкуренцията твърди, че е имало картелно споразумение на пазара на горива между шест компании

 

13 октомври 2016 / 16:32

 

 

Комисията за защита на конкуренцията със сигурност е констатирала картелно споразумение на пазара на горива между шест компании, потвърди пред журналисти днес председателят на КЗК Юлия Ненкова.

 

В срок от един месец компаниите трябва да се запознаят с предявеното твърдение на КЗК. След това комисията ще има открито заседание, но което ще се определи и колко голяма ще е санкцията на фирмите. По закон тя може да е до 10 процента от годишния оборот на компаниите. За 2015 година, според експерти, този оборот достига 6 милиарда лева, тоест санкцията може да стигне общо до 600 млн. лева.

 

На 10 октомври КЗК обяви, че шест компании за търговия с горива работят в картел. Твърдението е предявено на дружествата "Лукойл България" ЕООД, "Еко България" ЕАД, "Шел България" ЕАД, "ОМВ България" ООД, "Нис Петрол" ЕООД и "Петрол" АД за извършено нарушение по чл. 15 от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) и чл. 101 от Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС).

 

Не виждам основания да се прекрати процедурата, КЗК има достатъчно данни за картелно споразумение, посочи Ненкова. Нарушението на компаниите е отпреди 2012 година, когато КЗК направи секторен анализ на пазара на горива. Тогава обаче сред компаниите, които бяха проверявани, беше и "Ром Петрол". За тази фирма няма доказателства че е участвала в картелно споразумение, уточни Ненкова.

 

КЗК има още една проверка на търговията с горива - тя е на "Лукойл Нефтохим - Бургас" за злоупотреба с господстващо положение, посочиха от КЗК. Проверката е още на етап събиране на доказателства. Производството все още е висящо и с него ще се направи пълен анализ на дейността на дружеството, допълниха от Комисията.

 

Юлия Ненкова категорично отрече, че проверката на компаниите и определението за картел в търговията с горива, са свързани по някакъв начина с предизборната кампания за президент. Тя каза, че не е политическо лице, не членува в партия и в Столична община, където е минала голяма част от кариерата й, е работила с десет кмета.

 

Източник: БТА http://www.bta.bg/bg/c/OF/id/1436478

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е много ясно. Опитваш се да хванеш главата на змията и тя хапе обратно. Ще видим кой кого накрая :)

Лошото е, че от тук до някакъв реален резултат пътя е много дълъг. Хубавото е, че все пак някаква крачка е направена в тази посока.

Инак браво на КЗК, че успяха да осъзнаят нещо, което беше ясно на всички от 10 години  :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с. - И едно НЕ популярно мнение от мен. Казвал съм го и преди. Аз естествено съм ок с това, да карам с по-евтин бензин. Проблема обаче е, че към момента един спад на горивата от 10-15-20ст. на литър, според мен ще премахне движението в София. Такова няма да има, просто всички ще стоят в колата на едно място  :tongue_1:

Естествено хората от другите градове това не ги интересува, така че нека има по-евтин бензин все пак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ии даа, ии неее, защото освен цената на бензина, в София паркирането е също много голям проблем. Места и сега няма ... та не знам дали толкова много хора ще подкарат колата. Освен това ефекта на това 10% намаление в цените на горивото, спрямо месечния бюджет на домакинството ще е нищожен. Хората, които и сега си броят стотинките за бензин, няма да подкарат колите си повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ии даа, ии неее, защото освен цената на бензина, в София паркирането е също много голям проблем. Места и сега няма ... та не знам дали толкова много хора ще подкарат колата. Освен това ефекта на това 10% намаление в цените на горивото, спрямо месечния бюджет на домакинството ще е нищожен. Хората, които и сега си броят стотинките за бензин, няма да подкарат колите си повече.

 

И аз си мислех така за 10те процента. При последния спад на бензина обаче, трафика в София се увеличи много чувствително и то посред лято! И преди съм го наблюдавал тоя феномен и също не го разбирам, ама си е факт. И аз няма да почна да карам по-малко/повече при плюс-минус 20ст., ама явно има хора, които са на обратното мнение.

Инак с паркингите проблема е ясен. Всички блокове се строят с гаражи, както и бизнес сградите. Само че ползването/закупуването на гаражи и паркоместа е допълнително заплащане и много малка част от хората си "пазаруват"...

Тотално друг пък е въпроса колко коли въобще се карат. Пред паркинга на моя блок ( грубо са към 100 коли ), при падането на сняг, около 1/3та от тях седят непочистени със седмици (при подходящи метеорологични условия се забелязва). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картел че има - има, много по-лесно и финансово изгодно им е да работят с 15-20+ стотинки печалба на литър, а ние щем нещем ще зареждаме. Много може да се говори по въпроса, но по-важно е дали ще могат да докажат картела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картел че има - има, много по-лесно и финансово изгодно им е да работят с 15-20+ стотинки печалба на литър, а ние щем нещем ще зареждаме. Много може да се говори по въпроса, но по-важно е дали ще могат да докажат картела.

Аз не знам какво е картел и каква е причинита един и същ продукт на една и съща верига да се продава с разлика от 30 стотинки за литър в 2 различни града, разстоянието м/у които е 200км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в един и същи град е различно, камо ли в различни градове... Пример: Go Petroleum на бул. Житница - 1.88лв/литър нафтата и същата верига, но на околовръстното на моста на Овча Купел - 2.08лв/литър - разстоянието им една от друга е не повече от 2-3 километра... ама на едното място е доооста по-голям шансът да се спечели много, отколкото на другото :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.