Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2 - предно окачване


kalata

Recommended Posts

Да попитам:

Димоне, къде ги сменяш тампоните? Мислех сам да се опитам да го направя, но без подемник ще е трудно предполагам.

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • димон

    14

  • shaft

    10

  • bega4kata

    5

  • momchilmm

    5

Най-много писали в темата

Да попитам:

Димоне, къде ги сменяш тампоните? Мислех сам да се опитам да го направя, но без подемник ще е трудно предполагам.

s_flag

здрасти колега не ти е нужен подемник а крик и стойка ключ 18 и 17 мисля беше

и преса ( в моя случай голямо менгеме).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Колеги, кажете читав сервиз в София с преса, където ще могат да ми сложат Powerflex тампоните на предните носачи, предни и задни?

 

Че пътуването ми до Варна се отлага за пролетта, а бях приготвил тампоните за Самуил... той ще ми оправи пък задния мост :D

 

Също така нужен ли е реглаж на геометрията на предницата след това?

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 2 1,9TDI - на всеки 20 000км - тампоните в алуминиевите конзоли . Досега съм слагал оригинални с 4 пера, тези дни ще пробвам с плътни . Разтропват се - не силно , но при малка скорост из града на дупките много дразнят. Чува се най-вече при провисване на колелото , сякаш предницата е "разкована" . Винаги се разбива десния при мен !!! Рейката също трака по черен път и по малки дупки - от двете страни . Мисля да я гресирам скоро по метода на др. esto .

Местата за гресиране са дадени с червени стрелки :

 

 

023060419.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Да кажа и аз малко по въпроса с предницата... Моята е всичко оригинално на 52 500км и потропва отдясно при изкачване на тези новите повдигнати пешеходни пътеки из София. Тропането обаче се чува, само когато е студено времето... И чувството е сякаш колелото ще се откачи всеки момент... Сега, като се затопли малко, вози доста добре, не тропа и нищо не успявам да чуя... Направи ми впечатление, че дясният амортисьор е една идея по-мек от левия. Може да ми се струва, но когато завивам по-рязко наляво отдясно имам чувството че кляка до земята, а като завивам надясно стои някак по-стабилна, без да се накланя толкова много и да се суче... Така ли трябва да бъде това?

 

@momchilmm, powerflex са английски тампони, които уж са по-хубави... Скъпичко удоволствие са... Магазини на rgc:

http://skodabuldim.com/index.php?option ... Itemid=113

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление, че дясният амортисьор е една идея по-мек от левия. Може да ми се струва, но когато завивам по-рязко наляво отдясно имам чувството че кляка до земята, а като завивам надясно стои някак по-стабилна, без да се накланя толкова много и да се суче... Така ли трябва да бъде това?

Нещо обърка. Като завиваш наляво и от дясно кляка надолу, то би трябвало проблема е в дясната пружина, а не в десния амортесьор. Аморетесьора дърпа колата надолу, а пружината нагоре - сещаш се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортесьорът не дърпа на никъде. В зависимост от конструкцията си се съпротивлява в едната или двете посоки с определено(и) усилие(я).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 000 в Италия и 35 000 в БГ. Досега не е тропнало нищо по окачването, всичко отдолу е фабричното (вкл. амортесьори). Само маншони на полуоски късам, ама това е друга тема за разговор. А аз не съм от прилежните шофьори, а в Италия е карана като служебна, т.е. колата не е глезена. Защо едни тампони хлопат, а други не.... до производствена серия ли е... или ..... до пазар, за който е предназначена... незнам и не искам да знам.

 

Вероятно като направи 50 000 в БГ и мойта ще се разхлопа. Което ще докаже, че проблема не е в колата, а в терена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 000 в Италия и 35 000 в БГ. Досега не е тропнало нищо по окачването, всичко отдолу е фабричното (вкл. амортесьори). Само маншони на полуоски късам, ама това е друга тема за разговор. А аз не съм от прилежните шофьори, а в Италия е карана като служебна, т.е. колата не е глезена. Защо едни тампони хлопат, а други не.... до производствена серия ли е... или ..... до пазар, за който е предназначена... незнам и не искам да знам.

 

Вероятно като направи 50 000 в БГ и мойта ще се разхлопа. Което ще докаже, че проблема не е в колата, а в терена.

 

Има и друго : едни чуват , други не чуват ! :D Нима не чуваш биенето на тъпаните като минаваш през дупки ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоя слух е известен, не мога да се меря с него :)

 

Но не, наистина не чувам нищо притеснително да се случва отпред-отдолу. А съм разбивал тампони на носачи на другите ми коли и знам горе долу какво се очаква като звук. Засега няма, поне според моя слух.

 

А и нали се сещаш, че щом вие ги разбивате за 20-30 000, дето колите ви са нови и ги глезите, то ако интерполираме ефекта, на мойта би трябвало да е останал гол болт вече. Чак пък такова перде не съм. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че терена има значение, мисля че няма някой в този форум, който да не е съглъсен.

 

Но че 250000 км нищо не е пипнато по предницата е чиста фантастика - за която и да е кола. Просто такава не е измислена още.

 

При това аз съм икономист, не съм технически напред с нещата - но от чисто икономическа гледна точка, ако колите караха по 250000 км без една сменена част по предницата, производителите щяха да фалират.

 

Нали се сещате колко пари се печелят от части? Това е идеята на капитализма все пак!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това аз съм икономист, не съм технически напред с нещата

Е извинявай колега, ама това обяснява защо не ти е ясно колко голямо значение за износването на ходовата част има качеството на пътя, по който се кара возилото smile049

Това е идеята на капитализма все пак!

Очаквам в скоро време да ни обясниш и идеята на социализЪма smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто, колега, няма кола, която да се кара без никакви смени и ремонти 250000 км. По отношение на това твърдение съм скептик (както и първия отговор на поста на Цецо75) - всичките ми познати имат коли и нито един няма такава, дето да не я е ремонтирал. Без оглед на марката. Просто няма логика - ако се правят такива автомобили, как после ще се печели от продажбата на резервни части?

 

Дори извънземните Октавии си имат лимити - на 120 хил. се сменя еди-какво си, на 170 хил. - друго еди-какво си. А помежду другото и разни по-дребни ремонти. Твърде вероятно е и другите производители на автомобили да не използват "вечни" части.

 

А обсъжданите тук тампони са направени от гума. Ако пък имаш грам мозък, знаеш, че гумата се разваля от атмосферните влияния - за определен период от време.

 

По отношение на дразнещата забележка за социализЪма - млад съм и не познавам този строй, но пък за сметка на това съм останал с впечатлението, че тогава всички са карали лади и москвичи, че дори са чакали и са се надявали за тях. Може би на някои биха им подхождали повече на съответстващия багаж в черепната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на дразнещата забележка за социализЪма - млад съм и не познавам този строй, но пък за сметка на това съм останал с впечатлението, че тогава всички са карали лади и москвичи, че дори са чакали и са се надявали за тях. Може би на някои биха им подхождали повече на съответстващия багаж в черепната кутия.

Някои карахме и Вартбурзи и Трабанти и Шкоди - сигурно, защото не сме имали умствения багаж на по-младите. Или може би защото не е имало други достъпни автомобили тогава. От де да знам - явно ти колега си пряк наследник на Айнщайн и затова си си избрал да се родиш във времето на "хубавите" автомобили за по 1000-2000лв, които ти ги карат от моргите на капиталистическия свят. smile045

 

Колкото до тампоните - от какъвто и материал да са - има едно нещо наречено "стареене на материала", в следствие от което той си губи качествата. Дори, както е при Цецо например, да не са се скъсали или износили за 200-250000км., те вече нямат същите свойства. Т.е. е редно да се подменят - за да няма кофти изненади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко грама ми е мозъка, не съм мерил.... Абе черепната кутия нямам трудности да си я нося (освен като се напия) та не претендирам за тежък мозък smile091

 

Абе Lorgus, значи брат викаш, да сменя нетропащите тампони на моята кола с новички еуратешки ..... и след 20 000 километра да извия на умряло като Димон, а? И да почвам разни комбинаторики и търсене на "чудото" - тампон дето да не се скапва??? Какво съм ти направил, та ми мислиш лошото? Айде не ми казвай, че ти на твойта кола и ги сменяш тампоните на километри, а не като се разхлопа?

 

Ай сиктир, аз съм прост инженер. Минал съм няколко курса механика и съпромат, знам какво е стареене на матриала. Ама първо колата е на 6 години, не е толкова стара. По-скоро говорим за умора в матриала, ама имах един умен професор, който казваше нещо доста по-научно - "АКО НЕЩО РАБОТИ ДОБРЕ - НЕ ГО БАРАЙ!". Единственото което можеш да постигнеш е да го направиш да работи по-зле :) Другото което знам, е в 99% от случаите между OEM частите и тия дето се влагат заводски, няма много общо, па макар и една и съща марка. Та като се разхлопа, ще и набия паурфлекса и нямам да се занимавам с глупости. Дотогава ще си кара със старите тампони. За мен това не е консуматив, не бих го сменил само щото е минало километри.

 

Относно колегата дето не вярва, че на 200 000 може да не е сменяно нищо по-предница - трябва да знае, че адски много бърка. 90% от колите нов внос от Италия идват с непипана предница. И на поне 50% предницата е ОК, преди да се подкара из лунния ни пейзаж. И коли на 200 000 са рядкост повечето са на по 300 000+. Което значи, че може.

 

Старото ми Ауди, първите тампони на носачи смени на 18-тата си година, след поне 150 000 карани в БГ и никой не знае колко преди това в Италия. Ама барем 350 000 - 400 000 е имало общо. Та не ми говорете, че нещо не може да се направи достатъчно здраво - може стига някой да иска да го направи. От тогава колите са се сговнясали доста като качество, ама все още могат да издържат 200 000 без ремонт на предницата, ако се карат по нормални пътища. На същото това Ауди, веднъж като почнах да сменям тампони - всяка година - пробвах всичко - сваг, лемфьордер, някакви безименни. Няма братче, всяка година на пресата и нови. Е не мерси, имам си житейски уроци, на които най-много вярвам.

 

Абе в край на краищата всеки да си вярва на каквото иска. Аз вярвам на това което виждам и пипам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"АКО НЕЩО РАБОТИ ДОБРЕ - НЕ ГО БАРАЙ!"

 

Аз съм съгласен напълно. За съжеление взиманите оттук новички едва ли ще постигнат такъв резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема.

Време е пак да сменям тампон на предницата. Предния път единия се бе разтропал и със смяната на масло без да мисля ги накарах да го сменят само него и естествено с цялата планка.

Сега от шкода ми предлагат да "набият" от ФАБИЯ и въпроса ми е - Става ли? Или ще замине по-бързо? Все пак може да е едно и също но едното е изчислено за малка кола а другото за по-тежка.

Разликата в двете процедури е към 60-70лв тампон от Фабия и цяла планка.

 

П.С. за момента обслужвам колата само и единствено в Шкода сервиз и вариант при друг не мисля.

 

П.С. Имам чувството, че тия шкоди са правени с най-ниско качество материали набухани с филъри/креда/ и регранулати. Волана се изроне а се изрони на 60хил. Тампон на 50хилкм, маншон на 60хил км. Компакдиска вече почти нищо не чете. Седалките започнаха да се протриват....

И ходи после обяснявай, че колата е на истински 80хил км и подържана само в официален сервиз и карана основно от мен....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно дали става от Фабия , ами той е с 2 пера , на Октавия са с 4 . Направен е за по-лека товароносимост. Можеш да не сменяш цялата "планка" , а само втулката. Тя е без пари .

Разликата е следната : цяла алуминиева конзола с втулка е към 70 лв, само втулката е 20 лв. На алуминиевата конзола няма какво да и стане , освен да се надере отдолу при смяна на гуми, но все пак няма да я показваш на изложба . :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е този магазин на rgc?

 

И какви са тези тампони на Powerflex?

Ето сайта : http://skodabuldim.com/ , има адреси и телефони .

Ето и тема за тампоните : viewtopic.php?f=30&t=18982&start=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Та като се разхлопа, ще и набия паурфлекса и нямам да се занимавам с глупости...

 

:smt017

 

Аз съм от доволните :smt032

 

А на колегите дето нещо им тропа отпред - особено тези с 2.0 двигател - погледнете си лагер-тампоните на амортисьорите в какво състояние са. При мен оттам идваше голямото тропане - щото ми е тежък двигателя + DSG-то и чашката се измества и се почва туп-луп.

 

Първата смяна беше на 40 000км, втората - на 90 000км. Сега съм с Lemförder - ще видим как ще се представят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята взе да похлопва миналото лято отпред и купих комплект Powerflex-и. Щом пристигна пратката, предницата млъкна и от тогава не се е обадила нито веднъж smile048

 

Powerflex-ите още си стоят в кутиите, не съм ги монтирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята взе да похлопва миналото лято отпред и купих комплект Powerflex-и. Щом пристигна пратката, предницата млъкна и от тогава не се е обадила нито веднъж smile048

 

Powerflex-ите още си стоят в кутиите, не съм ги монтирал.

 

Ади бе ! Що не ми ги пратиш да поседят и у нас малко !!! smile091 Белким и мойта спре .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А на колегите дето нещо им тропа отпред - особено тези с 2.0 двигател - погледнете си лагер-тампоните на амортисьорите в какво състояние са. При мен оттам идваше голямото тропане - щото ми е тежък двигателя + DSG-то и чашката се измества и се почва тут-луп ...

 

Искаш да кажеш , че лагера , който е отделен детайл от тампона започва да мърда в чашката си ли ? Аз поне така го разбрах . Амортизаторът се завива в тампона горе. Пружината стъпва в лагера . Лагерът трябва да влезе плътно в чашката на тампона и стават нещо като едно цяло. Сигурно това ще е и при мен.

Скоро правих следния опит : спирам колата с дясната гума ( тропащата) в дупка . Давам на полусъединител леко докато гумата изкачи дупката и в този момент се чува ТУП. Пускам гумата назад да падне пак в дупката - няма ТУП. Давам пак напред - като излиза от дупката на равното- ТУП .

Тъпо тупкане като в тампон. Ама може и стаб. щанга да е . Ще гледам скоро мамка ѝ .

Айде със здраве ! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.