Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2 - предно окачване


kalata

Recommended Posts

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • димон

    14

  • shaft

    10

  • bega4kata

    5

  • momchilmm

    5

Най-много писали в темата

Интересното явно при това специфично тропане е, че явно не е много ясно от какво е. При мен поне е така - а не ми се опитва, подменяйки половината предница и обявявайки фалит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне,ти още ли не си си сменил амортисьорите????????????

Не съм :oops: Събирам смелост ! smile021

Скоро ще ги гледам , както и другите неща по Укачването. Ще гледам тампони, шарнири, биелети и др.

Първата ми работа като започна е да откача едната( двете) биелетки и да пробвам без тях как се минава дупка ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го засилвайте така Димо, че с тоя слух ще подмени половината автомобил преди да миряса smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тропането от амортисьор е доста по-силно,Димоне сменяй заедно с дисковете стига си се чудил.

 

Mежду другото откакто съм със зимните гуми не ми бие кормилото при спиране. Пробвах във всички режими и то по много пъти. :D Май, май няма да сменям дискове засега . smile035 Плюс туй са като нови - външното ръбчето е едва 0,65 мм .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Колеги и аз да се изхвърля по тази тема.

Колата е на 120 хил Октавия, 2008 г. DSG 2 литра дизел. Повече от половината е извънградско.

Аз съм 2-ри собственик и до скоро бях лизингополучател (тая дума вече я изпозлвам като обинда но слагам и ЕФ след нея :) )

До сега:

1) Рейка ( рециклиране не нова щото ми искаха 2500лв без труд е ЕТ) рейката се скапа малко след поредното сервизиране в ЕТ, дали има връзка или не ........

2) Каре вътрешно - рециклиране, но аз съм си виновен, беше се скъсал маншона (много странно протрит не скъсан) и от ЕТ ми казаха месец за доставка и съответно аз забравих да го сменя някъде другаде и така.

3) Задни тампони на предни носачи. На окло 65000 първи път, на около 95000 втори път. Втория път майсторите купиха такива каквито бяха ми сменявали ( други майстори) и първия път, уж оригинални. Още с монтажа се оказа че тропат, металната втулка на тампона която конткатува с носача. Т.е. стартите тампони си бяха здрави, гумента част беше здрава но има хлабина, втулката явно е с малко по-голям допуск от необходимото и от там се получва чукане. Чисто новите също се оказаха хлабави. Сложика някакви тампони с малко по тесни втулки, които се наложи да набият (предните влизаха свободно на ръка) и нещата заспаха. Това не съм видял, а ми обясниха по телефона, но им вярвам на хората.

4) От ЕТ ми казаха че тропането от т.3 е от някакви ударни тампони, може би е същото. Това откриха когато за пореден път им казах че има някъв удар при тръгване и неравномерно превключване на DSG-то м/у 1-2, 2-3, 3-4 (преди време ми смениха мехатроника по този повод, но после отново се появиха тези проблеми). Казаха че е от окачването, но това е друга тема. Сега отново имам някакво притропване но не е като предишното, което наложи смяната на тези задни тампони на предни носачи. Сега тропа при по малки неравности. Преди беше много осезаемо удрянето при преминаването през спящ полицай и т.н., сега го няма.

5) За да допълня темата, друго което сменях беше стабилизараща щанга - задна.

Колата съм ремонтирал в сервизи различни от ЕТ по много причини.

До колкото помня шкода имат акция за резервни части 4+ и май най-често именно тези части се скапват след четвъртата година, което е нормално все пак всичко се тества :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега предницата е все още тихичка.....

Ще я видим докога ще е така. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Да повдигна малко темата. Гледам, че са ми напукани тампоните в конзолите и на мен, главно десният. На 71 000км са сега, малко и слабо потропва предницата, като си мислех, че е от по-големите гуми/джанти.

Искам да сложа от тези плътните тампони и аз, но някой знае ли парт. номер?

 

Моите в момента са си оригиналните с 4 пера. В магазина ми предлагат лемфьордер, но е с перата...

 

Чета в нета, че такива плътни ставали от Audi S3, TT и т.н. Обаче гледам, че има разлики спрямо тези от снимките на товарищ Димон...

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плътните тампони са същите на размер като тези с 4-те пера. Обаче не те съветвам да слагаш от тях. Може да става по плътна предницата, но се губи комфорта на возията, ако има такъв в О2 , де !  По-силно се чуват гумите в купето и по-твърдо минава през напречни фуги. Неслучайно на английски се наричат "сайлент блок" . Плътните са за по-спортните модели където комфорта на возията не е главната цел. Там се гони стабилност.

 

п.п. едно време в соца им казваха селенови втулки , макар че целен там не се ползва , може би silent да се е превеждало грешно като селенов.  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от тишина идва грешния превод Димо :PDT_Armataz_07:

Ама вие,ще се изкарате ,по-големи инженери от инженерите.Те са преценили,че трябва да са с 4 пера,а не плътни.Така е най добре за тази модификация и толкова.Другото е компромиси.Същото е и преминаването на твърд маховик и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плътните тампони са същите на размер като тези с 4-те пера. Обаче не те съветвам да слагаш от тях. Може да става по плътна предницата, но се губи комфорта на возията, ако има такъв в О2 , де !  По-силно се чуват гумите в купето и по-твърдо минава през напречни фуги. Неслучайно на английски се наричат "сайлент блок" . Плътните са за по-спортните модели където комфорта на возията не е главната цел. Там се гони стабилност.

 

п.п. едно време в соца им казваха селенови втулки , макар че целен там не се ползва , може би silent да се е превеждало грешно като селенов.  ;)

 

А пък ти, ако си вдигаше телефона!!! Златен щеше да си! 'ти се не види значииии... :D  Звънях ти да те питам ти какви слагаш всяка година, ама няма братче... Понеже 2011-та като те гледам малко по-напред в темата си писал, че с плътните е станала като котараче, а сега пък точно обратното, а оня ден ми казваше за лемфьордъровите, ама не разбрах, дали са от плътните, не са ли... Но, когато видях, че няма плътни под 25-30лв бройката, реших, че не са такива, след като не се обаждаш.

 

Купих си "4-перови" днес, 9лв бройката - Лемфьордер с 30% отстъпка през едно приятелче. Ще сменя и двата заедно и това е. Другите два отпред по-нататък, че за тях няма бюджет сега.

 

Сами, прав си, разбира се. Влезе ми мухата, че ставало уж по-добре, ама като прочета "целия интернет" и разбирам, че всъщност хората правят проба и се оказва грешка обикновено. Добре, че не бързам и в последствие ми увира акъла - много повече инженери от всички "инженери" по форумите са го мислили и то дълго време, пък са го и тествали адски много време, преди да го сложат. Щом според тях това е най-удачното - дали за пари, дали за да вършат идеална работа точно с тази форма и т.н. - ползвам наготово тяхната логика и това е. Утре ги слагам - удерих си и преса за смяната и готово.

 

После ще се хваля... Ще пусна снимки на моите, как изглеждат на ~72 000км. Колата съм я пазил адски много, да е видяла най-много 4-5 дупки по-силни, всичко друго максимално много съм избягвал и т.н. Можеха и още да изкарат, но не ми харесва, че десният се беше напукал на едно две от перата... и само в това мисля.

 

Ето снимки на новите (на който му трябват парт. номера и т.н.):

20140528_154136.jpg

 

20140528_154226.jpg

 

20140528_154218.jpg

 

Тука се вижда, отгоре на тампона, където пише ES - до него трябва да има логото на VW и е дернато, за да го "изтрият"...

20140528_154208.jpg

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с плътни тампони отпред не съм усетил някаква чувствителна промяна в поведението на колата става дума за октавия 1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с положително мнение за плътните тампони.

Разлика във возията поне аз мен няма, стабилността и спирането на колата са една идея по-добре

според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз често слагам на клиентите плътни,защото афтърмаркет фирмите като лемфьордер в случая,не издържат много с 4 пера.И основно проблема им е в шестостена в носача.Най добре е оригинални да слагате с 4 пера.Слагам им плътни,защото не искат оригинални за 90 лв бройката да плащат.

Октавия рс е спортна и също е с 4 пера.

Но примерно на моята фабия си сложих с 2 пера ,както ги дават от завода.Взех оригинални обаче,не някви феби,лемфьордер,мууг,топран и т.н.Това преди 3 години и жена ми я кара всеки ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вметна само, лемфьордера , който си е купил Шафт не е всъщност лемфьордер. Това са оригиналните тампони , които се монтират в завода . По-оригинални от тези няма . Това са БАШ ОРИГИНАЛНИТЕ !  :)  Още си пазя оригиналните от първата смяна . Всички надписи и букви са досущ като тези на Шафта, само че при него vw е изтрито понеже се продават от дистрибутура лемфьордер. За да няма конфликт на интереси. Правят се в Испания , както е видно от по-горните снимки, дори има и датата на производство. Миналата година сложих такива и смея да твърдя , че съм доволен !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Такаааам... майсторите отказаха да ми сменят тампоните - били си наред. По-скоро, според мен, се уплашиха, че не са правили такова нещо на толкова "нова" кола и ми казаха, че са си наред. Хем и цялата конзола, ако "нещо я изкривят" трябва да я купят после... затова се отказаха според мен. А сервизчето не е голямо, двама човека са, бачкат си всичко на частно и това е. Имат всякакви инструменти и можеше да свършат работата, да не е по трудния начин, но се отказаха и това е.

 

Ето как ми изглеждат тампоните (главно десният съм снимал много, защото ми изглежда доста по-зле от другия на мен - прилича на г*ъ*за на слона - напукан):

20140529_152315.jpg

 

20140529_152303.jpg

 

 

Същия - отпред:

20140529_152452.jpg

 

 

И са меки като дъвка. Обаче не искаше да излезе от ухото на носача... трябва да се млати с чука или да пръскам с някаква смазка, за да излезе. Много здраво се държеше, а разправят, че точно там се съсипвал най-бързо (на шестограмата).

 

 

В такъв случай, какво става с powerflex - а, който гледам масово се монтира от съфорумци :cleaning:

Прочетох еднакви мнения на няколко места. Powerflex-a е полиуретанов тампон, което означава, че тампона е много твърд. Монтират ги по държавите различни от България, защото там пътя няма и неравности, дори. За там е перфектен - т.е. дори няма да се замисля, когато емигрирам - направо слагам полиуретанови на шкодата!

Не са тампони за всеки - толкова втърдявали, че може и да скъсаш нещо по окачването. Вчера едно приятелче ми каза, че негов познат сложил всички тампони Powerflex отпред - скъсал бомбетата и сега се чуди какво да прави. А отделно всяка година трябва да ги гресираш, защото почват да бучат все едно опира гумата в калника.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майко мила !!!

Не ми се коментира за нищо повече от по-горните неща, скривам се и почвам да пия !!!!!!!

 

п.п...................тези които слагат поверфлекс или както там го наричат , по-добре да завярят шестограма на носача за алуминиевата конзола с няк'ъв специален електрод ( който може да залепи гъз за стена) и да си карат така . Предницата ще стане още по-стегната , няма да се накланя в завой , ама тва че ще им тракат зъбите при едър  асфалт ( за паваж не иде изобще реч)..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към шафта:

кое не можаха да развият майсторите , бе ? Трите болта на конзолата от магарето ли или не можаха да избият тампона от конзолата ? :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можаха да свалят въобще тампона с конзолата от носача... в средата, където е шестограма е залепнал яко. Т.е. както го гледаш - рамото/ухото на носача е слепнало с тампона и с чука не стана - трябва и WD да се пръска.

 

Ама, то днеска нали е Спасовден и само трябвало да пиеме цял ден, явно!!! Ще си ги сменя сам - като липсва качествен сервиз с преса да свършим работата - в нета има доста how to-та на тема "как се вади тампона със шпилка, две гайки и малко повече акъл и късмет".

 

Ще го напръскам с WD-40 и ще излезе не, ами не знам какво. Иначе, майстора свали трите болта, без проблеми, обаче след това не успя да изкара тампона от носача, подложи щанга на конзолата, напъна я да излезе, но не стана, след което удари по щангата два пъти с чука и просто се отказаха да го свалят от носача, като ми казаха, че си бил супер, да не го сменям, да карам още и като се позакъса да го сменя. Мдааа... Хитро!

 

Ударих на камък днеска, просто. Събота ще го оправям.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.