Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Купих си Favorit - Две въпросчета


pafch0

Recommended Posts

Здравейте, вчера си купих Skoda Favorit LX 93' и забелязах два проблема.

 

Оборотомера не ми работи - може ли да ме светнете какъв е проблема и съответно какъв е ремонта и възможните части за подмяна.

 

Второто.. понеже колата е гаражна и е била собственост на пенсионер , фабричния модел имал ли е колонки и радио?

Има жлеб за радио , не виждам кабели за които да се върже радиото (скрити?) нито видимо ги намирам колонките.

 

Не ми е проблем да резна тук-там кората да сложа от 2 до 4 колонки , просто събирам информация.

 

Благодаря предварително smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега !

 

Към втория въпрос за който питаш фабрично не са монтирани колонки нито радио ....поне за серията LX . За оборотомера само той ли неработи .Имам предвид, че всичко останало по таблото си е ОК - лампи , бензиномер и т.н.

 

Ако имаш желание качи една снимчица на колата да и се порадваме . smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега !

 

Към втория въпрос за който питаш фабрично не са монтирани колонки нито радио ....поне за серията LX . За оборотомера само той ли неработи .Имам предвид, че всичко останало по таблото си е ОК - лампи , бензиномер и т.н.

 

Ако имаш желание качи една снимчица на колата да и се порадваме . smile159

 

Благодаря!

 

Днес след по-обстоен преглед и полеви тест (на пътя) излезна още едно нещо.

Стрелката на датчика за нивото на горивото подскача..

 

Колкото за радиото , оказа се че е имало някога радио (касетофон по онова време) има входове за кабеляци , просто са навътре в жлеба. Колонките се оказаха отстрани на таблото. Демек само отпред.

 

И, Да - само оборотомера не бачка. Колата е все пак на 100 хил. км , толкова за 2-3 дребни проблема не съм. Да струват към 200-300 лева тия 2-3 проблема да е нещо.. то за 50 лева цигании няма да правя я.

 

Ето и снимки:

 

Задницата: http://prikachi.com/images/614/3585614e.jpg

Предница: http://prikachi.com/images/615/3585615B.jpg (лек проблем по десния калник)

Отстрани: http://prikachi.com/images/616/3585616v.jpg (от дясната страна дребни забележки)

 

Като цяло това е колицата. Другата седмица като се поосвободя от работа ще се позанимая с нея да елиминирам проблемите по каросерията (обещавам снимки)

Като проект , мисля главно козметичните проблеми да ги скрия и тук таме две ленти да сложа по вратите за естетика.

Интериора мисля да го пипна.. малко освежаване. (Покрай вътрешното почистване).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега smile159 ! Колкото до оборотомера и подксачането на стрелката на бензина - оборотомера първо (преди да тръгнеш да разглобяваш всичко) чукни го леко може пък да се оправи при мен така беше с километража :D , а за стрелката за бензина нормално да подскача с поплавък е s_flag smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотомера е електронен прибор и не се върти с жило , а с ток и импулсите се вземат от бобината ( по спомен от краче 1 ) ... провери си кабелчетата на бобината да не са окислени или прекъснати и другата възможност да имаш спукан пин на таблото с уредите .

Подредбата на бобината ( пак по спомен ) - черен кабел на клема 15 , по който върви захранването , който продължава към комутатора и се връща от комутатора жълт , който се връзва на клема 1 на бобината и продължава към таблото пак жълт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят горивомер- също подскача, в началото ми се стори странно, но после му свикнах. В завои и по наклон също се променя доста. Може би е още рано, но кажи като цяло какво ти е мнението за колата, колко ти е разхода, газ смяташ ли да и слагаш?! Не ми се нрави с газ, а пък и това дето уж било по- икономично, според мен е заблуда! На добър път! И още един въпрос- кога е сменяна веригата? Моята е доста шумна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За оборотомера - увери се че му идва + - и че клемата на бобината белязана с - ходи до 3 тото му краче. Ако това всичко е така, презапой управляващата платка и смятам че ще се оправи.

 

Горивото - Системата се състой от 2 конпонента, от който аз запагам на сондичката в резервоара, че не дава хубав контакт частта която се мести по дължината на намотката, тъй като уредите 120 ковите, както и фелициевите никога не съм ги виждал да треперят, по никакъв повод

http://www.skoda-auto.bg/BGR/service/se ... _01_01.pdf тук има нови части от еуратек за малко пари (те ги наричат брак :D ) виж дали има сондичка и я смени. Линка го има в сайта на Еуратек тоест промоцията е валидна но нещо в момента не работи.

 

Ако ти е нещо неясно книги има в раздел литература. Схемата поне която съм гледал за фелиция е доста объркваща в първия момент, защото е много разпокъсана, но веднъж щом разбереш кой чертеж е твоя и горе долу коя жица за къде е, всичко придобива смисъл и пъзела лесно се сглобява! Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят оборотомер също подскача, в началото ми се стори странно, но после му свикнах. В завои и по наклон също се променя доста. Може би е още рано, но кажи като цяло какво ти е мнението за колата, колко ти е разхода, газ смяташ ли да и слагаш?! Не ми се нрави с газ, а пък и това дето уж било по- икономично, според мен е заблуда! На добър път! И още един въпрос- кога е сменяна веригата? Моята е доста шумна.

 

Оборотомера въобще не помръдва , а стрелката на бензиномера подскача.

 

 

Благодаря ви на всички за изчерпателните отговори , събота и неделя ще е ден за ремонт. През седмицата няма как да стане заради работата.

 

Един от потребителите ме пита какво ми е мнението за модела. Мнението ми е че количката е идеална (според моите нужди) Да загърбим всички проблеми настрани. Колата си е много добра. Веригата и при мен е шумна.. като тръгвам и фаворита започва да звучи малко като Лада. :mrgreen: Не знам кога е сменяна веригата , щом собственика не ми е казал за смяна на верига.. значи си работи добре.

Газовата уредба действително е по-евтина и кара колата малко по-икономично да върви. Но не искам да развалям здравия двигател заради по-малко пари.

Новата иновация в България е метанова уредба , като на такситата , която повече щади двигателя и цената на горивото е малко по-ниска или висока не съм сигурен от тази на пропан-бутана. И се насочвам към мисълта да сложа една 40-50 литрова метанова уредба. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай честито за автомобилчето!

Мога да спомена малко за икономичноста на колицата - 6.38/100 при малко по-бързо от нормалното каране извън града. В София - под 10 литра на 100км., а си мислех, че я посръчквам малко повече от нужното... На бензин не знам как е, но газовата ми разказа играта. Поне аз не смятах, че може да е толкова икономично, но е факт smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай честито за автомобилчето!

Мога да спомена малко за икономичноста на колицата - 6.38/100 при малко по-бързо от нормалното каране извън града. В София - под 10 литра на 100км., а си мислех, че я посръчквам малко повече от нужното... На бензин не знам как е, но газовата ми разказа играта. Поне аз не смятах, че може да е толкова икономично, но е факт smile027

Само червените и чипосани фаворити дават такъв разход. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така! Оборотомерът въобще не подскача, подскача горивомерът! Грешката е моя-просто съм се улисал и съм писал оборотомер, вместо горивомер, но защо така подскача, все едно че изведнъж горивото е свършило, а пък по някое време пак си се върне на актуалната позиция. На какво се дължи това треперене на стрелката?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... защо така подскача, все едно че изведнъж горивото е свършило, а пък по някое време пак си се върне на актуалната позиция. На какво се дължи това треперене на стрелката?!?

На поплавъка има реостат/променливо съпротивление/. Сигурно е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това коригира ли се, въпреки че не е фатално?! По- скоро създава усещането, когато си заредил, че все едно не си сложил нищо или пък, че колата го е изгорила за отрицателно време! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това коригира ли се, въпреки че не е фатално?! По- скоро създава усещането, когато си заредил, че все едно не си сложил нищо или пък, че колата го е изгорила за отрицателно време! :D

По цялата дължина на реостата, съпротивлението е различно и от там уреда променя своите показания според нивото на горивото.

Възможно е да има замърсявания върху триещите повърхности, лош контакт и да иска само едно почистване.

В противен случай се сменя с нов.

Всъщност, повтарям написаното от maxrpm, ама така е, като не чета наред. smile056

 

п.п. Провери си първо кабелните обувки на поплавъка. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АКО Я Е КАРАЛ НЯКОЙ СКЪСАН ЧИЧКА ПРЕДИ ТЕБЕ,и е зареждал не догоре,а само за по 20лв,ще се е изтрил реостата на поплавъка само в една част-цял живот там е работил.Така става обикновено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа, бегачка - един пенсионер си я е взел преди 20 години и за тия 20 години колата е навъртяла само 100 хил. км.

Поне колата е ходила единствено в оторизираните сервизи. А че е карана на кратки разстояния - факт е.

Но за колко е зареждана , никаква идея нямам. Но подкрепям теорията ти.. като взех колата тя беше на резерва. Едва я дотиках до моя квартал (живея извън София , по-точно Нови Искър).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Това с горивометара според мен не е проблем.

Мисля чи всички фаворити са така .. поне моя е така. Малко е кофти че като сложиш 30-тина лева бензин при завой гадната лапма пресвятква ама...квото е такова :)

И от мен честито за колата :) Грам не си збъркал с избора си на автомобил. Може да е малко дървена колата... но е много надежна.Аз на моята вече и направих 250 000км която в момента е на 400 000 и кусур и не съм имал сериозни проблеми.

За последните 6 години съм сменил 4 амортисьора,кормилни накрайници, всички тапмони, 2 пъти верига, цилиндърчета на задните спирачки и накладки+ маслата разбирасе :). Сега ми остана само да сменя тампона на мотора и да оправя или купя нова рейка.Но смятам че за тези километри това не е абсолютно нищо а особено в цените за частите ааабсолютно нищо :)

Пожелавам ти да изминеш същите километри дори 2 пъти повече безаварийно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя за последните 2 дена... Стартера здаде багажа както и жилото на гаста... Иначе всичко е ок :D :D :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tва са бели кахъри. Жилото мекия вариант за 120 е 3лв. Сменяш само него и караш даже и ще ти останат 1-2 метра :lol:

След няколко години каране се научих, че няма смисъл да си късам нервите със стартер. Директно изхвърлям, 30лв за нов и готово. Той е неблагодарен, мръсна работа е и е на кантар. Отваряш го. сменяш четки, ама като се наложи да се шлайфа леко колектора пружините вече не натискат така силно, а и четката влиза по навътре и не може да се износи докраи. Отделно трябва да огледаш хубаво капаците. И най малката пукнатина и капака е фира, а той като е мръсен не си личи. Отделно като е износена зъбчатката трябва да се смени, а там докато се отвори зегерката, ще си надупчиш пръстите, (ще станете кръвни братя :lol: ) а и после тя не приляга хубаво.

 

Може и да се разминеш само с втулки и четки ама и това са ти 15лв. + нерви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съвсем съгласен - жилото на Фаворит / Фелиция има накрайници , които не се прехвърлят много лесно , отделно струва 10 - 15 лв. ( има ли смисъл от всички главоболия , които може да си причини човек при прехвърлянето на накрайниците ).

Колкото до стартера - дебелината на колектора е към 3 - 4 мм. и ако не прегори лака на намотката може да изкара живота на колата ... това лято правих капитален ремонт на стартера на Фаворита и направо се учудих от резултата - смених целия четкодържател и бендикса и резултата е умопомрачителен ( все едно имам нов стартер ) ... излезе ми малко повече от стартер втора ръка , но съм сигурен , че всичко в него 100% на здраво .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз като за начало си направих/преспособих жило от велосипед... стана за сега кара.

А за стартера купих си 2-ра ръка за 30лв. малко смазка изяде че не беше въртял от 7 години :D но сега е 6.

А жилото ново поне в Пловдив струва 10лв. купих си 1 ама искам да видя временната работа до кога ше искара :D

И сега отиваме на следващото ниво със фаворита- The рейката, само тя ми остана и след като я смена ще мога да се

похваля че имам перфектен Шкодилак. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.